Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Grasmat
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

• These users thanked the author Grasmat for the post (total 5):
    ArmadaRené1978JordismoortjeEllermanJ
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

Ik moest denken aan wat, volgens mij Gijp heeft gezegd: dat als Woutje straks invalt en het Ajax publiek gaat klappen, dat het publiek dat een beetje gekscherend bedoelt natuurlijk maar dat Wout dan echt gelooft dat hij de verlosser is.

Dat moment was dus vanavond al, maar gaat nog wel een paar keer gebeuren.

Edit: ik bedenk me nu trouwens; hoe zal Brobbey zich gevoeld hebben? Die voelde zich bij NL elftal al kut dat Weghorst de voorkeur kreeg, en nu, bij ZIJN Ajax, waar hij de verloren zoon was die terugkeerde en waar de hoop op gevestigd werd, wordt Weghorst toegezongen zonder ook maar een seconde meegetraind te hebben.
  • These users thanked the author Sensation for the post (total 5):
    StratumZuidMassimoGarnaalHeissenberrugBoszball1913
    Garnaal
    Basisspeler

Sensation wrote: 29 Aug 2024, 23:13 Ik moest denken aan wat, volgens mij Gijp heeft gezegd: dat als Woutje straks invalt en het Ajax publiek gaat klappen, dat het publiek dat een beetje gekscherend bedoelt natuurlijk maar dat Wout dan echt gelooft dat hij de verlosser is.

Dat moment was dus vanavond al, maar gaat nog wel een paar keer gebeuren.

Edit: ik bedenk me nu trouwens; hoe zal Brobbey zich gevoeld hebben? Die voelde zich bij NL elftal al kut dat Weghorst de voorkeur kreeg, en nu, bij ZIJN Ajax, waar hij de verloren zoon was die terugkeerde en waar de hoop op gevestigd werd, wordt Weghorst toegezongen zonder ook maar een seconde meegetraind te hebben.
    Dit is echt dé clou van de hele Weghorst transfer. Als Wout echt eerlijk zou zijn voor de camera zou hij zonder te blozen zeggen dat hij de beste spits op aarde is. Hij houdt zich natuurlijk een beetje in om niet als een grote arrogante kwal over te komen, helaas voor Wout prikt iedereen daar doorheen. Hij vindt zichzelf zó goed, dat hij het simpelweg niet altijd kan verbloemen. Ik moet hem nageven, hij maakt belangrijke goals en werkt voor twee. Het nadeel is echter, als Wout een goaltje maakt, denkt hij; " Ik ben nu nóg beter dan gisteren". Waar elke spits een plafond heeft, gaat dat bij Woutje niet op. Woutje heeft de potentie om tot een hoogte te stijgen waar zelfs de vogels niet meer vliegen, sterrenstof je zuurstof is en waar Felix Baumgartner hoogtevrees van krijgt. Ajax staat dus op zijn lijf geschreven. Ik ben alleen een beetje bang dat zijn medespelers liever met een puntig voorwerp letterlijk iets op zijn lijf schrijven. Very Promesing!
  • These users thanked the author Garnaal for the post (total 3):
    SensationRIOHeissenberrug
    Jeronimo
    Vaste waarde in elftal

Sensation wrote: 29 Aug 2024, 22:17
    VeresRivne wrote: 29 Aug 2024, 22:14 Ik vroeg me net af wat erger is dan under Kontkorst, noemt iemand gewoon Karsdorop. Chapeau, meteen een Antwoord

Anyway voor @psvgouda wij kunnen prachtige clubs loten als Frankfurt, Manchester United, Lazio en AS Roma (die laatste 2 special voor Feyenoord als ze derde worden in de poule).

En een mooie keur aan small clubs als RNS, Qarabag, de broer van Erik Gerets, Elfsborg (voor de LOTR fans) en natuurlijk Fenerbache. Het avontuur roept en morgen weten we wie we loten!

Ik begrijp dat dit jaloersmakend is, bedenkt dan dat jullie vanaf de winter altijd de mogelijkheid hebben er bij te komen! Wel zo gemoedelijk.
    Derde in de poule? In de EL erbij komen? Heb je even gemist dat er een nieuwe opzet is? :mrgreen:
    Denk je net dat Veres de uitzondering onder de Ajacieden is verpest ie het.
  • These users thanked the author Jeronimo for the post:
    Razzaa
    VeresRivne
    Vedette

