Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
ShovingNE2
Site Admin

Misschien ben ik er wel blij mee.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 7):
    SensationpsvgoudaTeletubbyIttotRen HöekPaco Casalguus
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Hatseflats
    Vedette

Lente wrote: 27 Aug 2024, 09:58 Wedstrijden tegen Almere City komt geen scout op af. Wat dat betreft is het echt jammer dat Veerman zijn slechtste wedstrijd ooit juist op het EK speelde en Bakayoko zichzelf ook niet in verder in the picture kon zetten dit EK.
    Dikke vette prima toch? :mrgreen:
    Brael
    Vedette

ShovingNE2 wrote: 27 Aug 2024, 10:00 Misschien ben ik er wel blij mee.
    Mja, langzaam balanceren we voor mijn gevoel wel ook op een randje dat spelers ontevreden raken. Niet alleen spelers waar PSV (geheel terecht overigens) biedingen op weigert, maar ook een Veerman die zich openlijk afvraagt wat hij nog loopt te doen tegen Almere City. Wat voorlopig nog geen negatief effect lijkt te hebben op de groep, gelukkig, maar dat kan wel een behoorlijke uitdaging worden om alle kikkers in de emmer te houden.

Bakayoko zegt dan: het is of de absolute top, of PSV, maar een aantal spelers staat er anders in. Die willen graag naar Monaco of de Engelse middenmoot.
  • These users thanked the author Brael for the post (total 2):
    ShovingNE2Lente
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Denk dat Baka zichzelf in dat opzicht ietwat lijkt te overschatten. De potentie is er zeker, maar…
    RPSV94
    Geselecteerd voor Oranje
    Clubvoorkeur: PSV

. Mogelijk wordt er zelfs een uitzondering gemaakt voor de komst van de Oranje-international. Als de slotweek van de transfermarkt voor Ajax onverwachts stil blijft, dan gaan de Amsterdammers een puzzel leggen om de spits in ieder geval naar de Johan Cruijff Arena halen.
    Lijkt me echt een top plan, 3 spitsen in je selectie die allemaal ontevreden worden zodra ze op het bankje moeten plaatsnemen.
  • These users thanked the author RPSV94 for the post:
    Ittot
    Ittot
    Internationale topspeler

Brael wrote: 27 Aug 2024, 09:55
    Sensation wrote: 27 Aug 2024, 09:39 Ik denk overigens wel dat deze zomer aantoont dat de grote verkopen die Ajax voorheen deed dus echt niet (alleen) aan de naam Ajax lagen, maar vooral aan de Europese prestaties die destijds behaald werden.
    Een beetje van beide he.

Maar waar Ajax een aantal jaar geleden de wind vol in de zeilen had, is de situatie waarin Ajax nu zit, is wel de meest ongunstige situatie waar je in kunt zitten. Ze hebben het geld keihard nodig, ze hebben een technisch directeur die dat overal in de media roept, ze hebben zwaar overbetaalde spelers die daarom niet zomaar naar een andere club willen, én ze presteren al een aantal jaar zwaar ondermaats.
    Maar dat de interesse voor Eredivisie-spelers wat aan de magere kant is, is niet alleen bij Ajax het geval. Ook voor onze uitblinkers staat de Europese top niet in de rij, en hetzelfde geldt voor die van Feyenoord. En dan hebben die spelers natuurlijk 100x meer laten zien dan die van Ajax.
    Exact, het is niet dat er nu een biedingsoorlog op onze spelers is. Waar wij een extreem goed jaar hebben gehad + CL hebben gepresteerd. Zelfs niet op spelers als Baka wordt geboden. Alleen op spelers die een 1 jarig contract hebben wordt geboden en dan ook nog eens extreem laag.
    Bij Ajax zie je dat er gelukkig ook weinig concrete interesse is. Ze hebben een paar spelers verhuurt met een forse koopoptie. Sosa 8 miljoen! (hetzelfde bedrag wat BH&A aan onze vriend Boscagli wil betalen) en Medic voor 3m (winst). Nu zo'n 13m aan salarissen bespaard, wat natuurlijk bij lange na niet voldoende is.

