Maaaaarrrr.... volgens mijn schoonbroer gaat Ajax niet failliet want "we zijn Joden en barsten van het geld"
maargoed hij vindt Bergwijn ook een top aanvoerder en "ze hebben ook nog altijd Kaplan" en wij zijn de beste club van Nederland... wAnt We hEbBen 3 sTerRen
Ajax - deel III
- ShovingNE2
- Site Admin
Over Kaplan gesproken: spierblessure. Vandaag onder de scanner.
Dat las ik tussen al het gevloek door op AS.
Dat las ik tussen al het gevloek door op AS.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Internationale topspeler
Hoe oud is die schoonbroer van je? Klinkt als 12.Tisaltijdwat wrote: ↑19 Aug 2024, 09:32 Maaaaarrrr.... volgens mijn schoonbroer gaat Ajax niet failliet want "we zijn Joden en barsten van het geld"
maargoed hij vindt Bergwijn ook een top aanvoerder en "ze hebben ook nog altijd Kaplan" en wij zijn de beste club van Nederland... wAnt We hEbBen 3 sTerRen
- AlexDeTank4
- Bankzitter
- Clubvoorkeur: PSV
-
- Veelbelovend talent
Bijna 40, maar dit klinkt toch gewoon als een doorsnee Ajax-supporter!?guus wrote: ↑19 Aug 2024, 09:34Hoe oud is die schoonbroer van je? Klinkt als 12.Tisaltijdwat wrote: ↑19 Aug 2024, 09:32 Maaaaarrrr.... volgens mijn schoonbroer gaat Ajax niet failliet want "we zijn Joden en barsten van het geld"
- These users thanked the author Tisaltijdwat for the post (total 2):
- Heissenberrug • guus
- ShovingNE2
- Site Admin
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Duurt nog even, de make up kost extra tijd want kale schijnt alweer paarser dan ooit geworden te zijn.
- These users thanked the author Grasmat for the post:
- AlexDeTank4
-
- Geselecteerd voor Oranje
Prof_napo wrote: ↑19 Aug 2024, 09:24Nja, er valt een stuk afschrijving weg en een stuk salaris. Dat is de 'winst' of eerder de lastenverlichting.flemmingpovlsen wrote: ↑19 Aug 2024, 09:08 huh bedoelt hij hier dat ze op die 5 spelers 35M winst kunnen halen? In het allerpositiefste verhaal pakken ze op Forbs, Bergwijn en Akpom hoogstens 5M per stuk winst? Ik denk dat quitte spelen tot klein verlies op dat rijtje realistischer is.
Als je Bergwijn voor 4m salaris meeneemt en 6,25m afschrijving dan scheelt dat al ruim 10m op je begroting voor de komende jaren.
Ongeacht of je Bergwijn zijn contract ontbindt, met verlies verkoopt, of met winst ( na afschrijving ) verkoopt. Verkoop je hem voor minder dan de boekwaarde dan moet je wel een eenmalige grotere afschrijving doen.
Dat zijn toch twee verschillende dingen? Bergwijn en Wijndal samen verdienen ongeveer 8 miljoen en die andere drie zullen toch ook wel 2 miljoen per jaar verdienen?
En het verlies / de winst moet je volgens mij relateren aan de huidige boekwaarde van die 5 spelers. Het lijkt mij sterk dat ze 35 miljoen meer dan de huidige boekwaarde van die 5 spelers gaan ontvangen en ik laat me ook niet graag verrassen in deze. Heeft iemand een idee hoeveel de boekwaarde van deze 5 is?
Last edited by Harminator on 19 Aug 2024, 09:40, edited 1 time in total.
- ShovingNE2
- Site Admin
Ik gok Jam voor kale vandaag.
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 3):
- Lorenzo von Matterhorn • tezzyunited • johan derksen
- ShovingNE2
- Site Admin
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Of ook deze hurende clubs hebben een heerlijk lage koopoptie bedongen, nemen deze spelers over en verkopen ze dezelfde window nog met dikke winst.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Ik zie het nu alweer voor me, Kokkie met gezichtsuitdrukking 'in zak en as', beetje met de handen in de zakken naar beneden te kijken en 'Sammie' iedere keer boos aankijken als hij een vraag/stelling werpt waarin het zinnetje 'het was niet best' zit. Kale die met een paarse kop meer om zich heen kijkt dan in de camera en in alles uitstraalt 'ben ik hiervoor mijn bed uit gekomen?'.
Zin an!
-
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Het gaat dan ook niet over winst, het gaat over kostenreductie waardoor je grote operationeel verlies hopelijk omgezet kan worden in een klein verlies dan wel winst.Harminator wrote: ↑19 Aug 2024, 09:39Prof_napo wrote: ↑19 Aug 2024, 09:24
Nja, er valt een stuk afschrijving weg en een stuk salaris. Dat is de 'winst' of eerder de lastenverlichting.
