vak kk 1988 wrote: ↑09 Aug 2024, 08:57
Het probleem is gewoon dat er volgende week kwaliteit bij moet !!!! Het duurt gewoon allemaal te lang. Er is hier al jaren geen kwaliteit in de laatste linie
Dat kunnen we allemaal wel willen, maar uiteindelijk zal het meeste weer aan het einde van de window plaatsvinden Het segment waarin PSV wil kopen komt dan vaak pas echt beschikbaar. Het budget is relatief gezien beperkt waar PSV mee moet werken.
Zomaar wat extra miljoentjes aftikken kan betekenen dat een andere transfer, die je ook graag wil doen, niet kan vallen. Of dat de gewenste spelers nu niet beschikbaar zijn, maar de laatste dagen wel. Mogelijk zijn ze met v/d Berg wat verder, maar reken er anders maar op dat het eind augustus wordt.
Gezien het schema moet je alle wedstrijden tot die tijd kunnen winnen, ook met deze selectie.
Zou toch wat zijn als het PSV uiteindelijk lukt om Sepp bijvoorbeeld volgende week binnen te halen en dat dan na een paar maanden blijkt dat Obispo de betere is van de twee.. (en ja, ik weet RCV vs LCV)
Ittot wrote: ↑09 Aug 2024, 09:01Het grote voorbereiden is begonnen lijkt het.
‘Het grote voorbereiden’. Wordt wel ontzettend en onnodig groot gemaakt zo. Terwijl het allemaal niet zo moeilijk is; als Sepp gewoonweg te duur is waardoor we door moeten schakelen is dat zo. So be it.
Earnie weet wel wat ‘ie doet, alle vertrouwen in hem.
Toevoeging: en volgens mij masseert Rik helemaal niets in. Het is een journalist die oppikt dat er een topic leeft onder supporters en duidt dat topic. Niets meer, niets minder.
Als je niet denkt dat Rik soms al eerder dingen door laat schemeren als hij weet dat het de verkeerde kant op gaat dan zou ik even de Xavi saga terugkijken in zijn artikelen voor een voorbeeld. Een week voordat Xavi vertrok begon Rik al te veranderen in zijn toon als het op Xavi betrof, eerst waren de artikelen redelijk positief ingeschoten over zijn aanblijven maar een week voordat hij vertrok ving hij wat op en werd het meteen een stuk negatiever. Dat was net zo een switch als ik nu denk te lezen in dit artikel met de punten die er uithaal. Zeker bij de hele Xavi topic zag je dat Rik contact heeft met de directie die hem tijdens die hele shitshow (wel clausule, geen clausule, clausule 12 miljoen, clausule toch 4 miljoen, clausule deze zomer niet te activeren, toen opeens wel) informatie gaven. Het is ook gewoon een beetje verwachtingen management via journalisten door PSV.
These users thanked the author Teletubby for the post:
Als je niet denkt dat Rik soms al eerder dingen door laat schemeren als hij weet dat het de verkeerde kant op gaat dan zou ik even de Xavi saga terugkijken in zijn artikelen voor een voorbeeld. Een week voordat Xavi vertrok begon Rik al te veranderen in zijn toon als het op Xavi betrof, eerst waren de artikelen redelijk positief ingeschoten over zijn aanblijven maar een week voordat hij vertrok ving hij wat op en werd het meteen een stuk negatiever. Dat was net zo een switch als ik nu denk te lezen in dit artikel met de punten die er uithaal. Zeker bij de hele Xavi topic zag je dat Rik contact heeft met de directie die hem tijdens die hele shitshow (wel clausule, geen clausule, clausule 12 miljoen, clausule toch 4 miljoen, clausule deze zomer niet te activeren, toen opeens wel) informatie gaven. Het is ook gewoon een beetje verwachtingen management via journalisten door PSV.
Dat zou kunnen, maar ik lees het gewoon niet zo. Het is allemaal niet verrassend wat hij zegt toch? We kunnen niet nog weken blijven wachten, maar op een gegeven moment moet worden doorgeschakeld. PSV wilt Sepp, Sepp is geinteresseerd, maar niet enkel in PSV. Het wordt dus afwachten. En dat is wat Rik schrijft.
Het is toch logisch dat Rik aanhaalt hoe lastig het blijkt om Sepp vd Berg binnen te halen, hij moet de achterban toch uitleg geven waarom het zo lang duurt?
Wat ik opmaak is dat er nog meer kapers op de kust zijn, maar dat Stewart nog steeds een realistische kans ziet in het aantrekken van vd Berg. Gewoon geduld, en het is toch ook logisch dat we doorschakelen naar optie 2 als het volgende week alsnog niet is gelukt?
Ik vind het totaal geen ‘inmasseren’ maar gewoon een nuchtere blik; goede, gewilde spelers haal je niet zomaar binnen.
Ik vind Sepp van de Berg een interessante aanwinst, maar hij wordt wel steeds groter (figuurlijk). Het lijkt inmiddels alsof we het over de nieuwe Alex of Jaap Stam hebben. In werkelijkheid is het een speler die zich alleen heeft laten zien op het Engelse tweede niveau en een jaartje onderin de Bundesliga. Daar is niets mis mee, maar in combinatie met het prijskaartje vind ik het niet zaligmakend.
