John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

OnsPSV wrote: 18 May 2021, 09:15
Robson de Souza wrote: 18 May 2021, 08:33

Is dit de naam die jij gehoord had Rio, of kunnen we mogelijk nog meer verwachten en is hij de vervanger van Baumgartl?
Samuel Gigot werd gisteren door Italiaanse media aan PSV gelinkt, misschien is dat de speler waar RIO op doelt?
Niet de CV die ik in gedachten had. Misschien is er iets gaande en daarom proberen ze deed eerst binnen te halen en te anticiperen
Ailon
Vedette

Ardbeg wrote: 18 May 2021, 10:04
ruuddevil wrote: 18 May 2021, 07:34 Als je kijkt naar de kracht van de selectie en deze Ramalho ziet als vervanger van Baumgartl dan ga je er op vooruit. Net als wanneer we Rosario vervangen door Propper. Op dit moment te vroeg om al te kijken wie de basis wordt en wie elkaar aanvult, er kan nog zoveel veranderen.
Ik ben het warempel met je eens. Het is nog helemaal niet bekend welke/wat voor rol Ramalho eventueel bij PSV gaat invullen en hoe de uiteindelijke selectie er uit gaat zien
Ramalho is een multi-functionele verdediger en bovendien tweebenig.
Kan ook als defensieve middenvelder ingezet worden.
De definitieve posities worden pas tijdens de oefencampagne bepaald.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Bes1987
Bankzitter
Clubvoorkeur: PSV

Ailon wrote: 18 May 2021, 10:17

Ik ben het warempel met je eens. Het is nog helemaal niet bekend welke/wat voor rol Ramalho eventueel bij PSV gaat invullen en hoe de uiteindelijke selectie er uit gaat zien
Ramalho is een multi-functionele verdediger en bovendien tweebenig.
Kan ook als defensieve middenvelder ingezet worden.
De definitieve posities worden pas tijdens de oefencampagne bepaald.
Ailon, heb jij nog het idee dat Alderweireld in beeld is?
Chucky
Vedette

ruuddevil wrote: 18 May 2021, 07:34 Als je kijkt naar de kracht van de selectie en deze Ramalho ziet als vervanger van Baumgartl dan ga je er op vooruit. Net als wanneer we Rosario vervangen door Propper. Op dit moment te vroeg om al te kijken wie de basis wordt en wie elkaar aanvult, er kan nog zoveel veranderen.
Ramalho komt echt niet om op de bank te zitten hoor.
Persepolis
Vedette

Het Kanon wrote: 18 May 2021, 06:34
Persepolis wrote: 18 May 2021, 02:12 Fijn, weten we dat ook al weer, voordat de spelers in kwestie ook maar een wedstrijd voor PSV hebben gespeeld. Nee, sorry, voordat er definitief is getekend. Correctie, voordat de "zomer" überhaupt is begonnen :lol:
Dit soort geschamper werd ook gepost toen er bedenkingen geplaatst werden tijdens de aankoop van ene Derrick Luckassen. En bij Bruma. Vaak zitten de bedenkingen er niet ver naast, zoals later blijkt.
Tja, over Boscagli waren er ook bedenkingen, terwijl de aankopen Maher en Guti met gejuich werden ontvangen. Verwachtingen hebben is prima, al in mei na 1 aankoop en 1 vermoedelijke aankoop spreken van een mislukte transferwindow is heel voorbarig.
Last edited by Persepolis on 18 May 2021, 10:35, edited 1 time in total.
Ardbeg
Mister PSV

Chucky wrote: 18 May 2021, 10:27

Geen enkele speler wil op de bank zitten maar uiteindelijk is het zo dat de beste speelt. Als dat Boscagli is, heeft Ramalho pech en heb je een goede vervanger om de bank en zo vice versa. Ik vind het ook niet ondenkbaar dat er interesse is in Ramalho. Ik hoop op in ieder geval nog een meedogenloze basis verdediger, gezien PSV daar echt nood aan heeft. Ik vind dit wel een goed teken, gezien de karige bank die PSV heeft. Laat ze maar vechten voor hun plek!
Chucky
Vedette

