Ze missen toch wel een paar facetten waaronder buitenspelers met een actie en rendement, de aanvallende creatieve middenvelder is met Mijnals ook matig en krap ingevuld.. we zullen zienGarnaal wrote: ↑03 Aug 2024, 23:52Az begint wel vaker welvarend aan een seizoen om vervolgens, wanneer de wind een beetje draait, als de titanic tot een nieuw dieptepunt te zinken. Of de wind gaat uit de zeilen en ze staan niet meer op uit de winterslaap. Reuze benieuwd naar een AZ die wel de motor laat draaien tot na de eindstreep.
AZ
-
- Lid scoutingsteam
-
- Internationale topspeler
Parrot werd hier ook al genoemd als versterking ware het niet dat we Luuk en Pepi al hebben.
Maar dat er weinig is veranderd kan ook goed zijn, veel automatismes, ingesleepte patronen en een ingespeeld team.
Uiteindelijk zullen ze diepte en breedte missen om echt mee te doen om de titel tot het laatste moment. Ook omdat ze vaak goed beginnen en altijd choken rond de winterstop.
Ik denk we dat ze het beter gaan doen dan vorig seizoen. En dat is leuk voor onze Amsterdamse vrienden.
Maar dat er weinig is veranderd kan ook goed zijn, veel automatismes, ingesleepte patronen en een ingespeeld team.
Uiteindelijk zullen ze diepte en breedte missen om echt mee te doen om de titel tot het laatste moment. Ook omdat ze vaak goed beginnen en altijd choken rond de winterstop.
Ik denk we dat ze het beter gaan doen dan vorig seizoen. En dat is leuk voor onze Amsterdamse vrienden.
-
- Legende
Ik vind het nog steeds een team met veel hiaten waarbij AZ wederom speculeert op de groei van spelers van onderaf of die vorig jaar zijn aangekocht en toen tegenvielen. Parrot viel vorig jaar al positief op en zou wel direct in zijn eerste seizoen indruk kunnen gaan maken. AZ heeft hier dan ook voor betaald en die mogen wel weer eens een succesje hebben met een voor hun doen grote aankoop.
-
- Vedette
AZ kan niet zo maar een blik spelers halen. Ze hebben een operationeel tekort, het stadion is verbouwd na het drama met dak en nu wordt de buitenkant van het stadion aangepakt en ook het trainingscomplex wordt verbouwd.
Bovendien is het ook beleid om spelers op de groei te kopen en ook vanuit de jeugd spelers te laten doorstromen. Eerlijk gezegd vind ik het wel slim om vertrouwen te houden in jeugdspelers en de veelal jonge aankopen en gericht versterkingen te halen zoals nu Parrott en ze hebben nog een Japanse back gehaald. In de winter hebben ze een middenvelder gehaald en het jongere broertje van Teun Koopmeiners is na een verhuur periode terug. Vanuit de groep die de Youth League heeft gewonnen zullen ook een aantal moeten gaan doorbreken in het eerste.
Bovendien is het ook beleid om spelers op de groei te kopen en ook vanuit de jeugd spelers te laten doorstromen. Eerlijk gezegd vind ik het wel slim om vertrouwen te houden in jeugdspelers en de veelal jonge aankopen en gericht versterkingen te halen zoals nu Parrott en ze hebben nog een Japanse back gehaald. In de winter hebben ze een middenvelder gehaald en het jongere broertje van Teun Koopmeiners is na een verhuur periode terug. Vanuit de groep die de Youth League heeft gewonnen zullen ook een aantal moeten gaan doorbreken in het eerste.
-
- Legende
Het blijft een terugkerend thema m.b.t. AZ, maar er is voldoende om te investeren voor AZ om alsnog binnen de financiële kaders te blijven. Ze hebben vorig jaar alleen wat mij betreft een zeer beroerde transferzomer gehad wat betreft ingaande transfers. Ik vind de selectie simpelweg niet in balans en kwalitatief vrij matig. Vorig seizoen helemaal waarbij het geen toeval was dat ze van stunten tegen Lazio en bijna tegen West Ham gingen van eruit in de groepsfase Conference League, die ze al met hangen en wurgen gehaald hadden.Johann Vogel wrote: ↑04 Aug 2024, 12:53 AZ kan niet zo maar een blik spelers halen. Ze hebben een operationeel tekort, het stadion is verbouwd na het drama met dak en nu wordt de buitenkant van het stadion aangepakt en ook het trainingscomplex wordt verbouwd.
In mijn post van 20 juli heb ik al de uiteenzetting van de selectie van AZ gedaan.
