Oh, ik geloof ook wel dat Weghorst aan de 20 goals kan gaan komen en daarmee een rol kan gaan spelen, maar ik vind hem echt niet beter of potentieel bepalender dan Brobbey. Daarvoor is Weghorst te statisch en, naar mijn mening, beperkt. Weghorst kan alleen renderen met de juiste aanvoer, terwijl Brobbey wat dat betreft wat veelzijdiger is, met het vermogen z'n eigen kansen te creëren of de diepte te zoeken. Belangrijker nog is dat Brobbey veel meer talent heeft en een van de weinige Ajacieden is die écht wat kan gaan opbrengen, mits hij zich op de juiste manier ontwikkelt. Als je Weghorst er dan voor zet, dan blaas je eigen je eigen toekomst op. Dat risico kun je nemen, maar dan moet je wel zeker zijn dat het halen van CL realistisch is, maar daar zie ik echt geen aanleiding voor, omdat PSV en Feyenoord een stuk verder zijn. En als je dan onverhoopt 3e wordt, dan moet ik maar zien of Ajax met deze selectie door de voorrondes heen gaat komen. Lukt dat niet, dan zit je met een veel groter probleem dan je al had.VeresRivne wrote: ↑28 Aug 2024, 11:17Brobbey Levert bijna geen defensive arbeid, hij heeft voor zijn lengte een relatief goede startsnelheid en duelkracht maar dat is het dan ook wel. Voor de eredivisie kan Wehhorst over de hele (minder geblesseerd) wel eens nuttiger blijken.
Sowieso snap ik niet dat Ajax nog een extra spits haalt, terwijl het elftal aan vrijwel alle kanten lek is, behalve centraal voorin.