Dit kon PSV niet tegen houden. Ze hadden hoogstens korting kunnen geven zodat we 10 juli al een compleet nieuwe defensie hadden gehad.trouwepsvfan wrote: ↑18 Aug 2024, 22:07 De kans is levensgroot dat PSV dus eind augustus een volledig nieuwe verdediging moet gaan inpassen.
PSV en Stewart hadden dit echt niet mogen laten gebeuren.
Olivier Boscagli
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
-
- Internationale topspeler
Wellicht is het je opgevallen dat we 3 van de 4 basisspelers achterin al hebben laten gaan of geblesseerd zijn.Armada wrote: ↑18 Aug 2024, 22:01Zo naïef ben ik niet. Ik vind jouw houding hier zelfs enigszins naïef.Ittot wrote: ↑18 Aug 2024, 21:56
Ja dus? Haal je een vergelijkbare speler die perfect in onze speelwijze past voor 15m? Of eigenlijk minder dan 15m want er blijft altijd een stuk minder over. Daarnaast staat ook Boscagli nog voor noppes bij de afschrijvingen. Je kunt niet zomaar alles weer herinvesteren met ook nog een RB een andere CV en een LB die nog gehaald moeten worden.
Dat denk ik niet. Je gokt dan met CL geld en een kampioenschap Daarnaast vergeet je echt even dat we niet hoeven te verkopen. Waardoor je sterker staat in de onderhandelingen. Dus waarom zouden we?
Ik krijg jeuk van deze houding. En de kortzichtigheid.
Ok. Niet verlengen, blijven en gratis weglopen.
Prima. Ook een optie. Dan ga je voor kampioen / CL. Kun je overigens ook halen met een andere speler.
We moeten niet net doen alsof verlengen realistisch is nadat Boscagli openlijk heeft gezegd weg te willen, een perfecte leeftijd heeft en een 1-jarig contract.
Ik denk dat je het mis hebt met jouw inschatting; ik behoud Boscagli ook het liefste echter zie ik in deze situatie Boscagli gaan.
Dan staat er niet dat ik graag heb dat hij gaat. Ik denk dat het het meest realistische is. Dat de druiven zuur kunnen zijn voor PSV…. Tja, dan heeft PSV haar zaken ook niet helemaal op orde.
De impact daarvan is al gigantisch. Laat staan als je ook nog Boscagli laat gaan. Het bedrag dat je noemt zou realistisch kunnen zijn als de rest intact was gebleven en de vervanger er al is. Of als je geld nodig hebt.
Het is juist totaal niet realistisch te denken dat je voor 15m moet gaan, wat je dus niet nodig hebt, en dus echt je complete verdediging moet gaan vervangen. Waarbij je afschrijvingen gigantisch zullen gaan stijgen omdat Teze Ramalho en Boscagli (en Dest) voor een habbekrats of zelfs 0 in de boeken staan.
Het is geen 2022 meer. We hebben het niet nodig en we moeten ook presteren. Niet verkopen om te overleven.
- Armada
Ik snap dit allemaal heel goed hoor. En begrijp de implicaties. Ik denk alleen dat er meer is als enkel dit, daarom blijf ik bij mijn stellingname/mening. Maar goed, we gaan het zien he.Ittot wrote: ↑18 Aug 2024, 22:09Wellicht is het je opgevallen dat we 3 van de 4 basisspelers achterin al hebben laten gaan of geblesseerd zijn.Armada wrote: ↑18 Aug 2024, 22:01
Zo naïef ben ik niet. Ik vind jouw houding hier zelfs enigszins naïef.
Ok. Niet verlengen, blijven en gratis weglopen.
Prima. Ook een optie. Dan ga je voor kampioen / CL. Kun je overigens ook halen met een andere speler.
We moeten niet net doen alsof verlengen realistisch is nadat Boscagli openlijk heeft gezegd weg te willen, een perfecte leeftijd heeft en een 1-jarig contract.
Ik denk dat je het mis hebt met jouw inschatting; ik behoud Boscagli ook het liefste echter zie ik in deze situatie Boscagli gaan.
Dan staat er niet dat ik graag heb dat hij gaat. Ik denk dat het het meest realistische is. Dat de druiven zuur kunnen zijn voor PSV…. Tja, dan heeft PSV haar zaken ook niet helemaal op orde.