Ardbeg wrote: 18 May 2021, 10:34
Chucky wrote: 18 May 2021, 10:27

Geen enkele speler wil op de bank zitten maar uiteindelijk is het zo dat de beste speelt. Als dat Boscagli is, heeft Ramalho pech en heb je een goede vervanger om de bank en zo vice versa. Ik vind het ook niet ondenkbaar dat er interesse is in Ramalho. Ik hoop op in ieder geval nog een meedogenloze basis verdediger, gezien PSV daar echt nood aan heeft. Ik vind dit wel een goed teken, gezien de karige bank die PSV heeft. Laat ze maar vechten voor hun plek!
Maar het lijkt me niet dat we het seizoen ingaan met 6 CV's (Ramalho, Teze, Boscagli, Obispo, Viergever + nog een aankoop). Als Ramalho komt zal hem echt wel verteld worden dat hij beoogd basisspeler gaat worden.
Revolinho
Internationale topspeler

Waarom niet, tuurlijk wel. 6 spelers voor 3 posities is niet veel. Niet de fout maken om weer maar met
12/13 basiswaardige spelers het seizoen in te gaan. We hebben echt nog geluk gehad dat de verdediging dit seizoen fit is gebleven, maar je moet gewoon 15/16 spelers hebben die elkaar nauwelijks ontlopen qua niveau. Dit seizoen moesten arme Thomas en Mauro Götze en Gakpo vervangen, die zijn gewoon 1 a 2 klassen minder. Kan niet. Je moet gelijkwaardige vervangers hebben.
Chucky
Vedette

Revolinho wrote: 18 May 2021, 10:50 Waarom niet, tuurlijk wel. 6 spelers voor 3 posities is niet veel. Niet de fout maken om weer maar met
12/13 basiswaardige spelers het seizoen in te gaan. We hebben echt nog geluk gehad dat de verdediging dit seizoen fit is gebleven, maar je moet gewoon 15/16 spelers hebben die elkaar nauwelijks ontlopen qua niveau. Dit seizoen moesten arme Thomas en Mauro Götze en Gakpo vervangen, die zijn gewoon 1 a 2 klassen minder. Kan niet. Je moet gelijkwaardige vervangers hebben.
6 spelers voor 2 posities. Idealiter heb je 5 spelers die als CV uit de voeten kunnen om de juiste balans te hebben.
El Sordo
Vedette

Het is toch jammer dat er vanuit o.a. Derksen nu al aan een negatieve beeldvorming wordt gewerkt nog voordat de handtekeningen überhaupt gezet zijn. Dit narratief wordt de komende maanden waarschijnlijk zorgvuldig gecultiveerd want, ja, ze zult maar eens ongelijk hebben. Je kunt nu al uittekenen hoe dat straks gaat zijn: elke minimale beweging wordt uitgelicht om die vooraf verzonnen conclusie kracht bij te zetten en veel supporters/krantjes nemen dat één op één over. Hoe moeilijk is het nu werkelijk om eens niet in extremen te blèten en gewoon even te zeggen dat je deze speler niet goed kent en benieuwd bent naar wat hij te bieden heeft?
Last edited by El Sordo on 18 May 2021, 11:01, edited 1 time in total.
Massimo
Legende

Revolinho wrote: 18 May 2021, 10:50 Waarom niet, tuurlijk wel. 6 spelers voor 3 posities is niet veel. Niet de fout maken om weer maar met
Het is altijd een beetje passen en meten voor een club als PSV waar je de keuzes moet maken tussen kwaliteit en kwantiteit. Ik ben doorgaans wel van het kwalitatief betere basis in plaats van een bredere bank die je dan voor een deel van onderaf moet aanvullen en ontwikkelen. Neemt niet weg dat je toch ook inderdaad wel 15/16 spelers moet hebben waarvan je de nummers 12 t/m 16 vrij makkelijk in de basis kan zetten. Iemand als Baumgartl, kan hij verder weinig aan doen, kost je de kop tegen Olympiakos. Het niveauverschil werd te groot bij een aantal wijzigingen en waar je in de Eredivisie er met regelmaat mee weg komt is het Europees een ander verhaal. Echter heb je ook een aantal topspelers nodig die jouw team dragen en wedstrijden voor je beslissen en dat kost doorgaans ook een hoop geld.
Robson de Souza
Vedette

Met bijna zeker Pröpper, Van Ginkel en Ramalho heb je al drie keer de broodnodige ervaring én extra kwaliteit. Als je er dan in slaagt om centraal achterin nog een CL-waardige verdediger bij te halen (dus lang, kop sterk en snel) en je kan Baumgartl en Viergever weg doen, dan ga je er in pure kwaliteit én ervaring op vooruit.
Daarbij heeft Ramalho nog maar een jaar contract, die is niet duur. Kim bijv. een half jaar contract, die kan ook niet heel duur zijn.

