Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
VeresRivne
Vedette

VTheMan wrote: 28 Aug 2024, 12:13
VeresRivne wrote: 28 Aug 2024, 12:11

Kom Nou toch, ook PSV supporters, zoals bijna elke supportersgroep voelen zich verheven.
Voelen ons helemaal niet verheven! Zijn gewoon echt veel beter dan de rest! :P
Erik Gerets "PSV is te groot geworden voor de eredivisie"
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
ShovingNE2
Site Admin

Altijd maar janken daar dat iedereen ze kopieert.

Het grootste deel van de supporters gun ik geen gifbeker.

Die gun ik een giffust. Nog een jaar zo.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 2):
    HeissenberrugKezmania
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

VeresRivne wrote: 28 Aug 2024, 12:19
    Sensation wrote: 28 Aug 2024, 12:15

Ach zolang Ajax supporters 'Wij Zijn Ajax Wij Zijn De Beste' roepen en zichzelf/de spelers godenzonen roepen is er altijd baas boven baas ;)
    Bij de echte supporters is dat vooral zelfspot in slechte tijden.
    Uhu
    Kezza75!
    Bankzitter
    Old name: Kezza75!
    Clubvoorkeur: PSV
    Favoriete speler: Romário de Souza Faria

RIO wrote: 28 Aug 2024, 12:13
    VeresRivne wrote: 28 Aug 2024, 12:09

Hangt een beetje van Parrott af, bij Twente gaat Lammers zn goals wel maken. Enige is dat die nu een dubbel programma hebben.
    Parrott gaat er geen 40 maken (Pavlidis en de Wit). Ik denk dat Ajax uitkomt op 65 punten, voornamelijk door minder doelpunten tegen.
    Ik ben bang dat dat best wel eens tegen kan gaan vallen. Ajax heeft over 1/2 maanden een heel stabiel team staan wat heel weinig tegengoals gaat krijgen. Hun voorhoede zal er toch elke wedstrijd wel eentje inschieten waardoor ze veel minimale overwinningen zullen boeken.

Onze voorhoede is beter, ons middenveld is beter. Maar dat is ook wel nodig omdat op dit moment onze verdediging het minste is van de top 5.
    Champions are not born. Champions are made during practice.
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Dat verhaal van Brobbey is toch ook wel mooi. Kwam als stevige knul tussen de jonkies al snel op de radar bij Jong Ajax. In een tijd dat er volgens mij een soort van grootheidswaanzin was dat de stap van Jong Ajax naar Ajax te groot is omdat je er niet mee aan kunt komen in de CL. Brobbey kon naar Leipzig (transfervrij) en net op dat moment brak hij toch door als supersub onder Ten Hag. Uiteraard was het geld in Leipzig prima maar er was maar één ding belangrijk voor de ontwikkeling van Brobbey en dat was wekelijks spelen. In de winter na zijn overstap hadden ze hem nodig en hebben ze hem weer gehuurd en hij werd weer de Brobbey die ze zo hard nodig hadden. Dus in de zomer toch maar even 18 miljoen gelapt om hem terug te nemen. Amper 100% fit geweest en ondanks het prijskaartje wat supporters op hem plakken is een transfer van circa 30 miljoen niet ondenkbaar nu. En daarvoor in de plaats halen ze alvast Wouter. En als Wouter één ding niet kan is het wel rustig op de bank zitten tot Brobbey gewisseld moet worden.

Ze willen van Akpom af maar dat weet iedereen. Wellicht komt er ergens een reddingsboei uit de PL die de gok waagt voor pakweg 15 miljoen maar de kans is groter dat er niemand komt, laat staan met 15 miljoen euro.

Ajax zit sportief en financieel wel echt even in heel zwaar weer. En ik heb niet het gevoel alsof Kroes iets bij draagt om op de korte of lange termijn daar iets aan te verbeteren.
    Harminator
    Geselecteerd voor Oranje

VeresRivne wrote: 28 Aug 2024, 12:05
    RalfEdstrom wrote: 28 Aug 2024, 12:02

Velen zullen het vergeten zijn, maar ik kan me nog goed herinneren hoe er hier geklaagd werd toen we Luuk overnamen, “vervelende gozer”, “kan er weinig van voor ons niveau”, “kut Duitsers”, en nu is hij onze held. Presteer en elk publiek sluit je in de armen.
    Luuk kwam van BMG.
    Kut Duitsers dus ;)
    Josef Dettelbacher
    Legende

koetje wrote: 28 Aug 2024, 12:08

Wel een verschilletje:

De club PSV en haar supporters voelen zich niet verheven.

