Gedoe met supporters

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld wrote: 09 Aug 2024, 09:36
Eindjehoger wrote: 09 Aug 2024, 09:33

U roept om mensen uit vliegtuigen te gooien. U bent niet goed bij het pannetje. TBS waardig zelfs.
Neem anders even serieus wat hij zegt. Het was enkel een overdrijving om aan te geven hoe klaar hij ermee is.

Overigens waren mijn reacties daarop ook niet serieus. Ik denk ik meld het maar even.
Last edited by Standbeeld on 09 Aug 2024, 09:39, edited 1 time in total.
ShovingNE2
Site Admin

Niet iedereen snapt dat. Dus gelijk een melding met iets over fatsoensnormen. We hebben een fatsoenspolitie hier. Dus maar weggehaald want anders is het de hele dag een discussie over wat wel en niet mag. En daar heb ik geen zin in, druk met Scorito. Ik begreep overigens dat het overdrijving was. Obvious.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
    ReKuPSV
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Jur1913
    Internationale topspeler

Transfers of het begin van het seizoen zijn hoognodig zo te zien :stars:
  • These users thanked the author Jur1913 for the post:
    ShovingNE2
    Eindjehoger
    Regelmatige invaller
    Favoriete speler: Luc Nilis

Grasmat wrote: 09 Aug 2024, 09:36 Je begrijpt vast wel dat dat metaforisch bedoeld is, die toevoeging leek me overbodig.

Dat de maatschappij die debielen totaal niet zou missen is dan weer wél serieus.
    Joh :lol:
    Thoresen
    Nationale topspeler

PCGC wrote: 08 Aug 2024, 21:43 Zie Engeland? Heb je die (onafhankelijke) ooggetuigen verslagen gezien op YouTube? In bijna elke situatie laat de politie dit zelf onnodig uit de hand lopen en worden onschuldige demonstranten geprovoceerd en opgepakt zonder reden. Maar goed, dat laten ze niet zien op de NOS of BBC, daar wordt alleen maar geroeptoeterd over ‘ExTrEeM ReChtS TuIg!!!111!!’
    Bij uitwedstrijden meegemaakt dat bij het uitstappen bij Amsterdam RAI de ME zo opgefokt was dat ze meteen begonnen te meppen en in Olympisch stadion stond de ME bij een doelpunt te provoceren en bij reactie meteen de lange lat erover. Ook bij de Kuip door een soort poort van paarden waarbij de berijder te pas en te onpas begon te meppen.

Dat zorgde vaak voor een opgefokte sfeer.

Ik ben benieuwd hoe sommige doodstrafeisende forumleden zouden reageren als hun vriendin een gummiknuppel van de ME in haar gezicht geplant krijgt.
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Thoresen wrote: 09 Aug 2024, 09:59
    PCGC wrote: 08 Aug 2024, 21:43 Zie Engeland? Heb je die (onafhankelijke) ooggetuigen verslagen gezien op YouTube? In bijna elke situatie laat de politie dit zelf onnodig uit de hand lopen en worden onschuldige demonstranten geprovoceerd en opgepakt zonder reden. Maar goed, dat laten ze niet zien op de NOS of BBC, daar wordt alleen maar geroeptoeterd over ‘ExTrEeM ReChtS TuIg!!!111!!’
    Bij uitwedstrijden meegemaakt dat bij het uitstappen bij Amsterdam RAI de ME zo opgefokt was dat ze meteen begonnen te meppen en in Olympisch stadion stond de ME bij een doelpunt te provoceren en bij reactie meteen de lange lat erover. Ook bij de Kuip door een soort poort van paarden waarbij de bereider te pas en te onpas begon te meppen.

Ik ben benieuwd hoe sommige doodstrafeisende forumleden zouden reageren als hun vriendin een gummiknuppel van de ME in haar gezicht geplant krijgt.
    Ook dat soort dingen komen voor, helaas. Heb dat zelf ook wel eens mogen ervaren, lang geleden al tijdens NEC-Ajax toen ik in Nijmegen studeerde. Eerst tegen de grond gegooid door een groep raddraaiers van Ajax, direct daarna nog bijna meppen gehad van de ME, net weten te ontkomen. Paar schaafwonden, niks bijzonders. Ik zal wel op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats zijn geweest :lol: Denk dat er genoeg mensen zijn die dit soort dingetjes hebben meegemaakt. Niet om het goed te praten, maar ik geef het je te doen om als ME'er voor de zoveelste keer te worden opgeroepen om een stelletje figuren in de leeftijdscategorie van veelal 18-25 die hun hormonale secretie de vrije loop laten in bedwang te houden en geen schade te laten aanrichten. Terwijl je ook wat met je gezin kunt doen of ander nuttig werk. Dit soort ontsporingen en uitdagingen van 'law & order' zijn natuurlijk van alle tijden, maar dat wil nog niet zeggen dat je er badinerend over hoeft te doen of ze zelfs door de vingers moet zien
    Jur1913
    Internationale topspeler

