Gedoe met supporters

Dit is het forum voor stadionzaken.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het is toch ook gewoon een kutidee van Ziggo? Dan kun je wachten op een actie als deze. Een kleurwedstrijd valt dan nog mee hoor.
These users thanked the author Ykhim for the post (total 9):
GestelnaarMaaxGrasmattezzyunitedEllermanJD.MillpantssmoortjeDai RagazziRen Höek
User avatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
Posts: 1689
Joined: 20 Sep 2017, 00:00
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
FOOTB_REM_S: No

Heerlijk gedaan :strong:
These users thanked the author Gestelnaar for the post (total 2):
Mr. SpockDai Ragazzi
User avatar
StratumZuid
Vedette
Posts: 6252
Joined: 18 Jul 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Teletubby wrote: 28 Aug 2024, 10:37 Dit doen dezelfde mensen die 010 en 020 zeggen als ze het over Ajax of Feyenoord hebben. Mensen die mentaal niet verder dan de crèche zijn gekomen dus.
Ik heb toch echt een Master Teletubby 😘
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
User avatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
Posts: 1689
Joined: 20 Sep 2017, 00:00
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
FOOTB_REM_S: No

Vooral sneu dat ze hier dan blijkbaar wel tijd voor hebben
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 28 Aug 2024, 10:37
Fanatic-U-s wrote: 28 Aug 2024, 10:36 Dat is inderdaad wel de voetbalcultuur. Een stukje turf beschermen. En dan zo'n commercieel reclamedoek van de hoofdsponsor van Ajax... Dom dom dom.
:wall:
Ja je kunt het dom vinden, maar dit is wel gewoon hoe het gaat. Daar kun je tegenaan schoppen. Be my guest. Maar je had er een miljoen op kunnen zetten dat dit ging gebeuren.
These users thanked the author Fanatic-U-s for the post (total 7):
MaaxArdbegYkhimGestelnaarD.MillpantssmoortjeTijn
Ex unitate vires
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Als je op een wedstrijddag in Amsterdam loopt met een PSV-shirt loop je de kans dat je een corrigerend tikje krijgt.

Zo loop je als bedrijf ook een vrij grote kans dat als je een levensgroot doek ophangt met Ajax- en Feyenoordlogo's ophangt dat er dit mee gedaan wordt. Je weet dat het kan gebeuren, doe het dan gewoon niet.

Beide is niet goed -- maar je weet wat de mogelijke consequenties zijn wanneer je het wel doet.
These users thanked the author Maax for the post:
Grasmat
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 28 Aug 2024, 10:37 Het is toch ook gewoon een kutidee van Ziggo? Dan kun je wachten op een actie als deze. Een kleurwedstrijd valt dan nog mee hoor.
Het is wel een heel ouderwetse gedachte dat mensen die fan zijn van Ajax, Feyenoord of AZ allemaal in de Randstad wonen. Dus waarom dit dan een ,,kut idee” is vraag ik me af.

Ik zou het als PSV-fan uit de Randstad ook niet erg vinden als hier wat meer PSV in beeld is.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

Goh, ja, onnodig en misschien wat kinderachtig om die logo’s weg te spuiten, maar er is door Ziggo toch ook totaal niet over nagedacht? Die banners hadden prima enkel de clubs in desbetreffende stad kunnen representeren, dan benadruk je de lokale voetbalcultuur ook nog eens extra. Mooi toch?

Hangen deze dingen ook in Alkmaar, Rotterdam en Amsterdam?
These users thanked the author El Sordo for the post (total 5):
GrasmatYkhimD.MillpantsTijnRen Höek
Teletubby
Nationale topspeler
Posts: 2234
Joined: 06 Jun 2023, 10:03
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

StratumZuid wrote: 28 Aug 2024, 10:39
Teletubby wrote: 28 Aug 2024, 10:37 Dit doen dezelfde mensen die 010 en 020 zeggen als ze het over Ajax of Feyenoord hebben. Mensen die mentaal niet verder dan de crèche zijn gekomen dus.
Ik heb toch echt een Master Teletubby 😘
Ja die heb ik dus ook en als het goed is heb je net zoals ik gemerkt dat een master niet veel zegt over het algemeen mentale niveau van mensen. Sommige mensen zijn te dom om te poepen maar kunnen gewoon goed uit een boekje leren. Dan kom je al snel aan een master.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Fanatic-U-s wrote: 28 Aug 2024, 10:36 Dat is inderdaad wel de voetbalcultuur. Een stukje turf beschermen. En dan zo'n commercieel reclamedoek van de hoofdsponsor van Ajax... Dom dom dom.
Is de concurrentie nog steeds zo groot in de turfsector?
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Teletubby wrote: 28 Aug 2024, 10:42
StratumZuid wrote: 28 Aug 2024, 10:39