Jeronimo wrote: 29 Aug 2024, 23:54
    Sensation wrote: 29 Aug 2024, 22:17

Derde in de poule? In de EL erbij komen? Heb je even gemist dat er een nieuwe opzet is? :mrgreen:
    Ik ben zeker Ajacied, en nu we het daar toch over hebben, ik ben eigenlijk wel blij hoe het publiek toch in grote getalen kwam opdagen tegen Bietenstok, helemaal omdat de eerste pot al gespeeld was. Er zijn tijden geweest dat het publiek ook cynisch en afwezig was. En dan zal hier vast wel weer een topic zijn "ze overschatten zichzelf, ze doen alsof ze de CL gewonnen hebben"Ja dat zullen sommigen denken maar ook menigeen niet die ook wel doorhad dat Bietenstok van niveau bal op het dak vier was maar besefte dat het elftal er met al haar beperkingen wel voor knokt en het dus ook wel steun verdient. Opvallend dat Mokio inviel overigens.
  • These users thanked the author VeresRivne for the post (total 2):
    JeronimoMithras
    It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
    SLAVA UKRAINE!!!
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Verdedigers die keer op keer in de val trappen van Brobbey. Geef hem gewoon een half metertje ruimte zodat ie geen contact met je heeft bij het aannemen van de bal. Of je stapt voor hem zodat ie de bal niet kan aannemen, maar laat hem niet de bal aannemen terwijl ie contact met je heeft in de rug. Dat is zijn sterkte en zwakte. Voor de rest was dit Poolse team zo zwak, niveautje NAC (die winnen tenminste), dat is verder geen graadmeter. Maar de tissues in Amsterdam en medialand zijn volgespoten.
    Gefeliciteerd met kwalificatie. Op naar de volgende nederlaag in de Eredivisie.

Overigens snap ik niet waarom meer vrouwen mogen meedoen bij het mannenvoetbal. Zo'n Fitz-Jim doet het toch prima. Jaartje Eredivisie bij de mannen en dan gaat het niveau van het Oranje vrouwen team ook omhoog.

Gebaseerd op mn poll is Kontkorst toch erger. Karsdorp gaat in ieder geval niet zeggen dat ie een PSV shirt had of onder een PSV dekbedje sliep met posters van Ronaldo en Luc Nilis.
    Thoresen
    Nationale topspeler

Heeft iemand iets meegekregen van het verhaal dat Michael van Praag gisteren stomdronken in de lobby is gesignaleerd? Kwaad op iedereen schreeuwend: where is Ajax in the draw; it is a bloody shame; we are the champions, the sons of God.
    Vervolgens is hij naar het politiebureau in Monaco gegaan om matchfixing aan te geven.
    Harminator
    Geselecteerd voor Oranje

Thoresen wrote: 30 Aug 2024, 07:32 Heeft iemand iets meegekregen van het verhaal dat Michael van Praag gisteren stomdronken in de lobby is gesignaleerd? Kwaad op iedereen schreeuwend: where is Ajax in the draw; it is a bloody shame; we are the champions, the sons of God.
    Vervolgens is hij naar het politiebureau in Monaco gegaan om matchfixing aan te geven.
    Niet voordat hij tegen de broekspijpen van Prins Albert aan had staan zeiken.
    Prof_napo
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

Harminator wrote: 30 Aug 2024, 07:38
    Thoresen wrote: 30 Aug 2024, 07:32 Heeft iemand iets meegekregen van het verhaal dat Michael van Praag gisteren stomdronken in de lobby is gesignaleerd? Kwaad op iedereen schreeuwend: where is Ajax in the draw; it is a bloody shame; we are the champions, the sons of God.
    Niet voordat hij tegen de broekspijpen van Prins Albert aan had staan zeiken.
    Met zijn prins albert?
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

VeresRivne wrote: 30 Aug 2024, 00:46
    Jeronimo wrote: 29 Aug 2024, 23:54

Ik ben zeker Ajacied, en nu we het daar toch over hebben, ik ben eigenlijk wel blij hoe het publiek toch in grote getalen kwam opdagen tegen Bietenstok, helemaal omdat de eerste pot al gespeeld was. Er zijn tijden geweest dat het publiek ook cynisch en afwezig was. En dan zal hier vast wel weer een topic zijn "ze overschatten zichzelf, ze doen alsof ze de CL gewonnen hebben"Ja dat zullen sommigen denken maar ook menigeen niet die ook wel doorhad dat Bietenstok van niveau bal op het dak vier was maar besefte dat het elftal er met al haar beperkingen wel voor knokt en het dus ook wel steun verdient. Opvallend dat Mokio inviel overigens.
    Ja, prima en nu even inlezen over nieuwe opzet van de Europese toernooien :mrgreen:
    ruuddevil
    Legende

Wat een nare, nagemaakte jongen is het toch die Weghorst. Zo’n 80 jaar geleden zou hij snel carrière maken. Past prima bij kabouter Kroes overigens.
    Prof_napo
    Internationale topspeler

De pass accuracy fappening is weer gaande in Amsterdam.
    Tegen de lamme en de blinde veel passes geven die aankomen is an sich geen prestatie toch?
    Robson de Souza
    Vedette

Prof_napo wrote: 30 Aug 2024, 08:32 De pass accuracy fappening is weer gaande in Amsterdam.
    Tegen de lamme en de blinde veel passes geven die aankomen is an sich geen prestatie toch?
    Bodo won ook eenvoudig van deze tegenstander. Vorig jaar vierden ze ook feest na een overwinning in Bulgarije. Daarna werd het pas echt leuk.
    Fanatic-U-s
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Fredrik Oppegård

Haha ja dat komt door al dat 'terugkaatsen' wat ik gisteren zag.

