Nee hij heeft echt niks laten zien in de Champions League. Staan alleen maar koekenbakkers in dit lijstje. Voetbal is meer dan goals & assists.
Johan Bakayoko
-
- Moderator
- Clubvoorkeur: PSV
- These users thanked the author nilssonH for the post (total 10):
- Breur • TomPSV • Nummer 6 • DonyellMalen • Menno1 • Massimo • Rikkert1234 • BoemBoemTheo • FieseFriedrich • Vanthaman18
- mr.top
- Internationale topspeler
Je praat in oneliners, mijn beste. Los daarvan kun je met dit lijstje ook weer aantonen dat zijn rendement dus te wensen overlaat. Clubs gaan hem dan kopen op zijn potentie, want dat laat het lijstje ook zien, maar dan kun je dus een transferrecord vergeten.
-
- Moderator
Je hoeft niet zo denigrerend te reageren met je gaap-emoji. Wat de statistiek aantoont is dat er juist wel sprake is van rendement, namelijk enorm veel kansen uit open spel voor de rest van het team. Alleen ben je bij een gecreëerde kans afhankelijk van je teamgenoten die hem moeten omzetten tot een assist. Daarom moet je met name assists binnen een bepaalde context bekijken. Dat doen scouts namelijk ook.
De hele discussie rondom Bakayoko is sowieso een beetje vermoeiend aan het worden. Het lijkt bijna wel een tweestrijd tussen mensen die wel en niet in data geloven. Het is niet zo zwart-wit. Ik ben fan van die jongen, maar snap echt wel dat er genoeg twijfels zijn. En dat je je in het stadion aan hem kan irriteren, omdat je geen fan bent van zijn speelstijl net zo goed. Iedereen heeft nou eenmaal zijn voorkeur qua type spelers. Alleen wat ik niet terecht vind is zijn prestaties maar onderuit halen zonder goede argumentatie, of met verdraaide feiten. En dat zie je hier toch ook gebeuren.
- These users thanked the author nilssonH for the post (total 3):
- Ardbeg • Nummer 6 • Vanthaman18
-
- Basisspeler
- Favoriete speler: Joey Veerman
Ik ben ook fan (geworden) van Bakayoko, maar als we hem nu voor 40/45 kunnen verkopen, zo snel mogelijk doen! Dan hebben we nog ruim de tijd om fatsoenlijk de verdediging onder handen te nemen. En op zijn positie hebben we in ieder geval nog iemand met kwaliteiten lopen als back up.
- mr.top
Ik heb de definitie opgezocht en het gaat om kansen die gecreëerd worden uit open spel. En het is afhankelijk van de insteek die je hiervoor gebruikt. Het kan op de spelers slaan maar ook op de kansen die er door zijn spel voor het team uit voort komen.nilssonH wrote: ↑07 Aug 2024, 14:48Wat de statistiek aantoont is dat er juist wel sprake is van rendement, namelijk enorm veel kansen uit open spel voor de rest van het team. Alleen ben je bij een gecreëerde kans afhankelijk van je teamgenoten die hem moeten omzetten tot een assist. Daarom moet je met name assists binnen een bepaalde context bekijken. Dat doen scouts namelijk ook.
Gewoon een kale tweet neerplempen zegt dus niet zoveel.
Het verhaal wat je erbij vermeld klinkt logisch en je gaat duidelijk voor optie twee. Maar dat kun je dus niet opmaken uit jouw vorige post. Ik heb er overigens nog steeds mijn twijfels bij maar ik kan overtuigd worden van het tegendeel.
-
- Moderator
En ik heb zo mijn twijfels bij de mate waarin je daadwerkelijk openstaat om overtuigd te worden, dus ik laat het hierbij
- These users thanked the author nilssonH for the post (total 6):
- Ardbeg • Nummer 6 • DonyellMalen • Jur1913 • 29.04.2007 • Ren Höek
- Juancho
- Mister PSV
Persoonlijk vond ik Gakpo meer waard dan waarvoor hij ging en vind ik bedragen van 60 miljoen voor Baka eigenlijk niet in verhouding met zijn huidige niveau. Echter is dat maar 1 stuk van het verhaal natuurlijk. Zeker bij Baka speelt mee dat hij hot is, jong specifiek talent waar er niet zoveel van zijn en zijn onderliggende data is gewoon erg goed. Voor dat potentieel betalen grotere clubs vaak ook extra. Dus ik geloof wel dat hij de duurste uitgaande speler van PSV gaat worden.