psvgouda wrote: 09 Aug 2024, 10:07

Bij uitwedstrijden meegemaakt dat bij het uitstappen bij Amsterdam RAI de ME zo opgefokt was dat ze meteen begonnen te meppen en in Olympisch stadion stond de ME bij een doelpunt te provoceren en bij reactie meteen de lange lat erover. Ook bij de Kuip door een soort poort van paarden waarbij de bereider te pas en te onpas begon te meppen.

Niet om het goed te praten, maar ik geef het je te doen om als ME'er voor de zoveelste keer te worden opgeroepen om een stelletje figuren in de leeftijdscategorie van veelal 18-25 die hun hormonale secretie de vrije loop laten in bedwang te houden en geen schade te laten aanrichten.
    Ach dat zijn ook mensen die het schitterend vinden om een beetje te rellen. Beetje van hetzelfde als hetgeen waartegen ze vechten maar dan beroeps
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Jur1913 wrote: 09 Aug 2024, 10:09
    psvgouda wrote: 09 Aug 2024, 10:07

Niet om het goed te praten, maar ik geef het je te doen om als ME'er voor de zoveelste keer te worden opgeroepen om een stelletje figuren in de leeftijdscategorie van veelal 18-25 die hun hormonale secretie de vrije loop laten in bedwang te houden en geen schade te laten aanrichten.
    Ach dat zijn ook mensen die het schitterend vinden om een beetje te rellen. Beetje van hetzelfde als hetgeen waartegen ze vechten maar dan beroeps
    Beetje zoals de pyromaan de beste brandweerman, de inbreker de beste... Tja :tear:
    mr.top
    Internationale topspeler

Prof_napo wrote: 09 Aug 2024, 08:52
    ShovingNE2 wrote: 08 Aug 2024, 19:09
    De hippies die al 20 jaar taakstraffen propageren zijn inmiddels wel af toch?
    Het mantra van zwaarder straffen is inmiddels toch ook wel af? Het wordt al jaar en dag door menig minister genoemd, straffen in Nederland zijn niet licht. Landen die zwaarder straffen hebben het nou niet echt - lees echt niet - beter
    Dan mis je het punt. Het gaat ook om een stukje genoegdoening bij de slachtoffers. Het idee dat de veroorzakers van leed ook echt gestraft worden.
    RPSV94
    Geselecteerd voor Oranje

Bij uitwedstrijden meegemaakt dat bij het uitstappen bij Amsterdam RAI de ME zo opgefokt was dat ze meteen begonnen te meppen en in Olympisch stadion stond de ME bij een doelpunt te provoceren en bij reactie meteen de lange lat erover. Ook bij de Kuip door een soort poort van paarden waarbij de berijder te pas en te onpas begon te meppen.

DAN HAD ZE DAAR MAAR NIET MOETEN STAAN!

De politie die voor uitsupporters bij wedstrijden van Ajax worden gebruikt staan over het algemeen ook wel bekend als naar en intimiderend. Nog nooit een positief verhaal over gehoord. Niet voor niets dat veel clubs de afgelopen jaren een boycot hebben gedaan. In veel gevallen is het aan supporters zelf te denken dat iets uit de klauwen loopt, maar daar heb ik het gevoel gehad alsof ze niet kunnen wachten totdat ze weer wat supporters kunnen meppen.
    PCGC
    Vedette

ME/agenten zijn inderdaad ook net mensen 😉

Helemaal eens met Jur1913
    Heb ooit eens meegedaan aan een oefening van de spoorwegpolitie/ME.

Een aantal oefeningen mocht je dan doen, waarbij wij de passagiers waren en zij op gepaste wijze verschillende situaties moesten handelen op een nagemaakt perron in een echte trein. Verschillende situaties zoals een verdacht persoon in een volle coupe op een zo rustig mogelijke manier arresteren en afvoeren, demonstranten die een ‘sit down’ deden en geen bevelen opvolgden, maar ook 2 situaties met voetbalsupporters en de enige regel die wij meekregen was dat de politie er net zo hard in zou gaan als jij. Dus als jij je flink wilde uitleven dan mocht dit maar dan moest je er niet gek van op staan te kijken dat je echt een paar flinke klappen kreeg met knuppel, vuisten en of schild.
    In de lunch pauze samen met die gasten een broodje gedaan en daar zeiden ook verschillende lui dat ze puur vanwege de kick en het legaal kunnen slaan bij deze speciale politie waren gekomen.
    Je zag het fanatisme ook in die gasten bij de oefeningen.
    #FreeGeneratie4
    Jur1913
    Internationale topspeler