-
- Vedette
Massimo wrote: ↑04 Aug 2024, 13:00Het blijft een terugkerend thema m.b.t. AZ, maar er is voldoende om te investeren voor AZ om alsnog binnen de financiële kaders te blijven. Ze hebben vorig jaar alleen wat mij betreft een zeer beroerde transferzomer gehad wat betreft ingaande transfers. Ik vind de selectie simpelweg niet in balans en kwalitatief vrij matig. Vorig seizoen helemaal waarbij het geen toeval was dat ze van stunten tegen Lazio en bijna tegen West Ham gingen van eruit in de groepsfase Conference League, die ze al met hangen en wurgen gehaald hadden.Johann Vogel wrote: ↑04 Aug 2024, 12:53 AZ kan niet zo maar een blik spelers halen. Ze hebben een operationeel tekort, het stadion is verbouwd na het drama met dak en nu wordt de buitenkant van het stadion aangepakt en ook het trainingscomplex wordt verbouwd.
In mijn post van 20 juli heb ik al de uiteenzetting van de selectie van AZ gedaan.
Ik heb je uiteenzetting gelezen alleen denk ik niet dat binnen AZ dit zo wordt gezien. Owusu-Oduro wordt als groot talent gezien. Als ze dat zo zien is het logisch dat ze met Zoet een ervaren keeper halen die zich ook schikt in een eventuele rol als tweede man.
Achterin hebben ze een andere Japanse internationaal gehaald als een op een vervanger voor Sugawara. Centraal wordt er veel verwacht van Goes en Penetra dus en ook Dekker komt door vanuit de jeugd. Van Wolfe ben ik niet kapot maar het is ook typisch AZ om zo’n jongen de tijd te geven. Op het middenveld wordt het vertrouwen gegeven aan Peer Koopmeiners en hebben ze in de winter Belic gehaald. Daarnaast zal achter Mijnans wellicht Smit als talent de ruimte krijgen, hij wordt gezien als toptalent. Voorin is hetzelfde verhaal, Sadiq/Lahdo, Parrott en van Bommel als basis met daarachter alle ruimte voor talent zoals Zeefuik, van Brederode, Poku en met name Addai. Met name op links zou AZ een aankoop zoals Karlsson kunnen gebruiken. Een begin twintiger met al wat seizoenen in de benen die er direct staat.
Anderzijds, de club investeert nog steeds veel in de langer termijn van de club met het stadion, trainingscomplex, jeugdopleiding. Ondertussen staat er een selectie die waarschijnlijk eenvoudig top vijf speelt en met wat meeval top drie kan eindigen. En de club groeit elk jaar weer door met betere faciliteiten, financieel steeds sterker, meer bezoekers enzovoort. Eerlijk gezegd denk ik dat dat een prima beleid is. Alleen qua aankopen heeft Huiberts toch een ongelukkige hand en qua doorstroming vanuit de jeugd kan het ook beter.
- These users thanked the author Johann Vogel for the post:
- Mithras
-
- Legende
Wie weet is die Owusu-Oduro echt een heel groot talent, maar ik had in de wedstrijden die hij mocht spelen niet echt een wow ofzo. Ik vind het een risico. Wat betreft centraal achterin vind ik Goes en met name Penetra niet dusdanig overtuigd hebben en heeft Bazoer er vorig seizoen ook vaak gestaan. Niet uit luxe. Wat hebben Goed en Penetra dat ze zo goed kunnen worden? Beukema had ook even tijd nodig, maar die had sowieso al lengte en met name kopkracht waar hij veel ballen mee weg kon halen. Geen van beide spelers zullen het van achteruit neerzetten. Ik vind het een beetje Teze-Boscagli uit het Schmidt tijdperk, maar dan voor AZ niveau. Allebei te jong op dat moment om het team van achteruit te leiden en daardoor met regelmaat dingen die mis gaan. Eén van de twee prima, maar de andere heeft een verdedigingsleider naast zich nodig. Net zoals PSV defensief en in zijn totaliteit een heel stuk beter werd toen Rekik werd vervangen door Moreno.
Linksback zijn we het over eens. Middenveld is prima voor AZ, alleen vind ik het na het vertrek van Dani de Wit op de aanvallende positie wat te dun en te weinig smaken. Linksvoor zijn we het ook over eens dat dit te licht en te weinig is. (Niet in kwantiteit, maar in kwaliteit)
Dat zijn dus meerdere posities die ik zou vervangen en daarnaast heb je behalve de individuele kwaliteit ook de teamkwaliteit en allemaal jonge spelers die an sich goede spelers zijn, missen wel gedurende een seizoen of tegen betere tegenstanders een bepaalde stabiliteit, volwassenheid en voetbalslimheid. Daar heeft AZ wat mij betreft ook stappen in te zetten en heeft een FC Twente een stuk beter voor elkaar. Het vertrek van Pröpper gaan ze wel voelen trouwens.
