VeresRivne wrote: ↑11 Aug 2024, 21:42
Wat me bevalt aan dit elftal is iig de werkethiek, er wordt weer geknokt en druk gezet en het spel is niet letargisch als Schipbal of Steijnbal. Qua talent is dit wel een elftal wat nog wel echt iemand met exceptionele klasse mist ivm de andere Ajax elftallen van de afgelopen dertig jaar.
Ik vind het kwalitatief heel pover ondanks dat er over een maand waarschijnlijk deels een andere basis staat dan in augustus. Het spel onder Steijn en Van 't Schip vind ik niet representatief, omdat het zowel kwalitatief, tactisch als fysiek onvoldoende tot zwaar onvoldoende was. Vanuit dat punt heb je al snel verbetering. De kwaliteit gaat je later in het seizoen ook opbreken als het nieuwe er wel af is.
Meestal is het na de eerste interlandperiode afwachten hoe het gaat als bij de clubs de nieuwigheid eraf is en de hiërarchie in de groep zich een beetje begint af te tekenen. Geldt voor vrijwel alle clubs trouwens. Daarna is het november/december als het weer minder wordt en de wedstrijden elkaar opvolgen.
Defensief staat het een heel stuk beter en compacter vanuit een 5-4-1 of 4-1-4-1 verdediging bij balbezit tegenstander. Dat gaat in de Eredivisie waarschijnlijk veel punten en veel kleine overwinningen opleveren. Het 1-0 / 0-1 is het nieuwe 2-2 zullen we maar zeggen.
Je moet als Ajacied ergens je hoop vandaan halen en progressie is altijd goed, dus vanuit dat oogpunt kan je snel enthousiast zijn en is een kinderhand snel gevuld. Doe je een stapje verder naar achteren dan zie je dat het nog echt heel erg pover is voor Ajax begrippen. En je moet ergens beginnen, Godts doet het leuk, vooral als hij geen dubbele dekking krijgt, maar oef wat is het kwalitatief nog matig. Stabieler tot nu toe wel.