Weghorst, Berghuis, Bergwijn, Taylor en hopelijk Rosario in één Ajax-elftal...Heya Hallvar wrote: ↑28 Aug 2024, 08:50 Weghorst en Ajax is wel de ultieme combi you love to hate. Maar wat ik ergerlijker vind is dat we nu wekelijks naar de Wout show in de ED moeten kijken. Afgelopen jaren was hij tenminste ver weg verstopt in de PL of BL.
Ajax - deel III
- O Goleiro Grande
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
-
- Internationale topspeler
Zouden ze niet eventueel met 2 spitsen kunnen spelen? Brobbey & Weghorst voorin met Berghuis erachter. Anders heb je wel heel veel dure spelers voor 1 positie. Ik zie Akpom dan ook nog wel voor een budgetprijsje de deur uit gaan.
Ik denk dat Wappie Knakworst wel wat bij kan dragen aan dit Ajax. Werd door Ten Hag naar United gehaald vanwege het druk zetten en de meters die hij maakt, iets wat Ajax nu sterk mist. Gaan ze er kampioen mee worden? Nee.
Ik denk dat Wappie Knakworst wel wat bij kan dragen aan dit Ajax. Werd door Ten Hag naar United gehaald vanwege het druk zetten en de meters die hij maakt, iets wat Ajax nu sterk mist. Gaan ze er kampioen mee worden? Nee.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Even wat stats op een rijtje, afgelopen seizoen Weghorst vs. Brobbey vs. Akpom (per 90):ShovingNE2 wrote: ↑28 Aug 2024, 08:55 Wap Koudkorst gaat als een doorgesnoven Bokito over het veld heen. En heel overdreven spelers aanmoedigen en zijn trainer in de armen vallen.
Brobbel kwijnt weg op de bank de eerste tijd. Daarna blijkt Weghorst vooral een act en wisselt het om. Alleen Brobbel is niet meer gemotiveerd. En Wap is boos.
Lekker vooruitzicht.
- Weghorst laagste xG
- Weghorst laagste ratio shots on target
- Weghorst laagste ratio goals per shots
- Weghorst laagste ratio goals per shot on target
- Weghorst laagste passing%
- Weghorst laagste slagingspercentage korte passes
- Weghorst laagste assists en expected assists
- Weghorst laagste goal creating actions
- Weghorst laagste progressive passes recieved
- Weghorst laagste progressive carries
- Weghorst laagste progressive distance (en distance in het algemeen met bal aan de voet)
- Weghorst minste balcontacten in aanvallende 16
- Weghorst laagste % gewonnen kopduels (van deze schrok ik een beetje, Brobbey niet veel kopduels minder maar wel een veel hoger slagingspercentage, Akpom ook hoger slagingspercentage en die gaat zelfs nog meer kopduels aan dan Weghorst)
Waar is hij dan wel beter in? Hij wordt wat minder vaak van de bal gezet en is verdedigend wat beter, niet per se bedrijviger daar Akpom meer tackles+intercepties heeft per 90.
Maar heeft dus op basis van deze stats van de drie juist het meeste moeite met de bal tussen de palen krijgen en dan ook nog tot doelpunt te verwerken en daarnaast ook niet per se een goed aanspeelpunt omdat hij een matig slagingspercentage korte passes heeft en van de drie de minste kopduels wint.
Overigens voor de eerlijkheid ook zijn stats van 20/21 ernaast gelegd (waar hij 25 goals totaal maakte dat seizoen), maar zelfs dan een minder goed goals per shot (en shot on target) ratio dan Brobbey en Akpom afgelopen seizoen, nog lagere xA, nog slechter passings%, nog steeds geen supergoed % gewonnen kopduels, nog steeds geen vooruitgang met bal aan de voet, nog minder progressive passes recieved.
Oftewel ook in zijn topseizoen in de Bundesliga was het eigenlijk behoudens het scoren van doelpunten (waar hij in verhouding veel schoten voor nodig had) niet bijzonder.