Gakpo leverde in mijn ogen te weinig op, zeker gezien het een wintertransfer was, mede door de financiële ellende bij PSV. Dus die 2 situaties kan je denk ik ook lastig met elkaar vergelijken.
Gakpo leverde in mijn ogen te weinig op, zeker gezien het een wintertransfer was, mede door de financiële ellende bij PSV. Dus die 2 situaties kan je denk ik ook lastig met elkaar vergelijken.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- DonyellMalen
- Legende
Ah, je gaat op dezelfde kansloze voet verder. Begint nu een beetje sneu te worden. Alles precies zo lullen dat het in jouw straatje past, zo werkt het natuurlijk niet. En ondertussen op anderen reageren met gaap-emoji's..
Tuurlijk kopen clubs hem op potentie. Dat is onderdeel van de markt en hoe de voetballerij werkt. Daar gaat het precies om. Als Baka als een kant-en-klare speler was zou 'ie niet meer bij ons spelen. We hebben het over een speler van 20 (!!) jaar nota bene.
Waar gaat dit in hemelsnaam over, je praat de waarde van een eigen speler omlaag met verdraaide feiten en hele slechte argumentatie.
- These users thanked the author DonyellMalen for the post (total 2):
- Ardbeg • Rikkert1234
- Hatseflats
- Vedette
-
- Legende
Ik blijf het downplayen van Baka erg vreemd vinden. Als de gehele wereldtop achter hem aan zit (in tegenstelling tot Gakpo overigens) en als je dan zijn stats ziet: dan is 40-50 miljoen best wel een bodemprijs. Zeer gezien de enorme schaarste op rechtsbuiten; kijk maar eens hoe weinig geruchten er zijn van fatsoenlijke rechtsbuitens waarmee wij in verband worden gebracht.
Nee, het is niet de ultieme Boszball speler, dat zijn Veerman, Schouten, Boscagli en Dest. Maar het is echt een geweldige speler, altijd fit, een absolute top instelling, en een wereldgozer voor in je groep. Om te zeggen dat we er zelfs beter op gaan worden als hij voor 40-50 miljoen vertrekt, dan vraag ik mij werkelijk af waar en hoe jullie naar voetbal kijken.
Nee, het is niet de ultieme Boszball speler, dat zijn Veerman, Schouten, Boscagli en Dest. Maar het is echt een geweldige speler, altijd fit, een absolute top instelling, en een wereldgozer voor in je groep. Om te zeggen dat we er zelfs beter op gaan worden als hij voor 40-50 miljoen vertrekt, dan vraag ik mij werkelijk af waar en hoe jullie naar voetbal kijken.
- These users thanked the author Menno1 for the post (total 5):
- NotoriousBIG046 • Fanatic-U-s • Ardbeg • DonyellMalen • Jur1913
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Ooit nog een vervolg gekomen op het idiote verhaal dat Baka een splijtzwam in de selectie zou zijn? Had ongetwijfeld direct zijn prijs verlaagd tot 20 Wel erg stille dood gestorven zo...
- Fanatic-U-s
- Favoriete speler: Fredrik Oppegård
Amen. Baka is een Europees toptalent en 40-50mln is echt minimaal, maar ik verwacht 60, 70 of zelfs 80 miljoen euro. Mocht hij gaan. Maar het liefste wil ik hem nog een jaar bij ons zien schitteren.Menno1 wrote: ↑07 Aug 2024, 15:12 Ik blijf het downplayen van Baka erg vreemd vinden. Als de gehele wereldtop achter hem aan zit (in tegenstelling tot Gakpo overigens) en als je dan zijn stats ziet: dan is 40-50 miljoen best wel een bodemprijs. Zeer gezien de enorme schaarste op rechtsbuiten; kijk maar eens hoe weinig geruchten er zijn van fatsoenlijke rechtsbuitens waarmee wij in verband worden gebracht.
Ex unitate vires
- Hatseflats
- Vedette
Kwam volgens mij van Eindjehoger. Hij was er heel stellig in. Misschien kan hij er meer over vertellen.
