John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Ren Höek
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Dat Ramalho weinig onderdoet voor Teze en Bosscagli zou kunnen, maar Teze en Bosscagli hebben in ieder geval (nog) niet de ervaring, het leiderschap en het organisatorische vermogen dat Ramalho wel heeft.
Dus alleen al in dat opzicht gaat PSV er toch op vooruit?
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Ardbeg
Mister PSV

Ykhim wrote: 18 May 2021, 13:15 En daarom staat er 'vooralsnog'.
Ik sluit me bij je aan maar zoals we regelmatig verkondigen: Transfers gaan nooit in de volgorde van prioriteit. Laten we het beste hopen, maatje.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Ren Höek wrote: 18 May 2021, 13:18 Dat Ramalho weinig onderdoet voor Teze en Bosscagli zou kunnen, maar Teze en Bosscagli hebben in ieder geval (nog) niet de ervaring, het leiderschap en het organisatorische vermogen dat Ramalho wel heeft.
Dus alleen al in dat opzicht gaat PSV er toch op vooruit?
Ware het niet dat Boscagli en Teze nog flink wat stappen kunnen zetten op die CV-positie. Kortom: het gaat ten koste van ontwikkeling en dus potentiële waarde.

Je kan toch net zo goed Viergever behouden als je puur voor ervaring gaat? Die zal echt niet slechter zijn hoor.
ShovingNE2
Site Admin

Ykhim wrote: 18 May 2021, 13:21 Kortom: het gaat ten koste van ontwikkeling en dus potentiële waarde.
Aan de ene kant willen we prijzen winnen en aan de andere kant vinden we potentiële waarde belangrijk.

De ontwikkeling van Teze en Boscagli was groot het afgelopen jaar. Maar dat op die positie geen leiderschap en ervaring rondliep waardoor de organisatie achterin vaak wankel was heeft ons ongetwijfeld ook punten gekost.

Wat willen we? Het is een beetje hetzelfde als na 13/14. Gaan we knaken vangen en ontwikkelen? Of gaan we prijzen pakken?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam

Je kan de defensie op meerdere manieren ondersteunen. Teze of Boscagli slachtofferen voor iemand die nauwelijks beter is, dat is wat mij betreft kapitaalvernietiging. Haal dan of een glasbak met ervaring achterin, of zet zo'n speler op het middenveld neer.
Heruone
Lid scoutingsteam

Ken jij Ramalho een beetje Ykhim of?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Het gaat niet enkel om de centrale verdedigers en het gaat ook niet enkel over de laatte 4 maar om het totaal plaatje. Als de as goed is en klopt dan staat heel het team beter en dan zul je minder goals tegen krijgen. Als je daarnaast ook wat vaker gaat scoren dan kun je fouten achterin beter compenseren en meer wedstrijden winnen.

Als Schmidt en De Jong naar een brede selectie gaan toewerken waarbij de eerste 15 in principe de 'basis'spelers zijn die altijd spelen. En omdat je spelers hebt die op verschillende posities uit de voeten kunnen dan kun je ermee schuiven. Op deze manier kun je makkelijk 3 wedstrijden in de week verteren.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Heruone wrote: 18 May 2021, 13:35 Ken jij Ramalho een beetje Ykhim of?
Ja, vaak genoeg zien spelen om met enige zekerheid te kunnen stellen dat hij niet beter is dan Teze.
Josef Dettelbacher
Legende

Ykhim wrote: 18 May 2021, 13:51
Ja, vaak genoeg zien spelen om met enige zekerheid te kunnen stellen dat hij niet beter is dan Teze.
:haha:
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Joenepsv
Legende

Wel beter dan Baumgartl en Viergever neem ik aan? Want dan is de eerste stap van het door selecteren geslaagd.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Maar tis een ander type speler, zowieso beter dan Viergever en hetzelfde als Boscagli, maar met ervaring. Nogmaals, tis een solide 7, ik wil een solide 8. Die komt denk ik ook nog wel. Teze gaat naar RB.
Josef Dettelbacher
Legende

