Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Danny03
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 11 Aug 2024, 14:35
Juancho wrote: 11 Aug 2024, 14:29

Uhm...

Bakayoko = 60 miljoen
vd Berg = 20 miljoen
Verschil = 40 miljoen. Waarvan jij genoegen neemt met 20/25 miljoen? Waar gaan die andere 20 miljoen dan naar toe? Verdelen we dat hier onder elkaar? 🤔 😬 😁
Ik denk dat 60 miljoen voor Bakayoko erg optimistisch is. Als het rond de 50 uitkomt inclusief haalbare bonussen dan is dat het wel verwacht ik.
Hoezo optimistisch, Antony ging ook voor 95 miljoen naar united lekker hoog zitten
ShovingNE2
Site Admin

Danny03 wrote: 11 Aug 2024, 14:53Hoezo optimistisch, Antony ging ook voor 95 miljoen naar united lekker hoog zitten
Die haalde alleen maar 95 miljoen omdat er ongeveer 50 miljoen wegvloeide. Werd met name opgedreven door 23 miljoen pond naar een reeks zaakwaarnemers.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Koenjo
Meervoudig international

Balinho wrote: 11 Aug 2024, 14:37
Ittot wrote: 11 Aug 2024, 14:30

Ik had het binnen een minuut gecorrigeerd. Je kunt zelf ook zorg aan je posting besteden. Beetje flauw dit.
Het was niet zozeer persoonlijk naar jou bedoeld. Meer naar de autocorrect soep die vaak voorbij komt, ik vermoed in de "waanzin" van het snel willen posten. Keertje een post overlezen voor op "verzenden" te drukken zou in zulke gevallen waarschijnlijk al 80% schelen.

Mensen die oprecht lijden onder dyslectie wil ik hier ook niet mee "aanvallen" overigens.

Maareh: on-topic: nondeju spannende tijden!
Ik vind het altijd verbazingwekkend dat er mensen zijn die zich dusdanig kunnen opwinden over een grammaticale fout en de moeite nemen om iemand daarop aan te spreken. Beetje politieagent spelen, vermoeiend. Ik erger me ook aan van alles en nog wat, maar wie ben ik om de persoon in kwestie daarop aan te spreken? Het lijkt me echt vermoeiend als je die drang continu hebt.
  • These users thanked the author Koenjo for the post (total 3):
    Johan86JoenepsvBram
    ''Top level''
    ''1000% penalty''
    ''Give the cup to Ajax!''
    PSVTOPOss
    Vaste waarde in elftal

25 miljoen + Sepp + Doak voor Bakayoko zou ik wel doen
    Doak echt een indrukwekkend talent, die kan achter Lozano dan een half jaar wennen en daarna speelt ie de ED overhoop
    ComeOnPSV
    Vedette

Mr.Unibet wrote: 11 Aug 2024, 14:50
    ComeOnPSV wrote: 11 Aug 2024, 14:26 Zou toch geweldig zijn als we een ruil kunnen doen van Sepp met Bakayoko en een miljoen of 20/25.

Helaas gebeuren dit soort dingen eigenlijk nooit in de voetballerij, maar boekhoudkundig gezien zou dat volgens mij het beste voor PSV zijn.
    Waarom zou dat boekhoudkundig voor PSV het beste zijn? Uiteindelijk zou dat niets moeten uitmaken.
    Als je Sepp dan gratis haalt heb je daar geen afschrijving over.

Maar het is onrealistisch dat zo'n deal zal plaatsvinden
    Mr.Unibet
    Meervoudig international

ComeOnPSV wrote: 11 Aug 2024, 15:05
    Mr.Unibet wrote: 11 Aug 2024, 14:50

Waarom zou dat boekhoudkundig voor PSV het beste zijn? Uiteindelijk zou dat niets moeten uitmaken.

Nee, dat zou te makkelijk zijn. De accountants controleren of je een reële waarde op de speler geplakt hebt en dat zul je moeten activeren op de balans.
  • These users thanked the author Mr.Unibet for the post:
    Breur
    Menno1
    Legende

ShovingNE2 wrote: 11 Aug 2024, 14:54
    Danny03 wrote: 11 Aug 2024, 14:53Hoezo optimistisch, Antony ging ook voor 95 miljoen naar united lekker hoog zitten
    Die haalde alleen maar 95 miljoen omdat er ongeveer 50 miljoen wegvloeide. Werd met name opgedreven door 23 miljoen pond naar een reeks zaakwaarnemers.
    Dan nog: de betalende club lapte 95 miljoen. Who cares waar het naartoe vloeit voor hun?
    BarryBanaan
    Basisspeler
    Favoriete speler: Joey Veerman

