Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
NotoriousBIG046
Nationale topspeler

Josef Dettelbacher wrote: 27 Aug 2024, 12:59 Ik ben denk ik de enige hier die in Brobbey wel een goede speler ziet. In die tijd van Steijn was hij ook een van de weinige lichtpuntjes.
Ben het met je eens Jozef.
We can't change the world until we change ourselves.
Brael
Vedette

Josef Dettelbacher wrote: 27 Aug 2024, 12:59 Ik ben denk ik de enige hier die in Brobbey wel een goede speler ziet. In die tijd van Steijn was hij ook een van de weinige lichtpuntjes.
Waarin vind je hem goed?
ruuddevil
Legende

Kroes hoorde dat Gimenez niet naar Nottingham wil en heeft toen snel gebeld dat hij nog een spits in de aanbieding heeft.
koetje
Legende

Die Brobbey is een poor man's Lukaku.

Heeft best wat diepte in zijn spel en in een fysiek duel lastig voor de tegenstander. Maar technisch mankeert er heel wat aan en verder is de vraag in hoeverre hij fysiek geschikt is voor meerder seizoenen topvoetbal met drie wedstrijden in de weken.
  • These users thanked the author koetje for the post (total 3):
    GrasmatRen HöekBreur
    Teletubby
    Nationale topspeler
    Clubvoorkeur: PSV

Laat brobbel maar blijven en alleen maar zodat die Weghorst niet naar Ajax kan. Ik kan die theatrale kop van hem echt niet zien als hij voor de 8ste keer in de 92ste minuut de 1-0/2-1/3-2 erin frommelt voor Ajax. Die zou meer punten halen voor Ajax dan Brobbey.
    Tomm
    Vedette

Brael wrote: 27 Aug 2024, 13:02
    Waarin vind je hem goed?
    Beheerst vrijwel alles behalve het afwerken. Helaas net het belangrijkste van een spits. Beetje als een keeper die onder elke hoge bal doorgaat.
    Brael
    Vedette

Tomm wrote: 27 Aug 2024, 13:10
    Brael wrote: 27 Aug 2024, 13:02 Waarin vind je hem goed?
    Beheerst vrijwel alles behalve het afwerken. Helaas net het belangrijkste van een spits. Beetje als een keeper die onder elke hoge bal doorgaat.
    Maar echt, vrijwel alles? Heeft hij een goede dribbel, heeft hij een goed afstandsschot, kan hij iets met zijn linkerbeen, is hij tactisch sterk, kan hij slim druk zetten, is hij fysiek überhaupt geschikt voor topvoetbal?
  • These users thanked the author Brael for the post (total 2):
    IttotTijn
    Josef Dettelbacher
    Legende

Brael wrote: 27 Aug 2024, 13:02
    Waarin vind je hem goed?
    Beer van n vent, maar desondanks voldoende beweeglijk. Je bent er geregeld meerdere verdedigers aan kwijt om hem af te stoppen. Weet met voorzetten ook vaak wel raad. Komt in een belabberd Ajax toch tot 18 doelpunten, dat zegt m.i. ook wel wat.
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Fanatic-U-s
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Fredrik Oppegård

Dit wordt echt weer een jaartje genieten voor ons hoor. Zaaddodend traag voetbal met een bult chagrijn en hoogstens iets betere resultaten vergeleken met afgelopen jaar. En als Brobbey gaat, is het maar de vraag of ze er überhaupt op vooruit gaan.
    Ex unitate vires
    Brael
    Vedette

Josef Dettelbacher wrote: 27 Aug 2024, 13:17
    Brael wrote: 27 Aug 2024, 13:02 Waarin vind je hem goed?
    Beer van n vent, maar desondanks voldoende beweeglijk. Je bent er geregeld meerdere verdedigers aan kwijt om hem af te stoppen. Weet met voorzetten ook vaak wel raad. Komt in een belabberd Ajax toch tot 18 doelpunten, dat zegt m.i. ook wel wat.
    Ja, voor Ajax was hij vorig jaar nog iets dat op een lichtpuntje leek inderdaad, al had dat meer met de rest van het team te maken.
    Ik ben het wel eens met de pluspunten die je benoemt, maar bij die pluspunten blijft het ook al snel. Hij mist ook ontzettend veel om een volgende stap te maken, zowel fysiek, technisch, tactisch als mentaal.