-
- Vedette
Ik zie eerder Akpom in een soort rol als soort tweede spits nog gebruikt worden. Dat is in elk geval de positie waar hij in Engeland in rendeerde. Dat zou betekenen dat Brobbey mag vertrekken, wat financieel gezien ook het meest rendabel is.Breur wrote: ↑28 Aug 2024, 09:02 Zouden ze niet eventueel met 2 spitsen kunnen spelen? Brobbey & Weghorst voorin met Berghuis erachter. Anders heb je wel heel veel dure spelers voor 1 positie. Ik zie Akpom dan ook nog wel voor een budgetprijsje de deur uit gaan.
Maar dat is wel een hele switch qua tactiek.
Dan vergelijk je wel stats uit de Bundesliga met stats uit de Eredivisie. Dat maakt heel veel van je vergelijkingen per definitie al krom.Sensation wrote: ↑28 Aug 2024, 09:15Even wat stats op een rijtje, afgelopen seizoen Weghorst vs. Brobbey vs. Akpom (per 90):ShovingNE2 wrote: ↑28 Aug 2024, 08:55 Wap Koudkorst gaat als een doorgesnoven Bokito over het veld heen. En heel overdreven spelers aanmoedigen en zijn trainer in de armen vallen.
Brobbel kwijnt weg op de bank de eerste tijd. Daarna blijkt Weghorst vooral een act en wisselt het om. Alleen Brobbel is niet meer gemotiveerd. En Wap is boos.
Lekker vooruitzicht.
- Weghorst laagste xG
- Weghorst laagste progressive distance (en distance in het algemeen met bal aan de voet)
- Weghorst laagste % gewonnen kopduels (van deze schrok ik een beetje, Brobbey niet veel kopduels minder maar wel een veel hoger slagingspercentage, Akpom ook hoger slagingspercentage en die gaat zelfs nog meer kopduels aan dan Weghorst)
Waar is hij dan wel beter in? Hij wordt wat minder vaak van de bal gezet en is verdedigend wat beter, niet per se bedrijviger daar Akpom meer tackles+intercepties heeft per 90.
Maar heeft dus op basis van deze stats van de drie juist het meeste moeite met de bal tussen de palen krijgen en dan ook nog tot doelpunt te verwerken en daarnaast ook niet per se een goed aanspeelpunt omdat hij een matig slagingspercentage korte passes heeft en van de drie de minste kopduels wint.
Overigens voor de eerlijkheid ook zijn stats van 20/21 ernaast gelegd (waar hij 25 goals totaal maakte dat seizoen), maar zelfs dan een minder goed goals per shot (en shot on target) ratio dan Brobbey en Akpom afgelopen seizoen, nog lagere xA, nog slechter passings%, nog steeds geen supergoed % gewonnen kopduels, nog steeds geen vooruitgang met bal aan de voet, nog minder progressive passes recieved.
Oftewel ook in zijn topseizoen in de Bundesliga was het eigenlijk behoudens het scoren van doelpunten (waar hij in verhouding veel schoten voor nodig had) niet bijzonder.
- VeresRivne
- Vedette
Tja wat Brobbey betreft, die is fysiek sterk en kan als aanspeelpunt dienen maar heeft ook voldoende nadelen.
- niet fit/geblesseerd/niet in vorm(vaak)
- Levert weinig verdedigende arbeid/afjagen
- niet koelbloedig
Ykhim kan wel zeggen dat Ajax veel lager eindigden zonder Brobbey (klopt,) maar dit seizoen ga je voetballen waarin zijn beperkingen meer naar boven komen.
Ik las dat Wehhorst nooit meer dan 6 doelpunten maakte in de topcompetities. Ik ken nog een spits voor wie dat gold, speelde bij Gladbach, Newcastle, Sevilla en Barcelona.
Ik denk dat Wehhorst met zijn stijl wel wat doelpunten gaat maken in de eredivisie.
- niet koelbloedig
Ykhim kan wel zeggen dat Ajax veel lager eindigden zonder Brobbey (klopt,) maar dit seizoen ga je voetballen waarin zijn beperkingen meer naar boven komen.