Menno1 wrote: 11 Aug 2024, 15:09
    ShovingNE2 wrote: 11 Aug 2024, 14:54

Dan nog: de betalende club lapte 95 miljoen. Who cares waar het naartoe vloeit voor hun?
    Meest krankzinnige en corrupte transfer allertijden waarbij Ten Hag de oorlogskas van zn oude club spekte. Gelukkig zitten er bij ajax retards in het bestuur.
  • These users thanked the author BarryBanaan for the post (total 3):
    HeissenberrugGakpoEINDHOVENAARDe Realist
    TheoTheoTheo
    Jeugdspeler
    Favoriete speler: Theo Lucius

Mr.Unibet wrote: 11 Aug 2024, 15:09
    ComeOnPSV wrote: 11 Aug 2024, 15:05

Nee, dat zou te makkelijk zijn. De accountants controleren of je een reële waarde op de speler geplakt hebt en dat zul je moeten activeren op de balans.
    Ik vind dit een lastige, transfervrije spelers (en jeugdspelers) worden ook enkel geactiveerd op basis van tekenbonussen. In de financiële verslaggeving van voetbalclubs is m.b.t. de activering van spelers het kostprijsmodel (transfersom + bijkomende kosten zoals tekenbonus) van toepassing. Ik neig ernaar dat vd Berg, wanneer er sprake is van een spelersruil (waar PSV geen transfersom voor hoeft te betalen) enkel voor de betaalde tekenbonussen geactiveerd dient te worden.
    Mr.Unibet
    Meervoudig international

TheoTheoTheo wrote: 11 Aug 2024, 15:30
    Mr.Unibet wrote: 11 Aug 2024, 15:09

Ik vind dit een lastige, transfervrije spelers (en jeugdspelers) worden ook enkel geactiveerd op basis van tekenbonussen. In de financiële verslaggeving van voetbalclubs is m.b.t. de activering van spelers het kostprijsmodel (transfersom + bijkomende kosten zoals tekenbonus) van toepassing. Ik neig ernaar dat vd Berg, wanneer er sprake is van een spelersruil (waar PSV geen transfersom voor hoeft te betalen) enkel voor de betaalde tekenbonussen geactiveerd dient te worden.
    Staan richtlijnen voor op de websites van grote kantoren, dus wat je stelt is iig niet zo. Wat het exact zal zijn, is dan niet geheel duidelijk.
    Rickskeg
    International

Mr.Unibet wrote: 11 Aug 2024, 15:36
    TheoTheoTheo wrote: 11 Aug 2024, 15:30

Staan richtlijnen voor op de websites van grote kantoren, dus wat je stelt is iig niet zo. Wat het exact zal zijn, is dan niet geheel duidelijk.
    Wat Theo zegt klopt.

Je activeert de transfersom plus tekenbonus en schrijft hier op af…
  • These users thanked the author Rickskeg for the post:
    Romierio
    ShovingNE2
    Site Admin

ComeOnPSV wrote: 11 Aug 2024, 15:05Als je Sepp dan gratis haalt heb je daar geen afschrijving over.

Zo werkt het niet. Sepp wordt gewoon geactiveerd naar een reëele waarde. En je betaalt boekwinst over Baka. Zo simpel is het fiscale leven niet.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 3):
    Johann VogelaarruuddevilHipster4Life
    ShovingNE2
    Site Admin

Menno1 wrote: 11 Aug 2024, 15:09Dan nog: de betalende club lapte 95 miljoen. Who cares waar het naartoe vloeit voor hun?
    Niets. Maar het eeuwige gejank dat Antony Ajax honder miljoen opleverde is een flagrante leugen.

Ik heb liever 45 miljoen voor PSV dan 70 miljoen transfersom waar we maar 30 van overhouden.

De Ajax lovers hier willen graag doen geloven dat Antony Ajax tax was. Maar het was een Braziliaans verbond van zaakwaarnemerstax. Met een financieel uitgedaagde Ten Hag aan het roer. Die prijs had geen flikker te maken met Ajax.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
    Ykhim
    ComeOnPSV
    Vedette

ShovingNE2 wrote: 11 Aug 2024, 16:16
    ComeOnPSV wrote: 11 Aug 2024, 15:05Als je Sepp dan gratis haalt heb je daar geen afschrijving over.