Als je Bergwijn voor 4m salaris meeneemt en 6,25m afschrijving dan scheelt dat al ruim 10m op je begroting voor de komende jaren.
Ongeacht of je Bergwijn zijn contract ontbindt, met verlies verkoopt, of met winst ( na afschrijving ) verkoopt. Verkoop je hem voor minder dan de boekwaarde dan moet je wel een eenmalige grotere afschrijving doen.
Dat zijn toch twee verschillende dingen? Bergwijn en Wijndal samen verdienen ongeveer 8 miljoen en die andere drie zullen toch ook wel 2 miljoen per jaar verdienen?
En het verlies / de winst moet je volgens mij relateren aan de huidige boekwaarde van die 5 spelers. Het lijkt mij sterk dat ze 35 miljoen meer dan de huidige boekwaarde van die 5 spelers gaan ontvangen en ik laat me ook niet graag verrassen in deze. Heeft iemand een idee hoeveel de boekwaarde van deze 5 is?
Gaan deze spelers een boekhoudkundige winst van 35m realiseren? Dat lijkt me niet heel realistisch maar een kostenreductie van 35m lijkt me dan wel weer mogelijk
De boekwaardes? als je de variabelen weet kom je er wel ;-)
Transfersom en dat smeer je dan over de contactjaren uit. Huidige boekwaarde? Haal de al uitgediende contractjaren vanaf.
-
Dankje, dus ze moeten al minimaal 50 miljoen krijgen om geen verlies te lijden.
-
Ik weet hoe ik de boekwaarde moet berekenen, maar ik weet ook dat hier knappe koppen zijn die de informatie veel sneller voor me hebben en zo hoef ik niet op het open riool dat X heet.Prof_napo wrote: ↑19 Aug 2024, 09:46Het gaat dan ook niet over winst, het gaat over kostenreductie waardoor je grote operationeel verlies hopelijk omgezet kan worden in een klein verlies dan wel winst.Harminator wrote: ↑19 Aug 2024, 09:39
Gaan deze spelers een boekhoudkundige winst van 35m realiseren? Dat lijkt me niet heel realistisch maar een kostenreductie van 35m lijkt me dan wel weer mogelijk
De boekwaardes? als je de variabelen weet kom je er wel ;-)
Transfersom en dat smeer je dan over de contactjaren uit. Huidige boekwaarde? Haal de al uitgediende contractjaren vanaf.
-
- Jeugdspeler
-
- Legende
ShovingNE2 wrote: ↑19 Aug 2024, 09:38 Men wil weer een speler huren van Ajax...
https://www.telegraaf.nl/sport/99213127 ... ilvano-vos
Onder de vorige directeur voetbalzaken Sven Mislintat tekende de Amsterdammer een nieuw contract, waardoor hij een salaris verdient dat door middel van bonussen kan oplopen tot één miljoen euro.
-
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Ik mis hoe hij bij Bergwijn op 23,3m uitkomt. 2 jaar zijn al afgeschreven en dus zou je zo'n 18.75m over moeten houden
-
Sorry voor de late reactie, maar bij deze:Persepolis wrote: ↑18 Aug 2024, 02:12Hij deed het redelijk, en de koopoptie bedroeg 6,7 miljoen euro. Dat Olympiakos dat niet wilde betalen voor hem zegt of iets over zijn prestaties daar, of over hun financiële situatie. En aangezien zij in die window een linksbuiten haalden die een stuk minder kostte lijkt mij dat laatste het geval, of eerder nog een combinatie van allebei. Zij zagen hem niet als een dusdanige versterking om zo'n bedrag voor te betalen. Zo simpel is het.
Je geeft me in deze dus gelijk. Wat ik namelijk zeg is dat Ajax het voor elkaar krijgt bij een complete miskoop een club te vinden en de koopoptie hoog te houden (ja moet nog geactiveerd worden maar dat is dus achteraf). Bijvoorbeeld Sosa: 8m gekocht en nu koopoptie op.....8m.
Wij kopen Bruma voor 12/13m en wat is de koopoptie? 6,7 miljoen. Beide twintigers en hoog salaris.
Nou ja schijnt. Ik was er niet bij. Er is gezegd dat Ajax 8m heeft afgewezen vorig seizoen.Persepolis wrote: ↑18 Aug 2024, 02:12Ik en meerdere anderen hebben genoeg argumenten genoemd die voor PL clubs een stuk zwaarder wegen dan wat jij hier noemt.
Oh, en hij was bij 6 goals betrokken in de Eredivisie, gemiddeld 1 per 137 minuten. Wat een stuk betere gemiddelde is dan die van Bruma bij Olympiakos, die je wel meer dan prima vond presteren daar
Wb het voorbeeld Vos: sleutelwoord is "schijnt", maar ook áls het waar is dan hebben wij weer het voorbeeld Bakayoko. Daar werd 15 miljoen op geboden door PSG terwijl hij net kwam kijken, voornamelijk invaller was en omgerekend 8 volledige wedstrijden in PSV 1 had gespeeld in alle competities. Had dus ietsjes meer ervaring dan Vos, maar dat bod was dan ook 2x zo hoog. Beide gevallen zijn het bewijs dat clubs potentie hoog waarderen.