Op rechtsback moet er dan nog wel iemand bij (van mij mogen ze Arias halen en Sambo verhuren, is win-win). In de wetenschap dat M'vogo blijft en Drommel komt heb je dan al een aardig geraamte staan vóór aanvang van het seizoen en dat is denk ik van vitaal belang voor de kwalificatiewedstrijden én de rest van het seizoen.
RIO
Legende

El Sordo wrote: 18 May 2021, 10:59 Het is toch jammer dat er vanuit o.a. Derksen nu al aan een negatieve beeldvorming wordt gewerkt nog voordat de handtekeningen überhaupt gezet zijn. Dit narratief wordt de komende maanden waarschijnlijk zorgvuldig gecultiveerd want, ja, ze zult maar eens ongelijk hebben. Je kunt nu al uittekenen hoe dat straks gaat zijn: elke minimale beweging wordt uitgelicht om die vooraf verzonnen conclusie kracht bij te zetten en veel supporters/krantjes nemen dat één op één over. Hoe moeilijk is het nu werkelijk om eens niet in extremen te blèten en gewoon even te zeggen dat je deze speler niet goed kent en benieuwd bent naar wat hij te bieden heeft?
Alles uit de Duitse hoek is per definitie kut en schrijven we per direct af. Zelfs Mario is een dik Duits zacht kutje in hun ogen.
RIO
Legende

Ze kunnen allemaal de kut cholera krijgen
Heruone
Lid scoutingsteam

Robson de Souza wrote: 18 May 2021, 11:15 Ramalho heb je al drie keer de broodnodige ervaring én extra kwaliteit.
Laten we nog niet te vroeg in de polonaise lopen mbt Ramalho ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
RIO
Legende

Ben zelf ook niet 100% keen. Tis een solide 7, ik wil die solide 8.
Revolinho
Internationale topspeler

Zeker waar RIO. Maar dat is allemaal nog een stuk lekkerder als PSV eindelijk een ploeg heeft die hun allemaal in de bek kan schijten.

Media moet niks van PSV hebben. Waarom? Momenteel leven we in de tijd van Ajax-pijperij en parallel daaraan verkoopt het PSV-bashen net zo goed. Feyenoord-bashen ook, maar die zijn zo ver afgezakt dat dat niet meer geloofwaardig overkomt. Ze zeggen daar letterlijk wat elke ajax-supporter ook wilt zeggen, nog voordat ze de kans krijgen het te zeggen. Daarom kijken ze allemaal.

Mijn vader is een ras-ajacied. Ik bedoel, tot in elke vezel. Hij is nu met pensioen en probeert vooral leuke dingen te doen, kijkt niet meer zoveel TV. Maar van VI maakt ie elke week een happening, hij gaat daar speciaal voor naar boven om daar in alle rust te kijken. Tegen mij zegt ie dat ie die mensen niet serieus neemt, maar als ik hem hoor praten, hoor ik Derksen en co. Bij VI weten ze exact wie hun publiek is en wat ze willen horen. Het is een act, waar momenteel alle ajacieden met open ogen in tuinen.

De enige die die tendens kan veranderen, is PSV zelf.
Heruone
Lid scoutingsteam

RIO wrote: 18 May 2021, 11:19 Ben zelf ook niet 100% keen. Tis een solide 7, ik wil die solide 8.
Het is wel een goede ball-playing cb dus vanuit dat opzicht past hij denk ik ook wel bij PSV. Maar ik twijfel inderdaad of hij de El Patron a la Moreno kan zijn in de laatste linie, daarvoor ken ik hem overigens ook niet goed genoeg.