Zo werkt het niet. Sepp wordt gewoon geactiveerd naar een reëele waarde. En je betaalt boekwinst over Baka. Zo simpel is het fiscale leven niet.
    Klopt, weet ik. Maar mey die reëele waarde kan je wel spelen natuurlijk. Want uiteindelijk kan niemand inschatten wat de waarde van Vd Berg is. 10? 14? 18?
    ShovingNE2
    Site Admin

Helaas. Zo werkt het niet.
    Juancho
    Mister PSV

Menno1 wrote:

Haal er voor het gemak 30 miljoen af. Zit je alsnog op 65 miljoen. En was hij nou zoveel beter dan Bakayoko? Lijkt me niet. 60 miljoen lijkt me dus best realistisch hoor.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    ShovingNE2
    Site Admin

Kan je in ieder geval zeggen dat het zorgelijk is hoe Stewart onderhandelt hé.
    Josef Dettelbacher
    Legende

Voor mij is het heel simpel: er zit nergens in Nederland zo'n goede bvo directie als bij PSV, en ik zou ook niemand weten die deze jobs nog beter kan uitvoeren dan Marcel en Earnie. Daarom alle vertrouwen dat zij dit jaar binnen de mogelijkheden wederom de sterkst denkbare selectie weten samen te stellen. Of dat nu wel of niet met Sepp is, en ongeacht de hoogte van de uitgaande transfers. Deze mensen weten wat ze doen.
  • These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post (total 9):
    De RealistTyyneHeissenberrugTijnYkhimDoperwt11TomV23ShovingNE2Hipster4Life
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    ComeOnPSV
    Vedette

Juancho wrote: 11 Aug 2024, 16:22
    Menno1 wrote:

Haal er voor het gemak 30 miljoen af. Zit je alsnog op 65 miljoen. En was hij nou zoveel beter dan Bakayoko? Lijkt me niet. 60 miljoen lijkt me dus best realistisch hoor.
    Antony is een braziliaan en speelde al in het Braziliaans elftal
    Speelde prima in de CL
    Dus dat een club dan iets meer betaald dan voor Bakayoko is niet heel gek, helaas.
    RWeindhoven16
    Lid 2e elftal

Josef Dettelbacher wrote: 11 Aug 2024, 16:39 Voor mij is het heel simpel: er zit nergens in Nederland zo'n goede bvo directie als bij PSV, en ik zou ook niemand weten die deze jobs nog beter kan uitvoeren dan Marcel en Earnie. Daarom alle vertrouwen dat zij dit jaar binnen de mogelijkheden wederom de sterkst denkbare selectie weten samen te stellen. Of dat nu wel of niet met Sepp is, en ongeacht de hoogte van de uitgaande transfers. Deze mensen weten wat ze doen.
    Helemaal mee eens , en het begin van de competitie is , niet arrogant bedoeld ook nou niet bepaald zo lastig dat je direct alle eerste keuzes moet gaan doorstrepen omdat je compleet wilt zijn. Beter nu op alle eerste opties wedden dan doorschakelen omdat er wat mensen ongeduldig worden
    Juancho
    Mister PSV

ComeOnPSV wrote: 11 Aug 2024, 16:43
    Juancho wrote: 11 Aug 2024, 16:22

Antony is een braziliaan en speelde al in het Braziliaans elftal
    Speelde prima in de CL
    Dus dat een club dan iets meer betaald dan voor Bakayoko is niet heel gek, helaas.
    Bakayoko is Belgisch international en speelde al in het Belgische elftal. Speelde prima in de CL. En het zou mij niets verbazen als de stats van Baka vele malen beter zijn dan die van Antony.

Dat verschil is wat mij betreft echt nooit zo groot. Dat er een bepaalde Ajax tax op zit en Ajax verder kwam in de CL (tegen topploegen) helemaal prima. En ja met ten Hag was er een coach die zo idioot veel geld wilde neerleggen. Maar dan nog is Baka in verhouding echt wel 60 miljoen waard hoor. Vandaar dat ik zeg, prima als je er 30 miljoen vanaf trekt, dan zit je wbt Antony denk ik een stuk reëler (eigenlijk nog veel) en sluit het prima aan bij situatie Baka wat mij betreft.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Olai
    Lid 2e elftal

Je kan wel spelers ruilen, maar verkopende en kopende club moeten het nog steeds eens zijn over welke waarde ze op de speler plakken. Daarna heb je nog het hele FFP verhaal waarbij je documentatie moet bijvoegen die die waarde onderbouwt.
    Massimo
    Legende

Clubs denken in korte termijn. Die ruilen veel liever spelers voor beide 35 miljoen met iets meer commissie dan met gesloten beurzen.
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Antony is of wordt geen benchmark. Antony is de slechtste transfer in PL historie.

Doku is op zich wel een goede vergelijking en zelfs daar zitten wat mitsen en maren aan. Gakpo was in de winter na een goed WK en een geweldig half jaar PSV. Beide schat ik hoger in dan de Bakayoko van nu met zijn upside.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post:
    29.04.2007
    Søren
    Meervoudig international

Mr.Unibet wrote: 11 Aug 2024, 15:36Staan richtlijnen voor op de websites van grote kantoren, dus wat je stelt is iig niet zo. Wat het exact zal zijn, is dan niet geheel duidelijk.
    Zeg dan niks.
    Post Reply