Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Ykhim
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

Ittot wrote: 21 Aug 2024, 12:1130 miljoen voor een speler met niet bijzonder veel minuten / wedstrijden 1 in de benen? Sorry maar dat geloof ik niet.
Natuurlijk wel. Is ook niet zo vreemd in de voetballerij. Jij zegt dat potentie wat waard is als het eruit komt, maar dat is niet zo. Je ziet het elke dag bij grotere clubs: er wordt veel teveel geld uitgegeven aan spelers die niks hebben laten zien, gewoon zodat je ze niet misloopt. Het is notabene wat Ajax zelf deed voor Antony, die nauwelijks ervaring had en al zo'n 20 miljoen moest kosten. Het Ajax van drie jaar geleden had altijd heel veel geld gevraagd voor een van hun grotere talenten. Nu moeten ze het doen met een fooi en houden ze beperkte, relatief dure prutsers als Mannsverk en Tahirovic aan boord. En dan willen ze nog Noppert inruilen voor de jonge Gorter en hebben ze Ramaj inmiddels op de bank gezet ten faveure van een bijna 41-jarige keeper. Je kan over ieder van die gasten een kritisch gesprek voeren, maar vooralsnog maakt Ajax alles kapot wat in de toekomst serieus in waarde had kunnen stijgen. Dat is toch het laatste wat je moet doen in een situatie waarin de financiële nood met de dag groter wordt?
Last edited by Ykhim on 21 Aug 2024, 12:26, edited 1 time in total.
Standbeeld
Mister PSV

Kezmania wrote: 21 Aug 2024, 12:20
RPSV94 wrote: 21 Aug 2024, 12:00

Ja gast, we weten nou onderhand wel dat jij hier de meest volwassen kerel op het forum bent. Je hoeft niet continu als een soort van kleuterjuffrouw in dit topic lopen klagen hoe kinderachtig iedereen wel is. Begint net zo irritant te worden.
We kunnen hier toch gewoon op een volwassen manier over voetbal discusseren in plaats van als reuzenkleuters in hun tweede jaar van de middelbare school? Just my two cents. Om het vervolgens dan gelijk weer terug te kaatsten maakt het overigens extra puberaal.
De verbastering van Weghorst is inderdaad een running gag hier op het forum. Iedere keer dat iemand zijn naam noemt gebeurt dat middels een verbastering. That's it. Soms een lolletje moet toch gewoon kunnen?
  • These users thanked the author Standbeeld for the post:
    10. Nilis
    Hissenaar
    Jeugdspeler

Slimme actie,

Concurrent verzwakken denken ze .
    ShovingNE2
    Site Admin

Lijkt Chelsea wel. Hebben ook 7 keepers.

Ik zie Wap Wegwout niet komen hoor. Die gaat op korte termijn een andere keuze maken. Hij zal wel moeten.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
    Boszball1913
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    ruuddevil
    Legende

Haha Knoppert
  • These users thanked the author ruuddevil for the post:
    Olai
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Ik snap het ook echt niet, Noppert of Gorter als reservekeeper maakt toch geen drol verschil?

Treffend deze:

:grin:
  • These users thanked the author Grasmat for the post:
    Heissenberrug
    Madueke
    Legende

Terwijl ze met Noppert bezig zijn laten ze de naam van Lafont vallen om de achterban rustig te houden.
    Mr. Spock
    Internationale topspeler
    Old name: Skywalker
    Clubvoorkeur: Que miras bobo?
    Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Kezmania wrote: 21 Aug 2024, 11:52 Ik vraag me als ik hier lees altijd af wat voor mensen zich zo verlagen tot het verbasteren van namen, en wat voor opleidingsniveau daarmee gepaard gaat. wappie Kontkorst? Serieus? Hoe oud ben je dan? 14 toch maximaal mag ik hopen?
    Mateja Kerstman!
    Standbeeld
    Mister PSV

Grasmat wrote: 21 Aug 2024, 12:46Ik snap het ook echt niet, Noppert of Gorter als reservekeeper maakt toch geen drol verschil?
    Stukje extra ervaring in de ploeg? Volgens mij is de mentaliteit van Gorter ook niet top.
    Garnaal
    Basisspeler

Haha Noppert. De toren uit Joure die na het WK geen bal meer wist te houden.
    StratumZuid
    Vedette