Ik las dat Wehhorst nooit meer dan 6 doelpunten maakte in de topcompetities. Ik ken nog een spits voor wie dat gold, speelde bij Gladbach, Newcastle, Sevilla en Barcelona.
Ik denk dat Wehhorst met zijn stijl wel wat doelpunten gaat maken in de eredivisie.
- These users thanked the author VeresRivne for the post:
- LucNilisLegend
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Uiteraard, stats zeggen ook niet alles en ED met Bundesliga vergelijken is op veel vlakken niet fair, maar vond het op sommige punten (zoals goals per schoten en passingspercentage) wel veelzeggend.Brael wrote: ↑28 Aug 2024, 09:17Ik zie eerder Akpom in een soort rol als soort tweede spits nog gebruikt worden. Dat is in elk geval de positie waar hij in Engeland in rendeerde. Dat zou betekenen dat Brobbey mag vertrekken, wat financieel gezien ook het meest rendabel is.Breur wrote: ↑28 Aug 2024, 09:02 Zouden ze niet eventueel met 2 spitsen kunnen spelen? Brobbey & Weghorst voorin met Berghuis erachter. Anders heb je wel heel veel dure spelers voor 1 positie. Ik zie Akpom dan ook nog wel voor een budgetprijsje de deur uit gaan.
Maar dat is wel een hele switch qua tactiek.
Dan vergelijk je wel stats uit de Bundesliga met stats uit de Eredivisie. Dat maakt heel veel van je vergelijkingen per definitie al krom.Sensation wrote: ↑28 Aug 2024, 09:15
Even wat stats op een rijtje, afgelopen seizoen Weghorst vs. Brobbey vs. Akpom (per 90):
- Weghorst laagste xG
-
- Nationale topspeler
Wappie Wout gaat er met gemak gewoon minimaal 10 inrammen als stormram in de laatste minuten. Ik kan je nu al op een briefje geven dat Wout minimaal 6 punten redt voor Ajax in de slotseconden. Vreselijke vent maar natuurlijk voor een eredivisie verdediger in de laatste minuten een absolute plaag.
-
- Vedette
Weghorst gaat zeker doelpunten maken, en is best wel een meerwaarde op het veld denk ik, vergeleken met Brobbey.VeresRivne wrote: ↑28 Aug 2024, 09:22 Tja wat Brobbey betreft, die is fysiek sterk en kan als aanspeelpunt dienen maar heeft ook voldoende nadelen.
- niet koelbloedig
Maar vooral financieel is deze transfer totaal onbegrijpelijk. Je moet kosten besparen, dus ga je een duurbetaalde spits aantrekken op een positie waar je al twee duurbetaalde spitsen hebt rondlopen. Bovendien heeft deze nieuwe duurbetaalde spits nul restwaarde (maar goed, de lange termijn is al lang uit het oog verloren door Klap in je Nek).
Deze transfer is alleen logisch als Brobbey of Akpom nog vertrekken de komende week, of als Farioli een plan heeft om met 2 spitsen te gaan spelen.
-
Ze gaan Brobbey toch niet banken? Dat is echt extreme kapitaalvernietiging. Weghorst op de bank wordt niet gezellig. Maar Brobbey op de bank al helemaal niet. Rare aankoop dus. Al vind ik Weghorst wel een goede spits die er bij Ajax zomaar 25 kan maken in de Eredivisie
-
Je kunt cijfers van PL en BL moeilijk vergelijken met de eredivisie.Sensation wrote: ↑28 Aug 2024, 09:15Even wat stats op een rijtje, afgelopen seizoen Weghorst vs. Brobbey vs. Akpom (per 90):ShovingNE2 wrote: ↑28 Aug 2024, 08:55 Wap Koudkorst gaat als een doorgesnoven Bokito over het veld heen. En heel overdreven spelers aanmoedigen en zijn trainer in de armen vallen.
Lekker vooruitzicht.
- Weghorst laagste xG
-
- Vedette
- EllermanJ
- Jeugdspeler
De niet zo sympathieke Weghorst naar het niet zo sympathieke Ajax. Door Twente als droomclub kan dus ook een streep.