Ik heb toch echt een Master Teletubby 😘
Ja die heb ik dus ook en als het goed is heb je net zoals ik gemerkt dat een master niet veel zegt over het algemeen mentale niveau van mensen. Sommige mensen zijn te dom om te poepen maar kunnen gewoon goed uit een boekje leren. Dan kom je al snel aan een master.
Als je iemand met een master ''te dom om te poepen'' noemt, vraag ik me oprecht af of jij echt een master hebt.
User avatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Posts: 3416
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wat ben je dan kinderachtig bezig zeg..

Zelf draai ik vanmiddag trouw alle Ajaxflessen achterstevoren in de Jumbo.
These users thanked the author Lorenzo von Matterhorn for the post (total 2):
StratumZuidTinuZzZ
tezzyunited
Regelmatige invaller
Posts: 352
Joined: 22 Jun 2022, 20:43
FOOTB_REM_S: No

Het gaat om Europees voetbal. Waarom dan niet Europese grootmachten afbeelden + PSV? En idem dito in desbetreffende andere steden. Lijkt me dat je daar meer sympathie & potentiële klanten mee werft.

Lijkt mij bewust provoceren van de hoofdsponsor van de heren uit Amsterdam.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Maax wrote: 28 Aug 2024, 10:40 Als je op een wedstrijddag in Amsterdam loopt met een PSV-shirt loop je de kans dat je een corrigerend tikje krijgt.
En dat zou niet zo moeten zijn. Dit soort gedrag - die de tik geven - vertonen onwenselijk gedrag, dat deels goedpraten door de schuld deels bij de dragen van het shirt te leggen is kwalijk. De welbekende schuld leggen bij de vrouw met het kortere rokje of de personen van hetzelfde geslacht die de handen vasthouden.
Maax wrote: 28 Aug 2024, 10:40 Zo loop je als bedrijf ook een vrij grote kans dat als je een levensgroot doek ophangt met Ajax- en Feyenoordlogo's ophangt dat er dit mee gedaan wordt. Je weet dat het kan gebeuren, doe het dan gewoon niet.

Beide is niet goed -- maar je weet wat de mogelijke consequenties zijn wanneer je het wel doet.
En daarmee is het ook prima dat het gebeurt en dat die discussie weer plaats kan vinden. Die consequenties zouden er niet moeten zijn.
User avatar
StratumZuid
Vedette
Posts: 6252
Joined: 18 Jul 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Teletubby wrote: 28 Aug 2024, 10:42
StratumZuid wrote: 28 Aug 2024, 10:39

Ik heb toch echt een Master Teletubby 😘
Ja die heb ik dus ook en als het goed is heb je net zoals ik gemerkt dat een master niet veel zegt over het algemeen mentale niveau van mensen. Sommige mensen zijn te dom om te poepen maar kunnen gewoon goed uit een boekje leren. Dan kom je al snel aan een master.
Ik piste vroeger altijd even tegen de Arena als ik in de buurt was, gewoon omdat het kan
These users thanked the author StratumZuid for the post:
Dai Ragazzi
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

trouwepsvfan wrote: 28 Aug 2024, 10:40Het is wel een heel ouderwetse gedachte dat mensen die fan zijn van Ajax, Feyenoord of AZ allemaal in de Randstad wonen. Dus waarom dit dan een ,,kut idee” is vraag ik me af.