Bij Ajax ligt dat echter anders. In 1600 voor christus is in Amsterdam de bal uitgevonden. Gevolgd door vele andere innovaties. Ajax als bakermat van het mondiale voetbal. Dan moet je flink slikken als je Weghorst in dat heilige shirt ziet rondlopen.
    Kom Nou toch, ook PSV supporters, zoals bijna elke supportersgroep voelen zich verheven.
    Kom eens, ik kom hier dagelijks zo veel gasten van laag allooi tegen dat je mij dat nooit zult horen roepen
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    VeresRivne
    Vedette

Fanatic-U-s wrote: 28 Aug 2024, 12:13

Sorry hoor maar nee, dat is dus absoluut niet waar. Als PSV het doet, doet Ajax het op een schaal van tien minstens 4 punten erger. Nu nog steeds roepen ze dat ze de beste zijn, kampioen kunnen worden en dat de rest van het land hen maar gekopieerd heeft.
    Lees deze topic door vrijwel elke poster hier voelt zich verheven boven Ajax en haar supporters.
    SLAVA UKRAINE!!!
    VeresRivne
    Vedette

Harminator wrote: 28 Aug 2024, 12:24
    VeresRivne wrote: 28 Aug 2024, 12:05
    Luuk kwam van BMG.
    Kut Duitsers dus ;)
    In het Engels wordt deze post "Fucking Germans then", heb hem een keer in een Duitse gehangen, ervaring was mwoah.
    SLAVA UKRAINE!!!
    Sensation
    Lid scoutingsteam

VeresRivne wrote: 28 Aug 2024, 12:25

Sorry hoor maar nee, dat is dus absoluut niet waar. Als PSV het doet, doet Ajax het op een schaal van tien minstens 4 punten erger. Nu nog steeds roepen ze dat ze de beste zijn, kampioen kunnen worden en dat de rest van het land hen maar gekopieerd heeft.
    Lees deze topic door vrijwel elke poster hier voelt zich verheven boven Ajax en haar supporters.
    Klein verschil: Wij voelen ons verheven boven Ajax, Ajax voelt zich verheven boven alles en iedereen :mrgreen:
    VeresRivne
    Vedette

11 Tinus wrote: 28 Aug 2024, 12:23 Dat verhaal van Brobbey is toch ook wel mooi. Kwam als stevige knul tussen de jonkies al snel op de radar bij Jong Ajax. In een tijd dat er volgens mij een soort van grootheidswaanzin was dat de stap van Jong Ajax naar Ajax te groot is omdat je er niet mee aan kunt komen in de CL. Brobbey kon naar Leipzig (transfervrij) en net op dat moment brak hij toch door als supersub onder Ten Hag. Uiteraard was het geld in Leipzig prima maar er was maar één ding belangrijk voor de ontwikkeling van Brobbey en dat was wekelijks spelen. In de winter na zijn overstap hadden ze hem nodig en hebben ze hem weer gehuurd en hij werd weer de Brobbey die ze zo hard nodig hadden. Dus in de zomer toch maar even 18 miljoen gelapt om hem terug te nemen. Amper 100% fit geweest en ondanks het prijskaartje wat supporters op hem plakken is een transfer van circa 30 miljoen niet ondenkbaar nu. En daarvoor in de plaats halen ze alvast Wouter. En als Wouter één ding niet kan is het wel rustig op de bank zitten tot Brobbey gewisseld moet worden.

Ze willen van Akpom af maar dat weet iedereen. Wellicht komt er ergens een reddingsboei uit de PL die de gok waagt voor pakweg 15 miljoen maar de kans is groter dat er niemand komt, laat staan met 15 miljoen euro.

Ajax zit sportief en financieel wel echt even in heel zwaar weer. En ik heb niet het gevoel alsof Kroes iets bij draagt om op de korte of lange termijn daar iets aan te verbeteren.
    Dat van de grootheidswaanzin dat de stap van Jong Ajax naar Ajax niet te maken wàs is ongelofelijke onzin. De casu Brobbey zat sowieso anders.
    SLAVA UKRAINE!!!
    Josef Dettelbacher
    Legende

VeresRivne wrote: 28 Aug 2024, 12:28

Kut Duitsers dus ;)
    In het Engels wordt deze post "Fucking Germans then", heb hem een keer in een Duitse gehangen, ervaring was mwoah.
    Image
    Prof_napo
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

Kut Duitsers dus ;)
    Dat is geen representatieve steekproef, met een populatie van bijna 20 miljoen vrouwen tussen de 21 en 39 moet je hem in minimaal 395 hangen om iets te concluderen.
    Aan het werk schavuit!
    Balinho
    Internationale topspeler

VeresRivne wrote: 28 Aug 2024, 11:41
    Hopelijk zijn we daar te broke voor.
    Maar nooit te woke gelukkig. It's Wappening!
    Hatseflats
    Vedette

Josef Dettelbacher wrote: 28 Aug 2024, 12:33

Image
    Is dit de vrouw van ShovingNE2
    ShovingNE2
    Site Admin

Nope. Maar ze vrij goed met sniperrifles en ander wapentuig. Ik stel je een keertje voor. :)
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
    Hatseflats
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Kezmania
    Meervoudig international

Ajax heeft een aantal jaar ver boven de rest gestaan en heeft dat zo hard in ieders oor getoeterd dat er niets rest dan hoongelach tot het einde der tijden. Ze hebben kansen gehad om afstand te behouden en dat zo hemeltergend hilarisch slecht aangepakt dat geen enkele voetbalsupporter in Nederland ook maar een seconde medelijden zal tonen.