Maniaman
    In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
    alles van goud
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Standbeeld wrote: 21 Aug 2024, 12:49
    Grasmat wrote: 21 Aug 2024, 12:46Ik snap het ook echt niet, Noppert of Gorter als reservekeeper maakt toch geen drol verschil?
    Stukje extra ervaring in de ploeg? Volgens mij is de mentaliteit van Gorter ook niet top.
    Ik heb de cijfers niet paraat, maar naar mijn vermoeden ontlopen ze elkaar niet zo gek veel qua Eredivisie en Europees voetbalervaring. Dan zou het ergens anders in moeten zitten, wellicht inderdaad een mentaliteitdingetje. Maar ik weet niet of ajax in de financiële positie zit om daar heel erg kieskeurig in te zijn.
    Prof_napo
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

Grasmat wrote: 21 Aug 2024, 12:53
    Standbeeld wrote: 21 Aug 2024, 12:49
    Ik heb de cijfers niet paraat, maar naar mijn vermoeden ontlopen ze elkaar niet zo gek veel qua Eredivisie en Europees voetbalervaring. Dan zou het ergens anders in moeten zitten, wellicht inderdaad een mentaliteitdingetje. Maar ik weet niet of ajax in de financiële positie zit om daar heel erg kieskeurig in te zijn.
    om mijzelf te quoten:
    Prof_napo wrote: 21 Aug 2024, 12:18
    Vanthaman18 wrote: 21 Aug 2024, 12:09 Noppert naar Ajax :lol:
    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... -ajax.html
    Ervaren speler is ook maar relatief. De leeftijd zeker maar is hij ooit een seizoen onbetwist eerste keeper geweest? Nee.
    5 seizoenen eredivisie maar liefst 58 wedstrijden gespeelt
    Op het tweede niveau is het niet veel beter ( lees nog slechter ) met 13 wedstrijden in 6 seizoenen

Al met al een prima keeper voor Ajax
    Gorter is andersom, 13 Eredivisie en 55 tweede niveau maar wel 6 jaar jonger.
  • These users thanked the author Prof_napo for the post:
    Grasmat
    Joenepsv
    Legende

Ha. En dan denken we dat wij problemen hebben.. Andries Noppert. Hoe verzinnen ze het. Er staat een schitterende column van Dijkshoorn op VI. Ik raad iedereen die een hekel heeft aan Ajax aan die te lezen. De interesse in Noppert bevestigd het moraal van zijn verhaal. Geen idee of iemand hem al gedeeld heeft maar hier de intro:

2039: ‘Pap, vertel nog eens een keer over Ajax, toen ze nog in de Eredivisie speelden. Met die strafschoppen enzo.’ Pap: ‘Nou, vooruit dan. Ajax speelde tegen een Griekse club in het Tinus Tegelwerk Ook Voor Al Uw Linoleum Vloeren Stadion. Toen heette het nog de Johan Cruijff Arena, maar de familieleden van Johan Cruijff wilden in 2027 hun naam niet meer aan Ajax verbinden. Pappa haalt even een biertje, anders kan hij het niet aan.’

‘Ajax had toen een Italiaanse coach met een heel strak broekje. Die deed heel Italiaans. Steeds met zijn armen omhoog en meehollen langs de lijn enzo. Wat hij blijkbaar niet deed, was op strafschoppen oefenen. Het werd 13-12. Brian Brobbey, die nu op kanaal 569 iedere week een programma over de pikante keuken presenteert, die schoot de bal zes meter over het doel. Ajax werd gered door een veertigjarige keeper met een knot op zijn hoofd. Iedereen in het stadion vierde feest omdat Ajax met 13-12 had gewonnen. Die Italiaanse trainer werkt nu alweer een jaar of tien als entertainer bij Circus Gekkie. Doet-ie een act dat hij zijn broek niet uitkrijgt. Ja, sorry, het grijpt pappa een beetje aan. We wisten toen nog niet dat Ajax nu in Roermond en Nunspeet moest voetballen.’
  • These users thanked the author Joenepsv for the post:
    Mithras
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Leeuwarden1964 wrote: 21 Aug 2024, 11:44
    Skuddem wrote: 21 Aug 2024, 11:30

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

HA!!!!!
    Waarom maken jullie de rijtjes niet gewoon even af. Ik kan dit niet handelen. :nuts:
    Wat is het probleem, kan je er niet tegen als niet af
    RPSV94
    Geselecteerd voor Oranje

