Na Zeno Debast, Aster Vranckx, en CDK weer een nieuwe Belg. Altijd leuk en qua profiel interessant maar ik ken hem verder niet. Fitheid lijkt me geen probleem want sinds januari geen minuut gemist geloof ik.
Is al meer langs gekomen hier op het forum de laatste maanden. Zie onder andere deze quote van @JasperPSV . Ik ken hem verder niet, maar als je degene mag geloven die hem hier al meer genoemd hebben is dit opzich wel een interessant profiel maar niet de betrouwbare topper die we in de verdediging volgens mij nodig hebben en wat Sepp wel meer lijkt te zijn (compleet andere categorie uiteraard). Dit zou dan meer een alternatief voor Flamingo zijn geweest.
JasperPSV wrote: ↑20 Apr 2024, 09:15Om maar even op de Belgische tour te blijven: Zeno Van Den Bosch, 20-jarige rechtsbenige CV van Antwerp. En ja, alweer een Zeno
Was altijd hét toptalent van Antwerp, zelfs nog meer zo dan Vermeeren, maar het duurde even voordat hij doorbrak. Was tot januari van dit jaar voornamelijk invaller, maar heeft nu z'n kans gepakt.
Als je hem moet vergelijken met z'n naamgenoot bij Anderlecht: defensief wat sterker, voetballend wat minder. Voornaamste kritiekpunt van MvB dit jaar was z'n gebrek aan agressiviteit en doordekken, maar daar heeft hij behoorlijke stappen in gezet de laatste vier maanden. Als je z'n statistieken erbij pakt zie je ook dat die behoorlijk wat kopduels verliest, ondanks z'n lengte (1.92m).
Al met al een speler die zeker interessant kan zijn voor ons. Niet als dé RCV voor 24/25, maar een jongen die zich een seizoen van de bank kan ontwikkelen, om vervolgens in de zomer van 2025 definitief z'n kans te pakken.
Ook qua prijs zal hij ook interessant zijn. Antwerp vangt beduidend minder voor z'n sterspelers in vergelijking met Anderlecht, Club etc. Bovendien heeft deze jongen nog maar een eenjarig contract en lijkt het er momenteel niet op dat hij gaat verlengen. Denk dat je 'm zomaar voor 5 a 6 miljoen binnenhaalt.
Je vat het inderdaad goed samen: lijkt me iets teveel van het goeie om én Flamingo én Van Den Bosch voor RCV te hebben. Hebben allebei minimaal een seizoen nodig om aan te haken, lijkt me. Aan de andere kant, als dat betekent dat je meer kunt investeren in LB en RB, dan is het misschien de gok wel waard. We hopen natuurlijk allemaal op Sep, maar +15 miljoen is wel een gigantische bak met geld.
Toevallig was er vorige week wat transfernieuws rondom Van Den Bosch; Bologna en Torino willen 'm oppikken, maar vinden de vraagprijs van 8 tot 10 miljoen te gortig. Algemene verwachting is dat Antwerp wel gaat zakken (rond de 6 miljoen), gezien ze het niet kunnen veroorloven om hem transfervrij te laten gaan. Ekkelenkamp, toch een belangrijke kracht daar, ging met een twee-jarig contract voor 5 miljoen naar Udinese, om maar even aan te tonen dat Antwerp momenteel niet de hoofdprijs vraagt voor hun spelers.
Het kan zijn natuurlijk dat er extra budget vrijgemaakt moet worden voor die linksback (en rechtsback) en dat Sepp daarom niet meer haalbaar is en we doorschakelen naar een niveau daaronder, hopende dat Flamingo zich heel snel aanpast naar een fatsoenlijk niveau.
Ik hoop het niet, we hebben een sobere verdediger nodig die makkelijk zijn man uitschakelt. Deze Zeno klinkt net als die andere Zeno als een 'schone' verdediger en niet het type die a la Sepp kopduels gaat winnen en de spits gaat uitschakelen.
Zeno van den Bosch heeft wel nog maar een contract voor een jaar en speelt alles bij Antwerp. Nu nog Van Den Bosch, maar wellicht binnenkort 30 km zuidelijker en Van Eindhoven.
Als ik puur kijk naar profiel en leeftijd (en dus niet naar het financiële stukje) dan juich ik het wel toe. Weet wat het is om in de Champions League te spelen. Daarnaast met het vertrek van Van Aanholt, Ramalho en Teze en het uitvallen van Dest niet verkeerd om in de achterste linie ook (Europese) ervaring te behouden.
Menno1 wrote: ↑12 Aug 2024, 15:51
Wel grappig dat zowel Sepp als vd Bosch er precies zo uit zien als Jerdy Schouten. We gaan voor een ginger as geloof ik.
Juist het hart van het elftal wordt ook gewoon Rood-Wit.
Menno1 wrote: ↑12 Aug 2024, 15:51
Wel grappig dat zowel Sepp als vd Bosch er precies zo uit zien als Jerdy Schouten. We gaan voor een ginger as geloof ik.
Hele interessante naam die Van den Bosch. Ben benieuwd hoe hij zich qua kwaliteit weerhoudt ten opzichte van Van den Berg. Wellicht 2/3x zo goedkoop in ieder geval.
Lente wrote: ↑12 Aug 2024, 15:52
Als ik puur kijk naar profiel en leeftijd (en dus niet naar het financiële stukje) dan juich ik het wel toe. Weet wat het is om in de Champions League te spelen. Daarnaast met het vertrek van Van Aanholt, Ramalho en Teze en het uitvallen van Dest niet verkeerd om in de achterste linie ook (Europese) ervaring te behouden.
Edit: reactie op de post over Gosens.
Eens, op papier lijkt dit wel de beste keuze te zijn voor nu. Ervaring, aanvallende back, plug&play. En ja dat kost geld. Maar we willen weer presteren dit seizoen en kwaliteit kost nou eenmaal geld. Huur met optie/verplichte koop zou perfect zijn.
Denk dat PSV verwacht had dat een Bakayoko en/of Veerman al verkocht zou zijn, nu is het geld zo goed als op ( Tillman, Flamingo, Dest, Driouch ) en kan men achterin weinig meer uithalen.
Verkoop Bakayoko zou denk ik een zegen zijn voor PSV zodat men de achterhoede flink kan gaan renoveren.
PsvBmg wrote: ↑12 Aug 2024, 16:05
Denk dat PSV verwacht had dat een Bakayoko en/of Veerman al verkocht zou zijn, nu is het geld zo goed als op ( Tillman, Flamingo, Dest, Driouch ) en kan men achterin weinig meer uithalen.
Verkoop Bakayoko zou denk ik een zegen zijn voor PSV zodat men de achterhoede flink kan gaan renoveren.
Dan moet je Bakayoko echter ook nog gaan vervangen, wat lastig kan worden. Een verkoop van Veerman is eenvoudiger op te vangen. Je hebt genoeg middenvelders, dus er hoeft geen 1 op 1 vervanging plaats te vinden.
Een zegen alsin centen om de verdediging te renoveren, dat zie ook wel zo. Voor Bakayoko kunnen we nog Lozano opstellen en ik neem aan dat PSV voor die positie ook opties heeft want het lag in de lijn der verwachting dat die al weg zou zijn.
Hebben recent nog 12 miljoen geboden op Sepp. In principe doet een beetje verstandige TD, die weet dat het geld op is, dat niet.