Sluit op een of andere manier ook niet uit dat er niet meer gaat gebeuren mbt centerback positie.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Joenepsv
Legende

El Sordo wrote: 18 May 2021, 10:59 Het is toch jammer dat er vanuit o.a. Derksen nu al aan een negatieve beeldvorming wordt gewerkt nog voordat de handtekeningen überhaupt gezet zijn. Dit narratief wordt de komende maanden waarschijnlijk zorgvuldig gecultiveerd want, ja, ze zult maar eens ongelijk hebben. Je kunt nu al uittekenen hoe dat straks gaat zijn: elke minimale beweging wordt uitgelicht om die vooraf verzonnen conclusie kracht bij te zetten en veel supporters/krantjes nemen dat één op één over. Hoe moeilijk is het nu werkelijk om eens niet in extremen te blèten en gewoon even te zeggen dat je deze speler niet goed kent en benieuwd bent naar wat hij te bieden heeft?
Sinds het ontslag van Bommel is er bij VI en met name door Derksen niks positiefs meer gemeld over PSV. Alles is bij voorbaat kut. Schmidt en John kunnen er niks van en alle nieuwe aankopen zijn prutsers. Het is een beetje een vete die nog wordt uitgevochten door Derksen namens zijn helmaal Van Bommel.
El Sordo
Vedette

RIO wrote: 18 May 2021, 11:19 Ben zelf ook niet 100% keen. Tis een solide 7, ik wil die solide 8.
Tsja, het is nog vroeg in het seizoen hè. Je hoeft niet "in een polonaise te lopen ;)", maar het ook niet direct het tegenovergestelde te doen. Ik vraag me af hoe de reacties zouden zijn indien Pröpper geen Nederlander was, we hem (in dat geval logischerwijs) niet echt zouden kennen en daar nu 8 miljoen tegenaan zouden smijten. Waarschijnlijk ook een 'normaal middenveldertje' dat niet eens een basisplaats had bij een Engelse degradatiekandidaat. Hoe goed kan hij zijn! Waarom is hij nooit opgepikt door een Europese subtopper? We moeten hoger mikken! Gewoon even afwachten wat hij straks brengt of kan brengen.
Robson de Souza
Vedette

Heruone wrote: 18 May 2021, 11:17
Robson de Souza wrote: 18 May 2021, 11:15 Ramalho heb je al drie keer de broodnodige ervaring én extra kwaliteit.
Laten we nog niet te vroeg in de polonaise lopen mbt Ramalho ;)
Maar als je hem voor Baumgartl ruilt toch wel?
PCGC
Vedette

Maikel_91 wrote: 18 May 2021, 07:40 Anders wordt het tijd om verder te gaan kijken.
Maar dan mag je gaan voor een TD die spelers voor de structurele plek 2-4 mag gaan halen en incidenteel mag hopen op een wonder van de Champions League. Dan is het dus te laat.

Dit is niet alleen een do-or-die voor John (was het imho vorig jaar al maar goed), maar voor de gehele club. Mensen lijken niet te beseffen dat het dit jaar aanhaken is of (voor in ieder geval heel lange tijd) afhaken. En dat aanhaken kan alleen met een succesvolle transferzomer.
#FreeGeneratie4
Ykhim
Lid scoutingsteam

Menno1 wrote: 18 May 2021, 05:39 Is die Ramalho echt zo matig dan Ykhim? Ik ken de beste man niet, maar weet wel dat men niet zo enthousiast was een jaar geleden. Maar iemand die zo lang met Schmidt heeft gewerkt en al jarenlang een vaste kracht is bij RBS kan toch niet zo slecht zijn toch? Just challenging.
Ik zeg helemaal niet dat hij matig is, ik zeg dat ik hem niet of nauwelijks beter vind dan wat we al hebben, waarbij ik dan vooral denk aan Teze en Boscagli. Dat zijn ook gewoon twee prima verdedigers en als je die wil weghalen uit de basis na dit seizoen, dan toch hopelijk voor iemand die ook daadwerkelijk een klasse beter is. Dat is Ramalho gewoon niet. Idealiter neemt 'ie gewoon de plek van Viergever of Baumgartl in en dan ga je er wellicht wat op vooruit, maar ik mag toch hopen dat dit niet dé aankoop achterin moet gaan worden.

Ik sta niet vaak aan de zijde van PCGC in dit topic, maar deze keer wel. Het is de zomer van de waarheid en vooralsnog is die waarheid behoorlijk teleurstellend.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Het is mei hè, niet (eind) augustus...
Ykhim
Lid scoutingsteam

En daarom staat er 'vooralsnog'.
Post Reply