PSV - Feyenoord I Johan Cruijff Schaal (04/08/2024)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Post Reply
Harminator
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 764
Joined: 30 Aug 2023, 12:13
FOOTB_REM_S: No

Gelukkig zijn er belangrijkere dingen zoals F16's boven Oekraïne.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 04 Aug 2024, 20:24 Waarom ging Luuk eruit? Snap dat Pepi erin kwam maar kon toch voor Oppergard ofzo?
Hij kon echt geen penalty meer nemen hoor, met die paardekus.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 04 Aug 2024, 20:22 Zo. Voeten weer op de grond en Stewart mag aan de bak.
Stewart mag inderdaad aan de bak. Hij wordt door PSV minnend Nederland terecht op handen gedragen door zijn vorige transferperiode. Maar hij moet dat nu wel doorzetten en tot nu toe is het matig. Dit seizoen is de kans om je defensie op te krikken. Alle contracten liepen af of slechts één jaar door en buiten dat zijn spelers als Obispo en Oppegard niet goed genoeg. Nu is het nieuwe seizoen afgetrapt en hebben we slechts twee fitte verdedigers van niveau waarvan één onderweg is naar Monaco. Gevolg is dat je de motor van het middenveld naar achter moet schuiven en dat ook Veerman op een voor hem mindere positie komt te staan. Ik verwacht deze week vuurwerk.
These users thanked the author Joenepsv for the post (total 3):
11 TinusMenno1Kingfisher
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

SKERLA wrote: 04 Aug 2024, 20:27
RIO wrote: 04 Aug 2024, 20:24 Waarom ging Luuk eruit? Snap dat Pepi erin kwam maar kon toch voor Oppergard ofzo?
Hij kon echt geen penalty meer nemen hoor, met die paardekus.
Oh dat had ik gemist. Heb alleen de pingels gezien.
JasperPSV
Bankzitter
Posts: 240
Joined: 19 Jun 2023, 14:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Rood bij neerhalen van een speler door de keeper is toch al een tijdje niet meer? Principe van dubbele straf etc.

Wellicht dat er weer een nieuw regeltje is bedacht dat je geen tweede goal van krijgen voor het veroorzaken van een strafschop, geen idee.
Thoresen
Nationale topspeler
Posts: 1645
Joined: 10 May 2018, 10:22
FOOTB_REM_S: No

Ieder jaar weer kwalitatief een matige verdediging. Ieder jaar pas op 't laatst spelers. Wat is dat toch?
Last edited by Thoresen on 04 Aug 2024, 20:31, edited 1 time in total.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

JasperPSV wrote: 04 Aug 2024, 20:29

Wellicht dat er weer een nieuw regeltje is bedacht dat je geen tweede goal van krijgen voor het veroorzaken van een strafschop, geen idee.
Die regel bestaat niet;
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik mis Ramalho toch wel.
JasperPSV
Bankzitter
Posts: 240
Joined: 19 Jun 2023, 14:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

JasperPSV wrote: 04 Aug 2024, 20:29 Rood bij neerhalen van een speler door de keeper is toch al een tijdje niet meer? Principe van dubbele straf etc.

Wellicht dat er weer een nieuw regeltje is bedacht dat je geen tweede geel kan krijgen voor het veroorzaken van een strafschop, geen idee.
Mick Jagger
Lid van verdienste
Posts: 2075
Joined: 25 Aug 2017, 11:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Tot de 1-0 ging het gelijkwaardig op, na de 1-0 kreeg je de wedstrijd onder controle totdat je onnodig een penalty weggeeft. Daarna werd het aan beide kanten een foutenfestival achterin, dat ging nergens meer over.
These users thanked the author Mick Jagger for the post:
Juancho
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9166
Joined: 16 May 2019, 17:36
FOOTB_REM_S: No

JasperPSV wrote: 04 Aug 2024, 20:24
Joenepsv wrote: 04 Aug 2024, 20:18 Die JC schaal boeit me geen reet. Het is een veredelde oefenwedstrijd. En ondanks dit verlies ga ik vol vertrouwen het seizoen in. We hebben grote delen van de wedstrijd prima gespeeld en dat met een gemankeerde defensie. Als die op orde is hebben we niks te vrezen. Feyenoord lag in de 80ste minuut al voor pampus en buiten dat had Wellenreuther nooit meer op het veld mogen staan. Die zijn gematst door een verder goed fluitende scheidsrechter. Denk dat deze uitslag wel eens positief kan werken. Earnie ziet hopelijk ook (net als de rest van Nederland) dat hij moet aanmaken met het op orde brengen van de defensie en dat Oppegard echt niet kan.

