Geen Europees voetbal en ze moeten die 35% snijden in salaris bijstellen naar 50%. Dat zou gewoon grappig zijn. Ajax komt er echt wel bovenop maar ik zou het ze na al die grote praatjes van vorige jaren wel enorm gunnen. Even terug de steentijd ingeworpen worden zoals FeyenoordMassimo wrote: ↑05 Aug 2024, 14:31 Ik vind er weinig lol aan, want Ajax redelijk tot goed in Europa heb je als land voor de coëfficiëntenlijst nodig om zo lang mogelijk die zesde plek de kunnen behouden. Dus ik hoop maar de ze van Panathinaikos winnen. Lens is gewoon een kutloting en zeer waarschijnlijk een maatje te groot voor Ajax.
Ajax - deel III
-
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
- These users thanked the author Teletubby for the post (total 2):
- Grasmat • De Realist
-
- Vaste waarde in elftal
Nee, voor de EL moeten ze gewoon tegen de winnaars daarvan.loginnaam wrote: ↑05 Aug 2024, 14:24Waarschijnlijk tegen die Polen, want ze moeten tegen de verliezers daarvan. Mochten ze Panathinaikos weten te verslaan, dan hebben ze wel een behoorlijke kans om ook de EL te halen.
Maar als ze door Panathinaikos uitgeschakeld worden, dan kunnen ze waarschijnlijk Europese leaguefase voetbal dit seizoen helemaal vergeten.Demenkovets wrote: ↑05 Aug 2024, 14:18Lol, Lens in de vConf als ze verliezen van Panathinaikos. Zwaarste loting deze 2 rondes.
Dus of Bodo voor de EL of Lens voor de CoL
- ShovingNE2
- Site Admin
Ja, als je ziet welk geweldig jaar van Nederland over een jaar wegvalt en een kutjaar van portugal gaat je dit plek zes kosten.Massimo wrote: ↑05 Aug 2024, 14:31 Ik vind er weinig lol aan, want Ajax redelijk tot goed in Europa heb je als land voor de coëfficiëntenlijst nodig om zo lang mogelijk die zesde plek de kunnen behouden. Dus ik hoop maar de ze van Panathinaikos winnen. Lens is gewoon een kutloting en zeer waarschijnlijk een maatje te groot voor Ajax.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Internationale topspeler
Nee, want Bodo en die Polen spelen in de 3e voorronde van de Champions League. De winnaar daarvan speelt tegen Rode Ster in de play-off ronde van de CL. De verliezer speelt tegen de winnaar van Panathinaikos - Ajax in de play-off ronde van de EL.Jeronimo wrote: ↑05 Aug 2024, 14:35Nee, voor de EL moeten ze gewoon tegen de winnaars daarvan.loginnaam wrote: ↑05 Aug 2024, 14:24
Waarschijnlijk tegen die Polen, want ze moeten tegen de verliezers daarvan. Mochten ze Panathinaikos weten te verslaan, dan hebben ze wel een behoorlijke kans om ook de EL te halen.
Maar als ze door Panathinaikos uitgeschakeld worden, dan kunnen ze waarschijnlijk Europese leaguefase voetbal dit seizoen helemaal vergeten.
Dus of Bodo voor de EL of Lens voor de CoL
- These users thanked the author loginnaam for the post (total 2):
- 29.04.2007 • Persepolis
-
Braga moet bij verlies in de 3e voorronde EL (tegen Servette) in de play-off ronde Conference League tegen Chelsea, dus allemaal ook even voor de Zwitsers juichen (Zurich speelt in de 3e voorronde Conf. League tegen Guimaraes dus ook daar geldt dat), want dat kan een uitschakeling van Ajax in onze strijd met Portugal wel weer opheffen.ShovingNE2 wrote: ↑05 Aug 2024, 14:48Ja, als je ziet welk geweldig jaar van Nederland over een jaar wegvalt en een kutjaar van portugal gaat je dit plek zes kosten.Massimo wrote: ↑05 Aug 2024, 14:31 Ik vind er weinig lol aan, want Ajax redelijk tot goed in Europa heb je als land voor de coëfficiëntenlijst nodig om zo lang mogelijk die zesde plek de kunnen behouden. Dus ik hoop maar de ze van Panathinaikos winnen. Lens is gewoon een kutloting en zeer waarschijnlijk een maatje te groot voor Ajax.
