Goh dit wist ik helemaal niet. Hang al 15 jaar op diverse forums rond en jij bent de eerste die dit goed uitlegt.Eindhovenvoetbal wrote: ↑13 Aug 2024, 16:22 Heeft iemand al eens uitgelegd dat de scouting geen invloed heeft op wie er gekocht worden? Dat de scouting kan scouten tot de wereld vergaat, maar dat als de club vervolgens kiest voor een speler die ze zelf goed vinden en al kennen, dat dat niet betekent dat er niet 15 goede Brazilianen en Argentijnen zijn aangedragen.
Transferwindow 2024/25
- Joenepsv
- Legende
- ShovingNE2
- Site Admin
- ShovingNE2
- Site Admin
Hadden jullie Ruik steen maar niet moeten wegpesten.
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 2):
- Heissenberrug • Voijke
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Balinho
- Internationale topspeler
Ik ruik 'm nog steeds anders, die frisse boy.
- Standbeeld
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
Ik vind het wel opvallend dat we zeer weinig horen over mogelijke nieuwe buitenspeler(s). De vervanger voor Lozano en mogelijke vervanger voor Baka. Voor achterin hebben we op zich al vrij veel namen voorbij zien komen de laatste week met o.a. Van den Berg, Wijndal, Aanholt, Tete, Oosterwolde, Van den Bosch, Gosens.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
In principe hoeft PSV ook nog geen buitenspeler te halen. Sterker nog, als de vacature bij Jong PSV en die extra buitenspeler voor het eerste te combineren valt dan lijkt me dat ook niet zo'n slecht idee. Een jonge jongen die we voor de A selectie tot januari sowieso niet nodig hebben die wellicht met een half jaar spelen bij Jong wel die stap kan maken?Standbeeld wrote: ↑13 Aug 2024, 17:47 Ik vind het wel opvallend dat we zeer weinig horen over mogelijke nieuwe buitenspeler(s). De vervanger voor Lozano en mogelijke vervanger voor Baka. Voor achterin hebben we op zich al vrij veel namen voorbij zien komen de laatste week met o.a. Van den Berg, Wijndal, Aanholt, Tete, Oosterwolde, Van den Bosch, Gosens.
Denk overigens dat die stap wel groot is maar ik weet niet in welke range PSV zoekt. Qua minuten is het niet zo aantrekkelijk om nu als 3e optie achter Bakayoko/Lozano te komen. Daarnaast verandert er wellicht veel als Bakayoko verkocht wordt. Dus ik denk dat PSV qua die positie gewoon nog even de handrem erop heeft.
- Joenepsv
- Legende
Het lijkt me een prima idee om nu een vleugelaanvaller vast te leggen. Ik hoor al 15 jaar dat de winterse transferperiode "lastig" is. Dan zou het mij bevreemden als er binnen 3 weken geen nieuwe rechtsbuiten is die achter Lozano en Baka kan wennen aan het niveau. Je hebt er sowieso één nodig vanaf januari en misschien zelfs eerder. Pro actief handelen.11 Tinus wrote: ↑13 Aug 2024, 17:57In principe hoeft PSV ook nog geen buitenspeler te halen. Sterker nog, als de vacature bij Jong PSV en die extra buitenspeler voor het eerste te combineren valt dan lijkt me dat ook niet zo'n slecht idee. Een jonge jongen die we voor de A selectie tot januari sowieso niet nodig hebben die wellicht met een half jaar spelen bij Jong wel die stap kan maken?Standbeeld wrote: ↑13 Aug 2024, 17:47 Ik vind het wel opvallend dat we zeer weinig horen over mogelijke nieuwe buitenspeler(s). De vervanger voor Lozano en mogelijke vervanger voor Baka. Voor achterin hebben we op zich al vrij veel namen voorbij zien komen de laatste week met o.a. Van den Berg, Wijndal, Aanholt, Tete, Oosterwolde, Van den Bosch, Gosens.
Denk overigens dat die stap wel groot is maar ik weet niet in welke range PSV zoekt. Qua minuten is het niet zo aantrekkelijk om nu als 3e optie achter Bakayoko/Lozano te komen. Daarnaast verandert er wellicht veel als Bakayoko verkocht wordt. Dus ik denk dat PSV qua die positie gewoon nog even de handrem erop heeft.