En juist nu AZ financieel wat mogelijkheden heeft zou ik juist gaan inzetten op de nummer 3 positie nu Ajax helemaal vanaf 0 kan beginnen en Nederland voorlopig nog 6e staat op de coëfficiëntenlijst.
Linksback zijn we het over eens. Middenveld is prima voor AZ, alleen vind ik het na het vertrek van Dani de Wit op de aanvallende positie wat te dun en te weinig smaken. Linksvoor zijn we het ook over eens dat dit te licht en te weinig is. (Niet in kwantiteit, maar in kwaliteit)
Dat zijn dus meerdere posities die ik zou vervangen en daarnaast heb je behalve de individuele kwaliteit ook de teamkwaliteit en allemaal jonge spelers die an sich goede spelers zijn, missen wel gedurende een seizoen of tegen betere tegenstanders een bepaalde stabiliteit, volwassenheid en voetbalslimheid. Daar heeft AZ wat mij betreft ook stappen in te zetten en heeft een FC Twente een stuk beter voor elkaar. Het vertrek van Pröpper gaan ze wel voelen trouwens.
En juist nu AZ financieel wat mogelijkheden heeft zou ik juist gaan inzetten op de nummer 3 positie nu Ajax helemaal vanaf 0 kan beginnen en Nederland voorlopig nog 6e staat op de coëfficiëntenlijst.
- Standbeeld
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
- ShovingNE2
- Site Admin
Ja, die ontwikkelt zich aardig. Maar zelfs in de KKD vliegt dat schot er niet in.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- trouwepsvfan
- Vedette
Van AZ word ik nog niet heel erg warm. Ook vandaag hebben ze de grootste moeite tegen Groningen. Hebben na een uur spelen nog nauwelijks een fatsoenlijke kans gecreëerd.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
-
- Veelbelovend talent
- Favoriete speler: Luuk
Idd ook aardig wat doelpunten ingeleverd. Kon ze wel eens vaak opbreken dat scorend vermogen.trouwepsvfan wrote: ↑25 Aug 2024, 13:32 Van AZ word ik nog niet heel erg warm. Ook vandaag hebben ze de grootste moeite tegen Groningen. Hebben na een uur spelen nog nauwelijks een fatsoenlijke kans gecreëerd.
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Vorig seizoen keek ik bijna uitsluitend PSV. Dit seizoen heb ik een aantal keer nu een deel gezien van wedstrijden van Feyenoord, Ajax, Twente en nu AZ. Wat een armoe is de Eredivisie toch weer terug. We hebben een paar tropenjaren gehad, maar we zijn weer terug hoor…
- These users thanked the author Thijs for the post (total 2):
- Ykhim • Standbeeld
- Fanatic-U-s
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Fredrik Oppegård
Net drie potjes onderweg, teams moeten nog ingespeeld raken, transferwindow is nog open, zorgt voor onzekerheid. Eind september pas conclusies te trekken.
Last edited by Fanatic-U-s on 25 Aug 2024, 14:13, edited 2 times in total.
Ex unitate vires
-
- Lid van verdienste
Southgate, Deschamps, Martinez en Tedesco zullen trots zijn op hun Belgische neef.
- These users thanked the author Mick Jagger for the post:
- nilssonH
-
- Legende
In het begin van het seizoen is het vrijwel altijd minder, omdat veel van de betere spelers uit de Eredivisie vertrokken zijn en de nieuwe spelers, samen met andere spelers die er al zitten zich nog moeten ontwikkelen. Zowel individueel als als team. De meeste teams worden tussen mei en augustus teruggeworpen. Niet helemaal vergelijkbaar, maar zie het als een Jong PSV dat in principe beter is in de laatste maanden van het seizoen t.o.v. het begin. Het is dus meer te vergelijken met de situatie een jaar geleden zonder de ontwikkeling daarna mee te nemen.Thijs wrote: ↑25 Aug 2024, 14:07 Vorig seizoen keek ik bijna uitsluitend PSV. Dit seizoen heb ik een aantal keer nu een deel gezien van wedstrijden van Feyenoord, Ajax, Twente en nu AZ. Wat een armoe is de Eredivisie toch weer terug. We hebben een paar tropenjaren gehad, maar we zijn weer terug hoor…
Alhoewel AZ misschien het dit seizoen beter is dan vorig seizoen, maar vorig seizoen vond ik ze wel erg zwak t.o.v. de seizoenen daarvoor. Qua scorend vermogen vind ik het nog steeds onvoldoende op het middenveld en bij de vleugelspelers waar ik sowieso veel wisselvalligheid zie. Daar had AZ het denk ik zichzelf een stuk makkelijker gemaakt als ze voor hun begrippen een goede buitenspeler hadden gehaald zoals destijds met Karlsson vanuit Zweden. Het is nu vooral hopen dat Sadiq zijn rampzalige eerste seizoen van zich af weet te voetballen en Van Bommel stabieler gaat worden en in rendement wat omhoog gaat. Wat bij betreft veel te broos en een veel te grote kans dat het scorend vermogen ze gaat opbreken. Ook Mijnans zal dit seizoen moeten gaan leveren met goals en assists. In Parrott heb ik wel vertrouwen de komende jaren. Heeft wellicht wat tijd nodig, maar dat had Pavlidis ook.