- Persepolis
- Vedette
Ideaal scenario. Ajax wat met een Europese uitschakeling verder in de put gaat (en dus nog langer geen concurrent voor plek 1-2 = meer kans op CL voor PSV) én Portugal die het slecht doet.loginnaam wrote: ↑05 Aug 2024, 15:31Braga moet bij verlies in de 3e voorronde EL (tegen Servette) in de play-off ronde Conference League tegen Chelsea, dus allemaal ook even voor de Zwitsers juichen (Zurich speelt in de 3e voorronde Conf. League tegen Guimaraes dus ook daar geldt dat), want dat kan een uitschakeling van Ajax in onze strijd met Portugal wel weer opheffen.ShovingNE2 wrote: ↑05 Aug 2024, 14:48
Ja, als je ziet welk geweldig jaar van Nederland over een jaar wegvalt en een kutjaar van portugal gaat je dit plek zes kosten.
- Koenjo
- Meervoudig international
Laten we hopen dat Servette niet te klein is voor het tafellaken(Braga)loginnaam wrote: ↑05 Aug 2024, 15:31Braga moet bij verlies in de 3e voorronde EL (tegen Servette) in de play-off ronde Conference League tegen Chelsea, dus allemaal ook even voor de Zwitsers juichen (Zurich speelt in de 3e voorronde Conf. League tegen Guimaraes dus ook daar geldt dat), want dat kan een uitschakeling van Ajax in onze strijd met Portugal wel weer opheffen.ShovingNE2 wrote: ↑05 Aug 2024, 14:48
Ja, als je ziet welk geweldig jaar van Nederland over een jaar wegvalt en een kutjaar van portugal gaat je dit plek zes kosten.
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Nou als die van die Grieken verliezen verliezen ze ook van Lens. Ajax is nog lang niet zo ver en als ze geen ECL halen dan kunnen we sowieso gedag zeggen tegen dat 2e veilige ticket voor de CL. Voor ons nu niet zo spannend maar wie weet hoe de vlag er over 1 a 2 jaar bij hangt. Ik hoop dat Ajax van die Grieken wint zodat ze in ieder geval wat punten kunnen sprokkelen.
-
- Vaste waarde in elftal
Je hebt gelijk inderdaad, ik had die Polen niet als CL materiaal ingeschat
-
- Legende
- ShovingNE2
- Site Admin
Traint nog steeds apart. Die heeft echt geen sodemieter uitgevoerd in zijn vakantie.
- VeresRivne
- Vedette
'aanvoerder'ShovingNE2 wrote: ↑05 Aug 2024, 16:05 Traint nog steeds apart. Die heeft echt geen sodemieter uitgevoerd in zijn vakantie.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
-
- Legende
Was hij op vakantie met Mo?ShovingNE2 wrote: ↑05 Aug 2024, 16:05 Traint nog steeds apart. Die heeft echt geen sodemieter uitgevoerd in zijn vakantie.
-
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Niet heel raar, als Koeman zijn eigen conditie als maatstaf neemt en Farioli doet hetzelfde dan kan je tot verschillende conclusies komen ;-)Madueke wrote: ↑05 Aug 2024, 16:02 2 juli
https://www.vi.nl/nieuws/koeman-verklaa ... eel-fitter
5 augustus
https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuw ... t?twit=496
-
- Vedette
Geeft vooral ook minder kans dat Ajax CL haalt. Als je zelf top 2 blijft spelen, haal je elk jaar minimaal de voorronde CL. Dan kan Ajax nog wel een aantal jaar buiten de boot vallen.ShovingNE2 wrote: ↑05 Aug 2024, 14:48Ja, als je ziet welk geweldig jaar van Nederland over een jaar wegvalt en een kutjaar van portugal gaat je dit plek zes kosten.Massimo wrote: ↑05 Aug 2024, 14:31 Ik vind er weinig lol aan, want Ajax redelijk tot goed in Europa heb je als land voor de coëfficiëntenlijst nodig om zo lang mogelijk die zesde plek de kunnen behouden. Dus ik hoop maar de ze van Panathinaikos winnen. Lens is gewoon een kutloting en zeer waarschijnlijk een maatje te groot voor Ajax.
- These users thanked the author Brael for the post (total 2):
- Grasmat • De Realist
- Ontbijtkoek
- International
- Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
- ShovingNE2
- Site Admin
Je weet dat we maar eens van de 10 keer de voorronde CL doorkomen he? Dat is wel erg gokken. Doe mij maar twee plaatsen gegarandeerd.
- Standbeeld
- Mister PSV
Interessant aangezien Farioli toch voorheen de keeperstrainer was in de staff van De Zerbi? De Zerbi is nu trainer van Marseille.
- Hatseflats
- Vedette
Marseille is met heeeeeel veel spelers bezig. De een na de ander wordt vastgelegd.Standbeeld wrote: ↑05 Aug 2024, 16:58Interessant aangezien Farioli toch voorheen de keeperstrainer was in de staff van De Zerbi? De Zerbi is nu trainer van Marseille.
