Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Massimo
Legende

loginnaam wrote: 07 Aug 2024, 11:10 Wat @ShovingNE2 bedoelt, is dat Rulli gewoon een Argentijns international is, nog onderdeel was van de Argentijnse selectie op de Copa America en de Olympische Spelen, en in die zin dus allesbehalve het niveau heeft van een doorsnee derde keeper op het niveau van Ajax. Dat ze hem in Amsterdam toch in de positie hebben gemanouvreerd, zegt meer over die club dan over Rulli.
Yep. Ondanks dat Ajax een aardig bedrag voor hem betaalde toen ze in de winter van 2023 broodnodig een eerste keeper nodig hadden en dit simpelweg een hele belangrijke positie is omdat deze positie veel invloed heeft op het directe resultaat, vond ik het wel een goede aankoop destijds. Villareal had geld nodig zoals Ajax dat nu heeft en Ajax leek de komende jaren weer een goede keeper te hebben.

Op een één of andere manier is het nooit echt een lekker huwelijk geweest en werd er een half jaar later al gesproken over een eventueel vertrek. Hij stond er nog goed op en werd voor de rol als tweede keeper bij een aantal clubs genoemd. Desalniettemin is hij international gebleven en vind ik hem eigenlijk de beste keeper bij Ajax. Als hij in de basis had gestaan en eerste keeper was geweest was dan opeens 3 tot 4 miljoen weinig geweest en nu nog een behoorlijk bedrag? Ik denk het inderdaad niet. Scherpen destijds voor 5 miljoen naar Brighton als derde keeper vond ik een belachelijk bedrag. Dit allerminst. Je geeft het denk ik goed aan dat Rulli vooral in deze positie door Ajax zelf is gemanoeuvreerd dan dat hij van het gemiddelde niveau derde keeper voor een club als Ajax is.
  • These users thanked the author Massimo for the post (total 3):
    YkhimShovingNE2Menno1
    Pierre
    Lid 2e elftal
    Clubvoorkeur: PSV

loginnaam wrote: 07 Aug 2024, 11:11
    Teletubby wrote: 07 Aug 2024, 11:06

Deur zit ook voordat Farioli weggaat niet potdicht toch? Wat gaat Ajax doen als ze na de transferperiode nog blijven zitten met een Sosa, Wijndal of Tahirovic? Als ze die spelers een jaar nog bij jong Ajax laten zitten dan zijn ze helemaal niks meer waard en zien ze van die 8 miljoen, 10 miljoen en 8 miljoen al helemaal niks meer terug. Ajax staat tegen de muur en kan werkelijk waar niks anders dan uitgeknepen worden door zaakwaarnemers. Die zaakwaarnemer van Sosa zou achterlijk zijn als hij nu vol aan het werk gaat voor Sosa en Ajax 6 miljoen in de schoot werpt. Die laat gewoon 3 dagen voor de deadline weten "Jowww kroessie, ik heb een hele mooie club gevonden Augsburg wilt hem wel hebben..... Ja top hè!.... Een probleempje, ze kunnen maar 3 miljoen overmaken..... Ik hoor het wel hè anders gaat sosa nog wel even miljoenen innen door op een tribune te zitten"
    "En het salaris is ook 1 miljoen lager dan wat hij nu bij jullie krijgt, dus daar wil hij ook nog wel voor gecompenseerd worden. Groeten!"
    Tel hierbij op dat Sosa ook nog wel een link heeft met Mislintat als adviseur en/of vriend van zijn zaakwaarnemer. Ik ga er van uit dat Diamantenaugen Sven nog wel een adviesje tegen Ajax kan geven.
    Ivicii
    Bankzitter

Ik denk dat Kroes / ajax even heeft overschat hoe de club er bij de rest van de wereld opstaat. Ze hebben een flink agressieve manier gekozen om hun spelers te lozen, daarbij gokkend op het feit dat het " spelers van ajax "zijn die toch iedereen wel wil hebben. Alleen het huidige voetballandschap ziet ajax toch even iets anders.
    Teletubby
    Nationale topspeler

Ivicii wrote: 07 Aug 2024, 11:36 Ik denk dat Kroes / ajax even heeft overschat hoe de club er bij de rest van de wereld opstaat. Ze hebben een flink agressieve manier gekozen om hun spelers te lozen, daarbij gokkend op het feit dat het " spelers van ajax "zijn die toch iedereen wel wil hebben. Alleen het huidige voetballandschap ziet ajax toch even iets anders.
    Dat denk ik ook. Ik weet niet waarom ze ooit zelf een interview hebben uitgebracht waarin de directie zelf zegt dat de problemen zo groot zijn dat ze 35% in salaris moeten zakken. Vanaf dat moment wist elke club en zaakwaarnemer zeker dat Ajax uitgeknepen zou kunnen worden dit jaar. Net alsof je dingen op marktplaats zet en erbij zet dat je bijna gaat emigreren naar het buitenland. Dan komen ook de aasgieren met "ik kom ze morgen wel gratis ophalen"
    Hatseflats
    Vedette

