PSV in Europa 2024/25
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Dn Flamingo
-
- Internationale topspeler
Als het gaat om voorronde CL, vind ik het tweede punt niet zo interessant, omdat zelf geplaatst zijn betekent dat een ander team dat anders geplaatst zou zijn, juist ongeplaatst is en daar kan je dan nog steeds tegen loten. Verder zijn er überhaupt maar twee teams geplaatst in de playoff ronde van de CL dus je ontloopt maar één ander team, en soms is dat niet het team dat je wil ontlopen. En ons coëfficiënt is al hoog genoeg om in eventuele voorrondes EL geplaatst te zijn.ComeOnPSV wrote: ↑04 Jun 2024, 07:50 Dit seizoen zijn we geëindigd op plek 32 op de coefficientenranglijst.
Volgend seizoen starten we op plek 29.
Zou mooi zijn als we weer wat plekken kunnen stijgen. Is voor 2 dingen belangrijk:
1. Meer geld (zie een Fnoord) die nu al paar miljoen meer pakt omdat ze paar plekken hoger staan.
2. Hoe hoger je geplaatst bent, des te groter de kans dat we in een voorronde een geplaatste status hebben.
Wat een veel belangrijkere reden is om het coëfficiënt toch zo hoog mogelijk te krijgen, is dat de club met de hoogste coëfficiënt in de CL-voorrondes automatisch naar de competitiefase van de CL gaat als de EL-winnaar zich al via de nationale competitie voor de CL heeft geplaatst, een voordeel dat Benfica nu heeft.
-
Achtste finales kan je er niet zomaar bijpakken, want daarin speelden de groepswinnaars de return thuis en daarvan kan je vantevoren al verwachten dat die een grotere kans hebben om door te gaan. Je moet echt naar de rondes kijken waar uit/thuis volledig vrij is geloot, zoals de kwart- en halve finales, en die waren in jouw sample juist helemaal gelijk.Sensation wrote: ↑04 Jun 2024, 11:38Dit seizoen ging bij de achtste finales in 7 van de 8 wedstrijden de ploeg die in de return thuis speelde door. Bij de kwartfinale was dit 2x zo en in de halve finale 1x, dat was dus 50/50. Maar als je de achtste finales erbij pakt was dus bij 7 van de 8 de ploeg die de return thuisspeelde de overwinnaar, waarbij in 2 van deze wedstrijden de eerste wedstrijd gelijk geëindigd was en bij 2 andere de ploeg die als eerste thuis speelde deze wedstrijd ook won (waarna dus in de return alsnog verloren werd).11 Tinus wrote: ↑04 Jun 2024, 11:34
Ik denk dat het in 50/50 wedstrijden niet zoveel uit maakt tegenwoordig sinds de uitdoelpuntregel is verdwenen. Voorheen was bv de eerste wedstrijd heel voorzichtig en was het vooral geen goals tegen krijgen maar als ik aan de CL/EL/ECL denk de afgelopen twee jaar dan is dat volgens mij echt niet meer zo. Het is wel op basis van mijn gevoel zonder dat ik daar wetenschappelijke artiekelen voor heb.
Waar we denk ik vooral tegenaan gaan lopen bij de teams uit grotere competities is dat het voor hen niet zoveel uit maakt of ze 10e of 22e worden. Dus het is echt niet zo dat een nummer 10 zoveel beter is dan de nummer 22.
Ultra kleine sample size, totaal niet vergeleken met andere seizoenen, maar dit seizoen leek het dus een flink voordeel om de return thuis te spelen.
Edit: even ook naar de voorrondes CL gekeken van afgelopen seizoen: van de 43 ontmoetingen met een uit- en thuiswedstrijd ging 21 keer de ploeg die eerst uit speelde door. Geen voordeel dus (en ook geen significant nadeel).
- Standbeeld
- Mister PSV
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Ik vind dit zelf altijd wel leuk om te doen, ondanks dat het nog erg vroeg is, en wellicht zijn er meer mensen die alvast de CL draw simulator willen doen.
https://draw.inker.one/#/cl/ls
Eerste keer kwam ik op het volgende uit:
Atletico - PSV
PSV - PAOK
Bologna - PSV
PSV - PSG
PSV - Celtic
Barcelona - PSV
PSV - Benfica
Rode Ster Belgrado - PSV
Nou daar zou ik zeker voor tekenen. Atletico uit is niet iets om bang van te worden, Bologna uit ook niet en leuke awayday, thuis tegen Benfica, PAOK en Celtic ook leuk.
Atletico - PSV
PSV - PAOK
Bologna - PSV
PSV - PSG
PSV - Celtic
Barcelona - PSV
PSV - Benfica
Rode Ster Belgrado - PSV
Nou daar zou ik zeker voor tekenen. Atletico uit is niet iets om bang van te worden, Bologna uit ook niet en leuke awayday, thuis tegen Benfica, PAOK en Celtic ook leuk.
- Persepolis
- Vedette
-
- Regelmatige invaller
Andere niet-ziggo klanten die het wel al gelukt is om de ziggo-go app op de tv te krijgen?