Ik zou het als PSV-fan uit de Randstad ook niet erg vinden als hier wat meer PSV in beeld is.
Goed punt, maar Eindhoven is vooral PSV, dat snap jij ook wel. Dat je dan vlakbij het stadion zo'n groot doek ophangt is vragen om problemen. Dat zou in Amsterdam en Rotterdam niet anders zijn.
These users thanked the author Ykhim for the post (total 5):
DonyellMalenGrasmatD.MillpantsTijnDai Ragazzi
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 28 Aug 2024, 10:42
Fanatic-U-s wrote: 28 Aug 2024, 10:36 Dat is inderdaad wel de voetbalcultuur. Een stukje turf beschermen. En dan zo'n commercieel reclamedoek van de hoofdsponsor van Ajax... Dom dom dom.
Is de concurrentie nog steeds zo groot in de turfsector?
Zeker, iedereen probeert wekelijks drie streepjes te zetten maar tot nu toe is het van de traditionele top-3 enkel nog maar PSV gelukt om in totaal 9 streepjes te zetten.
Ex unitate vires
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Domme actie van Ziggo, domme actie om het te bekladden.

Als je zo'n levensgroot, beeldbepalend ding van je (voormalig) concurrenten in de stad hangt dan kan dat als nogal provocerend worden opgepakt. Niet dat dat recht geeft op vandalisme, maar nu verontwaardigd doen dat dit gebeurt is wel best naïef van Ziggo.
These users thanked the author Grasmat for the post:
Maax
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

trouwepsvfan wrote: 28 Aug 2024, 10:40
Ykhim wrote: 28 Aug 2024, 10:37 Het is toch ook gewoon een kutidee van Ziggo? Dan kun je wachten op een actie als deze. Een kleurwedstrijd valt dan nog mee hoor.
Het is wel een heel ouderwetse gedachte dat mensen die fan zijn van Ajax, Feyenoord of AZ allemaal in de Randstad wonen. Dus waarom dit dan een ,,kut idee” is vraag ik me af.

Ik zou het als PSV-fan uit de Randstad ook niet erg vinden als hier wat meer PSV in beeld is.
Maar zo werkt de wereld nieeeehieeeeet :sad: :sad: :sad: :sad: :sad:
Ex unitate vires
Teletubby
Nationale topspeler
Posts: 2234
Joined: 06 Jun 2023, 10:03
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Maax wrote: 28 Aug 2024, 10:44
Teletubby wrote: 28 Aug 2024, 10:42

Ja die heb ik dus ook en als het goed is heb je net zoals ik gemerkt dat een master niet veel zegt over het algemeen mentale niveau van mensen. Sommige mensen zijn te dom om te poepen maar kunnen gewoon goed uit een boekje leren. Dan kom je al snel aan een master.
Als je iemand met een master ''te dom om te poepen'' noemt, vraag ik me oprecht af of jij echt een master hebt.
Als ik inlog op mijn overheid dan kan ik toch wel een mooi papiertje downloaden waarin het staat. Je hoeft het niet te geloven maar ik heb genoeg projecten gedaan op de uni met mensen die hun hoofd nog zouden vergeten als die niet vast zat.
RPSV94
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 792
Joined: 29 Jul 2022, 12:16
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 28 Aug 2024, 10:37
RPSV94 wrote: 28 Aug 2024, 10:30 Als je zulke acties doet dan kies je er toch gewoon voor om in Eindhoven, Amsterdam, Rotterdam en Alkmaar en de volledige focus te leggen op de clubs uit de steden. Veel krachtiger. En dan kun je het ook meteen wat actueler maken, dan met shirts van vorig seizoen. Oh en Twente speelt hockey? Maar goed, het blijft Ziggo natuurlijk.
Ware het niet dat supporters niet beperkt zijn tot de steden waar de club speelt.