En ze zitten nog met: Wijndal, Tahirovic, Vos, Bergwijn, Forbs, Akpom etc.

je ziet dat de hele markt nog in beweging moet komen. Zaterdag kunnen we pas echt zeggen in hoeverre ze spelers met een te hoge prijs of voor dumpprijzen hebben moeten verkopen of dat ze misschien zelfs (hopelijk) helemaal niemand kwijt hebben kunnen raken.
    Ittot
    Internationale topspeler

Brael wrote: 27 Aug 2024, 10:20
    Mja, langzaam balanceren we voor mijn gevoel wel ook op een randje dat spelers ontevreden raken. Niet alleen spelers waar PSV (geheel terecht overigens) biedingen op weigert, maar ook een Veerman die zich openlijk afvraagt wat hij nog loopt te doen tegen Almere City. Wat voorlopig nog geen negatief effect lijkt te hebben op de groep, gelukkig, maar dat kan wel een behoorlijke uitdaging worden om alle kikkers in de emmer te houden.

Bakayoko zegt dan: het is of de absolute top, of PSV, maar een aantal spelers staat er anders in. Die willen graag naar Monaco of de Engelse middenmoot.
    Het gevaar is dat spelers het idee gaan krijgen alleen maar weg te kunnen komen door hun contract niet te verlengen. Dus bij een 1 jarig contract een transfer af te kunnen dwingen of transfervrij de stap te kunnen maken. Daarom zijn de verlengingen van Baka en Veerman extra belangrijk. Ook als signaal naar andere spelers. Want de signalen nu zijn niet echt per se in het voordeel van PSV of om de spelers te overtuigen te verlengen.
    VeresRivne
    Vedette

Ittot wrote: 27 Aug 2024, 10:24
    Brael wrote: 27 Aug 2024, 09:55 Een beetje van beide he.

Maar waar Ajax een aantal jaar geleden de wind vol in de zeilen had, is de situatie waarin Ajax nu zit, is wel de meest ongunstige situatie waar je in kunt zitten. Ze hebben het geld keihard nodig, ze hebben een technisch directeur die dat overal in de media roept, ze hebben zwaar overbetaalde spelers die daarom niet zomaar naar een andere club willen, én ze presteren al een aantal jaar zwaar ondermaats.
    Maar dat de interesse voor Eredivisie-spelers wat aan de magere kant is, is niet alleen bij Ajax het geval. Ook voor onze uitblinkers staat de Europese top niet in de rij, en hetzelfde geldt voor die van Feyenoord. En dan hebben die spelers natuurlijk 100x meer laten zien dan die van Ajax.
    Exact, het is niet dat er nu een biedingsoorlog op onze spelers is. Waar wij een extreem goed jaar hebben gehad + CL hebben gepresteerd. Zelfs niet op spelers als Baka wordt geboden. Alleen op spelers die een 1 jarig contract hebben wordt geboden en dan ook nog eens extreem laag.
    Bij Ajax zie je dat er gelukkig ook weinig concrete interesse is. Ze hebben een paar spelers verhuurt met een forse koopoptie. Sosa 8 miljoen! (hetzelfde bedrag wat BH&A aan onze vriend Boscagli wil betalen) en Medic voor 3m (winst). Nu zo'n 13m aan salarissen bespaard, wat natuurlijk bij lange na niet voldoende is.

je ziet dat de hele markt nog in beweging moet komen. Zaterdag kunnen we pas echt zeggen in hoeverre ze spelers met een te hoge prijs of voor dumpprijzen hebben moeten verkopen of dat ze misschien zelfs (hopelijk) helemaal niemand kwijt hebben kunnen raken.
    Los van wat er bij Ajax gebeurt is de markt zo dood als een pier.
  • These users thanked the author VeresRivne for the post:
    Ittot
    It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
    SLAVA UKRAINE!!!
    koetje
    Legende

Het is wel heel grappig daar.

De halve selectie moet vertrekken om ruimte te kunnen maken zodat Ajax Wout Weghorst kan aantrekken. Wout is zo'n beetje de laatste speler op aarde die je associeert met Ajax.
    Cas
    Meervoudig international

koetje wrote: 27 Aug 2024, 10:35 Het is wel heel grappig daar.

De halve selectie moet vertrekken om ruimte te kunnen maken zodat Ajax Wout Weghorst kan aantrekken. Wout is zo'n beetje de laatste speler op aarde die je associeert met Ajax.
    Mwah dat valt wel mee, tokkie viruswappie bij een tokkie club, vind t best bij elkaar passen
    Lente
    Meervoudig international

Brael wrote: 27 Aug 2024, 10:20

Ik had eerlijk gezegd graag gehad dat Bakayoko de pannen van het dak gespeeld zou hebben op het EK en dat de hypetrain verder was gaan rijden en dat we er een verkoop van 60 miljoen van hadden kunnen maken. Begin van de zomer zongen de namen van Arsenal, Liverpool, Chelsea, Bayern Munchen enz. rond en dat zou ik echt prachtig hebben gevonden. Baka zelf was daar klaar voor en ook PSV was daar klaar voor.

