Ittot wrote: ↑18 Aug 2024, 00:08
Bruma deed het meer dan prima bij olympiakos. Daarnaast staat een bedrag van een koopoptie aan de voorkant vast. En die waren bij Bruma echt een stuk lager dan het aankoopbedrag.
Hij deed het redelijk, en de koopoptie bedroeg 6,7 miljoen euro. Dat Olympiakos dat niet wilde betalen voor hem zegt of iets over zijn prestaties daar, of over hun financiële situatie. En aangezien zij in die window een linksbuiten haalden die een stuk minder kostte lijkt mij dat laatste het geval, of eerder nog een combinatie van allebei. Zij zagen hem niet als een dusdanige versterking om zo'n bedrag voor te betalen. Zo simpel is het.
Hoeveel reservespelers (buitenspelers) van de nummer 5 van de eredivisie die behoorlijk zwakke statistieke hebben (bij 5 goals betrokken in de eredivisie) vertrekken voor meer dan 10 miljoen naar de PL? Of vooruit meer dan 5 miljoen?
En wil je een voorbeeld? Het schijnt dus dat er vorig jaar al 8m op Vos is geboden. Toen hij amper eredivisie ervaring had.
Ik en meerdere anderen hebben genoeg argumenten genoemd die voor PL clubs een stuk zwaarder wegen dan wat jij hier noemt.
Oh, en hij was bij 6 goals betrokken in de Eredivisie, gemiddeld 1 per 137 minuten. Wat een stuk betere gemiddelde is dan die van Bruma bij Olympiakos, die je wel meer dan prima vond presteren daar
Wb het voorbeeld Vos: sleutelwoord is "schijnt", maar ook áls het waar is dan hebben wij weer het voorbeeld Bakayoko. Daar werd 15 miljoen op geboden door PSG terwijl hij net kwam kijken, voornamelijk invaller was en omgerekend 8 volledige wedstrijden in PSV 1 had gespeeld in alle competities. Had dus ietsjes meer ervaring dan Vos, maar dat bod was dan ook 2x zo hoog. Beide gevallen zijn het bewijs dat clubs potentie hoog waarderen.
Dat klopt. hier ben ik het mee eens. Maar dat is mijn punt niet, het gaat er mij om dat de waarde van deze spelers die heel hard falen relatief gezien, zeker gezien Ajax haar financiele positie en de prestaties, niet overeenkomen met wat je zou kunnen verwachten.
En daar ben ik het dus niet helemaal mee eens. Hun financiële positie en prestaties hebben zeker invloed, maar dat hebben veel andere factoren ook. En alles bij elkaar is het best logisch allemaal. Vergeet niet dat de spelers allemaal niet meer waard zijn geworden, en dat nagenoeg niemand daadwerkelijk verkocht is. Dat kan dus wel te maken hebben met hun financiële positie, aangezien in voorgaande jaren clubs wat happiger waren om hun spelers snel te kopen.
Niet eens boekwaarde maar zelfs aankoopwaarde of meer, zie Sosa of Sutalo.
Teze en Boscagli hadden 2 seizoenen geleden al een topseizoen onder Schmidt. Dus nee dat vind ik persoonlijk niet verrassend.
Ik heb gemist dat er wat rond Sutalo speelt denk ik.
En Teze en Boscagli met nog 1 jaar contract? Dan ben je wat positiever dan ik dacht, denk dat de meesten hier vorig jaar al blij zouden zijn met zulke bedragen, laat staan met nog 1 jaar contract. Ik blijf erbij dat dat door het afgelopen succesvol seizoen komt, maar als jij denkt dat er hetzelfde was geboden als wij 3e waren geworden en geen CL hadden gehaald dan verschillen we van mening.