Flamingo speelde prima en ik moet zeggen dat Dams mij heeft verrast. Speelde als een kerel. En lekker dat hij die sukkel van Feyenoord omver kegelde. Vond het sowieso een stel jankerds vanavond. Hand in hand..
Als je als centrale verdediger van PSV direct betrokken bent bij twee goals en bij eentje (de 3-4) scherper had kunnen zijn - en ja, dat gold voor meer spelers, maar hij is de enige CD p het veld - dan ben je toch redelijk door het ijs gezakt? Zegt genoeg dat iedereen hier Dams zo prijst. Trad in een kwartier meermaals scherper op dan wie dan ook achterin.

Voor dit seizoen leuk tegen ploegen buiten de top 5, maar tegen Feyenoord, Ajax en in de CL lijkt Flamingo voorlopig pas op de plaats te moeten maken.
Vind ook dat Flamingo er niet zo heel sterk uitzag, maar Schouten was ook in geen velden of wegen te bekennen. Een echte CV had altijd voor rugdekking kunnen zorgen en hij zal Flamingo dan ook veel beter kunnen coachen.
Dus Sepp MOET komen.
Søren
Meervoudig international
Posts: 1072
Joined: 06 Jun 2023, 18:33
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 04 Aug 2024, 20:28
Menno1 wrote: Zo. Voeten weer op de grond en Stewart mag aan de bak.
Stewart mag inderdaad aan de bak. Hij wordt door PSV minnend Nederland terecht op handen gedragen door zijn vorige transferperiode. Maar hij moet dat nu wel doorzetten en tot nu toe is het matig. Dit seizoen is de kans om je defensie op te krikken. Alle contracten liepen af of slechts één jaar door en buiten dat zijn spelers als Obispo en Oppegard niet goed genoeg. Nu is het nieuwe seizoen afgetrapt en hebben we slechts twee fitte verdedigers van niveau waarvan één onderweg is naar Monaco. Gevolg is dat je de motor van het middenveld naar achter moet schuiven en dat ook Veerman op een voor hem mindere positie komt te staan. Ik verwacht deze week vuurwerk
Tot nu toe is het matig, hahahaha, are you for real?
Dest, Tillman, Flamingo, Driouech, (Sepp), en het is pas 4 augustus…
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)
FOOTB_REM_S: No

Sparts wrote: 04 Aug 2024, 20:25
TheSyb wrote: 04 Aug 2024, 20:22

Als men vond dat Benitez Gimenez bewust neer had gelegd was het rood. Dit is dus onzin
Nee hoor, stond een speler achter tijdens de overtreding, dus geel.
Nee hoor, dat is niet de regel. In het geval dat het bewust was ontneemt de speler een scoringskans zonder poging om de bal te spelen. Jij zegt dat het bewust was. Dan had het rood moeten zijn. Dat er iemand bij staat is volstrekt irrelevant zolang het een scoringskans betreft.
Last edited by TheSyb on 04 Aug 2024, 20:35, edited 1 time in total.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Thoresen wrote: 04 Aug 2024, 20:30 Ieder jaar weer kwalitatief een matige verdediging. Ieder jaar pas op 't laatst spelers. Wat is dat toch?
Ok je triggert de bingo kaart. Komt ie:

- Markt komt vaak laat op gang
- Markt is lastig in de zomer
- Clubs willen liever niet verkopen
- We moeten keuzes maken
- De markt sluit pas op 2 september
- We zoeken naar buitenkansje
- We halen alleen iets wat echt iets toevoegt
- We hebben vertrouwen in wat we al in huis hebben
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 04 Aug 2024, 20:31 Ik mis Ramalho toch wel.
Heb het hem doorgegeven, hij jou ook moest ik zeggen. :peace:
Madueke
Legende
Posts: 10870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Zie nu overigens die 'tackle' van Teze op Gimenez toen Schouten eruit werd gelopen, maar daar mag PSV (en Teze) ook niet klagen hoor.
These users thanked the author Madueke for the post:
MaartenV
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Grootste verliezer vandaag is toch wel Manschot, die krijgt nooit meer een noemenswaardige pot neem ik aan.