- These users thanked the author Joenepsv for the post (total 2):
- Eindhovenvoetbal • ShovingNE2
-
Ik heb het idee dat Rik en Marco 0 bronnen hebben binnen PSV en dat er daarom niks lekt. Soms een Nederlandse speler omdat ze natuurlijk goede contacten hebben met zaakwaarnemers, soms iets vanuit het buitenland omdat de andere club dan een lek heeft naar een lokale krant. Denk dat er veel meer gebeurt dan hoe het nu lijkt. Dat er vrijwel niks lekt, is een compliment aan PSV. Maar wel saai voor ons.
- These users thanked the author Eindhovenvoetbal for the post:
- Smeets14
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Men heeft 100% zeker voldoende bronnen. Ook binnen de club. Bij de rol van een journalist komt echter ook verantwoordelijkheid kijken. Wat publiceer je wel, wat publiceer je niet.Eindhovenvoetbal wrote: ↑13 Aug 2024, 18:06 Ik heb het idee dat Rik en Marco 0 bronnen hebben binnen PSV en dat er daarom niks lekt. Soms een Nederlandse speler omdat ze natuurlijk goede contacten hebben met zaakwaarnemers, soms iets vanuit het buitenland omdat de andere club dan een lek heeft naar een lokale krant. Denk dat er veel meer gebeurt dan hoe het nu lijkt. Dat er vrijwel niks lekt, is een compliment aan PSV. Maar wel saai voor ons.
Ik denk dat het voor Marco en Rik veel dingen niet waard zijn om te publiceren, ook omdat het de verstandhouding met PSV op ongezonde wijze op scherp kan zetten. Zie het gehele Rutger saga bij Feyenoord.
Last edited by Heruone on 13 Aug 2024, 19:17, edited 1 time in total.
- These users thanked the author Heruone for the post (total 9):
- ShovingNE2 • mateja • SKERLA • Frisian1913 • 11 Tinus • Ykhim • DonyellMalen • Rikkert1234 • FritskePhilips
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Even snel de Earnie filter toegepastStandbeeld wrote: ↑13 Aug 2024, 17:47 Ik vind het wel opvallend dat we zeer weinig horen over mogelijke nieuwe buitenspeler(s). De vervanger voor Lozano en mogelijke vervanger voor Baka. Voor achterin hebben we op zich al vrij veel namen voorbij zien komen de laatste week met o.a. Van den Berg, Wijndal, Aanholt, Tete, Oosterwolde, Van den Bosch, Gosens.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
Daar houd je als journalist echt geen rekening mee. Nieuws brengen is je werk en je wordt niet betaald door PSV. Hoogstens met delicate dingen zal voorzichtig worden omgegaan. Wangedrag van jonge spelers, selectiespelers die zich misdragen in het uitgaansleven of met de perschef. Dat soort zaken. Maar transfernieuws zullen ze nooit achterhouden omdat het PSV zou schaden. Dat kan niet, dan heb je dubbele belangen. Sterker nog, ik weet wel zeker dat Marco en Rik er hele dagen alles aan doen om transfernieuws los te peuteren via alle mogelijke manieren. Maar er lekt vanuit PSV gewoon niks. Dat is ingezet met de komst van Thijs destijds en alleen maar beter geworden gedurende de jaren. Waar bij Ajax alles lekt, lekt bij PSV niks via PSV uit.Heruone wrote: ↑13 Aug 2024, 18:10Men heeft 100% zeker voldoende bronnen. Ook binnen de club. Bij de rol van een journalist komt echter ook verantwoordelijkheid kijken. Wat publiceer je wel, wat publiceer je niet.Eindhovenvoetbal wrote: ↑13 Aug 2024, 18:06 Ik heb het idee dat Rik en Marco 0 bronnen hebben binnen PSV en dat er daarom niks lekt. Soms een Nederlandse speler omdat ze natuurlijk goede contacten hebben met zaakwaarnemers, soms iets vanuit het buitenland omdat de andere club dan een lek heeft naar een lokale krant. Denk dat er veel meer gebeurt dan hoe het nu lijkt. Dat er vrijwel niks lekt, is een compliment aan PSV. Maar wel saai voor ons.
Ik denk dat het voor Marco en Rik heel dingen niet waard zijn om te publiceren, ook omdat het de verstandhouding met PSV op ongezonde wijze op scherp kan zetten. Zie het gehele Rutger saga bij Feyenoord.
Last edited by Eindhovenvoetbal on 13 Aug 2024, 18:39, edited 1 time in total.
