John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

En als het niet zo is dan vindt je wel iets anders om over te zaniken ruudje, ouwe zeikgeit
d'Oude
Vaste waarde in elftal

Even kijken of de eerste aankoop representatief is:
20/21: Eerste aankoop: Yvon Mvogo. Daarna o.a. gehaald: Max, Gotze, Zahavi, Sangare
19/20: Eerste aankoop: Bruma. Daarna o.a. gehaald: Doan, Baumgartl, Boscagli, Mitroglou
18/19: Eerste aankoop: Viergever. Daarna o.a. gehaald: Gutiérrez, Thomas, Angeliño, Dumfries
17/18: Eerste aankoop: Lozano. Daarna o.a. gehaald: Luckassen, Room, Romero
16/17: Eerste aankoop: Schwaab. Daarna o.a. gehaald: Ramselaar, Jurjus, Zinchenko, S. de Jong
15/16: Eerste aankoop: Poulsen. Daarna o.a. gehaald: Pereiro, Pröpper, van Ginkel, Moreno
14/15: Eerste aankoop: Pasveer. Daarna o.a. gehaald: L. de Jong, Guardado, Isimat-Mirin

Ieder mag voor zichzelf bepalen of er een verband is maar persoonlijk zie ik er geen correlatie in (zonder statistische toets erop los te laten).
Wat me overigens wel opviel is dat de keepers vaak aan het begin van de transferperiode worden gehaald; vaak al in juli als eerste of tweede aanwinst.

Dus dat Drommel iets zegt over de toekomstige transferzomer zie ik niet echt...
One can only hope
Arno27
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur: PSV

Die van 15/16 is wel een lekkere geweest (met kennis achteraf).. dus doe er nog maar zo eentje ;)
ShovingNE2
Site Admin

Joenepsv wrote: 17 May 2021, 07:56 Wil Drommel of het hele meevoetballende verhaal ook niet persé op het conto van Schmidt spelden. Maar het viel me gewoon op dat we nu twee ''meevoetballende'' keepers hebben die niet uitblinken in wat ze moeten doen en dat is ballen tegenhouden.
Ik heb (ook) geen verstand van keepers, maar ik mis dat meevoetballende gedeelte bij Drommel eigenlijk. Ben ik de enige?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
RIO
Legende

Tis gewoon een kutkeeper
Trixm
Vedette

Je zou bijna denken dat het misdadigers zijn. Dat je niet tevreden bent over prestaties, ala. Hebben toch gewoon goed gefunctioneerd voor onze club. In ieder geval Rosario, Dumfries en alltime europa top scorer Malen.
Saibari is underrated.
Galactico
Meervoudig international

Gomes is eigenlijk de enige positieve uitschieter geweest als keeper sinds 2000. Voor de rest heeft PSV een erg ongelukkige hand in het aantrekken van goede keepers. Het lijstje prutsers dat we de laatste jaren onder contract hebben gehad, is best indrukwekkend.... De Drommel van de laatste weken past keurig bij dit gezelschap.
PCGC
Vedette

Goede aankopen transferzomer:
X

Slechte aankopen transferzomer:
Drommel
Ramalho

Nee, gaat prima John. Geld alweer bijna op denk ik?
#FreeGeneratie4
Persepolis
Vedette

Fijn, weten we dat ook al weer, voordat de spelers in kwestie ook maar een wedstrijd voor PSV hebben gespeeld. Nee, sorry, voordat er definitief is getekend. Correctie, voordat de "zomer" überhaupt is begonnen :lol:
Ykhim
Lid scoutingsteam

De aankopen nu al miskopen of slecht noemen gaat mij ook wat ver, maar het stemt mij tot nu toe ook niet erg vrolijk. Je hoopt op absolute impulsen en in plaats daarvan krijg je tot nu toe aardige spelers die echter niet of nauwelijks beter zijn dan wat we al hebben.

Ik sta in dezen wel aan de zijde van PCGC, zonder in dezelfde extremen te vervallen. Ik maak me best zorgen.
Menno1
Legende

Is die Ramalho echt zo matig dan Ykhim? Ik ken de beste man niet, maar weet wel dat men niet zo enthousiast was een jaar geleden. Maar iemand die zo lang met Schmidt heeft gewerkt en al jarenlang een vaste kracht is bij RBS kan toch niet zo slecht zijn toch? Just challenging.