Daarnaast, die 18 doelpunten in een belabberd Ajax vallen ook wel weer mee. Niet alleen is dat 10% lager dan op basis van zijn expected goals verwacht mag worden, ook is het ongeveer een kwart van alle Ajaxdoelpunten dat seizoen. Dat is een behoorlijk percentage, maar niet uitzonderlijk. Pavlidis was in die zin belangrijker voor zijn club, net als Sem Steijn, Tobias Lauritsen en Lennart Thy.
    Last edited by Brael on 27 Aug 2024, 13:30, edited 1 time in total.
    Massimo
    Legende

Ik vind Brobbey wel een paar goede aspecten hebben zoals balvastheid, wegdraaien, duelkracht en ik vind hem behoorlijk snel, maar ook zeker een paar mindere punten zoals matige techniek, slechte kopper en in veel gevallen ook best lui. En dan staat dit nog los van zijn blessuregevoeligheid.

Daardoor vind ik hem beperkt en zal hij wisselvallig blijven met goede wedstrijden/momenten en mindere.
    René1978
    Nationale topspeler

Ik vind Brobbey voor de ED ook wel een goede spits. Je zag vorig seizoen dat hij vrij makkelijk scoorde omdat hij fysiek veel te sterk is voor vrijwel alle verdedigers in de ED. Verder is hij ook best snel. Technisch houdt het niet over, maar dat geldt voor Weghorst ook en die is trager en minder sterk. Zonder Brobbey was Ajax vorig jaar achtste geworden of zo, misschien nog wel lager.

Brobbey is denk ik een van de weinige cashcows die Ajax momenteel heeft en aangezien ze verder geen spelers aan de straatstenen kunnen slijten, staan ze denk ik wel open voor een transfer.
    ShovingNE2
    Site Admin

Ik kan niet wachten op het bod. Giminez gaat niet voor 33 miljoen. Bod NF op Brobbel: 21 miljoen inclusief onhaalbare bonussen.
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Brobbey gaat al fysiek kapot van de matige Eredivisie. In de Premier League wordt het dan al helemaal maar max. 10 minuutjes per wedstrijd.
  • These users thanked the author Grasmat for the post (total 2):
    Robson de SouzaVTheMan
    Massimo
    Legende

Grasmat wrote: 27 Aug 2024, 14:08 Brobbey gaat al fysiek kapot van de matige Eredivisie. In de Premier League wordt het dan al helemaal maar max. 10 minuutjes per wedstrijd.
    Die heeft al fysieke ongemakken als hij überhaupt naar de Premier League kijkt.
    koetje
    Legende

Brobbey is van nature het type bodybuilder.

Dan is een intervalsport als voetbal best lastig. Zo kwamen ze er bij HSV ooit achter dat Castelen een type sprinter was en daarom eigenlijk niet geschikt voor topvoetbal. Was altijd geblesseerd, kon die jongen niks aan doen. Kat in de zak gekocht.
    NilisInOranje
    Regelmatige invaller

Ik snap sommige reacties niet over dat Weghorst naar Amsterdam zou gaan; Mij zou het geweldig lijken, helemaal in combinatie met Brobbey: Een zwaar overschatte en overbetaalde voetballer met een ego zo groot als 't voorhoofd van Frons de Boer, die niets creëert en alleen intern gezeik op gaat leveren als de media hem weer ongefundeerd het team inschrijft terwijl de trainer in sporadische momenten van blessurevrijzijn Brobbey de voorkeur geeft.