Je zult je toppers toch moeten verkopen en het beste kun je dat op hun hoogtepunt doen. Leuk en aardig dat we deze zomer ook kunnen handelen zonder grote verkoop te doen, maar die grote verkoop moet zich wel een keer aandienen. Dan was het mooi geweest als de Baka hype afgelopen zomer verder was gegaan na het EK. Ik sluit met wel bij Brael aan dat je ook je selectie moet blijven verversen om de intrinsieke motivatie te blijven houden. Daarnaast hadden we dan de selectie wellicht op meerdere pijnpunten kwalitatief beter kunnen versterken ondanks dat je sportief op rechtsbuiten dan wel ingeleverd zou hebben.
  • These users thanked the author Lente for the post:
    Tijn
    Oh PSV wat je met me doet…
    Brael
    Vedette

VeresRivne wrote: 27 Aug 2024, 10:34
    Ittot wrote: 27 Aug 2024, 10:24

Los van wat er bij Ajax gebeurt is de markt zo dood als een pier.
    Alleen de Premier League clubs hebben al bijna 2 miljard uitgegeven deze transferwindow.
    Massimo
    Legende

Lente wrote: 27 Aug 2024, 10:39 Ik had eerlijk gezegd graag gehad dat Bakayoko de pannen van het dak gespeeld zou hebben op het EK en dat de hypetrain verder was gaan rijden en dat we er een verkoop van 60 miljoen van hadden kunnen maken. Begin van de zomer zongen de namen van Arsenal, Liverpool, Chelsea, Bayern Munchen enz. rond en dat zou ik echt prachtig hebben gevonden. Baka zelf was daar klaar voor en ook PSV was daar klaar voor.

Je zult je toppers toch moeten verkopen en het beste kun je dat op hun hoogtepunt doen. Leuk en aardig dat we deze zomer ook kunnen handelen zonder grote verkoop te doen, maar die grote verkoop moet zich wel een keer aandienen. Dan was het mooi geweest als de Baka hype afgelopen zomer verder was gegaan na het EK. Ik sluit met wel bij @Brael aan dat je ook je selectie moet blijven verversen om de intrinsieke motivatie te blijven houden. Daarnaast hadden we dan de selectie wellicht op meerdere pijnpunten kwalitatief beter kunnen versterken ondanks dat je sportief op rechtsbuiten dan wel ingeleverd zou hebben.
    Ik deel je mening wel. Een verkoop van Bakayoko laten we zeggen ongeveer een maand geleden zou PSV erg veel ruimte gegeven hebben deze maand. Daarnaast staat me altijd nog bij dat ik vond dat PSV in het seizoen 2015/2016 een sterkere selectie had dan het seizoen daarvoor terwijl Depay en Wijnaldum verkocht waren. Dat kwam qua resultaat vooral tot uiting in de CL. Ik vond het spel ook beter. Het ontwikkelen van spelers en je mindere basisposities versterken kunnen zorgen dat je alsnog er beter uit komt als je het op orde hebt en het een beetje goed valt. Verder terug verloor PSV in de zomer van 2004 de gehele voorhoede, een centrale verdediger en een keeper. Het werd volgens mij toen een best aardig seizoen. Zelfs vorig jaar was het een heel stuk beter terwijl je in een half jaar tijd Gakpo, Madueke en Sangare was kwijtgeraakt.

Nou zit ik niet te wachten op nog een vertrek van Schouten of Veerman deze week, maar het hoeft ook weer niet zo te zijn dat je dan als team als een plumpudding in elkaar zakt. En een buitenspeler vind ik sowieso relatief het makkelijkst te vervangen, dus een verkoop van Bakayoko na een goed EK was misschien wel beter voor PSV geweest. Nog een jaar Bakayoko met een contractverleningen daarbij kan trouwens ook nog wel goed uitvallen in de toekomst. Maar voor nu blijft het wel afwachten hoe de uitkomst zal zijn na 2 september met name wat betreft verdedigers waar je de CL in zal moeten.