Ajacieden hebben de huid verkocht voor de beer geschoten was. En nu zijn ze aan de beurt.
  • These users thanked the author Kezmania for the post:
    D.Millpants
    Josef Dettelbacher
    Legende

Hatseflats wrote: 28 Aug 2024, 12:37
    Josef Dettelbacher wrote: 28 Aug 2024, 12:33

Image
    Is dit de vrouw van @ShovingNE2
    Ik dacht dat grappen over ieders partner en kinderen off limits waren, maar laat het me na je schorsing gerust weten of ik ernaast zit :mrgreen:
    Ittot
    Internationale topspeler

Kezza75! wrote: 28 Aug 2024, 12:22

Parrott gaat er geen 40 maken (Pavlidis en de Wit). Ik denk dat Ajax uitkomt op 65 punten, voornamelijk door minder doelpunten tegen.
    Ik ben bang dat dat best wel eens tegen kan gaan vallen. Ajax heeft over 1/2 maanden een heel stabiel team staan wat heel weinig tegengoals gaat krijgen. Hun voorhoede zal er toch elke wedstrijd wel eentje inschieten waardoor ze veel minimale overwinningen zullen boeken.

Onze voorhoede is beter, ons middenveld is beter. Maar dat is ook wel nodig omdat op dit moment onze verdediging het minste is van de top 5.
    Het minste van de top 18 ;)
    René1978
    Nationale topspeler

Kezza75! wrote: 28 Aug 2024, 12:22

En toch heeft Feyenoord met Hancko en Geertruida evenveel tegendoelpunten als wij en kreeg Ajax er alleen in Breda al twee tegen.
    Massimo
    Legende

Kezmania wrote: 28 Aug 2024, 12:46 Ajax heeft een aantal jaar ver boven de rest gestaan en heeft dat zo hard in ieders oor getoeterd dat er niets rest dan hoongelach tot het einde der tijden. Ze hebben kansen gehad om afstand te behouden en dat zo hemeltergend hilarisch slecht aangepakt dat geen enkele voetbalsupporter in Nederland ook maar een seconde medelijden zal tonen.

Ajacieden hebben de huid verkocht voor de beer geschoten was. En nu zijn ze aan de beurt.
    Elke club die twee jaar bovenmatig presteren daar wordt een deel van de supporters arrogant en hooghartig. Echter bij Ajax is het altijd net een tandje erger. Als 17 clubs ze arrogant vinden, dan noemen zij het zelfbewust en is de rest jaloers. En maar elke keer zelf moeten roepen hoe goed en groot ze wel niet zijn in plaats dat anderen zeggen dat ze iets goed gedaan hebben. Het WZAWZDB complex. Bij elk zuchtje succes schreeuwen niet alleen de supporters, maar ook de club zelf het van de daken. Of het nou de 1 op de stropdas is of na een geweldige Europese campagne roepen dat Ajax maar structureel moet aanhaken bij de Europese top (Vd Sar)

Het mooiste vind ik nog het volledige onbegrip als 17 clubs in de Eredivisie 'Helemaal niks in Amsterdam' zingen als ze een titel verspelen of het nog slechter gaat.
    Ittot
    Internationale topspeler

Nou ja, Ajax is qua moreel kompas ook het laagste van het laagste. Verheven voelen is niet het juiste woord. Ik kijk meer met pure onbegrip hoe je fan kunt zijn van zo'n club / BV. Hoe je serieus je kinderen daar naar toe kunt nemen. Leuk om je dochtertje mee te nemen en dan lekker uitleggen waarom het halve stadion vindt dat alle vrouwen maar moeten optyfen omdat Overmars per se terug moet. En ga zo maar door. Op een gegeven moment wordt je volwassen en ga je als het goed is proberen jezelf te identificeren met dingen, wat is nu echt de ziel of DNA van deze club of van dit merk en strookt dit met mijn eigen normen, waarden en principes. En als je staat voor de principes van Ajax, ja dat zijn duidelijk niet die van mij. Ik vind de beste of grootste zijn niet per se het allerbelangrijkste. ja ik wil winnen en er alles aan doen. Maar niet ten koste van. En dat past goed bij PSV.

Verheven is niet iets wat ik voel. Maar onbegrip wel.
    Last edited by Ittot on 28 Aug 2024, 13:07, edited 1 time in total.
    Fanatic-U-s
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Fredrik Oppegård

Op dit moment en met alle reden dat wij PSV boven Ajax inschatten. Maar wij voelen ons niet 'meer' dan een Ajaxsupporter. En daar zit het verschil. Op persoonsniveau. PSV'ers zijn provinciale kutboeren volgens de Godenzonen. Zie je het verschil al?
    Ex unitate vires
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Calimero is definitief verhuisd :lover:

Sensation
    Lid scoutingsteam

Grasmat wrote: 28 Aug 2024, 13:21 Calimero is definitief verhuisd :lover:

Die kneuzen snappen niet dat je daardoor juist rondom de Europese wedstrijden dus ook zwaardere tegenstanders krijgt, Calimero woont in Amsterdam tegenwoordig
  • These users thanked the author Sensation for the post:
    ArdaMattaveld
    Post Reply