Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Het hangt ook samen met wie je ervoor terughaalt. Normaliter zou je dat mee moeten nemen om te zien waar je onder aan de streep het meeste op bespaart. Maar de grap van alles is dat ze zowel voor Rulli als voor Wijndal in principe nu geen vervanger hoeven te halen. Je hebt na het vertrek van beiden nog drie keepers en vier linksbacks op de loonlijst staan als je Hato meerekent.
Heruone
Lid scoutingsteam

VeresRivne wrote: 06 Aug 2024, 19:37
Standbeeld wrote: 06 Aug 2024, 19:32
Ajax vroeg 8 toch? Staat voor iets meer dan 6mln in de boeken dus het zal wel rond die prijs uitkomen.
Zullen we eerst wachten en kijken waar het uiteindelijk op uitkomt?
:mrgreen:

Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal

Toch bijzonder:
4 keepers waarvan 1 international en die gebruik je niet en doe je weg
TomPSV
Legende

Gewoon een keurig bedrag eigenlijk voor je 3e keeper
ComeOnPSV
Vedette

Mooi. Beste keeper die ze hebben nu verkocht.
ComeOnPSV
Vedette

TomPSV wrote: 06 Aug 2024, 21:21 Gewoon een keurig bedrag eigenlijk voor je 3e keeper
Met alle respect voor Ramaj en Pasveer, maar ik vind Rulli echt veel beter.
  • These users thanked the author ComeOnPSV for the post:
    Juancho
    TomPSV
    Legende

ComeOnPSV wrote: 06 Aug 2024, 21:22
    TomPSV wrote: 06 Aug 2024, 21:21 Gewoon een keurig bedrag eigenlijk voor je 3e keeper
    Dat kan, maar inmiddels was het hun 3e keeper.
    Jeronimo
    Vaste waarde in elftal

Ik vind het nogal karig voor een Argentijns international
  • These users thanked the author Jeronimo for the post (total 9):
    YkhimEindhovenvoetbalShovingNE2StandbeeldRikkert1234HeruoneFieseFriedrichPersepolisRen Höek
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

Het is een fooi voor zo'n keeper. Maar Ajax is kut, dus verder is dit prima.
  • These users thanked the author Ykhim for the post (total 4):
    EindhovenvoetbalJeronimoFieseFriedrichPersepolis
    VeresRivne
    Vedette

'Ajax zette aanvankelijk in op de aankoopsom voor Rulli in januari 2023: acht miljoen euro', zo valt te lezen. 'Maar al snel werd duidelijk dat de Fransen niet bereid waren om daar aan te voldoen. Omdat het salaris van vier miljoen euro van de Argentijn, die tot de zomer van 2026 onder contract staat in Amsterdam, zwaar op de begroting drukt, stemde technisch directeur Alex Kroes uiteindelijk in met de helft. Zodra het papierwerk tussen de clubs in orde is, zal Rulli zijn meerjarige contract in Marseille tekenen.' a;s dit klopt van de T. illustreert dat idd wel de druk op de ketel.
    It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
    SLAVA UKRAINE!!!
    VeresRivne
    Vedette

Ykhim wrote: 06 Aug 2024, 21:27 Het is een fooi voor zo'n keeper. Maar Ajax is kut, dus verder is dit prima.
    Ik vind 4 miljoen ook te weinig maar een en ander hangt natuurlijk wel samen met zijn salaris, het aantal clubs dat 4 miljoen neerlegt voor een keepersalaris en er eentje zoekt is schaars deze transferzomer.
    SLAVA UKRAINE!!!
    VeresRivne
    Vedette

ComeOnPSV wrote: 06 Aug 2024, 21:22
    Mowah ik niet, dat niveau heeft hij niet bij Ajax laten zien iig.
    SLAVA UKRAINE!!!
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

VeresRivne wrote: 06 Aug 2024, 21:34Ik vind 4 miljoen ook te weinig maar een en ander hangt natuurlijk wel samen met zijn salaris, het aantal clubs dat 4 miljoen neerlegt voor een keepersalaris en er eentje zoekt is schaars deze transferzomer.
    Gadverdamme, nuance ;)
    ShovingNE2
    Site Admin

VeresRivne wrote: 06 Aug 2024, 21:32stemde technisch directeur Alex Kroes uiteindelijk in met de helft.
    Wat kunnen ze daar onderhandelen en goed verkopen hè? #daswareinmal

Zelfs als autoverkoper kan Kroes niet aan de bak.

Klant: " Dag meneer. Wat kost die auto daar? "
    Kroes: "20.000 euro meneer."
    Klant: "Ik wil maar de helft betalen."
    Kroes: "Verkocht!"
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Hatseflats
    Vedette

Fabries zegt over 3 miljoen en geen 4. Ik geloof Fabries :P
    Rikkert1234
    Vedette

Knap staaltje onderhandelen van “meesteronderhandelaar” Kroes

This did not age well:

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/alex- ... pen/434533
    Last edited by Rikkert1234 on 06 Aug 2024, 21:44, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author Rikkert1234 for the post:
    De Realist
    mr.top
    Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 06 Aug 2024, 21:41
    VeresRivne wrote: 06 Aug 2024, 21:32stemde technisch directeur Alex Kroes uiteindelijk in met de helft.

Je leest dit nieuws echt met een bol broekje hé .. Het is minder dan de 6 miljoen.
    Jeronimo
    Vaste waarde in elftal

En zo zal dat met nog een paar spelers gaan, Ajax kan vragen wat ze willen maar de kopende clubs zijn niet allemaal achterlijk natuurlijk.