Middenveld speelt aanval in en die kaatst de bal direct terug. +1 pass en +1 accuracy. En dat tig keer. Joepie.
    Ex unitate vires
    VeresRivne
    Vedette

Bietenstok was een heel laag niveau, de afgelopen jaren alleen gezien tegen Groningen (2 jaar terug, 6-0); en Rangers (4-0). Dat zegt maar een elftal zo slecht georganiseerd is dat je er altijd van won't hoe slecht je ookbent.
    It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
    SLAVA UKRAINE!!!
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Prof_napo wrote: 30 Aug 2024, 08:32 De pass accuracy fappening is weer gaande in Amsterdam.
    Laat ze in de waan, zou ik zeggen
    DonyellMalen
    Legende

• These users thanked the author DonyellMalen for the post:
    BarryBanaan
    Pierre
    Lid 2e elftal

Alex Kroes, 1 meter 56 pure intimidatie.
  • These users thanked the author Pierre for the post:
    koetje
    Maax
    Meervoudig international

Lees nu pas dat Lyon niet terugkomt voor Forbs, geweldig haha
    Prof_napo
    Internationale topspeler

Maax wrote: 30 Aug 2024, 10:56 Lees nu pas dat Lyon niet terugkomt voor Forbs, geweldig haha
    Alex - meesteronderhandelaar - Kroes
    Ittot
    Internationale topspeler

Ho ho. Er waren méér clubs geïnteresseerd volgens Kroes. Hopelijk zijn die net zo hard weggejaagd. Zitten ze lekker met Forbs, Godts en Bergwijn op links. En 4 spitsen.
  • These users thanked the author Ittot for the post:
    Ronaldio
    grasveld
    Internationale topspeler

Brobbel en Egpom zullen wel allebei blijven. Leuk, samen met Wegworst en Rijkhoff. Gezellig in de punt.
    Maax
    Meervoudig international

Heel die selectie is compleet uit balans. Een Akpom kan je echt afschrijven als die het hele jaar amper gaat spelen, en denk dat dit echt wel de laatste keer is dat je nog dit bedrag voor Forbs kan vangen.
    Teletubby
    Nationale topspeler

Maax wrote: 30 Aug 2024, 10:56 Lees nu pas dat Lyon niet terugkomt voor Forbs, geweldig haha
    Ik geloof ook voor geen ene reet dat ze 15 miljoen hebben geboden. Als kroes daadwerkelijk een bod binnen had gekregen waardoor hij Forbs voor 15 miljoen de deur uit zou kunnen doen dan was hij allang weg. Vergeet niet dat ze 30-35 miljoen moesten zakken in salaris en ze hebben drie grootverdieners gehaald (Rugani, Wappie Wout en Traore) en hebben alleen Mikautadze, Conceicao, rulli en Sanchez definitief kunnen slijten. Sosa en medic gaan natuurlijk als een boomerang terugkomen volgend jaar want wat die verdienen nu dat gaan ze nooit meer doen.

Ik vraag me af of ze tot nu toe zoveel in salaris lasten zijn gezakt eigenlijk.
    Maax
    Meervoudig international

Teletubby wrote: 30 Aug 2024, 11:17
    Ik geloof ook voor geen ene reet dat ze 15 miljoen hebben geboden. Als kroes daadwerkelijk een bod binnen had gekregen waardoor hij Forbs voor 15 miljoen de deur uit zou kunnen doen dan was hij allang weg. Vergeet niet dat ze 30-35 miljoen moesten zakken in salaris en ze hebben drie grootverdieners gehaald (Rugani, Wappie Wout en Traore) en hebben alleen Mikautadze, Conceicao, rulli en Sanchez definitief kunnen slijten. Sosa en medic gaan natuurlijk als een boomerang terugkomen volgend jaar want wat die verdienen nu dat gaan ze nooit meer doen.

Ik vraag me af of ze tot nu toe zoveel in salaris lasten zijn gezakt eigenlijk.
    VI meldde toch 15?

Kan ook goed 5 basis zijn, 5 bij worden van InternationaL en 5 met andere (moeilijk haalbare) bonussen.
    Wat jij zegt, ik geloof er eigenlijk ook weinig van dat ze 15 zouden afslaan.
    Post Reply