John de Jong
- ShovingNE2
- Site Admin
Wat is het dan? Vriends? Dat is trollen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
Ik moet toegeven dat ik puur op gevoel ook lichtelijk bezorgd ben. Het is voor mij niet logisch dat een zogenaamd ervaren jongen bij RB Salzburg al die jaren gewoon dáár speelt ipv hogerop. RB Salzburg is zelf wellicht een leuk team, maar die competitie stelt geen drol voor.
Aan de andere kant: ik weet de context van deze transfer nog niet. Is dit dé man die het moet gaan doen als leider van de verdediging, of is hij een vervanger voor een speler die nu al niet veel in de basis staat?
Aan de andere kant: ik weet de context van deze transfer nog niet. Is dit dé man die het moet gaan doen als leider van de verdediging, of is hij een vervanger voor een speler die nu al niet veel in de basis staat?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
- Magnus
- Meervoudig international
Wie ben jij om een waardeoordeel te hangen aan andermans voorstellen?
Verder maak je het vooral groter dan het is. Dat iemand hem met Vriends vergelijkt, kun je toch gewoon negeren. Het wordt pas vervelend als het door blijft gaan omdat iedereen en zijn buurman eventjes moet benoemen hoe belachelijk de reactie wel niet is.
- Maikel
- Site Admin
Het wordt nog vervelender dat jij er dan ook weer persoonlijk op moet reageren.Magnus wrote: ↑19 May 2021, 09:42 Wie ben jij om een waardeoordeel te hangen aan andermans voorstellen?
Verder maak je het vooral groter dan het is. Dat iemand hem met Vriends vergelijkt, kun je toch gewoon negeren. Het wordt pas vervelend als het door blijft gaan omdat iedereen en zijn buurman eventjes moet benoemen hoe belachelijk de reactie wel niet is.
Het is een overdrijving die smeekt om reactie. Velen zijn allang het stadium van kritisch zijn voorbij.
Jullie zien me wel weer meer posten wanneer het weer iets gezelliger is.
-
- Clubvoorkeur: PSV und der BVB
Red Bull Salzburg zou hier standaard in de top 3 eindigen en ook gewoon vaak boven ons eindigen.
Ik baseer me vooral op de meningen van Red Bull Salzburg-fans, die balen echt enorm van zijn vertrek en noemen hem een hele belangrijke bouwsteen van het elftal. Wie zijn wij dan, aangezien 95% hier hem nooit heeft zien voetballen, om te zeggen dat hij niets gaat toevoegen? Ik heb het hier al vaker gezegd maar sommige mensen schijnen hier vooraf te evalueren. Ben benieuwd hoe dat bij jullie op het werk gaat
Ik baseer me vooral op de meningen van Red Bull Salzburg-fans, die balen echt enorm van zijn vertrek en noemen hem een hele belangrijke bouwsteen van het elftal. Wie zijn wij dan, aangezien 95% hier hem nooit heeft zien voetballen, om te zeggen dat hij niets gaat toevoegen? Ik heb het hier al vaker gezegd maar sommige mensen schijnen hier vooraf te evalueren. Ben benieuwd hoe dat bij jullie op het werk gaat
- Magnus
Daar twijfel ik inderdaad ook niet aan. Zeker dat mensen dit onderonsje tussen Shoving en mij ook als vervelend en 'vervuilend voor het topic' beschouwen. En daar komt dit dan ook nog bovenop. Ik ben er niet blind voor dat ik het in principe alleen maar erger maak hiermee, maar ik vind Shoving zeer vervelend in meerdere topics. Hij denkt dat hij het morele kompas van het forum is die over elk onderwerp even zijn zegje doet. Wie is de trol, wie is te kritisch, wie is er naïef, wie snapt het allemaal niet.Maikel_91 wrote: ↑19 May 2021, 09:44Het wordt nog vervelender dat jij er dan ook weer persoonlijk op moet reageren.Magnus wrote: ↑19 May 2021, 09:42 Wie ben jij om een waardeoordeel te hangen aan andermans voorstellen?
Het is een overdrijving die smeekt om reactie. Velen zijn allang het stadium van kritisch zijn voorbij.
- Trixm
- Vedette
Die Ramalho zou inderdaad sowieso een versterking voor ons moeten zijn. Ervaring op een relatief hoog niveau.
Mij bekruipt het gevoel dat de financiële mededeling van een maand geleden wel eens de verkeerde indrukken heeft gewekt. Ik verwacht niet dat we dit jaar ineens hele gekke dingen gaan doen, zoals voor 5 miljoen per jaar een Alderweireld gaan aantrekken. Die huishouding moet je als PSV zijnde helemaal niet willen. Dat is al een keer goed fout gegaan. Ik hoop dat we verstandige keuzes blijven maken en met het reservepotje sneller kunnen schakelen. Ik geloof er totaal niet in dat we ineens vier Götzes hebben rondlopen aan het einde van de zomer, en daarmee zullen een aantal leden behoorlijk teleurgesteld zijn.