Bakayoko was op het moment aan het doorbreken nadat hij heel de KKD aan gort had geschoten. Dat is dus ook wel ff wat anders dan een Vos die niet bijzonder opviel in de KKD en ook niet op het punt staat door te breken. Miischien eerder vergelijkbaar met Babadi en van Duiven. Waarbij van Duiven dus voor wisselgeld is verkocht.
Mbt Forbs, ik zie toch echt 2 goals en 3 assist. maar goed dat wordt muggenziften.
Waar het uiteindelijk om draait is dat er altijd argumenten voor en tegen zijn. En er worden bij Ajax altijd argumenten bij bedacht waarom een bepaald transferbedrag wel gerechtvaardigd is en alle tegenargumenten (die je dus vaak bij PSV gebruikt zoals noodzaak om te verkopen, geen prestaties, niet europees iets laten zien etc.) als sneeuw voor de zon verdwijnen. Nu ook.
Ik zal het je zo vragen: denk jij dat PSV winst of quitte zou kunnen spelen op Forbs als hij bij PSV had gespeeld en PSV had een seizoen zoals vorig jaar gedraaid. Dus 5e. Jaar daarvoor 3e overigens. En al 2 jaar op rij Europees helemaal niets laten zien. En in financiele nood. En de speler zelf bakt er echt vrij weinig van.
Ik denk namelijk van niet. En ik zal je zeggen dat hier dan allerlei mensen gaan verklaren waarom dat dan heel logisch is. Namelijk PSV heeft geld nodig dus we kunnen niet de hoofdprijs vragen. We presteren niet. Speler laat niets zien etc. etc.
Persepolis wrote: ↑18 Aug 2024, 02:12En daar ben ik het dus niet helemaal mee eens. Hun financiële positie en prestaties hebben zeker invloed, maar dat hebben veel andere factoren ook. En alles bij elkaar is het best logisch allemaal. Vergeet niet dat de spelers allemaal niet meer waard zijn geworden, en dat nagenoeg niemand daadwerkelijk verkocht is. Dat kan dus wel te maken hebben met hun financiële positie, aangezien in voorgaande jaren clubs wat happiger waren om hun spelers snel te kopen.
Dank je wel dat je mijn punt bevestigd. Inderdaad. Als we 3e waren geworden waren ze minder waard geweest. Heel goed. En als we 3e en 5e worden worden onze spelers ook nog veel minder waard, toch?Persepolis wrote: ↑18 Aug 2024, 02:12Ik heb gemist dat er wat rond Sutalo speelt denk ik.
Het klopt dat niemand is verkocht en dat het met name nog media geluiden zijn. Ze spelen echter wel, zoals nu vandaag ook weer met Vos. Echter zie je ook dat het met name huur is. Wat echt een groot risico met zich mee neemt. Want als de spelers niet slagen krijg je ze terug.
En Teze en Boscagli met nog 1 jaar contract? Dan ben je wat positiever dan ik dacht, denk dat de meesten hier vorig jaar al blij zouden zijn met zulke bedragen, laat staan met nog 1 jaar contract. Ik blijf erbij dat dat door het afgelopen succesvol seizoen komt, maar als jij denkt dat er hetzelfde was geboden als wij 3e waren geworden en geen CL hadden gehaald dan verschillen we van mening.
- These users thanked the author Ittot for the post:
- De Realist
- ShovingNE2
- Site Admin
Ajax wordt niet als de nummer vijf van Nederland beoordeeld. Zou PSV ook niet worden na 1 ruk seizoen. Als jij nu vindt dat de prijzen van Ajax gelijk zouden moeten zijn aan de nummer vijf van Nederland dan ben je echt rare argumenten aan het zoeken.
Ajax, Feyenoord en PSV worden door het buitenland gewoon beoordeeld als titelkandidaten in Nederland. Daar doet 1 ruk seizoen helemaal niets aan af.
-
- Nationale topspeler
Het mooiste is nog dat ze bijna niemand buiten Rulli permanent kunnen verkopen en die gooien ze nu allemaal de deur uit met huren met een optie tot koop waarbij ze minimaal verlies maken en die alleen afgetikt gaan worden als ze boven zichzelf uitstijgen a la Mikautadze en Conceicao. Als je zo een medic gewoon 1,5 miljoen per jaar geeft en zo een Vos ook bijna een miljoen dan vraag je er ook om. Die medic gaat nooit meer zoveel verdienen in zijn leven, die spelers gaan dus gewoon terugkomen volgend jaar en dat zit je weer met zoveel problemen in je salaris huis.
-