Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Ook qua geld wordt het tricky want Teze/Boscagli leveren wel iets op maar het is niet dat we even 3x 10 miljoen uit kunnen geven aan basisspelers. De goedkope van Aanholt, St.Juste (huur met optie) en de dure Sepp lijkt wel een totaalplaatje was realistisch is. Dan kun je wellicht ook investeren in een LCV.
Robson de Souza
Vedette

TomPSV wrote: 16 Aug 2024, 14:15 4 nieuwe verdedigers die allemaal raak moeten zijn. Eigenlijk is het niet mogelijk om je gehele verdediging te vervangen. Voordat die op elkaar ingespeeld zijn, ben je vele wedstrijden verder. Bovendien heeft PSV er al jaren moeite mee om fatsoenlijke verdedigers binnen te halen.

Ook is er nog steeds een kans dat spelers als Veerman en Bakayoko vertrekken. Wellicht wordt die kans zelfs groter, want van de praatjes eerder (we moeten het beter doen dan vorig seizoen) lijkt weinig terecht te komen als de gehele achterhoede is vertrokken. Alarmfase 1.
Ik zie het ook als een kans. Met Boscagli, Ramalho en Teze had je drie verdedigers waar de rek wel uit is en die alle drie ook hun gebreken hebben (bijvoorbeeld concentratie bij Teze en snelheid bij Ramalho en snelheid/duelkracht bij Boscagli). Mits Earnie goed schaakt komen er misschien wel verdedigers met een hoger plafond en kunnen we een volgende stap zetten, ook in de CL. Alleen ben ik het wel eens dat het niet wenselijk is een verdediging in één keer te moeten renoveren.
  • These users thanked the author Robson de Souza for the post (total 2):
    Maria-FranciscusNotoriousBIG046
    GeraldSibon
    Ballenjongen
    Clubvoorkeur: PSV

Karim Rekiki, Karim Rekik
    BarryBanaan
    Basisspeler
    Favoriete speler: Joey Veerman

Boscagli begint dit seizoen alweer beter dan vorig seizoen, daar is de rek niet uit, die onmisbaar voor dit team.
  • These users thanked the author BarryBanaan for the post (total 6):
    LucNilisLegendTomPSVdanko-lazovicbachusrudrockerIttot
    Robson de Souza
    Vedette

11 Tinus wrote: 16 Aug 2024, 14:22 Ook qua geld wordt het tricky want Teze/Boscagli leveren wel iets op maar het is niet dat we even 3x 10 miljoen uit kunnen geven aan basisspelers. De goedkope van Aanholt, St.Juste (huur met optie) en de dure Sepp lijkt wel een totaalplaatje was realistisch is. Dan kun je wellicht ook investeren in een LCV.
    Waarom denk je dat? Als ze 15 voor Teze halen en 20 voor Boscagli. Dan is er 35 miljoen, plus de 15 voor Sepp. Dat maakt 50. Ze staan voor nagenoeg niets op de balans, Ollie en Jordan. Dan kunnen we toch behoorlijk wat uitgeven? Of zie ik dat verkeerd?
  • These users thanked the author Robson de Souza for the post:
    Maria-Franciscus
    Madueke
    Legende

Van Aanholt had je een paar weken terug al kunnen hebben, dan was hij inmiddels nu wedstrijdfit geweest.

Alleen het 'liever wachten op kwaliteit, dan nu een mindere speler halen' is weer van kracht, terwijl de ene na de andere basisspeler (snel) wil/gaat vertrekken.
  • These users thanked the author Madueke for the post:
    YPLee
    Hatseflats
    Vedette

Robson de Souza wrote: 16 Aug 2024, 14:24
    11 Tinus wrote: 16 Aug 2024, 14:22 Ook qua geld wordt het tricky want Teze/Boscagli leveren wel iets op maar het is niet dat we even 3x 10 miljoen uit kunnen geven aan basisspelers. De goedkope van Aanholt, St.Juste (huur met optie) en de dure Sepp lijkt wel een totaalplaatje was realistisch is. Dan kun je wellicht ook investeren in een LCV.
    Waarom denk je dat? Als ze 15 voor Teze halen en 20 voor Boscagli. Dan is er 35 miljoen, plus de 15 voor Sepp. Dat maakt 50. Ze staan voor nagenoeg niets op de balans, Ollie en Jordan. Dan kunnen we toch behoorlijk wat uitgeven? Of zie ik dat verkeerd?
    Jep, dat zie je verkeerd. Afschrijvingen enzo
    DE MADERA 76
    Regelmatige invaller

ShovingNE2 kun jij nog eens uitleggen hoe dit ook al weer werkt met afschrijvingen?
    11 Tinus
    Legende

Afschrijvingen. De 60 miljoen van vorig jaar en dan 70 miljoen (25 miljoen wat is uitgegven + 15 Sepp + 3x 10 miljoen) van dit jaar staat dan praktisch nog volledig in de boeken (- Lozano hopelijk).