Ik ben ook wel benieuwd voor welk salaris die gast van Juve bij Ajax wil komen voetballen en hoeveel salaris je nu dan gaat uitsparen.
    Josef Dettelbacher
    Legende

mr.top wrote: 06 Aug 2024, 21:44
    ShovingNE2 wrote: 06 Aug 2024, 21:41

Je leest dit nieuws echt met een bol broekje hé .. Het is minder dan de 6 miljoen.
    Noem jij Shoving nu Billie Turf? :O
    In het Belgische voetbalseizoen 2009-2010 werd trainer Hein Vanhaezebrouck door een Genk-supporter tijdens de wedstrijd Kortrijk-Genk uitgemaakt voor "Billie Turf". De supporter kreeg hiervoor in 2010 vier maanden stadionverbod en 300 euro boete.[4]
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Madueke
    Legende

Als je een salaris van 4 miljoen kunt wegstrepen dan moet je je natuurlijk heel nederig opstellen en akkoord gaan met 3/4 miljoen aan transfersom.
    VeresRivne
    Vedette

Josef Dettelbacher
    In de PSV transferzomer 2009-2010 werd forumvedette ShovingNE2 door een lokale poster van het ouwejongenskrentebroodforum [red. romario4wethoudervanjuine] tijdens transferbeslommeringen voor het eerst genoemd als sta in de weg voor transfers. De gevleugelde uitspraak "We rollen d'n Shoving er voor" alszijnde dat houden we tegen was geboren. Hoeveel transfers de betreffende Shoving op die manier heeft tegengehouden is onduidelijk. Zonneklaar was wel dat de opzet faalde bij de transfer van Derreck Luckassen.
    SLAVA UKRAINE!!!
    Menno1
    Legende

VeresRivne wrote: 06 Aug 2024, 22:24 @Josef Dettelbacher
    In de PSV transferzomer 2009-2010 werd forumvedette @ShovingNE2 door een lokale poster van het ouwejongenskrentebroodforum [red. romario4wethoudervanjuine] tijdens transferbeslommeringen voor het eerst genoemd als sta in de weg voor transfers. De gevleugelde uitspraak "We rollen d'n Shoving er voor" alszijnde dat houden we tegen was geboren. Hoeveel transfers de betreffende Shoving op die manier heeft tegengehouden is onduidelijk. Zonneklaar was wel dat de opzet faalde bij de transfer van Derreck Luckassen.
    Bij Luckassen ging De Shoving ook bij de ingang liggen, maar bleek Luckassen al binnen te zitten. En kregen we hem nooit meer weg.
    Ittot
    Internationale topspeler

4 miljoen voor een derde keeper. Dat krijgen wij niet eens voor onze eerste keeper.

Ik vind het overigens een marktconform bedrag, niets te weinig, misschien iets te veel gezien zijn prestaties laatste anderhalf jaar icm zijn leeftijd. 3e keeper Argentinië maar wel al een jaar gepasveerd door een 41 jarige en een matige Duitse keeper.

Jammer dat het ze gelukt is. Had hem liever nog ff daar gezie..
    VeresRivne
    Vedette

Menno1 wrote: 06 Aug 2024, 22:27
    VeresRivne wrote: 06 Aug 2024, 22:24 @Josef Dettelbacher

Bij Luckassen ging De Shoving ook bij de ingang liggen, maar bleek Luckassen al binnen te zitten. En kregen we hem nooit meer weg.
    Ik besef me pas net wat een grap die vernoeming naar detective Derreck eigenlijk was, een oude blonde witte Duitser altijd spitsvondig en alert en immer overal op de juiste plek. En dan D. Luckassen die na maanden nog steeds navigatie nodig had om op de Herdgang te komen. :mrgreen:
    SLAVA UKRAINE!!!
    Chucky
    Vedette

ShovingNE2 wrote: 06 Aug 2024, 20:45
    Chucky wrote: 06 Aug 2024, 20:09

Ik snap jouw logica soms echt niet. Dus voor Rulli weegt het afstrepen van zijn miljoenensalaris heel zwaar, zwaarder dan een eventuele verkoop onder zijn boekwaarde. Maar een vergelijkbare situatie als Wijndal - die ook miljoenen per jaar vangt - maakt dat het verhaal juist ongeloofwaardig?

Fair enough. Maar Wijndal zit volgens mij iets boven de helft daarvan toch? 2,5 miljoen? Daarnaast gaf ik nog een argument: nooit dat ze hem voor een fooi aan een (voormalig) concurrent verkopen. Ik poog hem uit te leggen waarom het wel degelijk een groot verschil is. (Als mijn onderstaande uitgangspunten kloppen, tekengelden niet meegenomen).

Het boekverlies bij een verkoop van Rulli voor 4 miljoen is 'slechts' 2 miljoen. Een verkoop van Wijndal voor 2 miljoen is een boekverlies van 4 miljoen. (Staat voor 6 miljoen op de balans).

Kortom:

Rulli houden of verkopen voor 4 miljoen bij 4 miljoen salaris is een plus van 2 miljoen over een jaar.
    Wijndal houden of verkopen voor 2 miljoen bij 2,5 miljoen salaris is een min 1,5 miljoen over een jaar.

De deal van Wijndal is boekhoudkundig gezien (en dat is vrij belangrijk voor Ajax) 3,5 miljoen slechter over 24/25 dan de Rulli deal.

Schiet er vooral gaten in als ze er zijn, wellicht klopt ergens de berekening niet.
    Vooruit dan ;)

Al denk ik wel dat zowel het salaris van Wijndal als zijn transfersom hoger liggen dan respectievelijk 2,5 en 2 miljoen, waardoor je al een stuk dichter bij die ‘plus’ van Rulli in de buurt komt.
  • These users thanked the author Chucky for the post:
    ShovingNE2
    Post Reply