- billyboy
- Bankzitter
AZ begon vorig seizoen anders wel erg sterk... Dit seizoen staan ze defensief ook erg goed, met weinig tegendoelpunten. Ik ben vooral benieuwd of de buitenspelers gaan renderen en welke buitenspelers dat zijn...Massimo wrote: ↑27 Aug 2024, 09:46In het begin van het seizoen is het vrijwel altijd minder, omdat veel van de betere spelers uit de Eredivisie vertrokken zijn en de nieuwe spelers, samen met andere spelers die er al zitten zich nog moeten ontwikkelen. Zowel individueel als als team. De meeste teams worden tussen mei en augustus teruggeworpen. Niet helemaal vergelijkbaar, maar zie het als een Jong PSV dat in principe beter is in de laatste maanden van het seizoen t.o.v. het begin. Het is dus meer te vergelijken met de situatie een jaar geleden zonder de ontwikkeling daarna mee te nemen.Thijs wrote: ↑25 Aug 2024, 14:07 Vorig seizoen keek ik bijna uitsluitend PSV. Dit seizoen heb ik een aantal keer nu een deel gezien van wedstrijden van Feyenoord, Ajax, Twente en nu AZ. Wat een armoe is de Eredivisie toch weer terug. We hebben een paar tropenjaren gehad, maar we zijn weer terug hoor…
Alhoewel AZ misschien het dit seizoen beter is dan vorig seizoen, maar vorig seizoen vond ik ze wel erg zwak t.o.v. de seizoenen daarvoor. Qua scorend vermogen vind ik het nog steeds onvoldoende op het middenveld en bij de vleugelspelers waar ik sowieso veel wisselvalligheid zie. Daar had AZ het denk ik zichzelf een stuk makkelijker gemaakt als ze voor hun begrippen een goede buitenspeler hadden gehaald zoals destijds met Karlsson vanuit Zweden. Het is nu vooral hopen dat Sadiq zijn rampzalige eerste seizoen van zich af weet te voetballen en Van Bommel stabieler gaat worden en in rendement wat omhoog gaat. Wat bij betreft veel te broos en een veel te grote kans dat het scorend vermogen ze gaat opbreken. Ook Mijnans zal dit seizoen moeten gaan leveren met goals en assists. In Parrott heb ik wel vertrouwen de komende jaren. Heeft wellicht wat tijd nodig, maar dat had Pavlidis ook.
-
- Legende
In de competitie wel, in Europa niet. Daar ging het eerst al bijna mis in de voorrondes van de Conference League en in de groepsfase hebben ze vanaf wedstrijd 1 er een potje van gemaakt.
Ik verwacht bij AZ weinig mutaties meer, dus ik denk dat ze offensief tegen hetzelfde zullen aanlopen. Defensief vind ik het na 3 wedstrijden te prematuur om te beoordelen hoe goed ze defensief staan.
- billyboy
- Bankzitter
hahaha dat potje waarbij ze volgens mij 0-3 bij rust voorstonden en uiteindelijk verloren was wel genieten!Massimo wrote: ↑27 Aug 2024, 09:59In de competitie wel, in Europa niet. Daar ging het eerst al bijna mis in de voorrondes van de Conference League en in de groepsfase hebben ze vanaf wedstrijd 1 er een potje van gemaakt.
Ik verwacht bij AZ weinig mutaties meer, dus ik denk dat ze offensief tegen hetzelfde zullen aanlopen. Defensief vind ik het na 3 wedstrijden te prematuur om te beoordelen hoe goed ze defensief staan.
-
- Nationale topspeler
AZ pikt een heel aardig graantje mee van de transfer van Teun Koopmeiners van Atalanta naar Juventus. De Alkmaarders bedongen een doorverkooppercentage van tussen de tien en twintig procent. Ook komt er een flinke opleidingsvergoeding naar het AFAS Stadion. In totaal krijgt AZ tussen de 6,25 en tien miljoen euro.