Ik had ook, waarschijnlijk tegen beter weten in, gehoopt op meer hoor. Alderweireld niveau. Maar hoop toch wel dat deze knakker iets toevoegt aan PSV.
Het Kanon
Internationale topspeler

Persepolis wrote: 18 May 2021, 02:12 Fijn, weten we dat ook al weer, voordat de spelers in kwestie ook maar een wedstrijd voor PSV hebben gespeeld. Nee, sorry, voordat er definitief is getekend. Correctie, voordat de "zomer" überhaupt is begonnen :lol:
Dit soort geschamper werd ook gepost toen er bedenkingen geplaatst werden tijdens de aankoop van ene Derrick Luckassen. En bij Bruma. Vaak zitten de bedenkingen er niet ver naast, zoals later blijkt.
milansandro
Legende

Het profiel van deze speler lijkt akelig op die van Boscagli..
Ik vraag me af of hij wel complementair is aan onze andere CV's..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Hatseflats
Vedette

Lekker makkelijk scoren om nu al te zeggen dat het allemaal niks is. En als ze dan toch wel goed blijken te zijn dan krijg je hier een kleine sorry of de hele kleine foutjes worden constant naar voren gehaald.
Als ze inderdaad falen of net niet goed genoeg zijn dan wordt er geschreeuwd: zie je wel! Ik had gelijk! Kutaankopen en blablabla...

Laten we nou eens verdomme 1 keer positief zijn en kijken hoe zij komend seizoen gaan ballen en dan pas conclusies trekken.

De aanvoerder bij rbs die door alle supporters echt een leider wordt genoemd en volgens hen heeeel erg zou worden gemist in de verdediging (zie hun forum) kan toch helemaal niet zo slecht zijn? Willen we een leider, krijgen we een leider en het is nog niet goed. Ben blij dat we zulke spelers kunnen halen zeg
Joenepsv
Legende

Menno1 wrote: 18 May 2021, 05:39 Is die Ramalho echt zo matig dan Ykhim? Ik ken de beste man niet, maar weet wel dat men niet zo enthousiast was een jaar geleden. Maar iemand die zo lang met Schmidt heeft gewerkt en al jarenlang een vaste kracht is bij RBS kan toch niet zo slecht zijn toch? Just challenging.

Ik had ook, waarschijnlijk tegen beter weten in, gehoopt op meer hoor. Alderweireld niveau. Maar hoop toch wel dat deze knakker iets toevoegt aan PSV.
Dit is toch ook van alle jaren. We zitten ons elk jaar hier helemaal gek te maken op dit forum over de aankopen. De wildste namen komen voorbij en dat schept verwachtingen. En het is daarom ook de leukste periode van het jaar. Al dat speculeren. Vind het altijd geweldig dat de naam Kim hier bijna elk dag genoemd wordt en dat 95 procent van dit forum hem nog nooit heeft zien spelen. Nu komt Ramalho en is dat een teleurstelling. Vergeleken bij Alderweireld vind ik hem ook minder maar op zich is Ramalho helemaal geen gekke optie natuurlijk. Hij is 29, heeft jaren ervaring op de Europese velden. Niet alleen in de Oostenrijkse competitie maar ook door jaarlijks Europees voetbal. Geen koekenbakker wat mij betreft. En financieel haalbaar. Want daar ligt vaak het manco. Denk dat PSV ook graag voor Alderweireld was gegaan maar om voor een 32 jarige verdediger met een miljoenensalaris ook nog eens een flinke afkoopsom te betalen kan niet voor een club als PSV.

Het enige wat ik hier wel weer bij denk is dat hij uiteraard uit de koker van Schmidt komt. John zal wel weer vertellen dat we hem al jaren volgen, sinds zijn transfer naar Leverkusen ofzo maar dit is geïnitieerd door Schmidt. Aan de ene kant is het mooi dat je kunt putten uit het netwerk van Schmidt. Op die manier spelen ook Götze en Zahavi hier. Aan de andere kant vind ik het wel bijzonder om je beleid zoveel aan een passant als Schmidt op te hangen. Het zijn allemaal dure jongens zonder veel restwaarde. Maar goed, dat is een andere discussie.
ruuddevil
Legende

Als je kijkt naar de kracht van de selectie en deze Ramalho ziet als vervanger van Baumgartl dan ga je er op vooruit. Net als wanneer we Rosario vervangen door Propper. Op dit moment te vroeg om al te kijken wie de basis wordt en wie elkaar aanvult, er kan nog zoveel veranderen.
Maikel
Site Admin

Het Kanon wrote: 18 May 2021, 06:34 Dit soort geschamper werd ook gepost toen er bedenkingen geplaatst werden tijdens de aankoop van ene Derrick Luckassen. En bij Bruma. Vaak zitten de bedenkingen er niet ver naast, zoals later blijkt.
Ook een kapotte klok vertelt twee keer per dag de juiste tijd. Als je altijd roept dat een speler niks is heb je vanzelf een keer gelijk.