Die kop en het karakter van Weghorst passen perfect bij Ajax.
    koetje
    Legende

NilisInOranje wrote: 27 Aug 2024, 14:29 Ik snap sommige reacties niet over dat Weghorst naar Amsterdam zou gaan; Mij zou het geweldig lijken, helemaal in combinatie met Brobbey: Een zwaar overschatte en overbetaalde voetballer met een ego zo groot als 't voorhoofd van Frons de Boer, die niets creëert en alleen intern gezeik op gaat leveren als de media hem weer ongefundeerd het team inschrijft terwijl de trainer in sporadische momenten van blessurevrijzijn Brobbey de voorkeur geeft.

Die kop en het karakter van Weghorst passen perfect bij Ajax.
    Zoals Van der Gijp en Kieft vorige week al zeiden: dat wordt smullen.

Als het Amsterdamse publiek cynisch begint te klappen dan denkt Wout oprecht dat dit voor hem is en ze hem waarderen.
    snibbo
    Lid 2e elftal
    Favoriete speler: Onze Joey

Massimo wrote: 27 Aug 2024, 13:27 Ik vind Brobbey wel een paar goede aspecten hebben zoals balvastheid, wegdraaien, duelkracht en ik vind hem behoorlijk snel, maar ook zeker een paar mindere punten zoals matige techniek, slechte kopper en in veel gevallen ook best lui. En dan staat dit nog los van zijn blessuregevoeligheid.

Daardoor vind ik hem beperkt en zal hij wisselvallig blijven met goede wedstrijden/momenten en mindere.
    Daarnaast mist hij ook nog, jawel, scorend vermogen. Toch best cruciaal als spits zijnde.
    Vogelund
    Vaste waarde in elftal
    Old name: Vogelund

Weghorst in de Eredivisie kun je prima gebruiken. Voor dit Ajax is het gewoon een goede aanwinst. Brengt de juiste mentaliteit en als supersub brengt hij wel iets extra’s. Als ik mag kiezen tussen Akpom daar blijven of Weghorst halen, dan heb ik liever dat ze het met Akpom moeten doen.
    Lente
    Meervoudig international

Vraag bij Red Bull Leipzig maar hoe goed Brobbey is. Daar hadden ze binnen een half jaar genoeg gezien. Daar doet de propaganda machine van Ajax niets aan af.
    Oh PSV wat je met me doet…
    Menno1
    Legende

Ik vind hem ook wel goed. Niet geweldig, maar voor de eredivisie en vooral voor dit rammelende Ajax, is hij prima.

Weghorst speelt bij Oranje gek genoeg prima, maar bij al zijnclubs van de laatste jaren hield het niet over, plus nul restwaarde.

Als Ajax Brobbey nu verkoopt voor 30-35 miljoen, dan is dat 10-20 miljoen minder dan hij in een goed Ajax in een betere markt zou moeten opbrengen. Is nog steeds erg jong en is gemaakt voor de premier league met zijn fysiek.

Dus verkoop hem maar, waarschijnlijk nog een leuk % naar Red Bull ook, dus netto gaan ze er amper op verdienen: net genoeg om Wappie te haen. Prima toch? Amper een upgrade en tafelzilver weg.
    Hatseflats
    Vedette

ruuddevil wrote: 27 Aug 2024, 13:07 Kroes hoorde dat Gimenez niet naar Nottingham wil en heeft toen snel gebeld dat hij nog een spits in de aanbieding heeft.
    :lol: 100%!
    Menno1
    Legende

Hatseflats wrote: 27 Aug 2024, 15:10
    ruuddevil wrote: 27 Aug 2024, 13:07 Kroes hoorde dat Gimenez niet naar Nottingham wil en heeft toen snel gebeld dat hij nog een spits in de aanbieding heeft.
    :lol: 100%!
    En Akpom daarbij: U mag kiezen.
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ik vind Brobbey wel een goede penalty nemer.
    Post Reply