Teletubby wrote: 07 Aug 2024, 11:39
    Ivicii wrote: 07 Aug 2024, 11:36 Ik denk dat Kroes / ajax even heeft overschat hoe de club er bij de rest van de wereld opstaat. Ze hebben een flink agressieve manier gekozen om hun spelers te lozen, daarbij gokkend op het feit dat het " spelers van ajax "zijn die toch iedereen wel wil hebben. Alleen het huidige voetballandschap ziet ajax toch even iets anders.
    Dat denk ik ook. Ik weet niet waarom ze ooit zelf een interview hebben uitgebracht waarin de directie zelf zegt dat de problemen zo groot zijn dat ze 35% in salaris moeten zakken. Vanaf dat moment wist elke club en zaakwaarnemer zeker dat Ajax uitgeknepen zou kunnen worden dit jaar. Net alsof je dingen op marktplaats zet en erbij zet dat je bijna gaat emigreren naar het buitenland. Dan komen ook de aasgieren met "ik kom ze morgen wel gratis ophalen"
    De Ajax fans kregen allemaal een grote bobbel in hun broek, want ze hebben eindelijk een TD die eerlijk en oprecht is en laat zien wat er moet gebeuren om ons aller Ajax weer terug naar successen te leiden! Een betere TD kunnen ze zich niet wensen. :lol:
    Ik weet het niet hoor, maar we zeggen wel dat die havenslaven allemaal het IQ hebben van een goudvis (facts), maar daar in Amsterdam zitten ze er niet ver vandaan. :mrgreen:
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

De Wijn- is zuur geworden in Amsterdam. En duur gebleven
    Hatseflats
    Vedette

Stevie niet naar Griekenland. Nog steeds niet fit dus :lol: Wat een papzak, wat een mentaliteit.
    Massimo
    Legende

Dat Kroes aangeeft dat het financieel nu allemaal wat lastiger is voor Ajax dat is iets wat je wel vaker tegenkomt. Degene die aan het roer is, kan aangeven waarom de transferperiode wellicht tegenviel voor de supporters en als het over 1 of 2 jaar goed is kunnen ze het succes claimen of krijgen ze vanuit de media en dus ook het gros van de supporters de loftrompet. Ook Brands heeft het een paar maanden als AD na zijn aantreden aangegeven. Echter deed hij dit na NA de transferperiode en later verbloemde hij het bij Goedemorgen Eredivisie het nog enigszins toen Gakpo niet was verkocht en dat dit na het WK wel eens zou kunnen gebeuren.

Kroes is al bezig om te schoppen voordat hij in dienst was, maar waar het al wel duidelijk was dat hij in dienst zou gaan treden. Toen hij zijn concurrentiebeding uitzat, was hij Mislintat al met de grond aan het gelijkmaken. Dat is helemaal niet erg en wat mij terecht, maar vanuit zijn op dat moment aankomende functie als AD totaal onhandig en het geeft eigenlijk aan dat Kroes zijn eigen mening belangrijker vond dan het belang van Ajax. Hij was op dat moment namelijk geen buitenstaander meer. Vooral aangeven dat het allemaal kut is en dat hij degene is die het gaat omdraaien in een aantal jaar tijd. Zijn ego en arrogantie kan hem nog wel eens in de weg gaan staan waardoor het herstel van Ajax langer zou kunnen gaan duren. Op zich past dat wel bij Ajax, maar het blijft toch wel iets aparts.
  • These users thanked the author Massimo for the post (total 2):
    Menno1Heissenberrug
    Madueke
    Legende

Hatseflats wrote: 07 Aug 2024, 12:00 Stevie niet naar Griekenland. Nog steeds niet fit dus :lol: Wat een papzak, wat een mentaliteit.
    Alleen Koeman krijgt hem fit. Misschien moeten ze die dan maar aanstellen als fysieke trainer in Amsterdam, dan kunnen ze bij het Nederlands Elftal ook vooruit.
    Madueke
    Legende

Volgens Breaking Mike heeft Ajax 15 mil afgewezen van Atlanta United voor Bergwijn. Leicester heeft 20 geboden, ook afgewezen.
    VeresRivne
    Vedette

Hatseflats wrote: 07 Aug 2024, 12:00 Stevie niet naar Griekenland. Nog steeds niet fit dus :lol: Wat een papzak, wat een mentaliteit.
    Leicester City wil nog eens kampioen worden en zoeken een nieuwe Vardy ze hebben een bod van 20 miljoen euro neergelegd bij Ajax dat 25 miljoen zou willen. Ik ben niet gelovig maar bid dat ze dit niet laten klappen.
    It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
    SLAVA UKRAINE!!!
    Prof_napo
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