psvgouda wrote: 09 Aug 2024, 10:11
    Jur1913 wrote: 09 Aug 2024, 10:09

Beetje zoals de pyromaan de beste brandweerman, de inbreker de beste... Tja :tear:
    Is denk ik wel zo. Was ook niet verkeerd bedoeld verder. Je moet ook wel een beetje gestoord zijn om als ME'er voor zo'n groep te gaan staan
    ShovingNE2
    Site Admin

mr.top wrote: 09 Aug 2024, 10:14

Het mantra van zwaarder straffen is inmiddels toch ook wel af? Het wordt al jaar en dag door menig minister genoemd, straffen in Nederland zijn niet licht. Landen die zwaarder straffen hebben het nou niet echt - lees echt niet - beter
    Dan mis je het punt. Het gaat ook om een stukje genoegdoening bij de slachtoffers. Het idee dat de veroorzakers van leed ook echt gestraft worden.
    En zorgen dat evenementen voortaan wel veilig kunnen blijven. Dus elektronisch huisarrest. Maar het zal wel bij taakstrafjes blijven en er zijn altijd figuren die blijven geloven dat de hooligans dan hun leven gaan beteren en het echt nooit meer doen. Zalig zijn de naïevelingen van geest. Het zal bij bepaalde delicten best helpen. Geloof ik direct. Genoeg bewijs voor. Maar niet hier. Alleen zolang de zachte heelmeesters niet zien dat het in de afgelopen jaren alleen maar erger wordt zal het blijven toenemen. Kalf, verdronken, put, dempen.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
    mr.top
    Thoresen
    Nationale topspeler

RPSV94 wrote: 09 Aug 2024, 10:17

DAN HAD ZE DAAR MAAR NIET MOETEN STAAN!

De politie die voor uitsupporters bij wedstrijden van Ajax worden gebruikt staan over het algemeen ook wel bekend als naar en intimiderend. Nog nooit een positief verhaal over gehoord. Niet voor niets dat veel clubs de afgelopen jaren een boycot hebben gedaan. In veel gevallen is het aan supporters zelf te denken dat iets uit de klauwen loopt, maar daar heb ik het gevoel gehad alsof ze niet kunnen wachten totdat ze weer wat supporters kunnen meppen.
    Ik heb met eigen ogen gezien hoe een jongedame weg wilde blijven van gedoe tussen ME en supporters en op een afstandje wilde blijven. Met als gevolg ze de groep terug in werd gemept omdat ze daar niet mocht staan.

Groepen die uit zijn op een confrontatie is van alle tijden ( ik heb de indruk dat dit in stadions veel minder is dan zo'n 30 jaar geleden). En als dat in een bos of weiland is en verder niemand lastig vallen zou ik zeggen veel succes.
    Zodra normale voetballiefhebbers getroffen worden: dan optreden.
    Overigens wordt het beeld geschetst dat er een groep is die niets om voetbal geeft en alleen uit is op geweld. Ik denk dat de meeste van de gasten die volgens sommige hier uit een vliegtuig gegooid moeten worden ook PSV-fan/voetballiefhebber zijn.
    ShovingNE2
    Site Admin

Als je rond wedstrijden van PSV aan het rellen bent dan ben je geen voetballiefhebber en al helemaal geen PSV-supporter. Want je doet precies het tegenovergestelde van supporten.
    Jur1913
    Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 09 Aug 2024, 10:33 Als je rond wedstrijden van PSV aan het rellen bent dan ben je geen voetballiefhebber en al helemaal geen PSV-supporter. Want je doet precies het tegenovergestelde van supporten.
    Een klein piemeltje hebben en ervoor willen compenseren maakt je nog niet meteen geen PSV-supporter... We hebben allemaal wel eens onzekere tienergevoelens gehad toen we puber waren
    Thoresen
    Nationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 09 Aug 2024, 10:33 Als je rond wedstrijden van PSV aan het rellen bent dan ben je geen voetballiefhebber en al helemaal geen PSV-supporter. Want je doet precies het tegenovergestelde van supporten.
    Ik denk dat de wereld niet zo zwart-wit is als jij hier schetst.
  • These users thanked the author Thoresen for the post:
    RPSV94
    Prof_napo
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