Gaat wel de nodige goals maken en is op het veld (qua type) wel een aanvulling voor het huidige Ajax. Wanneer Brobbey en Akpom blijven ben ik wel benieuwd welke rol hij in gaat vullen.
Gaat wel de nodige goals maken en is op het veld (qua type) wel een aanvulling voor het huidige Ajax. Wanneer Brobbey en Akpom blijven ben ik wel benieuwd welke rol hij in gaat vullen.
-
- Vedette
Maar is Ajax er behalve Vos tot nu toe werkelijk in geslaagd om een speler te verkopen of is iedereen verhuurd en stevenen ze zo , ongeacht de klassering volgend jaar, af op eenzelfde transferzomer?
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
-
- Legende
- ShovingNE2
- Site Admin
Precies, dat is de essentie.Josef Dettelbacher wrote: ↑28 Aug 2024, 10:11Dat zal ook wel, maar Ajax heeft helemaal geen spits nodig. Dit gaat ze maar marginaal verder helpen.
En let op: als Brobbel of Akpom nog vertrekken gaat dit invloed hebben op de transfersom.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Legende
Alleen al het type Weghorst kunnen verdedigers in Nederland niet mee omgaan en omdat Ajax ook in de Eredivisie veel de bal zal hebben, komt Weghorst wel in zijn kracht en zal hij doelpunten maken. Verschil met bijvoorbeeld Luuk de Jong is wel dat De Jong een leider is op het veld en Weghorst een team die het hooguit non-verbaal gaat doen met zijn sleuren, werken en als eerste drukzetten.
Desalniettemin doet Brobbey dat ook en heeft Akpom dat als invaller vorig seizoen ook regelmatig gedaan. Weghorst is geen type voor de bank en de spitspositie is vaak zowel een luxe als een lastige als je twee spitsen hebt die je in de basis kan zetten. Voor Bosz gaat het met Pepi ook steeds lastiger worden, ondanks dat daar de hiërarchie nog wat duidelijker is.
Desalniettemin doet Brobbey dat ook en heeft Akpom dat als invaller vorig seizoen ook regelmatig gedaan. Weghorst is geen type voor de bank en de spitspositie is vaak zowel een luxe als een lastige als je twee spitsen hebt die je in de basis kan zetten. Voor Bosz gaat het met Pepi ook steeds lastiger worden, ondanks dat daar de hiërarchie nog wat duidelijker is.
- StratumZuid
- Vedette
Ze hebben een creatieve middenvelder nodig, Bergmuis is de enige die daar enigszins voldoet. Als de keuze Wappie of Eriksen was hebben ze weer de verkeerde gemaakt
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
alles van goud
-
- Legende
Ik kan deze move niet anders zien dan dat Kroes wat geld stukslaat op een publiekslieveling. Een dwaasje die in de 89e minuut bij een 3-0 voorsprong tegen RKC nog een hamstringscheurende sprint met sliding durft in te zetten om een doeltrap te voorkomen, en daarna met de tong op de kin en armen zwaaiend het publiek oppept.ShovingNE2 wrote: ↑28 Aug 2024, 10:15Precies, dat is de essentie.Josef Dettelbacher wrote: ↑28 Aug 2024, 10:11
Dat zal ook wel, maar Ajax heeft helemaal geen spits nodig. Dit gaat ze maar marginaal verder helpen.
En let op: als Brobbel of Akpom nog vertrekken gaat dit invloed hebben op de transfersom.
- These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post (total 2):
- mateja • JandeVakantieman
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
-
- Legende
Denk zelf dat deze aankoop een tip is van Louis, zoals Noppert ook al eentje uit die hoek lijkt te komen.Josef Dettelbacher wrote: ↑28 Aug 2024, 10:31
Ik kan deze move niet anders zien dan dat Kroes wat geld stukslaat op een publiekslieveling. Een dwaasje die in de 89e minuut bij een 3-0 voorsprong tegen RKC nog een hamstringscheurende sprint met sliding durft in te zetten om een doeltrap te voorkomen, en daarna met de tong op de kin en armen zwaaiend het publiek oppept.
