Olivier Boscagli

Spelers A-selectie.
Post Reply
Chucky
Vedette

11 Tinus wrote: 12 Aug 2024, 13:39 Was het niet bij Sangaré dat hij ruim voor het verstrijken van de deadline zijn contract met een jaar verlengde? Wellicht is dat ook wel iets voor Boscagli. Dan heeft hij alle ruimte van PSV gekregen, als er maar een club betaalt, en als die club niet komt dat we ook een soort van zekerheid hebben dat hij na aankomend jaar nog waarde vertegenwoordigd. En ondertussen kan Boscagli heel wat extra's verdienen in dat jaartje dat hij hier blijft. Volgens mij enkel winnaars tenzij Boscagli zo graag weg wil dat hij tot en met de deadlineday nog op de markt wil zijn.
Maar wat is het voordeel van Boscagli om nu al te tekenen in plaats van in september?
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Chucky wrote: 12 Aug 2024, 13:46
11 Tinus wrote: 12 Aug 2024, 13:39 Was het niet bij Sangaré dat hij ruim voor het verstrijken van de deadline zijn contract met een jaar verlengde? Wellicht is dat ook wel iets voor Boscagli. Dan heeft hij alle ruimte van PSV gekregen, als er maar een club betaalt, en als die club niet komt dat we ook een soort van zekerheid hebben dat hij na aankomend jaar nog waarde vertegenwoordigd. En ondertussen kan Boscagli heel wat extra's verdienen in dat jaartje dat hij hier blijft. Volgens mij enkel winnaars tenzij Boscagli zo graag weg wil dat hij tot en met de deadlineday nog op de markt wil zijn.
Maar wat is het voordeel van Boscagli om nu al te tekenen in plaats van in september?
Rust, zekerheid en wellicht een constructie (zoals Sangaré ook had) waardoor PSV ook schappelijker is bij een toekomstige transfer. Het is ook niet zo dat clubs perse die laatste week nodig hebben om in te schatten dat Boscagli de perfecte aankoop zou zijn.
Chucky
Vedette

11 Tinus wrote: 12 Aug 2024, 13:50
Chucky wrote: 12 Aug 2024, 13:46

Rust, zekerheid en wellicht een constructie (zoals Sangaré ook had) waardoor PSV ook schappelijker is bij een toekomstige transfer. Het is ook niet zo dat clubs perse die laatste week nodig hebben om in te schatten dat Boscagli de perfecte aankoop zou zijn.
Maar Boscagli heeft nog een doorlopend contract, dus wat is voor hem op dit moment het verschil ten opzichte van volgende maand of dit 1 of 4 jaar is?
Wat betreft rust en zekerheid heeft hij nu namelijk zelf al de macht compleet in handen, hij hoeft alleen maar zijn zaakwaarnemer te instrueren wat zijn wensen zijn.

Met je laatste zin ben ik het overigens eens, maar de praktijk wijst vaak heel erg anders uit ;)
Juancho
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Als speler wil je ook een zo'n goed mogelijke selectie om de kansen op prijzen zo groot mogelijk te houden. Daarin speelt duidelijkheid weldegelijk een hele belangrijke rol. PSV moet nu gewoon ook rekening gaan houden met een vertrek van Boscagli. Door bijv. zelf komende week al duidelijkheid te geven, bijv. blijven, kan de club dat doorstrepen en de juiste verdedigende partner voor Oliver gaan zoeken/benaderen of daadwerkelijk binnen harken. Want je zit natuurlijk nog met types die elkaar moeten aanvullen.

Als hij niet wil bijtekenen kan PSV eigenlijk niet anders dan hem verkopen. Hij vertegenwoordigt gewoon teveel waarde en PSV moet het nou eenmaal nog altijd hebben van grotere transferinkomsten. Zou enorm balen zijn, zeker in deze fase, dus duidelijkheid is weldegelijk heel prettig.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
29.04.2007
Nationale topspeler

Juancho wrote: 12 Aug 2024, 14:29 Door bijv. zelf komende week al duidelijkheid te geven, bijv. blijven, kan de club dat doorstrepen en de juiste verdedigende partner voor Oliver gaan zoeken/benaderen of daadwerkelijk binnen harken. Want je zit natuurlijk nog met types die elkaar moeten aanvullen.
Ah, vandaar dat ze zo lang wachten met Sep van de Berg. Ze moeten natuurlijk eerst weten of Boscagli blijft of niet.

