Dit Ajax mist Tom de Mul en Sikora op de vleugels .VeresRivne wrote: ↑11 Aug 2024, 21:42 Wat me bevalt aan dit elftal is iig de werkethiek, er wordt weer geknokt en druk gezet en het spel is niet letargisch als Schipbal of Steijnbal. Qua talent is dit wel een elftal wat nog wel echt iemand met exceptionele klasse mist ivm de andere Ajax elftallen van de afgelopen dertig jaar.
Ik vind de selectie niet zo slecht, ook vorig jaar niet. Toen waren de coaches waardelozer dan de spelers.
Ik vind het spel nu echt te zwak nog. Wat me wel opvalt is dat tegenstanders weinig kansen krijgen. Dat vond ik gisteren heel gek, want de mogelijkheden waren er zeker. Als Heerenveen de lange bal op hun lange spits had gespeeld, had Ajax keer op keer met 5 man aan de verkeerde kant gestaan. Maar omdat Heerenveen wilde opbouwen en dat heel slecht deed in een superlaag tempo, kwam dat er niet van.
Het ziet eruit als een Italiaanse ploeg, maar ik vind het er niet onkwetsbaar uitzien. Ik geloof niet dat dit het spel is waarmee je de top 3 gaat halen, maar ik wacht nog een maand met een oordeel, want de selectie is natuurlijk niet af en compleet.