Ik denk dat Sierd de Vos - of all people, inderdaad - het gisteren nog best treffend observeerde: dit Ajax wint wedstrijden omdat ze een enkele spaarzame kans afmaken en de tegenstander dat niet doet. Maar die lijn is zo flinterdun dat het ook prima de andere kant kan opvallen, zoals gisteren, en dan zie je weer dat Ajax kwaliteit mist. Ook geen plan, geen reactie, geen alternatief, niks. Het is voetbal gericht op niks incasseren. Daarmee kun je ver komen, zeker in de Eredivisie, maar ik zou niet met zekerheid durven stellen dat ze wel even van Utrecht, Twente en/of AZ zouden winnen. Ze gaan het zondag ook gewoon weer moeilijk krijgen tegen NAC, net als tegen de kampioen van Polen volgende week.mr.top wrote: ↑16 Aug 2024, 13:16Maar wie zijn de fatsoenlijke ploegen dan? Ze komen nu te spelen tegen het AZ van Polen en dat moet ook haalbaar zijn. Kijk, als je tegen Manchester United loten dan gaan ze er waarschijnlijk gewoon af. Maar daar zou PSV het net zo goed moeilijk tegen hebben
In de eredivisie heb je eigenlijk alleen PSV, Feyenoord, Twente en misschien AZ. En om eerlijk te zijn verwacht ik dat onze Amsterdamse vrienden van Twente en AZ gaan winnen.
Het is nu nog gewoon leuk en nieuw en de Ajax-fans zullen ongetwijfeld blij zijn met de overwinningen na anderhalf jaar lang afzien, maar ik geloof echt niet dat de opgewektheid aanhoudt, zeker niet als er een paar nederlagen tussen gaan zitten. Dan speel je namelijk nergens voor én krijg je wekelijks een zaadpot te zien.