Wat een ellende dat, dat nu de enige legale mogelijkheid is om dit jaar Europees voetbal te kijken...
Ga ervan uit dat der ook nog eens een aardige vertraging zal zijn bij het kijken via app tov normaal.
Wat een ellende dat, dat nu de enige legale mogelijkheid is om dit jaar Europees voetbal te kijken...
Ga ervan uit dat der ook nog eens een aardige vertraging zal zijn bij het kijken via app tov normaal.
- Lorenzo von Matterhorn
Zoveel zin in het CL seizoen! Ik weet dat veel van jullie die nieuwe CL-opzet een gedrocht vinden, maar ik vind het schitterend. We gaan dit seizoen tegen minimaal 8 verschillende CL-deelnemers spelen. Dat is toch fantastisch? Meer dan ooit gaan er verschillende clubs over heel Europa kennis maken met het mooiste PSV allertijden!
- These users thanked the author Lorenzo von Matterhorn for the post (total 3):
- NotoriousBIG046 • Sensation • Johann Vogelaar
-
- Vaste waarde in elftal
Geinig, bij mij halen we 24 punten11 Tinus wrote: ↑22 Jul 2024, 13:16 Ik vind dit zelf altijd wel leuk om te doen, ondanks dat het nog erg vroeg is, en wellicht zijn er meer mensen die alvast de CL draw simulator willen doen.
Atletico - PSV
PSV - PAOK
Bologna - PSV
PSV - PSG
PSV - Celtic
Barcelona - PSV
PSV - Benfica
Rode Ster Belgrado - PSV
Man.City - PSV
PSV - PAOK
M.Tel Aviv - PSV
PSV - Monaco
Juve - PSV
PSV - Leverkusen
PSV - Real Madrid
Ferencvaros - PSV
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Nee sorry, die van mij is nog beter :-DJeronimo wrote: ↑23 Jul 2024, 17:23Geinig, bij mij halen we 24 punten11 Tinus wrote: ↑22 Jul 2024, 13:16 Ik vind dit zelf altijd wel leuk om te doen, ondanks dat het nog erg vroeg is, en wellicht zijn er meer mensen die alvast de CL draw simulator willen doen.
Atletico - PSV
PSV - PAOK
Bologna - PSV
PSV - PSG
PSV - Celtic
Barcelona - PSV
PSV - Benfica
Rode Ster Belgrado - PSV
Man.City - PSV
PSV - PAOK
M.Tel Aviv - PSV
PSV - Monaco
Juve - PSV
PSV - Leverkusen
PSV - Real Madrid
Ferencvaros - PSV
- Koenjo
- Meervoudig international
Helemaal mee eens, is toch prachtig die 2 extra wedstrijden. Het nieuwe concept kan mij mij wel bekoren, hoewel de praktijk dat nog enigszins moet uitwijzen.Lorenzo von Matterhorn wrote: ↑23 Jul 2024, 16:50 Zoveel zin in het CL seizoen! Ik weet dat veel van jullie die nieuwe CL-opzet een gedrocht vinden, maar ik vind het schitterend. We gaan dit seizoen tegen minimaal 8 verschillende CL-deelnemers spelen. Dat is toch fantastisch? Meer dan ooit gaan er verschillende clubs over heel Europa kennis maken met het mooiste PSV allertijden!
- These users thanked the author Koenjo for the post (total 2):
- NotoriousBIG046 • Lorenzo von Matterhorn
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
- DonyellMalen
- Legende
Erg benieuwd. Bij de eerste 24 plekken is te doen. Dan speel je minstens 10 CL-wedstrijden.
- These users thanked the author DonyellMalen for the post:
- ComeOnPSV
-
- Lid van verdienste
Ik wist niet goed waar ik dit interview met iemand van Opta moest plaatsen, dus dan maar hier: https://nos.nl/artikel/2533859-kan-ajax ... agiellonia
Die conclusie is wel erg overdreven, maar toch leuk dat Opta zo positief is.Maar er is toch nog goed nieuws: "PSV hoort volgens onze modellen bij de beste 21 clubs van de wereld en maakt een goede kans om de volgende ronde te halen."
- Johann Vogelaar
- Jeugdspeler
- Favoriete speler: Romario
Die Ziggo-app installeren ging prima op televisie en iPad.Handball wrote: ↑23 Jul 2024, 16:45 Andere niet-ziggo klanten die het wel al gelukt is om de ziggo-go app op de tv te krijgen?
Wel wat last gehad van storingen, dus ben benieuwd hoe dat straks gaat.
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Moet je nagaan hoe hoog we staan als we een verdediging hebben!Mick Jagger wrote: ↑19 Aug 2024, 19:15 Ik wist niet goed waar ik dit interview met iemand van Opta moest plaatsen, dus dan maar hier: https://nos.nl/artikel/2533859-kan-ajax ... agiellonia
Die conclusie is wel erg overdreven, maar toch leuk dat Opta zo positief is.Maar er is toch nog goed nieuws: "PSV hoort volgens onze modellen bij de beste 21 clubs van de wereld en maakt een goede kans om de volgende ronde te halen."