11 Tinus wrote: ↑20 Aug 2024, 14:38
DonyellMalen wrote: ↑20 Aug 2024, 14:34
Die emotie van die 'eis' waait wel weer over. Brands en Earnie zijn daar genoeg geslepen voor en dat weet je uit je eigen levenservaring hoogstwaarschijnlijk ook.
Het is heel simpel: als Brighton betaalt wat PSV wil hebben dan is 'ie weg. Als hij na de transferperiode nog bij ons is, dan gaat hij 'gewoon' verlengen.
Het is niet in de emotie dat hij al maandenlang niet wil verlengen, ook ver voor Brighton kwam, dus ja die boosheid zal wellicht zakken maar zijn verlangen om naar de PL te gaan niet. En als het straks begin september is dan kan hij ook nog 3 maanden vlammen en dan vanaf 1 januari praten met geïnteresseerde clubs. Kan hij mooi 5 miljoen tekenbonus krijgen en een giga contract want PL clubs bezuinigen zeker niet op salaris als er geen transfersom tegenover staat. Dus mijn voorzichtige inschatting is dat hij pakweg 20 miljoen kan pakken in 2 a 3 Premier League.
Dat is idd wel de andere kant. Stel, stel dat hij toch blijft dan kan Ollie ook kiezen voor een winterse transfer. Of iig poging nummer 2 om 'weg te komen'. Met slechts een paar maand contract zal PSV ook wel fors moeten zakken in vraagprijs en anders loopt hij alsnog een paar maand later gratis de deur uit.
Zijn zeker argumenten te bedenken waarom Ollie wel zal bijtekenen als hij niet weg komt, maar ik vraag me af of die op gaan wegen tegen een latere (transfervrij) vertrek. Als Ollie bijv. nu echt pissig/boos is op PSV (wat wij er ook van vinden, dat is zijn gevoel over de situatie) zie ik hem echt niet na sluiten van de markt zomaar bijtekenen.