Schwaab, Mvogo, Mitroglu, BaumgartlBrael wrote: ↑21 Aug 2024, 16:01Ik weet niet op welke periode je precies doelt, maar PSV heeft in het transferbeleid ook altijd wel het groeipotentieel cq. restwaarde van spelers deels meegenomen, als je het mij vraagt. Daar is Ajax nu totáál niet mee bezig. Ze zijn bijna alleen maar bezig met snoeien aan de kostenkant, en tegelijkertijd proberen een representatief team voor de Top 3 neer te zetten, dit seizoen. Als je dat beleid lang blijft voeren, gaat dat er ook voor zorgen dat op langere termijn de inkomsten aan de transfers zullen blijven tegenvallen. Want Nederlandse ploegen zullen toch altijd deels afhankelijk blijven van een positief transferresultaat. Jonge spelers kopen, twee-drie jaar laten rijpen, en vervolgens met een flinke winst doorverkopen. Als je geen jonge spelers koopt, kun je ze ook niet laten groeien, dus dat positieve transferresultaat zal Ajax dan vooral moeten gaan halen met de verkoop van eigen jeugdspelers.Den Bondskoots wrote: ↑21 Aug 2024, 15:31
Dit is precies de gok die PSV 5 jaar op rij genomen heeft voordat het eindelijk goed viel.
Maar op korte termijn kan dit wel de snelste route zijn naar een hele dikke financiële opsteker, als je de CL haalt. En dat is wel een andere gok dan dat het jaren geweest is, aangezien er nu een ticket extra te verdelen is.
Die garnituur bedoel ik