Ik denk sowieso dat er sowieso nog iets met huur wordt gedaan. Al dan niet met optie tot koop.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post:
    Robson de Souza
    Robson de Souza
    Vedette

Hatseflats wrote: 16 Aug 2024, 14:25

Dus dan is het klote dat ze zo laag op de balans stonden eigenlijk? Meer winst, maar minder ruimte vanwege gebrek aan afschrijvingen?
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

BarryBanaan wrote: 16 Aug 2024, 14:23 Boscagli begint dit seizoen alweer beter dan vorig seizoen, daar is de rek niet uit, die onmisbaar voor dit team.
    Eensch. Teze en Ramalho weg is oké, verlies van Boszcagli gaan we wel een tijdje voelen.
  • These users thanked the author SKERLA for the post:
    Menno1
    vak kk 1988
    Bankzitter

Mensen kunnen roepen dat de naam die ik net noemde niks is maar het is gewoon een speler die ervaring heeft al lange tijd als cv speelt bij Sevilla opbouwend goed is en aanvallend zen doelpunten mee pikt. Die tevens zijn duels aangaat en niet veel kost. We kunnen wel allemaal van de berg nagalo etc willen beide plus 15 miljoen is al 30
    Miljoen en dan nog 2 backs. Je zal ook voor mindere prijzen moeten en willen kijken.

Maar iedereen zijn of haar mening
    11 Tinus
    Legende

vak kk 1988 wrote: 16 Aug 2024, 14:28 Mensen kunnen roepen dat de naam die ik net noemde niks is maar het is gewoon een speler die ervaring heeft al lange tijd als cv speelt bij Sevilla opbouwend goed is en aanvallend zen doelpunten mee pikt. Die tevens zijn duels aangaat en niet veel kost. We kunnen wel allemaal van de berg nagalo etc willen beide plus 15 miljoen is al 30
    Miljoen en dan nog 2 backs. Je zal ook voor mindere prijzen moeten en willen kijken.

Maar iedereen zijn of haar mening
    Jawel zulke spelers kunnen ook interessant zijn maar Gudelj is een slecht voorbeeld. Dat is nu een paar jaar te laat. Dan was Ricardo Rodriguez een veel beter alternatief. Die had ik nu een partij graag aan boord gehad. Had al een paar weken als linksback kunnen spelen en nu doorschuiven naar het centrum.
    Ardbeg
    Mister PSV

11 Tinus wrote: 16 Aug 2024, 14:31 Dan was Ricardo Rodriguez een veel beter alternatief. Die had ik nu een partij graag aan boord gehad. Had al een paar weken als linksback kunnen spelen en nu doorschuiven naar het centrum.
    Ik snap dat echt niet. Ik weet ook niet waarom hij ineens trending is. Die is me toch een partij sloom. Die balde toen aardig mee in een slecht PSV maar die is totaal niet geschikt voor dit hoge intensiteitsvoetbal.
  • These users thanked the author Ardbeg for the post (total 2):
    DE MADERA 76Standbeeld
    DE MADERA 76
    Regelmatige invaller

Robson de Souza wrote: 16 Aug 2024, 14:27
    Hatseflats wrote: 16 Aug 2024, 14:25

Dus dan is het klote dat ze zo laag op de balans stonden eigenlijk? Meer winst, maar minder ruimte vanwege gebrek aan afschrijvingen?
    Klopt, daarom is het ook zo prettig om solide doorstroom vanuit eigen jeugd te hebben richting (basis) 1e elftal
    Robson de Souza
    Vedette

DE MADERA 76 wrote: 16 Aug 2024, 14:35
    Robson de Souza wrote: 16 Aug 2024, 14:27

Klopt, daarom is het ook zo prettig om solide doorstroom vanuit eigen jeugd te hebben richting (basis) 1e elftal
    En stel dat je 35 miljoen (in één keer) krijgt voor Boscagli en Teze, kun je dan bijvoorbeeld Van den Berg halen voor 15 en die 15 in één keer afschrijven?
    Of andere afschrijvingen sneller aflossen?
    Mr.Unibet
    Meervoudig international