ShovingNE2 wrote: 09 Aug 2024, 10:26

En zorgen dat evenementen voortaan wel veilig kunnen blijven.
    Daar zal niemand het mee oneens zijn.
    ShovingNE2 wrote: 09 Aug 2024, 10:26 Dus elektronisch huisarrest.
    Wellicht maar dan moet je de vraag stellen hoe je dat wil inrichten. Houdt dat effectief in dat je de persoon voor een bepaalde periode zijn huis niet wil laten verlaten?
    ShovingNE2 wrote: 09 Aug 2024, 10:26 Maar het zal wel bij taakstrafjes blijven en er zijn altijd figuren die blijven geloven dat de hooligans dan hun leven gaan beteren en het echt nooit meer doen. Zalig zijn de naïevelingen van geest. Het zal bij bepaalde delicten best helpen. Geloof ik direct. Genoeg bewijs voor.
    Fijn dat je dat onderkent dat het aantoonbaar minder recidive plaatsvindt.
    ShovingNE2 wrote: 09 Aug 2024, 10:26 Maar niet hier.
    Aanname of is daar onderbouwing voor?
    ShovingNE2 wrote: 09 Aug 2024, 10:26 Alleen zolang de zachte heelmeesters niet zien dat het in de afgelopen jaren alleen maar erger wordt zal het blijven toenemen. Kalf, verdronken, put, dempen.
    Dat is een invulling die je zelf lijkt te doen. De combinatie voorstander zijn van een bepaald type straffen houdt neit in dat de situatie niet kan verergeren. Net zoals hardere straffen niet inherent er voor zorgen dat de situatie verbetert.
    ShovingNE2
    Site Admin

Lekker laten escaleren en met fopstrafjes komen totdat er doden vallen. Zo zal het zeer waarschijnlijk gaan gebeuren. En een ieder die vraagt om harder optreden of minimaal effectiever optreden gewoon bestoken met heel veel vragen.

We gaan zien hoe het voetbal en het hooliganisme er over een jaar of 5 uitziet. Als het zwaar verergerd is mogen de zachte heelmeesters in de spiegel kijken. Die zijn dan medeschuldig wat mij betreft. En dan heel hard janken dat uitsupporters bij voetbal horen en collectief straffen echt niet zou moeten kunnen. Ze hebben het zelf in de hand gewerkt door individuen vooral met zachte handschoentjes aan te pakken.
    Prof_napo
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

ShovingNE2 wrote: 09 Aug 2024, 10:57 Lekker laten escaleren en met fopstrafjes komen totdat er doden vallen. Zo zal het zeer waarschijnlijk gaan gebeuren. En een ieder die vraagt om harder optreden of minimaal effectiever optreden gewoon bestoken met heel veel vragen.
    Gewoon het aloude mantra van FC De lange lat hanteren. Het geweldsmonopoly en lichamelijk letsel zou je zo veel mogelijk moeten voorkomen. harder straffen en daarbij de consequenties niet willen inzien en dat impliciet accepteren is niet heel effectief. Ja, men moet gestraft worden maar ze verder de problemen in helpen is uiterst ineffectief. De vraag is derhalve ook maar of het effectiever is terwijl dat wel de claim is.
    ShovingNE2 wrote: 09 Aug 2024, 10:57 We gaan zien hoe het voetbal en het hooliganisme er over een jaar of 5 uitziet. Als het zwaar verergerd is mogen de zachte heelmeesters in de spiegel kijken. Die zijn dan medeschuldig wat mij betreft. En dan heel hard janken dat uitsupporters bij voetbal horen en collectief straffen echt niet zou moeten kunnen. Ze hebben het zelf in de hand gewerkt door individuen vooral met zachte handschoentjes aan te pakken.
    Je bent flink aan het projecteren.
    29.04.2007
    Nationale topspeler

Spannend, dezelfde discussie met dezelfde argumenten als de 17x ervoor. Benieuwd of men dit keer wel de ander weet te overtuigen. :nerd:
  • These users thanked the author 29.04.2007 for the post (total 2):
    danko-lazovicBalinho
    Standbeeld
    Mister PSV

En wat is jouw punt dan? Nog harder straffen?
    ShovingNE2
    Site Admin

Effectiever vooral. Nu heeft het geen nut. Zelfs SV's worden niet of nauwelijks gehandhaafd. Maar als je dan een bepaalde toegang wil obv vingerafdruk of irisscan begint men weer over privacy te huilstruiken. Sommigen willen het gewoon niet oplossen zo lijkt het.
    Jur1913
    Internationale topspeler

Ik wil jullie persoonlijk bedanken voor de hulp van het doorkomen van deze vrijdagochtend

Mijn baas is er alleen minder gelukkig mee
    Jwoeloe
    Moderator

Jur1913 wrote: 09 Aug 2024, 11:14 Ik wil jullie persoonlijk bedanken voor de hulp van het doorkomen van deze vrijdagochtend

Mijn baas is er alleen minder gelukkig mee
    Hoort dit niet in het 'Gedoe met werkgevers' topic?
    Post Reply