Joenepsv wrote: 18 May 2021, 13:57

Wel beter dan Baumgartl en Viergever neem ik aan? Want dan is de eerste stap van het door selecteren geslaagd.
Dat is een beetje als zeggen dat de Eredivisie als geheel sterker wordt wanneer je Emmen vervangt door Cambuur.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Joenepsv
Legende

Bedoel er meer mee te zeggen dat de selectie in niveau er op vooruit gaat als je Baumgartl vervangt voor Ramalho. En dat is voor niemand slecht. Ramalho wordt vast niet op een gouden koets Eindhoven binnen gereden als de verlosser met een vaste basisplaats in het vooruitzicht. Die moet gewoon concurreren met de andere cv's voor een plekje. En de beste die speelt. En zowel Teze als Boscagli zal een betere speler worden met een kwaliteits cv achter of naast zich die de concurrentie scherper maakt. Bovendien denk ik dat Ramalho niet de enige defensieve versterking gaat zijn.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Zelfs Justin de Haas is een verbetering tov Bambi. Zegt verder niks.
PSV90
Nationale topspeler

Joenepsv wrote: 18 May 2021, 14:04 Ramalho wordt vast niet op een gouden koets Eindhoven binnen gereden als de verlosser met een vaste basisplaats in het vooruitzicht. Die moet gewoon concurreren met de andere cv's voor een plekje. En de beste die speelt.
Uiteindelijk zou dat laatste natuurlijk altijd moeten gelden, maar ik kan me niet voorstellen dat hij niet als beoogd basisspeler wordt gehaald (of iig dat dat hem verteld is). Als hij het gevoel had dat hij Baumgartl kwam vervangen was hij bij RBS gebleven lijkt me. Baumgartl zelf is dan weer een prima voorbeeld dat er geen garanties zijn dat je ook daadwerkelijk een basisspeler wordt.
Ardbeg
Mister PSV

PSV90 wrote: 18 May 2021, 14:21
Joenepsv wrote: 18 May 2021, 14:04 Ramalho wordt vast niet op een gouden koets Eindhoven binnen gereden als de verlosser met een vaste basisplaats in het vooruitzicht. Die moet gewoon concurreren met de andere cv's voor een plekje. En de beste die speelt.
Uiteindelijk zou dat laatste natuurlijk altijd moeten gelden, maar ik kan me niet voorstellen dat hij niet als beoogd basisspeler wordt gehaald (of iig dat dat hem verteld is). Als hij het gevoel had dat hij Baumgartl kwam vervangen was hij bij RBS gebleven lijkt me. Baumgartl zelf is dan weer een prima voorbeeld dat er geen garanties zijn dat je ook daadwerkelijk een basisspeler wordt.
Al was Baumgartl wel HEEL dramatisch
Joenepsv
Legende

PSV90 wrote: 18 May 2021, 14:21
Ze zullen hem vast niet verteld hebben dat hij de slechtste centrale verdediger van de afgelopen 20 jaar moet vervangen. Uiteraard zal er gesproken zijn wat ze met hem van plan zijn. Maar aan het eind van de streep moet iedereen goed trainen en nog beter spelen om een basisplaats te krijgen en te houden. Dat geld ook voor Ramalho.
Chucky
Vedette

Nee hoor, dat heet geen doorselecteren.

Doorselecteren is het halen van een top CV die uiteindelijk Teze of Boscagli naar de bank verdrijft waardoor zowel basis als bank sterker wordt. Het moet geen doel zijn om enkel de bank sterker te maken met spelers zonder restwaarde, doet me denken aan de Reker-tijden...
Joenepsv
Legende

Chucky wrote: 18 May 2021, 14:42

Nee hoor, dat heet geen doorselecteren.