Je kunt, ondanks afschrijvingen, gewoon besluiten om te investeren hoor. Afschrijvingen zijn alleen structurele kosten die je hoopt in je reguliere huishouden te dekken, zodat je eigen vermogen kan groeien. Lukt dat niet, kun je altijd nog interen op je eigen vermogen. Volgensmij is cash ook geen probleem bij PSV, dus alle ingrediënten zijn er om bij verkopen ook door te pakken. Echter, snap ik wel dat ze een speler als Van den Berg niet direct de allerduurste speler uit de selectie maken ihkv balans bewaken en toekomstige positie bij onderhandelingen. Dus je zult uit een segment tot max. 15 miljoen willen putten.
    Rickskeg
    International

Mr.Unibet wrote: 16 Aug 2024, 14:40 Je kunt, ondanks afschrijvingen, gewoon besluiten om te investeren hoor. Afschrijvingen zijn alleen structurele kosten die je hoopt in je reguliere huishouden te dekken, zodat je eigen vermogen kan groeien. Lukt dat niet, kun je altijd nog interen op je eigen vermogen. Volgensmij is cash ook geen probleem bij PSV, dus alle ingrediënten zijn er om bij verkopen ook door te pakken. Echter, snap ik wel dat ze een speler als Van den Berg niet direct de allerduurste speler uit de selectie maken ihkv balans bewaken en toekomstige positie bij onderhandelingen. Dus je zult uit een segment tot max. 15 miljoen willen putten.
    Ik weet alleen niet hoe de knvb tegen een niet sluitende begroting aan kijkt
    Ontbijtkoek
    International
    Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Rickskeg wrote: 16 Aug 2024, 14:44
    Mr.Unibet wrote: 16 Aug 2024, 14:40 Je kunt, ondanks afschrijvingen, gewoon besluiten om te investeren hoor. Afschrijvingen zijn alleen structurele kosten die je hoopt in je reguliere huishouden te dekken, zodat je eigen vermogen kan groeien. Lukt dat niet, kun je altijd nog interen op je eigen vermogen. Volgensmij is cash ook geen probleem bij PSV, dus alle ingrediënten zijn er om bij verkopen ook door te pakken. Echter, snap ik wel dat ze een speler als Van den Berg niet direct de allerduurste speler uit de selectie maken ihkv balans bewaken en toekomstige positie bij onderhandelingen. Dus je zult uit een segment tot max. 15 miljoen willen putten.
    Ik weet alleen niet hoe de knvb tegen een niet sluitende begroting aan kijkt
    Dan krijg je ongelimiteerd uitstel tot het wel in orde is
  • These users thanked the author Ontbijtkoek for the post:
    Rickskeg
    DE MADERA 76
    Regelmatige invaller

Robson de Souza wrote: 16 Aug 2024, 14:39
    DE MADERA 76 wrote: 16 Aug 2024, 14:35

En stel dat je 35 miljoen (in één keer) krijgt voor Boscagli en Teze, kun je dan bijvoorbeeld Van den Berg halen voor 15 en die 15 in één keer afschrijven?
    Nee, je moet de investering (transfersom, tekengeld en agent vergoeding) uitsmeren over de looptijd van het contract. De looptijd probeert de club zo lang mogelijk te krijgen, mede vanwege de impact op afschrijvingen.

Stel dat je Sepp kunt aantrekken voor 15m in totaal en hij tekent tot medio 2029, dan zijn de afschrijvingen 3m per jaar.

Ik denk overigens dat de impact op de jaarlijkse kosten eerder 5m voor 5 jaar zal zijn (25m totaal). T.o.v Ramalho zo'n 3-4m per jaar extra kosten door afschrijvingen.
    LarsKempie
    Jeugdinternational

Ik heb sterk het gevoel dat, zoals eerder ook, het probleem niet ligt bij afschrijving maar bij de liquide middelen / cash. De enige logische verklaring waarom Steward niet handelt en een vervanger voor Dest & Ramalho aangetrokken heeft is dat hij het simpelweg niet kan betalen. Er is in Dest, driehoek, flamingo en Tillman vroeg in de window geïnvesteerd. Er is intern denk ik op gerekend dat Joey of Baka inmiddels voor 30-60 miljoen verkocht zou zijn. Dat geld zou dan gebruikt kunnen worden voor de LB en RCV. Dat geld is er niet en als je Teze en Boscagli verkoopt dan moet je nog 2 plekken extra vullen met pak hem beet 20-30 miljoen aan inkomsten wat je ook nog eens niet 100% kan herinvesteren.