Boscagli gaat natuurlijk niet nu al zeggen dat hij blijft als hij nog hoop heeft op en openstaat voor een mooie transfer naar het buitenland.
Het lijkt me dat het in het geval van Boscagli gewoon is; komt de juiste club dan wil hij wel een transfer maken, komt die club niet dan vindt hij het prima om nog een jaar in Eindhoven te spelen.
Menno1
Legende

Juancho wrote: 12 Aug 2024, 14:29 Als speler wil je ook een zo'n goed mogelijke selectie om de kansen op prijzen zo groot mogelijk te houden. Daarin speelt duidelijkheid weldegelijk een hele belangrijke rol. PSV moet nu gewoon ook rekening gaan houden met een vertrek van Boscagli. Door bijv. zelf komende week al duidelijkheid te geven, bijv. blijven, kan de club dat doorstrepen en de juiste verdedigende partner voor Oliver gaan zoeken/benaderen of daadwerkelijk binnen harken. Want je zit natuurlijk nog met types die elkaar moeten aanvullen.

Als hij niet wil bijtekenen kan PSV eigenlijk niet anders dan hem verkopen. Hij vertegenwoordigt gewoon teveel waarde en PSV moet het nou eenmaal nog altijd hebben van grotere transferinkomsten. Zou enorm balen zijn, zeker in deze fase, dus duidelijkheid is weldegelijk heel prettig.
De macht ligt voor 100% bij de speler in deze. Dat is dus het enorme issue met 1 jaar contracten. Je bent volledig overgeleverd aan speler/zaakwaarnemer en moet hopen dus op een uitstekende relatie met speler en dat deze je een transfersom gunt. Een zogenaamde club jongen als Teze, zou niet verlengen, dus die moet je dus verkopen deze zomer en je bent beperkt met wat je daadwerkelijk kan vragen voor hem.

Ik hopo dat Boscagli iets anders in elkaar steekt en PSV een transfersom gunt en vooral dat hij nog bij ons wilt blijven. Ik ben wel verrast dat er nog geen club zich heeft gemeldt voor hem, gezien zijn topseizoen. Aan de andere kant is het wel een verdediger die maar bij een beperkt aantal clubs kan slagen. In de Premier League zal hij weggeblazen worden bijvoorbeeld, op wellicht 2-3 clubs na. Bij PSV is hij een van de 4 spelers die optimaal profieteren van Boszball en zit hij perfect op zijn plek.
Menno1
Legende

Juancho wrote: 12 Aug 2024, 14:29 Als speler wil je ook een zo'n goed mogelijke selectie om de kansen op prijzen zo groot mogelijk te houden. Daarin speelt duidelijkheid weldegelijk een hele belangrijke rol. PSV moet nu gewoon ook rekening gaan houden met een vertrek van Boscagli. Door bijv. zelf komende week al duidelijkheid te geven, bijv. blijven, kan de club dat doorstrepen en de juiste verdedigende partner voor Oliver gaan zoeken/benaderen of daadwerkelijk binnen harken. Want je zit natuurlijk nog met types die elkaar moeten aanvullen.

De macht ligt voor 100% bij de speler in deze. Dat is dus het enorme issue met 1 jaar contracten. Je bent volledig overgeleverd aan speler/zaakwaarnemer en moet hopen dus op een uitstekende relatie met speler en dat deze je een transfersom gunt. Een zogenaamde club jongen als Teze, zou niet verlengen, dus die moet je dus verkopen deze zomer en je bent beperkt met wat je daadwerkelijk kan vragen voor hem.

Ik hopo dat Boscagli iets anders in elkaar steekt en PSV een transfersom gunt en vooral dat hij nog bij ons wilt blijven. Ik ben wel verrast dat er nog geen club zich heeft gemeldt voor hem, gezien zijn topseizoen. Aan de andere kant is het wel een verdediger die maar bij een beperkt aantal clubs kan slagen. In de Premier League zal hij weggeblazen worden bijvoorbeeld, op wellicht 2-3 clubs na. Bij PSV is hij een van de 4 spelers die optimaal profieteren van Boszball en zit hij perfect op zijn plek.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Menno1 wrote: 12 Aug 2024, 15:14

Zou echt doodzonde zijn als hij vertrekt. Heb zelden meer van een centrumverdediger van PSV genoten en wmb zou hij samen met Alex achterin het koppel vormen als ik een PSV-elftal van deze eeuw zou samenstellen. Heerlijke, technische speler die gaandeweg ook heel subtiel een leidersrol achterin op zich heeft genomen. Ik hoop dat Boscagli net als Schouten en Bakayoko redeneren: bewust zijn van wat ze bij PSV hebben en hun knopen tellen met de trainer en diens speelwijze die met name Boscagli op het lijf geschreven is. Ik zou hem bij 'voetballende' ploegen als Arsenal, Barcelona en Bayern Munchen wel willen zien en denk dat BVB ook een mooi vervolg voor hem kan zijn, maar natuurlijk is-ie op zijn best als hij gewoon bij PSV blijft. :logoo:

Er zijn hier verschillende visies over transferkeuzes en timing daarvan en ik begrijp dat er voor sommige targets een lange adem nodig is om het gewenste niveau uiteindelijk en op het laatst pas op peil te krijgen. Maar hoe de samenstelling nu in de lengte en de breedte piept en kraakt achterin... ik vind het link hoor. Hopelijk komt Stewart op korte termijn met een Tillman-transfer uit de hoge hoed waarmee hij ons (en met name het flegmatieke Nederlandse voetbaljournaille dat niet verder komt dan de zelf opgegooide balletjes voor de backposities) weet te verrassen.
  • These users thanked the author O Goleiro Grande for the post:
    Menno1
    danko-lazovic
    Meervoudig international

Boscagli is zo ontzettend belangrijk voor ons. Afgelopen zaterdag ook weer heel de tijd bezig met de organisatie. Is zo ontzettend veel aan het coachen en iedereen op zijn plek aan het neerzetten. Ik hoop zo dat hij nog (minstens) 1 jaar blijft. Ik denk dat een opvolger voor hem vinden waarbij je niet 5 stappen terugzet een hele moeilijke opgave is. Zo ontzettend belangrijk.
    Juancho
    Mister PSV

Je moet/kan dan ook geen nieuwe Ollie halen van dit niveau. Dat is ook niet fair. Boscali speelt hier nu ook al vanaf seizoen 19/20 en heeft ook een ontwikkeling moeten doormaken. Tis daarom jammer dat er achterin te weinig is gedaan aan doorstroming, doorselecteren en toekomst ready zijn om zo maar te zeggen. Zowel vanuit de A kern als de B kern. In dat kader snap ik ook niks van het verlengen van Obispo. Met alle respect voor hem, een club jongen, maar hij zit gewoon vast om zomaar te zeggen. Zal niet beter worden, zal niet direct heel veel minder worden maar uiteindelijk is het elke keer niet genoeg. Nog los van zijn zwakke fysiek.

Ik hoop echt dat PSV en zeker ook met die nieuwe HJO wat meer aan gaat doen. Toptalent en de doorstroming daarvan is van gruwelijk groot belang voor PSV.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Tjompie
    Internationale topspeler

• These users thanked the author Tjompie for the post:
    Voormalig KG
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Maakt het beleid maar weer eens duidelijk :strong:
    Tjompie
    Internationale topspeler

Het exacte bedrag dat Brighton voor Boscagli wilde betalen, is niet bekend, maar wordt door PSV zeker niet serieus genomen en gaat zonder serieuze verhoging richting de papierversnipperaar. Duidelijk is dat PSV voor Boscagli heel hoog in de boom zit. De club wil vermoedelijk meerdere tientallen miljoenen ontvangen voor hem
    11 Tinus
    Legende

Tjah dat zijn clubs waar Boscagli moeilijk nee tegen gaat zeggen. Snap alleen niet dat ze dat zo laat doen want als je 30 miljoen voor Wieffer wil betalen dan was ik bij Boscagli begonnen.
    Eindhovenvoetbal
    Internationale topspeler

Tja, als Brighton doordrukt ben je kansloos. Dit zou echt een totale ramp zijn. Boscagli is misschien wel de moeilijkst vervangbare speler die we hebben.
    Noudke
    Jeugdspeler
    Clubvoorkeur: PSV (duh)

“Alleen bij tientallen miljoenen” en hopelijk ook alleen als een vervanger klaar staat. Want met onze verdedigerspool zou ik Olli al helemaal niet laten gaan.
    Madueke
    Legende

Ah, yes! Nog een verdediger vervangen en dan ook nog degene die je absoluut niet kan missen eigenlijk.
    Kingfisher
    Meervoudig international
    Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Dat zijn al de meer interessante clubs voor Ollie. Goede organisatie en Leuk voetballende ploeg. Zal een prima salaris kunnen opstrijken. Dit zou nog wel eens heel vervelend voor ons kunnen worden.
    Bram
    Nationale topspeler

Optyfen Brighton.
    Jwoeloe
    Moderator

Het worden nog hele lange weken. Zeker zolang dat contract niet verlengd is, ben ik er alles behalve gerust op.
    Eindhovenvoetbal
    Internationale topspeler

Ach volgens RIO is de contractverlenging allang rond toch.
  • These users thanked the author Eindhovenvoetbal for the post:
    Ricopsv
    Vanthaman18
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Luuk de Jong

Verdomme. Dit is wel het kaliber clubs waar hij heen zal willen denk ik.
    Standbeeld
    Mister PSV

Brighton is wel een club die in staat is om relatief eenvoudig 20mln+ te lappen en Oli een mooi contract voor te schotelen, als ze willen. Pittige weken.
    Last edited by Standbeeld on 13 Aug 2024, 20:22, edited 1 time in total.
    René1978
    Nationale topspeler

Als er genoeg geld op tafel komt, is iedereen te koop. Benieuwd naar Earnies lijstje.
    11 Tinus
    Legende

PSV vraagt 20 miljoen ish, dan is ie voor 15 miljoen weg. Koopje voor Brighton.
    Post Reply