- mr.top
Goh, en ondertussen negeren dat ik je duidelijk aanspraak op het vermelden van verkeerde feiten.DonyellMalen wrote: ↑07 Aug 2024, 15:07Ah, je gaat op dezelfde kansloze voet verder. Begint nu een beetje sneu te worden. Alles precies zo lullen dat het in jouw straatje past, zo werkt het natuurlijk niet. En ondertussen op anderen reageren met gaap-emoji's.
Als clubs hem kopen op potentie dan moet je misschien ook je verwachtingen over de transfersom bijstellen. Bij prijzen boven de 50 miljoen verwachten clubs een speler die kant en klaar is. Geen speler die ze zelf nog verder moeten uitbouwen en bijspijkeren.DonyellMalen wrote: ↑07 Aug 2024, 15:07uurlijk kopen clubs hem op potentie. Dat is onderdeel van de markt en hoe de voetballerij werkt. Daar gaat het precies om. Als Baka als een kant-en-klare speler was zou 'ie niet meer bij ons spelen. We hebben het over een speler van 20 (!!) jaar nota bene.
Als je een kast bij de IKEA koopt betaal je doorgaans minder dan bij de ambachtelijke meubelzaak.
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Weet ik. Wilde geen namen noemen ihkv wie de schoen pastHatseflats wrote: ↑07 Aug 2024, 15:18Kwam volgens mij van @Eindjehoger. Hij was er heel stellig in. Misschien kan hij er meer over vertellen.
- DonyellMalen
- Legende
Wie zegt dat? Prima dat je dat zelf vindt, maar zo denken PL-clubs echt niet. Die kopen alsnog op potentie.
- Juancho
- Mister PSV
Hij houdt zelfs de duurste aankoop van PSV, een ervaren speler, op de bank he. Namelijk Lozano. Ook dat is wel veelzeggend voor Baka zelf.Menno1 wrote: ↑07 Aug 2024, 15:12 Ik blijf het downplayen van Baka erg vreemd vinden. Als de gehele wereldtop achter hem aan zit (in tegenstelling tot Gakpo overigens) en als je dan zijn stats ziet: dan is 40-50 miljoen best wel een bodemprijs. Zeer gezien de enorme schaarste op rechtsbuiten; kijk maar eens hoe weinig geruchten er zijn van fatsoenlijke rechtsbuitens waarmee wij in verband worden gebracht.
-
- Meervoudig international
Baka heeft prachtige stats/data.
Als je hem live ziet spelen, en 90 minuten echt volgt, is het 9/10 keer echt heel teleurstellend.
De ene ziet alleen het eerste, de ander ziet alleen het laatste, en de meesten zien gelukkig beide.
Vooralsnog is het 7 augustus en heeft zich nog geen één club officieel voor hem gemeld bij PSV, en dat zegt toch ook wel iets lijkt me.
Als je hem live ziet spelen, en 90 minuten echt volgt, is het 9/10 keer echt heel teleurstellend.
De ene ziet alleen het eerste, de ander ziet alleen het laatste, en de meesten zien gelukkig beide.
Vooralsnog is het 7 augustus en heeft zich nog geen één club officieel voor hem gemeld bij PSV, en dat zegt toch ook wel iets lijkt me.
- DonyellMalen
- Legende
Dat zegt letterlijk helemaal niets. De markt komt pas heel laat op gang dit jaar.
- These users thanked the author DonyellMalen for the post (total 2):
- Ardbeg • Menno1
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Dit vind ik ook niet zo'n sterk argument hoor. We hebben Bakayoko en Lozano voor die positie, er is geen club concreet genoeg om te verwachten dat Bakayoko weg gaat, hij zegt notabene zelf alleen weg te gaat voor CL winst kansen en dan heb jij het over het aantal geruchten op dit forum van mogelijke vervangers.Menno1 wrote: ↑07 Aug 2024, 15:12 Ik blijf het downplayen van Baka erg vreemd vinden. Als de gehele wereldtop achter hem aan zit (in tegenstelling tot Gakpo overigens) en als je dan zijn stats ziet: dan is 40-50 miljoen best wel een bodemprijs. Zeer gezien de enorme schaarste op rechtsbuiten; kijk maar eens hoe weinig geruchten er zijn van fatsoenlijke rechtsbuitens waarmee wij in verband worden gebracht.