Greenwood
Ismael Kone
Bamo Meite
Derek Cornelius
Hojbjerg
Brassier
Moukoko
Valentin Carboni
Bod op Sildillia
Gesprekken met Nketiah
Gesprekken met Armand Lairiente
Gesprekken met Rulli.
Hebben een flink zak geld ergens vandaan getoverd.
-
- Vedette
Nee dat klopt niet. We zaten op een gegeven moment op een statistiek dat het ons maar één keer gelukt was in de laatste 10 jaar maar we hebben niet al die 10 jaar meegedaan aan de voorrondes. Overigens is die statistiek van eens in de 10 jaar sinds het succes van vorig jaar ook alweer uit de boeken, volgens mij. Je hebt wel gelijk dat het huwelijk tussen PSV en de voorrondes CL geen gelukkige is geweest, de laatste jaren.ShovingNE2 wrote: ↑05 Aug 2024, 16:56Je weet dat we maar eens van de 10 keer de voorronde CL doorkomen he? Dat is wel erg gokken. Doe mij maar twee plaatsen gegarandeerd.
Maar goed, uiteindelijk is het verlies van een CL plek voor ons wel nadelig, maar voor Ajax en Feyenoord (die in de huidige situatie achtervolgen op ons) nog veel nadeliger.
Daarnaast is die stoelendans van die coëfficiënten bijna per definitie een soort jojo systeem. Doe je het als Nederland goed, krijg je een 6e Europese vertegenwoordiger erbij. Dat zijn clubs in de categorie GA Eagles, Heerenveen of FC Utrecht, die nauwelijks punten scoren. En dat zorgt er automatisch voor dat je vroeg of laat die 6e plek weer kwijt raakt aan het land dat 7e staat, omdat die maar 5 clubs afvaardigen, en dus geen ballast hebben van die 6e club die geen punten pakt.
Dus uitgaande dat dat jojo systeem een gegeven is, gaat het enkel en alleen om de timing van dat jojo systeem. Als Nederland een CL plek kwijtraakt op het moment dat PSV top presteert, dan heeft PSV er relatief weinig last van. PSV is nu in de situatie dat we met goed beleid de komende 3 jaar echt wel top 2 moeten kunnen spelen in de Eredivisie, waar Ajax de komende 3 jaar aan wederopbouw zal moeten werken. Dus als je die 6e Europese plek toch een keer gaat kwijtraken (en vroeg of laat gaat dat gebeuren, in deze opzet) dan liever nu, dan op het moment dat Ajax volledig terug opgebouwd is.
Last edited by Brael on 05 Aug 2024, 17:19, edited 1 time in total.
- These users thanked the author Brael for the post (total 3):
- FTS • Balinho • Persepolis
-
- Regelmatige invaller
ShovingNE2 wrote: ↑05 Aug 2024, 14:48Ja, als je ziet welk geweldig jaar van Nederland over een jaar wegvalt en een kutjaar van portugal gaat je dit plek zes kosten.Massimo wrote: ↑05 Aug 2024, 14:31 Ik vind er weinig lol aan, want Ajax redelijk tot goed in Europa heb je als land voor de coëfficiëntenlijst nodig om zo lang mogelijk die zesde plek de kunnen behouden. Dus ik hoop maar de ze van Panathinaikos winnen. Lens is gewoon een kutloting en zeer waarschijnlijk een maatje te groot voor Ajax.
Het is vooral een goed jaar voor Nederland dat wegvalt volgend jaar, en niet zozeer een kutjaar van Portugal, toch? 12 punten is ongeveer het gemiddelde aantal punten. Overigens is het ook gewoon oppassen voor België, dat nu 11 punten achterstaat, maar de komende twee jaar ook 16 (!) punten inloopt door slechte jaren die wegvallen.
Het wordt stuivertje wisselen komende jaren. En hoe erg ik Ajax ook de allerdiepste put in zie verdwijnen: een paar extra punten (in de Conference League) zijn welkom voor ons.
Edit: Via Imgur screenshots delen is niet het meest handige zie ik. Lekker digibetisch aan het werk hier.
- VeresRivne
- Vedette
Waren eerst bezig met Wellenreuter maar Feyenoord wilde hem niet laten gaan. Ik hoop voor Rulli dat hij een transfer maakt.Standbeeld wrote: ↑05 Aug 2024, 16:58Interessant aangezien Farioli toch voorheen de keeperstrainer was in de staff van De Zerbi? De Zerbi is nu trainer van Marseille.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
- deninho32
- Site Admin
- Favoriete speler: Vinnie Jones
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
- ShovingNE2
- Site Admin
FTS thx.bedoel het precies andersom.