Doorselecteren is het halen van een top CV die uiteindelijk Teze of Boscagli naar de bank verdrijft waardoor zowel basis als bank sterker wordt. Het moet geen doel zijn om enkel de bank sterker te maken met spelers zonder restwaarde, doet me denken aan de Reker-tijden...
Dat kun je op verschillende manier interpreteren. Door selecteren is voor mij het verwijderen van spelers die tekort komen voor het niveau dat PSV nastreeft en vervangen voor spelers die dat wel kunnen. Ik heb persoonlijk te weinig van Ramalho gezien de laatste twee jaar om te zeggen dat hij beter of slechter dan Teze is. Ik denk dat dat feit voor de meesten op dit forum geld. Ik ga er dan ook niet vanuit dat hij voor de bank of voor de basis komt. Ik ga ervan uit dat PSV een prima speler haalt die de strijd aan gaat voor een basisplaats en daarmee de concurrentie binnen een selectie aanscherpt en verhoogd waardoor er meer spelers in niveau zullen stijgen.
Menno1
Legende

Ykhim wrote: 18 May 2021, 12:27
Menno1 wrote: 18 May 2021, 05:39 Is die Ramalho echt zo matig dan Ykhim? Ik ken de beste man niet, maar weet wel dat men niet zo enthousiast was een jaar geleden. Maar iemand die zo lang met Schmidt heeft gewerkt en al jarenlang een vaste kracht is bij RBS kan toch niet zo slecht zijn toch? Just challenging.
Ik zeg helemaal niet dat hij matig is, ik zeg dat ik hem niet of nauwelijks beter vind dan wat we al hebben, waarbij ik dan vooral denk aan Teze en Boscagli. Dat zijn ook gewoon twee prima verdedigers en als je die wil weghalen uit de basis na dit seizoen, dan toch hopelijk voor iemand die ook daadwerkelijk een klasse beter is. Dat is Ramalho gewoon niet. Idealiter neemt 'ie gewoon de plek van Viergever of Baumgartl in en dan ga je er wellicht wat op vooruit, maar ik mag toch hopen dat dit niet dé aankoop achterin moet gaan worden.

Ik sta niet vaak aan de zijde van PCGC in dit topic, maar deze keer wel. Het is de zomer van de waarheid en vooralsnog is die waarheid behoorlijk teleurstellend.
Duidelijk, dank. Mijn grootste probleem is dat het niet een type is die complementair is aan Boscagli. En die wil ik toch wel graag in de basis zien, maar dan wel naast een monster van 2 bij 2 meter en een kop als een gasmeter.

Met Baumgartl, Boscagli en Viergever hebben we al CV's met een scheiding in hun haar en een vouw in hun broek. Daar mag wel een dosis mannelijkheid bij. En dat is deze jongen helaas ook niet blijkbaar.
ShovingNE2
Site Admin

Nee? Kijk zijn kaarten stats eens.

Ik wil niet zeggen dat hij Pothuizen voorbij gaat, maar het scheelt weinig..
.

Maar goed, zonder iets gezien en gelezen te hebben is het al een mooi weer verdediger en geen kerel volgens de Menno.

Verder niet biased hoor.
mr.top
Internationale topspeler

Waarschijnlijk functioneert hij wel beter in het systeem van Schmidt. Maar goed, eigenlijk lever jij ook wel weer voer voor de critici die vinden dat er te veel naar de trainer wordt geluisterd. Als die jongen echt zo gemiddeld is dan kun je zelf ook afvragen waarom PSV nog een scouting heeft?
ShovingNE2
Site Admin

Omdat scouting tegenwoordig veel meer is dan alleen spelers opsporen. In de huidge tijd is iedere speler bekend. De omstandigheden kennen is key.
El Sordo
Vedette

ShovingNE2 wrote: 18 May 2021, 16:59 Nee? Kijk zijn kaarten stats eens.
Ach, met dezelfde scherpe typeringen kun je Moreno ook in dat lijstje plaatsen. Toen hoorde ik niemand klagen. Overigens speler van de maand daar, vorige maand net niet.

Schone broek met vouw:
Image

Scheiding in het haar:
Image

Durft niet door te spelen met een kapot oog:
Image
Ykhim
Lid scoutingsteam

Hardop lachen. Hoeveel tijd heeft je die post gekost? :mrgreen:
Post Reply