-
- Nationale topspeler
We hebben inmiddels ook een behoorlijke Amerikaanse delegatie. En een paar Belgen.Heruone wrote: ↑13 Aug 2024, 17:04De seizoenen onder Ruud en Schmidt zijn twee aparte casussen, hoewel het 1e jaar van Schmidt redelijk goed aansluit op het volgende verhaal. Ik vond Berghuis het juist namelijk recentelijk goed verwoorden in een interview na een oefenduel waarin hij o.a. Mislintat bekritiseerde. Een succesvolle ploeg heeft meerdere lagen, meerdere karakters en meerdere type spelers nodig. Bijvoorbeeld verschillende culturen spelen daarbij een belangrijke rol. Specifiek Ramalho kan je als voorbeeld van vorig seizoen aandragen.
Uiteindelijk blijf ik het een hele rare en vooral onlogische gedachte vinden om enkel Nederlanders te scouten. Of beter gezegd, als TD de keuze op Nederlanders te laten vallen. Je limiteert je tot zo'n beperkt stukje van de markt die enerzijds helemaal niet zo heel interessant is. En anderzijds zitten er veel haken en ogen aan de targets die wel haalbaar zijn. Veel spelers hebben krasjes, zijn niet passend binnen je opvattingen of komen simpelweg te kort.
- ShovingNE2
- Site Admin
Je snapt duidelijk niet hoe het werkt.Eindhovenvoetbal wrote: ↑13 Aug 2024, 18:14Daar houd je als journalist echt geen rekening mee. Nieuws brengen is je werk
Je hebt vrij eendimensionale kijk op de journalistieke wereld. Zo werkt het niet.Eindhovenvoetbal wrote: ↑13 Aug 2024, 18:14Maar voetbalnieuws zullen ze nooit achterhouden omdat het PSV zou schaden. Dat kan niet, dan heb je dubbele belangen. Sterker nog, ik weet wel zeker dat Marco en Rik er hele dagen alles aan doen om transfernieuws los te peuteren via alle mogelijke manieren.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Nieuws brengen is je werk, maar bij nieuws brengen komt nogmaals ook een verantwoordelijkheid. En er zijn wel degelijk bepaalde belangen voor PSV die de club kunnen schaden. En als je besluit dat te doen als journalist onder het motto 'nieuws brengen', kan dat ook invloed hebben op je reputatie als journalist. Sowieso hebben Marco en Rik volgens mij ook minimaal een dubbele verificatie nodig. Met name bij transfers wordt het dan weer een gecompliceerd verhaal, lijkt mij.Eindhovenvoetbal wrote: ↑13 Aug 2024, 18:14Daar houd je als journalist echt geen rekening mee. Nieuws brengen is je werk en je wordt niet betaald door PSV. Hoogstens met delicate dingen zal voorzichtig worden omgegaan. Wangedrag van jonge spelers, selectiespelers die zich misdragen in het uitgaansleven of met de perschef. Dat soort zaken. Maar voetbalnieuws zullen ze nooit achterhouden omdat het PSV zou schaden. Dat kan niet, dan heb je dubbele belangen. Sterker nog, ik weet wel zeker dat Marco en Rik er hele dagen alles aan doen om transfernieuws los te peuteren via alle mogelijke manieren. Maar er lekt vanuit PSV gewoon niks. Dat is ingezet met de komst van Thijs destijds en alleen maar beter geworden gedurende de jaren. Waar bij Ajax alles lekt, lekt bij PSV niks via PSV uit.Heruone wrote: ↑13 Aug 2024, 18:10
Men heeft 100% zeker voldoende bronnen. Ook binnen de club. Bij de rol van een journalist komt echter ook verantwoordelijkheid kijken. Wat publiceer je wel, wat publiceer je niet.
Ik denk dat het voor Marco en Rik heel dingen niet waard zijn om te publiceren, ook omdat het de verstandhouding met PSV op ongezonde wijze op scherp kan zetten. Zie het gehele Rutger saga bij Feyenoord.