PSV heeft supporters in steden buiten Eindhoven ( hoewel beperkter dan Ajax / Feyenoord )
Idem voor Feyenoord
Idem voor Ajax
Ware het niet dat het grootste gedeelte van de gevallen dat wel zo is. Marketing werkt het best als je de grootste doelgroep aanspreekt. In Eindhoven is de grootste doelgroep PSV-supporters, in Alkmaar is dat AZ en ga zo maar door. Dat je op landelijk niveau buiten deze steden een campagne houdt voor alle clubs, helemaal best. Maar het verliest kracht als je met grote rivalen in andere steden gaat adverteren. Het is net alsof je voor Django in Concert op Dominator gaat promoten, want daar lopen ook vast mensen rond die Nederlandstalig leuk vinden. Het werkt niet, en ik vind het uit marketing oogpunt gewoon dom.
These users thanked the author RPSV94 for the post (total 2):
TijnRen Höek
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Ik vind het stiekem wel een leuk idee dat degenen die dit gedaan hebben wel een Ziggo abonnement hebben thuis :mrgreen:
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 28 Aug 2024, 10:46
Maax wrote: 28 Aug 2024, 10:40 Als je op een wedstrijddag in Amsterdam loopt met een PSV-shirt loop je de kans dat je een corrigerend tikje krijgt.
En dat zou niet zo moeten zijn. Dit soort gedrag - die de tik geven - vertonen onwenselijk gedrag, dat deels goedpraten door de schuld deels bij de dragen van het shirt te leggen is kwalijk. De welbekende schuld leggen bij de vrouw met het kortere rokje of de personen van hetzelfde geslacht die de handen vasthouden.
Maax wrote: 28 Aug 2024, 10:40 Zo loop je als bedrijf ook een vrij grote kans dat als je een levensgroot doek ophangt met Ajax- en Feyenoordlogo's ophangt dat er dit mee gedaan wordt. Je weet dat het kan gebeuren, doe het dan gewoon niet.

Beide is niet goed -- maar je weet wat de mogelijke consequenties zijn wanneer je het wel doet.
En daarmee is het ook prima dat het gebeurt en dat die discussie weer plaats kan vinden. Die consequenties zouden er niet moeten zijn.
Ik snap voor de volledige 100% wat je bedoelt. Maar dat dit niet zo slim is van Ziggo, en ze zelf ook wel in konden vullen dat dit ging gebeuren, is toch ook niet echt een discussie?

Daarnaast is dit vrij onschuldig, i.t.t. iemand een tik geven of een vrouw ongewenst aanraken. Ik bedoel meer dat Ziggo hier zelf wel even 3x over na had kunnen denken.
Teletubby
Nationale topspeler
Posts: 2234
Joined: 06 Jun 2023, 10:03
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

RPSV94 wrote: 28 Aug 2024, 10:48
Prof_napo wrote: 28 Aug 2024, 10:37

Ware het niet dat supporters niet beperkt zijn tot de steden waar de club speelt.

PSV heeft supporters in steden buiten Eindhoven ( hoewel beperkter dan Ajax / Feyenoord )
Idem voor Feyenoord
Idem voor Ajax
Ware het niet dat het grootste gedeelte van de gevallen dat wel zo is. Marketing werkt het best als je de grootste doelgroep aanspreekt. In Eindhoven is de grootste doelgroep PSV-supporters, in Alkmaar is dat AZ en ga zo maar door. Dat je op landelijk niveau buiten deze steden een campagne houdt voor alle clubs, helemaal best. Maar het verliest kracht als je met grote rivalen in andere steden gaat adverteren. Het is net alsof je voor Django in Concert op Dominator gaat promoten, want daar lopen ook vast mensen rond die Nederlandstalig leuk vinden. Het werkt niet, en ik vind het uit marketing oogpunt gewoon dom.
Je zou een argument kunnen maken dat deze marketing campagne extra is geslaagd door de ophef (en dus gratis exposure) die er nu ontstaat hierover. Organisch zien nu veel meer mensen Ziggo weer eens langskomen en we kladden hier zelfs op een PSV forum er een aantal pagina's over vol. Net zoals die "gestolen" M van McDonalds op Lowlands bijvoorbeeld.
Last edited by Teletubby on 28 Aug 2024, 10:52, edited 1 time in total.
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Maax wrote: 28 Aug 2024, 10:49 Daarnaast is dit vrij onschuldig, i.t.t. iemand een tik geven of een vrouw ongewenst aanraken. Ik bedoel meer dat Ziggo hier zelf wel even 3x over na had kunnen denken.
Inderdaad. Als je gewoon realiteitszin hebt en beseft hoe de wereld in elkaar steekt dan wist je dat dit ging gebeuren.

Al die meningen er om heen van "Goed zo" tot aan "Foei!" doen er helemaal niet toe want het zal nooit maar dan ook nooit veranderen. Weggegooide energie dus.
Last edited by Fanatic-U-s on 28 Aug 2024, 10:52, edited 3 times in total.
These users thanked the author Fanatic-U-s for the post (total 4):
MaaxGrasmatsmoortjeBossche bol
Ex unitate vires
Post Reply