Achterin zoals bekend veel werk aan de winkel. Heel benieuwd wie er volgend weekend aan de aftrap verschijnen.
TomPSV
Legende
Posts: 14764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
FOOTB_REM_S: No

Oefenwedstrijd of niet, ik baal echt ontzettend. Feyenoord moet je thuis altijd pakken, wat een enorme pauperclub is dat zeg met al dat tijdrekken en op de grond rollen. Met de kwaliteiten die PSV op het middenveld en in de aanval heeft is het ook bijna bizar dat je dit niet wint, maar tegen deze verdediging valt niet op te voetballen.

Flamingo goed als back-up achterin.
Boscagli goed als centrale verdediger.
Teze verkocht. Oppegard niet goed genoeg als basisspeler, maar ook niet als back-up. Dit geldt ook voor Obispo. Je mist dus eigenlijk 6 verdedigers als je alle plekken dubbel bezet wil hebben.
These users thanked the author TomPSV for the post:
DE MADERA 76
guus
Internationale topspeler
Posts: 4669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 04 Aug 2024, 20:31 Ik mis Ramalho toch wel.
Ik mis Boscagli, hopen dat hij er zaterdag weer bij is. Maar de geschiedenis bij PSV kennende zal dit wel weer een aantal weken/maanden duren.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Helaas een nietszeggende wedstrijd. Het enige zinnige dat we er over kunnen zeggen, is dat het zonde is dat we deze prijs mislopen door een gebrek aan verdedigers. Ik hecht er persoonlijk niet te veel waarde aan, maar het is wel 1 van de 3 prijzen in Nederland en als je er staat, moet je er ook vol voor gaan om hem te winnen.

Maar buiten dat kunnen we er eigenlijk niets over zeggen qua spel, want we speelden met 2 controlerende middenvelders in het centrum, beiden geen echte killers. Daardoor was het achterin gatenkaas met uitstappen, maar ook de ruimte tussen de linies werd te groot zonder een gebalanceerd middenveld. Daarmee is dit allemaal niet echt een goede afspiegeling van de huidige ploeg.

Het enige wat je er misschien nog over kan zeggen, is dat het nog een tikkie moeilijker werd door de 5-mans verdediging. Simpelweg omdat onze spelers dat niet gewend zijn. Plus dat bij een aantal spelers de echte wil om te winnen ontbrak.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 04 Aug 2024, 20:24 Waarom ging Luuk eruit? Snap dat Pepi erin kwam maar kon toch voor Oppergard ofzo?
Geen idee. Met een van pijn vertrokken gezicht, met ondersteuning van het veld afhinken en een dik pak ijs op het bovenbeen zal het wel niets van doen hebben 😜
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Eerste half uur prima voetbal gezien. Na de goal van Feyenoord werd het nerveus. Nog wel met momenten goed voetbal, maar de controle was weg. Schouten met Flamingo missen dan toch wel een natuurlijke verdediger om te coachen, dus duidelijk dat Bosca toch wel een fors aandeel had in Schoutens geweldige optreden als CV vorig jaar. Maar genoeg aanknopingspunten ook, dus het wordt een mooi seizoen, maar dat het nationaal niet beter kon dan vorig seizoen was voor iedereen (behalve eentje) al duidelijk, toch?
User avatar
Dribble
Bankzitter
Posts: 261
Joined: 13 Aug 2021, 11:11
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Bijzonder veel Feyenoorders in thuisvakken, met name op Zuid. Vind ik wat van.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

O Goleiro Grande wrote: 04 Aug 2024, 20:41
RIO wrote: 04 Aug 2024, 20:24 Waarom ging Luuk eruit? Snap dat Pepi erin kwam maar kon toch voor Oppergard ofzo?
Geen idee. Met een van pijn vertrokken gezicht, met ondersteuning van het veld afhinken en een dik pak ijs op het bovenbeen zal het wel niets van doen hebben 😜
Hij durfde geen (2e) pingel te nemen.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Dribble wrote: 04 Aug 2024, 20:41 Bijzonder veel Feyenoorders in thuisvakken, met name op Zuid. Vind ik wat van.
Ik vind er wel wat van dat er zo veel mensen zijn tegenwoordig die als een 16-jarige jongedame zeggen dat ze er wat van vinden maar niet zeggen wat ze er dan van vinden. Zeg dan gewoon wat je er van vindt of zeg niets.
These users thanked the author Prof_napo for the post (total 2):
Jur1913iam
Post Reply