- These users thanked the author Heruone for the post (total 3):
- Ardbeg • TigTogFlip • mateja
-
Misschien kan RikElfrink zelf uitsluitsel geven of hij allerlei namen en transfernieuws achterhoudt in het belang van PSV.Heruone wrote: ↑13 Aug 2024, 18:18Nieuws brengen is je werk, maar bij nieuws brengen komt nogmaals ook een verantwoordelijkheid. En er zijn wel degelijk bepaalde belangen voor PSV die de club kunnen schaden. En als je besluit dat te doen als journalist onder het motto 'nieuws brengen', kan dat ook invloed hebben op je reputatie als journalist. Sowieso hebben Marco en Rik volgens mij ook minimaal een dubbele verificatie nodig. Met name bij transfers wordt het dan weer een gecompliceerd verhaal, lijkt mij.Eindhovenvoetbal wrote: ↑13 Aug 2024, 18:14
Daar houd je als journalist echt geen rekening mee. Nieuws brengen is je werk en je wordt niet betaald door PSV. Hoogstens met delicate dingen zal voorzichtig worden omgegaan. Wangedrag van jonge spelers, selectiespelers die zich misdragen in het uitgaansleven of met de perschef. Dat soort zaken. Maar voetbalnieuws zullen ze nooit achterhouden omdat het PSV zou schaden. Dat kan niet, dan heb je dubbele belangen. Sterker nog, ik weet wel zeker dat Marco en Rik er hele dagen alles aan doen om transfernieuws los te peuteren via alle mogelijke manieren. Maar er lekt vanuit PSV gewoon niks. Dat is ingezet met de komst van Thijs destijds en alleen maar beter geworden gedurende de jaren. Waar bij Ajax alles lekt, lekt bij PSV niks via PSV uit.
-
- Basisspeler
- Favoriete speler: Sangare
Natuurlijk doe je dat. Rik weet waarschijnlijk veel meer dan hij publiceert, maar dat maakt het verschil tussen een goede journalist en een Rutger. Kijk naar David Ornstein in Engeland, een van de hoogst aangeschreven journalisten voor The Athletic omdat hij geen irrelevante dingen post.
- Standbeeld
- Mister PSV
Misschien eerst even duidelijk maken wat PSV dan mogelijk zou schaden? Over wat voor soort nieuws hebben we het dan? Ik weet zeker dat Rik bronnen binnen PSV heeft. Of hij bronnen binnen PSV heeft die hem gaan vertellen dat PSV concreet met voetballer Jantje bezig is? Dat denk ik niet sinds het redelijk dicht zit rond Earnie. Verder ken ik de journalist Rik als iemand voornamelijk feiten brengt/beschrijft. Dus die gaat niks verzinnen, zoals Rutger wel doet.
- These users thanked the author Standbeeld for the post (total 2):
- Eindhovenvoetbal • DeBruyne
-
- Nationale topspeler
Liever 1 (fitte) verdediger in de selectie dan 10 in het geruchtencircuit.Standbeeld wrote: ↑13 Aug 2024, 17:47 Ik vind het wel opvallend dat we zeer weinig horen over mogelijke nieuwe buitenspeler(s). De vervanger voor Lozano en mogelijke vervanger voor Baka. Voor achterin hebben we op zich al vrij veel namen voorbij zien komen de laatste week met o.a. Van den Berg, Wijndal, Aanholt, Tete, Oosterwolde, Van den Bosch, Gosens.
-
Precies dit. Ik weet zeker dat als Rik via een agent en/of een betrouwbare buitenlandse collega transfernieuws over PSV hoort, dat hij dit dan brengt. Terwijl PSV het liefst heeft dat het niet uitlekt. PSV had ook het liefst gehad dat niemand wist van de interesse in Sepp van den Berg natuurlijk. Maar toch bericht Rik er dagelijks over. En terecht. En dat zal hij doen met al het transfernieuws. Als Rik hoort dat Tete een optie is, brengt hij dat. Of PSV dat nou wenselijk vindt of niet. Rik werkt namelijk niet voor PSV.Standbeeld wrote: ↑13 Aug 2024, 18:33 Misschien eerst even duidelijk maken wat PSV dan mogelijk zou schaden? Over wat voor soort nieuws hebben we het dan? Ik weet zeker dat Rik bronnen binnen PSV heeft. Of hij bronnen binnen PSV heeft die hem gaan vertellen dat PSV concreet met voetballer Jantje bezig is? Dat denk ik niet sinds het redelijk dicht zit rond Earnie. Verder ken ik de journalist Rik als iemand voornamelijk feiten brengt/beschrijft. Dus die gaat niks verzinnen, zoals Rutger wel doet.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Je gaat echt voorbij aan heel het punt hé. Maar blijf lekker doorgaan verder.
- These users thanked the author Heruone for the post (total 2):
- TigTogFlip • Ardbeg
-
Nou, maak je punt eens wat duidelijker dan. Mijn punt is: Rik gaat niet in het belang van PSV transfernieuws verzwijgen .
- These users thanked the author Eindhovenvoetbal for the post (total 2):
- beast66 • Mr. Spock