Kezmania wrote: 21 Aug 2024, 12:20
    RPSV94 wrote: 21 Aug 2024, 12:00

Ja gast, we weten nou onderhand wel dat jij hier de meest volwassen kerel op het forum bent. Je hoeft niet continu als een soort van kleuterjuffrouw in dit topic lopen klagen hoe kinderachtig iedereen wel is. Begint net zo irritant te worden.
    We kunnen hier toch gewoon op een volwassen manier over voetbal discusseren in plaats van als reuzenkleuters in hun tweede jaar van de middelbare school? Just my two cents. Om het vervolgens dan gelijk weer terug te kaatsten maakt het overigens extra puberaal.
    Het ding waar het mij om gaat is dat als je jezelf hier meldt, je regelmatig komt vertellen hoe kinderachtig iedereen is. Je weet van jezelf dat je je eraan irriteert, laat het dan gewoon links liggen.
    Carnelito
    Lid 2e elftal

Of rechts, dat mag ook
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Carnelito wrote: 21 Aug 2024, 13:48 Of rechts, dat mag ook
    Geen politiek!
  • These users thanked the author SKERLA for the post:
    Boszball1913
    Brael
    Vedette

Carnelito wrote: 21 Aug 2024, 13:48 Of rechts, dat mag ook
    Of je stuurt ze naar Coventry.
    Skuddem
    Nationale topspeler
    Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

SKERLA wrote: 21 Aug 2024, 13:04
    Leeuwarden1964 wrote: 21 Aug 2024, 11:44

Waarom maken jullie de rijtjes niet gewoon even af. Ik kan dit niet handelen. :nuts:
    Wat is het probleem, kan je er niet tegen als niet af
    Wil je ophouden met midden in de zin
  • These users thanked the author Skuddem for the post:
    Frisian1913
    Mithras
    Bankzitter

Het meest opmerkelijke vind ik nog dat - in een situatie waar Ajax elk dubbeltje moet omdraaien - al het beschikbare geld wordt uitgegeven aan overbodig en over-the-hill brandhout als Traore, Hendersson, Rugani, Noppert... op zo'n manier komen ze nooit uit het financiele en sportieve dal waarin ze zitten:

OF je investeert in kwaliteit/jonge talenten voor de toekomst en neemt je verlies vwb interen op eigen vermogen zodat je er sportief weer zsm bovenop bent OF je doet zo zuinig mogelijk en probeert zsm de financien op orde te krijgen om daarna weer sporttief te kunnen groeien. Maar nu kies je geen van beide en kom je nooit uit het moeras.
    Last edited by Mithras on 21 Aug 2024, 15:14, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author Mithras for the post:
    guus
    Brael
    Vedette

Mithras wrote: 21 Aug 2024, 15:08 Het meest opmerkelijke vind ik nog dat - in een situatie waar Ajax elk dubbeltje moet omdraaien - al het beschikbare geld wordt uitgegeven aan overbodig en over-the-hill brandhout als Traore, Hendersson, Rugani, Noppert... op zo'n manier komen ze nooit uit het financiele en sportieve dal waarin ze zitten.
    Mwah, de tactiek is op zich best begrijpelijk. Puur gericht om op korte termijn resultaat te halen, waarmee ze volgend jaar weer de Champions League in kunnen en dus weer kunnen meesnoepen van de miljardentaart. Maar of deze spelers daar kwalitatief sterk genoeg voor zijn, is inderdaad even de vraag.
    Maar op voorhand zou ik in elk geval wel verwachten dat Henderson, Traoré en Rugani een versterking zijn ten opzichte van wat er voorheen rondliep. Maar of dat in praktijk ook zo gaat uitpakken, temidden van de totale wanorde die daar heerst, is een ander hoofdstuk. Henderson bijvoorbeeld heeft zijn belofte nog allerminst kunnen waarmaken.
  • These users thanked the author Brael for the post:
    Mithras
    Massimo
    Legende

Ajax kwam afgelopen seizoen qua selectie zowel kwaliteit als leiderschap tekort. Het was gemiddeld een hele jonge selectie dus het probleem zat hem in meerdere facetten zoals we allemaal hebben kunnen zien.