Deze zomer is wel do or die voor De Jong, hij moet een sterke selectie neer zetten en PSV moet tot de laatste speelronde meedoen om het kampioenschap en minimaal 1 prijs pakken. Anders wordt het tijd om verder te gaan kijken.
RIO
Legende

Ramalho is een oudere en meer ervaren versie van Boscagli.
ShovingNE2
Site Admin

Het Kanon wrote: 18 May 2021, 06:34 Dit soort geschamper werd ook gepost toen er bedenkingen geplaatst werden tijdens de aankoop van ene Derrick Luckassen. En bij Bruma. Vaak zitten de bedenkingen er niet ver naast, zoals later blijkt.
De afgelopen jaren is iedere aankoop afgekraakt. Dus dan heb je wel eens gelijk, want net als bij iedere club heb je geen 100% hitrate. Het is gewoon de enorme kift naar John de Jong die vooral bepaalt hoe spelers worden ontvangen. Direct de nadruk op wat spelers niet kunnen. Terwijl als ze het wel zouden kunnen ze minimaal subtop Premier League zouden spelen.

Ik ben er enorm blij mee, een betere versie van Boscagli in veel opzichten (daar waar Boscagli er nog naar toe kan groeien) en eentje die binnen de selectie direct op de vierde plaats qua Europese ervaring staat. In de kracht van zijn leven, komt niet om af te bouwen en een leider.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende

RIO wrote: 18 May 2021, 08:03 Ramalho is een oudere en meer ervaren versie van Boscagli.

En jij bent daar blij mee? Want je was nogal enthousiast over de pipeline van Roger / John.
Robson de Souza
Vedette

RIO wrote: 18 May 2021, 08:03 Ramalho is een oudere en meer ervaren versie van Boscagli.
Is dit de naam die jij gehoord had Rio, of kunnen we mogelijk nog meer verwachten en is hij de vervanger van Baumgartl?
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Wel lekker bezig om straks Pröpper Drommel en Ramalho al binnen te hebben zodat spelers als Rosario Baumgartl Viergever en Guti vast actief op zoek kunnen naar een nieuwe club en dat we bij de eerste training genoeg kwaliteit aan boord hebben om een perfecte voorbereiding te draaien. Dan hoeven Malen en Gakpo alleen maar aan te sluiten en dan zijn we ready to go.
OnsPSV
Meervoudig international

Robson de Souza wrote: 18 May 2021, 08:33
Is dit de naam die jij gehoord had Rio, of kunnen we mogelijk nog meer verwachten en is hij de vervanger van Baumgartl?
Samuel Gigot werd gisteren door Italiaanse media aan PSV gelinkt, misschien is dat de speler waar RIO op doelt?
Robson de Souza
Vedette

OnsPSV wrote: 18 May 2021, 09:15
Robson de Souza wrote: 18 May 2021, 08:33

Samuel Gigot werd gisteren door Italiaanse media aan PSV gelinkt, misschien is dat de speler waar RIO op doelt?
Die naam is volgens mij op het forum al een paar keer voorbij gekomen. Ik zal Rik Elfrink eens vragen ;-)
Ardbeg
Mister PSV

ruuddevil wrote: 18 May 2021, 07:34 Als je kijkt naar de kracht van de selectie en deze Ramalho ziet als vervanger van Baumgartl dan ga je er op vooruit. Net als wanneer we Rosario vervangen door Propper. Op dit moment te vroeg om al te kijken wie de basis wordt en wie elkaar aanvult, er kan nog zoveel veranderen.
Ik ben het warempel met je eens. Het is nog helemaal niet bekend welke/wat voor rol Ramalho eventueel bij PSV gaat invullen en hoe de uiteindelijke selectie er uit gaat zien
Post Reply