VeresRivne wrote: 07 Aug 2024, 12:11
    Leicester City wil nog eens kampioen worden en zoeken een nieuwe Vardy ze hebben een bod van 20 miljoen euro neergelegd bij Ajax dat 25 miljoen zou willen. Ik ben niet gelovig maar bid dat ze dit niet laten klappen.
    Alleen is dat wel heel erg wensdenken dat
    1) Leicester City met hun budget nogmaals kampioen gaat worden;
    2) Bergwijn een nieuwe Vardy zou kunnen zijn;
    3) Bergwijn Leicester City kampioen zou kunnen gaan maken. ( hij heeft geeneens Ajax kampioen weten te maken in een competitie met concurentie die een mindere begroting hebben )
  • These users thanked the author Prof_napo for the post:
    NotoriousBIG046
    DonyellMalen
    Legende

Madueke wrote: 07 Aug 2024, 12:10 Volgens Breaking Mike heeft Ajax 15 mil afgewezen van Atlanta United voor Bergwijn. Leicester heeft 20 geboden, ook afgewezen.
    Dat zal ze niet tegenvallen, 20 miljoen voor Bergwijn.
    Madueke
    Legende

DonyellMalen wrote: 07 Aug 2024, 12:16
    Madueke wrote: 07 Aug 2024, 12:10 Volgens Breaking Mike heeft Ajax 15 mil afgewezen van Atlanta United voor Bergwijn. Leicester heeft 20 geboden, ook afgewezen.
    Dat is een flinke meevaller inderdaad.

Zou mooi zijn als ze vervolgens doorpakken op spelers als Rugani en Weghorst, terwijl Akpom en Sutalo/Medic er nog steeds zijn.
    Franciscus
    Nationale topspeler
    Favoriete speler: Mauro Jr

Bergwijn moet blijven hoor.
  • These users thanked the author Franciscus for the post:
    Dutch Cowboy
    VeresRivne
    Vedette

Prof_napo wrote: 07 Aug 2024, 12:14
    VeresRivne wrote: 07 Aug 2024, 12:11

Alleen is dat wel heel erg wensdenken dat
    1) Leicester City met hun budget nogmaals kampioen gaat worden;
    2) Bergwijn een nieuwe Vardy zou kunnen zijn;
    3) Bergwijn Leicester City kampioen zou kunnen gaan maken. ( hij heeft geeneens Ajax kampioen weten te maken in een competitie met concurentie die een mindere begroting hebben )
    Ik had gehoopt dat mijn cynisme duidelijk genoeg was in m'n post, blijkbaar dus niet. :mrgreen:
    SLAVA UKRAINE!!!
    VeresRivne
    Vedette

Franciscus wrote: 07 Aug 2024, 12:28 Bergwijn moet blijven hoor.
    Nee joh. Krijgt PSV ook weer een paar ton opleidingsvergoeding, YOU KNOW YOU WANT IT!
    SLAVA UKRAINE!!!
    VeresRivne
    Vedette

DonyellMalen wrote: 07 Aug 2024, 12:16
    Ik ben als de dood dat ze dit laten klappen en 25 miljoen eisen.
    SLAVA UKRAINE!!!
    Maax
    Meervoudig international

Is Leicester weer gepromoveerd? Sorry te lam om zelf te googlen
    Standbeeld
    Mister PSV

Maax wrote: 07 Aug 2024, 12:34 Is Leicester weer gepromoveerd? Sorry te lam om zelf te googlen
    Ja.
  • These users thanked the author Standbeeld for the post:
    Maax
    Ardbeg
    Mister PSV

Maax wrote: 07 Aug 2024, 12:34 Is Leicester weer gepromoveerd? Sorry te lam om zelf te googlen
    Ja hoe is't. Google gewoon zelf.
    Standbeeld
    Mister PSV

Ik wist het uit mijn hoofd. :mrgreen:
    Franciscus
    Nationale topspeler
    Favoriete speler: Mauro Jr

VeresRivne wrote: 07 Aug 2024, 12:33
    Franciscus wrote: 07 Aug 2024, 12:28 Bergwijn moet blijven hoor.
    Nee joh. Krijgt PSV ook weer een paar ton opleidingsvergoeding, YOU KNOW YOU WANT IT!
    Nee.
    En Leicester stond ooit bekend om slimme aankopen. Mahrez en Kanté uit de krochten van het Franse voetbal.
    DonyellMalen
    Legende

VeresRivne wrote: 07 Aug 2024, 12:34Ik ben als de dood dat ze dit laten klappen en 25 miljoen eisen.
    Vanuit jouw perspectief snap ik dat goed. Ik zie hem liever blijven. Overigens zie ik ze geen vervanger halen, ze gaan het met Forbs en Godts doen.
    Maax
    Meervoudig international

Ardbeg wrote: 07 Aug 2024, 12:36
    Ja hoe is't. Google gewoon zelf.
    Ik vroeg het ook aan de kenners, Ardberg. ;)
    Post Reply