Met het weinig geld dat ze hebben proberen ze nu meer stabiliteit te creëren daarmee minimaal derde te worden. En het wordt ook bemoeilijkt met dat ze maar moeilijk van hun selectiespelers afkomen en dus in prijs moeten dalen of constructies zoals huur met optie tot koop erbij moeten doorvoeren.

Kroes dacht het wel even snel te fixen en Farioli wordt/werd bewierookt omdat hij een ploeg dat al anderhalf jaar een amateurfitheid heeft nu fit aan het maken zoals het bij een profclub hoort. Dat het afbraakvoetbal wordt, wordt door een deel met de mantel der liefde bedekt zolang er gewonnen wordt. (Als er verloren wordt dan is het een ander verhaal, maar dat is eigenlijk bij elke club zo) Fitheid boven creativiteit. Zelf geloof ik trouwens niet zo in het rouleren om iedereen fit te houden, hooguit bij individuele gevallen. Ook de periode Schmidt heeft me niet op andere gedachten op dat vlak kunnen brengen.
  • These users thanked the author Massimo for the post:
    Tijn
    Den Bondskoots
    Vaste waarde in elftal

Brael wrote: 21 Aug 2024, 15:14
    Mithras wrote: 21 Aug 2024, 15:08 Het meest opmerkelijke vind ik nog dat - in een situatie waar Ajax elk dubbeltje moet omdraaien - al het beschikbare geld wordt uitgegeven aan overbodig en over-the-hill brandhout als Traore, Hendersson, Rugani, Noppert... op zo'n manier komen ze nooit uit het financiele en sportieve dal waarin ze zitten.
    Mwah, de tactiek is op zich best begrijpelijk. Puur gericht om op korte termijn resultaat te halen, waarmee ze volgend jaar weer de Champions League in kunnen en dus weer kunnen meesnoepen van de miljardentaart. Maar of deze spelers daar kwalitatief sterk genoeg voor zijn, is inderdaad even de vraag.
    Maar op voorhand zou ik in elk geval wel verwachten dat Henderson, Traoré en Rugani een versterking zijn ten opzichte van wat er voorheen rondliep. Maar of dat in praktijk ook zo gaat uitpakken, temidden van de totale wanorde die daar heerst, is een ander hoofdstuk. Henderson bijvoorbeeld heeft zijn belofte nog allerminst kunnen waarmaken.
    Dit is precies de gok die PSV 5 jaar op rij genomen heeft voordat het eindelijk goed viel.
    Brael
    Vedette

Den Bondskoots wrote: 21 Aug 2024, 15:31
    Brael wrote: 21 Aug 2024, 15:14 Mwah, de tactiek is op zich best begrijpelijk. Puur gericht om op korte termijn resultaat te halen, waarmee ze volgend jaar weer de Champions League in kunnen en dus weer kunnen meesnoepen van de miljardentaart. Maar of deze spelers daar kwalitatief sterk genoeg voor zijn, is inderdaad even de vraag.
    Dit is precies de gok die PSV 5 jaar op rij genomen heeft voordat het eindelijk goed viel.
    Ik weet niet op welke periode je precies doelt, maar PSV heeft in het transferbeleid ook altijd wel het groeipotentieel cq. restwaarde van spelers deels meegenomen, als je het mij vraagt. Daar is Ajax nu totáál niet mee bezig. Ze zijn bijna alleen maar bezig met snoeien aan de kostenkant, en tegelijkertijd proberen een representatief team voor de Top 3 neer te zetten, dit seizoen. Als je dat beleid lang blijft voeren, gaat dat er ook voor zorgen dat op langere termijn de inkomsten aan de transfers zullen blijven tegenvallen. Want Nederlandse ploegen zullen toch altijd deels afhankelijk blijven van een positief transferresultaat. Jonge spelers kopen, twee-drie jaar laten rijpen, en vervolgens met een flinke winst doorverkopen. Als je geen jonge spelers koopt, kun je ze ook niet laten groeien, dus dat positieve transferresultaat zal Ajax dan vooral moeten gaan halen met de verkoop van eigen jeugdspelers.

Maar op korte termijn kan dit wel de snelste route zijn naar een hele dikke financiële opsteker, als je de CL haalt. En dat is wel een andere gok dan dat het jaren geweest is, aangezien er nu een ticket extra te verdelen is.
    Post Reply