Weghorst gaat echt wel zijn waarde daar hebben. Maar het is natuurlijk zo'n beetje de meest onnatuurlijke match tussen club en speler ever. De Amsterdammers op de tribune zullen het oprecht niets vinden, zo'n boerenwappie uit het oosten. Als die klappen voor Wout dan is het vooral cynisch. Helaas zit er ook veel volk uit de provincies daar op de tribune (waarom in godsnaam). Die zullen hem wel enthousiast toejuichen.
-
- Legende
Als Weghorst een aantal belangrijke doelpunten scoort, dan accepteert het gros van de supporters hem wel. De lat ligt sowieso al een jaar of anderhalf erg laag bij de Ajax supporters en iedereen die een keer thuis tegen PEC of Heracles 3x de bal naar dezelfde kleur naar voren speelt is alweer een goede en talentvolle speler. Onder het mom van er moet volgend jaar CL worden gehaald gaat er zowel qua spel van Farioli als qua speler als Weghorst er een heleboel voetbalprincipes bij de supporters overboord gegooid worden. Pas als Weghorst een tijdje niet gaat presteren dan kan je leuke interactie krijgen tussen hem en het publiek.koetje wrote: ↑28 Aug 2024, 10:37
Denk zelf dat deze aankoop een tip is van Louis, zoals Noppert ook al eentje uit die hoek lijkt te komen.
Weghorst gaat echt wel zijn waarde daar hebben. Maar het is natuurlijk zo'n beetje de meest onnatuurlijke match tussen club en speler ever. De Amsterdammers op de tribune zullen het oprecht niets vinden, zo'n boerenwappie uit het oosten. Als die klappen voor Wout dan is het vooral cynisch. Helaas zit er ook veel volk uit de provincies daar op de tribune (waarom in godsnaam). Die zullen hem wel enthousiast toejuichen.
-
- Meervoudig international
- Clubvoorkeur: PSV, Manchester United
Als je denkt dat de afkeer en afgunst richting Ajax niet groter kan zijn, komen ze met hem op de proppen. Is ze toch weer gelukt, mijn afkeer is nog groter geworden.
En ze proberen ons natuurlijk te kopiëren met hun eigen versie van LdJ. Gaat ze inderdaad meer punten opleveren omdat ze dit type spits nog niet hadden in hun selectie. Maar of het genoeg is voor plek 1of 2…. Denk en hoop het niet.
En ze proberen ons natuurlijk te kopiëren met hun eigen versie van LdJ. Gaat ze inderdaad meer punten opleveren omdat ze dit type spits nog niet hadden in hun selectie. Maar of het genoeg is voor plek 1of 2…. Denk en hoop het niet.
- ShovingNE2
- Site Admin
Maar eigenlijk kan het dus helemaal niet, want anders was hij er al geweest. Waarom: om de Verweijtjes en supporters tevreden te houden en goede pers te halen.
Ondertussen kost het ego van Kroes Ajax miljoenen en miljoenen. Maar wel lekker een interview geven waarin je zegt dat ze niets kunnen en echt moeten verkopen.
Zouden de supporters en de pers nog steeds een stelletje Lemmingen zijn dat ze hem op handen dragen?
Ondertussen kost het ego van Kroes Ajax miljoenen en miljoenen. Maar wel lekker een interview geven waarin je zegt dat ze niets kunnen en echt moeten verkopen.
Zouden de supporters en de pers nog steeds een stelletje Lemmingen zijn dat ze hem op handen dragen?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Ze zeggen dat het wel kan, met de opbrengsten voor Vos. Vergeet men alleen even dat Weghorst ongetwijfeld een flink hoger salaris dan Vos zal ontvangen, en waar moest nou juist in gesneden worden.. ? Om nog maar te zwijgen over het feit dat je een jeugdspeler vervangt voor een aankoop, iets wat naast salaris ook effect heeft op de totale afschrijvingenShovingNE2 wrote: ↑28 Aug 2024, 10:47 Maar eigenlijk kan het dus helemaal niet, want anders was hij er al geweest. Waarom: om de Verweijtjes en supporters tevreden te houden en goede pers te halen.