De impact daarvan is al gigantisch. Laat staan als je ook nog Boscagli laat gaan. Het bedrag dat je noemt zou realistisch kunnen zijn als de rest intact was gebleven en de vervanger er al is. Of als je geld nodig hebt.
Het is juist totaal niet realistisch te denken dat je voor 15m moet gaan, wat je dus niet nodig hebt, en dus echt je complete verdediging moet gaan vervangen. Waarbij je afschrijvingen gigantisch zullen gaan stijgen omdat Teze Ramalho en Boscagli (en Dest) voor een habbekrats of zelfs 0 in de boeken staan.
Het is geen 2022 meer. We hebben het niet nodig en we moeten ook presteren. Niet verkopen om te overleven.
-
- Vedette
Dit zag je vorig jaar zomer gewoon al aankomen. De complete defensie lag toen namelijk maar vast tot medio 2024 of 2025.11 Tinus wrote: ↑18 Aug 2024, 22:09Dit kon PSV niet tegen houden.trouwepsvfan wrote: ↑18 Aug 2024, 22:07 De kans is levensgroot dat PSV dus eind augustus een volledig nieuwe verdediging moet gaan inpassen.
PSV en Stewart hadden dit echt niet mogen laten gebeuren.
- These users thanked the author Chucky for the post (total 2):
- trouwepsvfan • DE MADERA 76
- trouwepsvfan
- Vedette
- Clubvoorkeur: PSV
Als PSV 20 miljoen zou weigeren voor Boscagli dan gaat de RvC ook wel even op de koffie bij Stewart hoor.
- These users thanked the author trouwepsvfan for the post:
- Søren
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
-
Zeker, gezien de tweet van Rik lijkt het enigszins erop dat PSV er hetzelfde over denkt. Dat hoop ik dan maar. Maar we gaan het idd zien.Armada wrote: ↑18 Aug 2024, 22:12Ik snap dit allemaal heel goed hoor. En begrijp de implicaties. Ik denk alleen dat er meer is als enkel dit, daarom blijf ik bij mijn stellingname/mening. Maar goed, we gaan het zien he.Ittot wrote: ↑18 Aug 2024, 22:09
Wellicht is het je opgevallen dat we 3 van de 4 basisspelers achterin al hebben laten gaan of geblesseerd zijn.
- trouwepsvfan
- Vedette
Dit inderdaad. Iedereen wist dat Sambo, Ramalho en PvA uit hun contract liepen en dat je twee absolute sterkhouders achterin tegen een 1-jarig contract zouden aanlopen. Tel daarbij op dat er duidelijk wetenschap bestaat over de blessuregevoeligheid van Mauro en Obispo.
Letterlijk iedereen zag dat we op dit punt op een ijsschots aan het varen waren.
- These users thanked the author trouwepsvfan for the post (total 2):
- Armada • Hipster4Life
-
Ik denk het niet. Ze willen aanvallen toch? Hun eigen woorden. Wind strak in de zeilen en presteren.trouwepsvfan wrote: ↑18 Aug 2024, 22:13 Als PSV 20 miljoen zou weigeren voor Boscagli dan gaat de RvC ook wel even op de koffie bij Stewart hoor.
Nogmaals we hebben het geld niet nodig, we moeten dan ook weer flink gaan investeren waarbij de afschrijvingen flink stijgen (vinden ze niet tof bij de RvC) en je de kans op CL voetbal te halen verkleind. En dat kost nog meer.
- Buitenspelgoal
- Vaste waarde in elftal
20m zal wel akkoord zijn, verwacht ik. Zou ook nog wel 15m en bonussen kunnen worden. Kaal 15m of minder niet. Denk dat PSV gewoon zeker wil weten dat het voor een kanon kan gaan als vervanger, en terecht.trouwepsvfan wrote: ↑18 Aug 2024, 22:13 Als PSV 20 miljoen zou weigeren voor Boscagli dan gaat de RvC ook wel even op de koffie bij Stewart hoor.