Als je nou zegt dat er geen vergelijkbare spelers zijn in dezelfde leeftijdklasse, met hetzelfde potentieel en de dezelfde skillset als Bakayoko dan heb je wellicht een punt. Ik ken de markt niet zo goed dus daar wil ik van af zijn maar dat zegt nog steeds niet heel veel over de hoogte van de transfersom als er op dit moment geen benchmark is. Antony is niet de benchmark want dat was een typische geval van overbetalen en paniek. Zo werd Lamar op transferdeadlineday ooit bijna voor 90 miljoen aan Arsenal verkocht.
En ik weet niet of het downplayen van Bakayoko is. Er zijn blijkbaar een paar mensen die een lager bedrag realistischer vinden. We kunnen ook een wedstrijdje verplassen doen en dan zeg ik dat hij 90 miljoen moet opleveren anders is het wanbeleid... maar zo werkt het niet. Wellicht is het verschil tussen de pessimisten, realisten en opportunisten in combinatie met de bekende rood-witte PSV supporters bril wel net even teveel om tot een eenduidige minimale transfersom te komen.
We gaan zien wat de markt betaalt en als dat 80 miljoen is dan wil ik best met iemand een weddenschapje aan gaan dat het minder dan 80 miljoen is voor een kratje Dommelsch. Als de entourage het over 40 a 45 heeft (aanname obv Rik zijn stuk) dan had er heel veel meer moeten gebeuren om dik over dat bedrag heen te gaan, laat staan 80 miljoen.
Het zegt niet alles, maar het zegt ook zeker niet niets. Clubs hebben geen FOMO zoals Liverpool dat bij Gakpo wel had. Die hadden voor kerst de zaken al praktisch rond terwijl op 1 januari de window pas open ging.DonyellMalen wrote: ↑07 Aug 2024, 15:25Dat zegt letterlijk helemaal niets. De markt komt pas heel laat op gang dit jaar.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Vind ik ook niet zo'n sterk argument. Vorig jaar hield Tillman Lozano op de bank terwijl Lozano nog niet verkocht was en Tillman nog niet gekocht. Tillman speelde zelfs op de flank als nummer 10.Juancho wrote: ↑07 Aug 2024, 15:22Hij houdt zelfs de duurste aankoop van PSV, een ervaren speler, op de bank he. Namelijk Lozano. Ook dat is wel veelzeggend voor Baka zelf.Menno1 wrote: ↑07 Aug 2024, 15:12 Ik blijf het downplayen van Baka erg vreemd vinden. Als de gehele wereldtop achter hem aan zit (in tegenstelling tot Gakpo overigens) en als je dan zijn stats ziet: dan is 40-50 miljoen best wel een bodemprijs. Zeer gezien de enorme schaarste op rechtsbuiten; kijk maar eens hoe weinig geruchten er zijn van fatsoenlijke rechtsbuitens waarmee wij in verband worden gebracht.
Daarnaast vertegenwoordigd Bakayoko nu heel veel geld en Lozano helemaal niets meer.
- Juancho
- Mister PSV
Ik vind het weldegelijk een goed argument. Het zegt namelijk deels ook dat Tillman het uitstekend deed op links en Baka dus op rechts. Ja Lozano is vooralsnog een grote teleurstelling (voor mij wel iig) maar dat komt natuurlijk ook deels door de prestaties van Baka.11 Tinus wrote: ↑07 Aug 2024, 15:29Vind ik ook niet zo'n sterk argument. Vorig jaar hield Tillman Lozano op de bank terwijl Lozano nog niet verkocht was en Tillman nog niet gekocht. Tillman speelde zelfs op de flank als nummer 10.
Daarnaast vertegenwoordigd Bakayoko nu heel veel geld en Lozano helemaal niets meer.
- mr.top
11 Tinus wrote: ↑07 Aug 2024, 15:26En ik weet niet of het downplayen van Bakayoko is. Er zijn blijkbaar een paar mensen die een lager bedrag realistischer vinden. We kunnen ook een wedstrijdje verplassen doen en dan zeg ik dat hij 90 miljoen moet opleveren anders is het wanbeleid... maar zo werkt het niet. Wellicht is het verschil tussen de pessimisten, realisten en opportunisten in combinatie met de bekende rood-witte PSV supporters bril wel net even teveel om tot een eenduidige minimale transfersom te komen.