Ajax zit in een volledig andere situatie en heeft er op een andere manier last van. PSV heeft jarenlang met de Baumgartels en Bruma's lopen leuren waarbij elke keer het een verhuur was met optie tot koop die steeds maar niet gelicht werd. (Alleen Bruma pas op het einde omdat deze een keer de optie eruit was gehaald en vervangen werd door een verplichte koop) Zelfs als ze nog diverse spelers van de hand kunnen doen zullen het bloedrode cijfers worden in combinatie met een hele matige selectie. Daar gaat ook Weghorst niks aan veranderen. Het zou eerder een overbrugging van liquiditeit zijn waarbij verder moet worden gehoopt dat er talenten zich doorontwikkelen en de CL wordt behaald komend seizoen, al dan niet via de derde plaats.
  • These users thanked the author Massimo for the post (total 2):
    LenteMenno1
    Lente
    Meervoudig international

Ik zou het ook gewoon heel mooi gevonden hebben. Onze spelers die stralen op een EK, dat is toch juist wat je wilt. Ook een Madueke die nu bij Chelsea in een kwartier tijd een hattrick maakt, maakt mij gewoon trots. Bijft er toch ene van ons.
    ShovingNE2
    Site Admin

Eens. Maar pareltjes van PSV moeten we niet te lang bespreken in het sodom en gomorra topic.

Is er nog wat kuts te melden over/voor Ajax?
    Teletubby
    Nationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 27 Aug 2024, 11:07 Eens. Maar pareltjes van PSV moeten we niet te lang bespreken in het sodom en gomorra topic.

Is er nog wat kuts te melden over/voor Ajax?
    Die gaan naar alle waarschijnlijkheid met dezelfde selectie plus Traore en Rugani het nieuwe seizoen in met een Italiaanse Frank de Boer, die nu al in de clinch ligt de media en elk interview geïrriteerd overkomt. Dat gaat natuurlijk feest opleveren.
    Lente
    Meervoudig international

Wanneer is de volgende persconferentie met Mike Verweij, zininin :mrgreen:
    ShovingNE2
    Site Admin

NOS Voetbalpodcast over Ajax:

Ze moeten daar nog veel spelers lozen voordat ze wat kunnen doen. Ze hebben alleen de vuilniszakken langs de weg gezet maar ze worden maar niet opgehaald....

Stevige teksten.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
    Tijn
    danko-lazovic
    Meervoudig international

Geen idee hoe betrouwbaar, maar kwam het tegen. Account met meer dan 140.000 volgers
    Standbeeld
    Mister PSV

Als Ajax niet heel rap gaat verkopen dan moeten ze wel een speler als Brobbey gaan verkopen. Doen ze dat niet dan wordt het financieel gezien een bloedbad. Ik denk alleen dat Brobbey helemaal niet happig is op een vertrek. Dan kan nog wel eens een mooie dynamiek op gaan leveren. Ik denk dat de paniek aardig toe begint te nemen bij onze Amsterdamse vrienden.
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Zou zijn interviews gaan missen, mocht dit waar zijn. Anderzijds wordt het weer genieten met MotD
    DonyellMalen
    Legende

Als ze Brobbel verkopen en Kontkorst terughalen gaan ze er wel op vooruit.

Maar wie gaat die Brobbel nou kopen? Kan het tempo van de PL totaal niet aan, nog afgezien van zijn beperkte kwaliteiten.
    Brael
    Vedette

DonyellMalen wrote: 27 Aug 2024, 12:51 Als ze Brobbel verkopen en Kontkorst terughalen gaan ze er wel op vooruit.

Maar wie gaat die Brobbel nou kopen? Kan het tempo van de PL totaal niet aan, nog afgezien van zijn beperkte kwaliteiten.
    Sportief wel. Financieel haal je dan weer een speler zonder restwaarde en met een ongetwijfeld aanzienlijk salaris binnen.
  • These users thanked the author Brael for the post:
    Standbeeld
    VeresRivne
    Vedette

danko-lazovic wrote: 27 Aug 2024, 11:40

Geen idee hoe betrouwbaar, maar kwam het tegen. Account met meer dan 140.000 volgers
    Gelooft er geen hout van maar als er 33 miljoen op tafel komt dan moet je dat doen.
    It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
    SLAVA UKRAINE!!!
    Josef Dettelbacher
    Legende

Ik ben denk ik de enige hier die in Brobbey wel een goede speler ziet. In die tijd van Steijn was hij ook een van de weinige lichtpuntjes.
  • These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
    29.04.2007
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Post Reply