-
- Lid scoutingsteam
En dan mag Stewart ze uitleggen dat het hier geen uitverkoop is. Onder andere omstandigheden moet je 20 miljoen gewoon pakken, ja, zeker als het nodig is om financiële gaten te dichten. Maar PSV staat er op dat vlak beter op dan ooit, moet al de hele defensie vervangen en bovendien is Boscagli dermate belangrijk voor ons voetbal dat je hem niet direct vervangen hebt. 20 miljoen in de huidige markt (waarvan in de regel de helft of iets meer kan worden gebruikt voor vervanging) is een bedrag waar je nee op kunt zeggen. Dat Boscagli na dit seizoen transfervrij de deur uit zou kunnen lopen is dan maar het risico dat je moet nemen. We kunnen niet bezig blijven.trouwepsvfan wrote: ↑18 Aug 2024, 22:13 Als PSV 20 miljoen zou weigeren voor Boscagli dan gaat de RvC ook wel even op de koffie bij Stewart hoor.
Wat doe je bovendien als er straks 60 op Schouten wordt geboden? En 30+ voor Veerman? En op de slotdag nog even 60 miljoen van Chelsea op Bakayoko? Verkoop je al die gasten dan ook maar, gewoon omdat het veel geld is? Natuurlijk niet. Het houdt een keer op hè, en al helemaal in die achterhoede.
- Vanthaman18
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Dit dus.Ykhim wrote: ↑18 Aug 2024, 22:25En dan mag Stewart ze uitleggen dat het hier geen uitverkoop is. Onder andere omstandigheden moet je 20 miljoen gewoon pakken, ja, zeker als het nodig is om financiële gaten te dichten. Maar PSV staat er op dat vlak beter op dan ooit, moet al de hele defensie vervangen en bovendien is Boscagli dermate belangrijk voor ons voetbal dat je hem niet direct vervangen hebt. 20 miljoen in de huidige markt (waarvan in de regel de helft of iets meer kan worden gebruikt voor vervanging) is een bedrag waar je nee op kunt zeggen. Dat Boscagli na dit seizoen transfervrij de deur uit zou kunnen lopen is dan maar het risico dat je moet nemen. We kunnen niet bezig blijven.trouwepsvfan wrote: ↑18 Aug 2024, 22:13 Als PSV 20 miljoen zou weigeren voor Boscagli dan gaat de RvC ook wel even op de koffie bij Stewart hoor.
Wat doe je bovendien als er straks 60 op Schouten wordt geboden? En 30+ voor Veerman? En op de slotdag nog even 60 miljoen van Chelsea op Bakayoko? Verkoop je al die gasten dan ook maar, gewoon omdat het veel geld is? Natuurlijk niet. Het houdt een keer op hè, en al helemaal in die achterhoede.
- trouwepsvfan
- Vedette
Ik zeg ook niet dat Stewart hem dan dus maar moet verkopen, maar ik verwacht wel stevige gesprekken met de RvC als dit scenario zich voordoet.
-
- Legende
Vind ik Boscagli echt totaal geen type voor. Bovendien heeft hij nog gewoon een contract dat hij met volle verstand heeft ondertekend.
-
- Regelmatige invaller
Dumfries ging als international met 2 jarig contract in 2021 voor 15m (incl bonussen). Dan is 12m zeker een nette prijs voor een jarig contract
-
Juist.Ykhim wrote: ↑18 Aug 2024, 22:25En dan mag Stewart ze uitleggen dat het hier geen uitverkoop is. Onder andere omstandigheden moet je 20 miljoen gewoon pakken, ja, zeker als het nodig is om financiële gaten te dichten. Maar PSV staat er op dat vlak beter op dan ooit, moet al de hele defensie vervangen en bovendien is Boscagli dermate belangrijk voor ons voetbal dat je hem niet direct vervangen hebt. 20 miljoen in de huidige markt (waarvan in de regel de helft of iets meer kan worden gebruikt voor vervanging) is een bedrag waar je nee op kunt zeggen. Dat Boscagli na dit seizoen transfervrij de deur uit zou kunnen lopen is dan maar het risico dat je moet nemen. We kunnen niet bezig blijven.trouwepsvfan wrote: ↑18 Aug 2024, 22:13 Als PSV 20 miljoen zou weigeren voor Boscagli dan gaat de RvC ook wel even op de koffie bij Stewart hoor.