These users thanked the author ruuddevil for the post (total 6):
ruuddevil wrote: ↑09 Aug 2024, 09:22
Ik vind Sepp van de Berg een interessante aanwinst, maar hij wordt wel steeds groter (figuurlijk). Het lijkt inmiddels alsof we het over de nieuwe Alex of Jaap Stam hebben. In werkelijkheid is het een speler die zich alleen heeft laten zien op het Engelse tweede niveau en een jaartje onderin de Bundesliga. Daar is niets mis mee, maar in combinatie met het prijskaartje vind ik het niet zaligmakend.
Dat vind ik eigenlijk ook wel ja, we slaan een beetje door hier.
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
En Jaap Stam alleen bij WIllem2 en Zwolle? voor die bij ons kwam.. vd Berg is een absoluut toptalent op de positie en een imposante kerel geworden ook nog. Zou een enorme boost voor onze verdediging betekenen en mogen best even geduld nog voor hebben.
These users thanked the author BarryBanaan for the post:
Fijn even die realistische blik. Zo is het ook gewoon natuurlijk. Voor 15 miljoen zou je minstens een vergelijkbare goede verdediger kunnen halen uit het buitenland als de scouting op orde is, zou je denken.
En Jaap Stam alleen bij WIllem2 en Zwolle? voor die bij ons kwam.. vd Berg is een absoluut toptalent op de positie en een imposante kerel geworden ook nog. Zou een enorme boost voor onze verdediging betekenen en mogen best even geduld nog voor hebben.
Ja, maar Stam had een normaal prijskaartje. En ik bestrijd ook helemaal niet dat het een goede speler is die ik graag bij PSV wil zien.
Van den Berg is gewoon een uitstekende speler voor PSV. Dat de complete Duitse subtop geïnteresseerd is in die jongen geeft al aan op wat voor niveau clubs het in hem zien zitten. Hij is nog maar 22 jaar en er is nog veel ruimte voor groei. Misschien is het niet de volgende Jaap Stam, maar voor PSV zal het een uitstekende speler zijn. Net als dat Noa Lang niet de nieuwe Memphis is, maar het wel een uitstekende speler is voor PSV. Sepp zou op verdedigend vlak echt heel veel toevoegen aan dit PSV. Het kan een perfecte combinatie zijn met Boscagli. Sepp meedogenloos in de duels, Boscagli uitmuntend aan de bal.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
En als die dan ein-de-lijk is binnengehaald, en in een van zijn eerste wedstrijden speelt hij een balletje in de opbouw in de voeten van de tegenstander, waardoor we 1-1 spelen... Dan wordt die door diezelfde mensen weer net zo hard afgeserveerd.
En dat is maar de helft van het prijskaartje van Van den Berg nu, dus in die zin wat "normaler" geprijsd.
Serieus? moet ook nog het verschil tussen speler van WIllem2 en Liverpool erbij gehaald worden?
Als de kwaliteit hetzelfde is, dan heb ik liever die goedkopere speler van Willem II dan de speler van Liverpool die daar nooit heeft gespeeld en alleen maar is verhuurd aan een club in een lagere divisie in Engeland en een degradatiekandidaat in Duitsland.
Je geeft dus gewoon zelf al aan dat spelers van Liverpool niet "normaal" geprijsd zijn.
Niet alleen dat. Ook gewoon vergelijken met de markt van 1996.
BarryBanaan had het al vertaald naar prijzen van nu, dus dat klopt niet.
Tuurlijk klopt dat wel. Je betaalt voor een talent van een topclub gewoon meer dan voor een speler van pakweg WIllem II. Qua jaar en qua club gaat de vergelijking compleet mank.
These users thanked the author Ardbeg for the post:
BarryBanaan had het al vertaald naar prijzen van nu, dus dat klopt niet.
Tuurlijk klopt dat wel. Je betaalt voor een talent van een topclub gewoon meer dan voor een speler van pakweg WIllem II. Qua jaar en qua club gaat de vergelijking compleet mank.
Maar als de speler van Willem II net zoveel kwaliteit heeft, laten we zeggen de nieuwe Jaap Stam is, dan is die dus "normaler" geprijsd en betaal je geen "topclub-tax", zoals Ajax bijvoorbeeld heeft gedaan voor Carlos, Borges, en Forbs, snap'te?
Maar als de speler van Willem II net zoveel kwaliteit heeft, laten we zeggen de nieuwe Jaap Stam is, dan is die dus "normaler" geprijsd en betaal je geen "topclub-tax", zoals Ajax bijvoorbeeld heeft gedaan voor Carlos, Borges, en Forbs, snap'te?
Dat klopt. We hebben het echter over vd Berg die niet daar speelt maar bij Liverpool. Het hele bagatalliseren want "alleen maar laten zien op het tweede niveau en jaartje onderin de Bundesliga" is gewoon te kort door de bocht.
Het verhaal rondom Sepp is al weken hetzelfde, nul nieuws wat dat betreft:
- PSV wil minder betalen dan LP vraagt.
- Sepp heeft geen voorkeur voor de ED.
- Veel concurrentie uit de BL.
- Het wordt een verhaal van de lange adem.
Dat wij het er hier iedere dag over hebben doet daar verder niks aan af.
Het gaat dus nog wel ff duren ben ik bang, tenzij steeds duidelijker wordt dat hij niet voor ons kiest, dan moeten we door naar optie 2.