Er is gegokt en verloren ben ik bang. Nu hopen dat we geen puntverlies lijden en in ieder geval nog wat kunnen repareren achterin, maar die het somber in.
    DeEintovenaar
    Nationale topspeler

LarsKempie wrote: 16 Aug 2024, 14:52 Ik heb sterk het gevoel dat, zoals eerder ook, het probleem niet ligt bij afschrijving maar bij de liquide middelen / cash. De enige logische verklaring waarom Steward niet handelt en een vervanger voor Dest & Ramalho aangetrokken heeft is dat hij het simpelweg niet kan betalen. Er is in Dest, driehoek, flamingo en Tillman vroeg in de window geïnvesteerd. Er is intern denk ik op gerekend dat Joey of Baka inmiddels voor 30-60 miljoen verkocht zou zijn. Dat geld zou dan gebruikt kunnen worden voor de LB en RCV. Dat geld is er niet en als je Teze en Boscagli verkoopt dan moet je nog 2 plekken extra vullen met pak hem beet 20-30 miljoen aan inkomsten wat je ook nog eens niet 100% kan herinvesteren.

Er is gegokt en verloren ben ik bang. Nu hopen dat we geen puntverlies lijden en in ieder geval nog wat kunnen repareren achterin, maar die het somber in.
    En waar baseer je dit op?
    LarsKempie
    Jeugdinternational

DE MADERA 76 wrote: 16 Aug 2024, 14:46
    Robson de Souza wrote: 16 Aug 2024, 14:39

Nee, je moet de investering (transfersom, tekengeld en agent vergoeding) uitsmeren over de looptijd van het contract. De looptijd probeert de club zo lang mogelijk te krijgen, mede vanwege de impact op afschrijvingen.

Stel dat je Sepp kunt aantrekken voor 15m in totaal en hij tekent tot medio 2029, dan zijn de afschrijvingen 3m per jaar.

Ik denk overigens dat de impact op de jaarlijkse kosten eerder 5m voor 5 jaar zal zijn (25m totaal). T.o.v Ramalho zo'n 3-4m per jaar extra kosten door afschrijvingen.
    Afschrijvingen kan je altijd ergens wel creatief oplossen. Je ziet tegenwoordig in de PL ook ineens contract van 7 tot 8 jaar precies om boekhoudkundig de kosten per jaar te drukken. probleem is denk ik eerder cash.
  • These users thanked the author LarsKempie for the post:
    Mr.Unibet
    Jur1913
    Internationale topspeler

LarsKempie wrote: 16 Aug 2024, 14:52 Ik heb sterk het gevoel dat, zoals eerder ook, het probleem niet ligt bij afschrijving maar bij de liquide middelen / cash. De enige logische verklaring waarom Steward niet handelt en een vervanger voor Dest & Ramalho aangetrokken heeft is dat hij het simpelweg niet kan betalen. Er is in Dest, driehoek, flamingo en Tillman vroeg in de window geïnvesteerd. Er is intern denk ik op gerekend dat Joey of Baka inmiddels voor 30-60 miljoen verkocht zou zijn. Dat geld zou dan gebruikt kunnen worden voor de LB en RCV. Dat geld is er niet en als je Teze en Boscagli verkoopt dan moet je nog 2 plekken extra vullen met pak hem beet 20-30 miljoen aan inkomsten wat je ook nog eens niet 100% kan herinvesteren.

"De enige logische verklaring waarom Steward niet handelt en een vervanger voor Dest & Ramalho aangetrokken heeft is dat hij het simpelweg niet kan betalen"

Of omdat de markt altijd enorm stroef is omdat iedereen dezelfde instelling heeft als PSV nu. "Wij verkopen niet voor we een vervanger hebben"

Tot iemand de knip trekt en het gaat rollen.
  • These users thanked the author Jur1913 for the post:
    Forum1913
    grasveld
    Internationale topspeler

Zou het overigens niet ook gewoon kunnen dat er op dit moment gewoon niet zoveel geld meer beschikbaar is?

Ik zit het jaarverslag even te bekijken. Maar als ik de kaspositie en debiteuren bekijk, en daar tegenover de kortlopende schulden zet, dan is het nou ook weer niet zo dat wij zwemmen in het geld. En daarbij is er uitgaand volgens mij (?) niets gebeurd sindsdien. Maar wij hebben in de tussentijd wel Dest, Driouech, Flamingo én Tillman binnengehaald. Dus rond juni 2023 hadden we niet extreem veel geld. Er is niemand verkocht, maar er is al wel voor een miljoen of 20 gekocht.

Dat zou dan direct ook verklaren waarom het weer zo lang duurt allemaal.
    Post Reply