-
- Lid scoutingsteam
Ik vraag het me af. Dat is namelijk dezelfde RvC die óók stappen vooruit wil zetten. Als je dan Boscagli niet per se hoeft te verkopen om de financiën van de club te redden, dan verwacht ik niet dat ze bij het weigeren van 20 miljoen heel erg moeilijk gaan doen. Dat zijn namelijk keuzes die Stewart moet maken om aan de ambities te voldoen. En als Stewart nou denkt een hele goede, betere vervanger voor Boscagli te kunnen halen voor 10-12 miljoen, dan kan hij een andere keuze maken. Ik zou er alleen meer vraagtekens bij zetten dan wanneer hij besluit Boscagli te willen houden als er niet nog veel meer wordt geboden.trouwepsvfan wrote: ↑18 Aug 2024, 22:27 Ik zeg ook niet dat Stewart hem dan dus maar moet verkopen, maar ik verwacht wel stevige gesprekken met de RvC als dit scenario zich voordoet.
Maar goed, Boscagli heeft ook zelf nog een stem en hij heeft altijd goed z'n best gedaan voor de club, en vice versa. Ik neem aan dat die verstandhouding in orde is en dat daar goed, professioneel naar gehandeld kan worden.
-
Dat was toen al voor veel te weinig. Maar je vergeet even dat we het geld toen heel heel heel hard nodig hadden.DE MADERA 76 wrote: ↑18 Aug 2024, 22:32Dumfries ging als international met 2 jarig contract in 2021 voor 15m (incl bonussen). Dan is 12m zeker een nette prijs voor een jarig contract
-
- Legende
Hele andere tijden, zowel de prijzen op de transfermarkt als de financiële positie van PSV.DE MADERA 76 wrote: ↑18 Aug 2024, 22:32Dumfries ging als international met 2 jarig contract in 2021 voor 15m (incl bonussen). Dan is 12m zeker een nette prijs voor een jarig contract
-
- Meervoudig international
Wat je volgens mij vergeet in je analyse, is dat je de investeringen, en afschrijvingen, niet afstelt maar uitstelt.Ittot wrote: ↑18 Aug 2024, 22:17Ik denk het niet. Ze willen aanvallen toch? Hun eigen woorden. Wind strak in de zeilen en presteren.trouwepsvfan wrote: Als PSV 20 miljoen zou weigeren voor Boscagli dan gaat de RvC ook wel even op de koffie bij Stewart hoor.
Nogmaals we hebben het geld niet nodig, we moeten dan ook weer flink gaan investeren waarbij de afschrijvingen flink stijgen (vinden ze niet tof bij de RvC) en je de kans op CL voetbal te halen verkleind. En dat kost nog meer.
Je schuift het probleem een jaar op, en loopt een transfersom mis.
Met andere woorden, nu verkopen en voor +/-60% van de transfersom een nieuwe speler kopen is uiteindelijk goedkoper.
-
Waarom? Als het 1 september is en hij is er nog heeft hij er toch echt baat bij om flink zijn best te doen.
- Vogelund
- Vaste waarde in elftal
- Old name: Vogelund
-
- Regelmatige invaller
Eens. maar 12m voor Teze nu of 0 over een jaar lijkt me toch doorslaan naar verkoop nu en vervanger halen met wie je verder kunt.TomPSV wrote: ↑18 Aug 2024, 22:33Hele andere tijden, zowel de prijzen op de transfermarkt als de financiële positie van PSV.DE MADERA 76 wrote: ↑18 Aug 2024, 22:32
Dumfries ging als international met 2 jarig contract in 2021 voor 15m (incl bonussen). Dan is 12m zeker een nette prijs voor een jarig contract
Ook op deze wijze bezien is het een faire prijs ( zolang Geertruida niet voor 35m de deur uitloopt, dan verwijder ik deze post )
-
Het eerste klopt. Je vergeet echter dat we al geld hebben om te investeren. Daarnaast mis je het sportieve en daarmee uiteindelijk het financiële gevolg als je hierdoor een hele nieuwe verdediging moet halen en mogelijk CL mis loopt.Søren wrote: ↑18 Aug 2024, 22:34Wat je volgens mij vergeet in je analyse, is dat je de investeringen, en afschrijvingen, niet afstelt maar uitstelt.Ittot wrote: ↑18 Aug 2024, 22:17
Ik denk het niet. Ze willen aanvallen toch? Hun eigen woorden. Wind strak in de zeilen en presteren.
Je schuift het probleem een jaar op, en loopt een transfersom mis.
Met andere woorden, nu verkopen en voor +/-60% van de transfersom een nieuwe speler kopen is uiteindelijk goedkoper.
En volgend jaar heb je weer een nieuw jaar met andere spelers die wel verkocht worden. Wat je dus weer kunt gebruiken om te investeren.