Mij bekruipt het gevoel dat de financiële mededeling van een maand geleden wel eens de verkeerde indrukken heeft gewekt. Ik verwacht niet dat we dit jaar ineens hele gekke dingen gaan doen, zoals voor 5 miljoen per jaar een Alderweireld gaan aantrekken. Die huishouding moet je als PSV zijnde helemaal niet willen. Dat is al een keer goed fout gegaan. Ik hoop dat we verstandige keuzes blijven maken en met het reservepotje sneller kunnen schakelen. Ik geloof er totaal niet in dat we ineens vier Götzes hebben rondlopen aan het einde van de zomer, en daarmee zullen een aantal leden behoorlijk teleurgesteld zijn.
Saibari is underrated.
-
- Legende
Dat is vooral onze tekortkoming ipv hun verdienste. Red Bull zelf is een zeer capabele tegenstander van gelijkwaardig niveau
De andere clubs hoor je onder normale omstandigheden gewoon te verslaan. Bovendien is een competitie méér dan alleen de drie beste clubs.
- Maikel
- Site Admin
Dan stuur je een PM om er samen uit te komen. Net ben je in een uur tijd in meerdere topics bezig met op hem reageren.Magnus wrote: ↑19 May 2021, 09:49 Daar twijfel ik inderdaad ook niet aan. Zeker dat mensen dit onderonsje tussen Shoving en mij ook als vervelend en 'vervuilend voor het topic' beschouwen. En daar komt dit dan ook nog bovenop. Ik ben er niet blind voor dat ik het in principe alleen maar erger maak hiermee, maar ik vind Shoving zeer vervelend in meerdere topics. Hij denkt dat hij het morele kompas van het forum is die over elk onderwerp even zijn zegje doet. Wie is de trol, wie is te kritisch, wie is er naïef, wie snapt het allemaal niet.
Jij vindt het vervelend, hij vindt het vervelend en de rest die het moet zien vindt het ook vervelend. De opmerkingen die Shoving maakt over de negatieve posts die komen er ook over de positieve posts.
En we kunnen dan wel hele dagen naar elkaar gaan wijzen van: 'Jij bent een troll' of 'ik mag hier niks zeggen'. Maar het is gewoon kinderachtig gedoe.
Maargoed, ik ga me weer stiller houden. Werkt prima voor mezelf de laatste tijd
- Magnus
Mee eens. Ik ga er weer over ophouden. Ik hoop dat anderen in de toekomst ook kiezen voor het versturen van een PM als ze de opmerking van een ander vervelend vinden, te kritisch vinden of verdenken dat hij het alleen plaatst om te trollen.Maikel_91 wrote: ↑19 May 2021, 09:52Dan stuur je een PM om er samen uit te komen. Net ben je in een uur tijd in meerdere topics bezig met op hem reageren.Magnus wrote: ↑19 May 2021, 09:49 Daar twijfel ik inderdaad ook niet aan. Zeker dat mensen dit onderonsje tussen Shoving en mij ook als vervelend en 'vervuilend voor het topic' beschouwen. En daar komt dit dan ook nog bovenop. Ik ben er niet blind voor dat ik het in principe alleen maar erger maak hiermee, maar ik vind Shoving zeer vervelend in meerdere topics. Hij denkt dat hij het morele kompas van het forum is die over elk onderwerp even zijn zegje doet. Wie is de trol, wie is te kritisch, wie is er naïef, wie snapt het allemaal niet.
Jij vindt het vervelend, hij vindt het vervelend en de rest die het moet zien vindt het ook vervelend. De opmerkingen die Shoving maakt over de negatieve posts die komen er ook over de positieve posts.
En we kunnen dan wel hele dagen naar elkaar gaan wijzen van: 'Jij bent een troll' of 'ik mag hier niks zeggen'. Maar het is gewoon kinderachtig gedoe.
Maargoed, ik ga me weer stiller houden. Werkt prima voor mezelf de laatste tijd
Overigens was de reactie in het andere topic gewoon inhoudelijk, ondanks de misschien wat vervelende toon van de opmerking. Staat hier volledig los van.
- Ardbeg
- Mister PSV
Magnus wrote: ↑19 May 2021, 09:49Daar twijfel ik inderdaad ook niet aan. Zeker dat mensen dit onderonsje tussen Shoving en mij ook als vervelend en 'vervuilend voor het topic' beschouwen. En daar komt dit dan ook nog bovenop. Ik ben er niet blind voor dat ik het in principe alleen maar erger maak hiermee, maar ik vind Shoving zeer vervelend in meerdere topics. Hij denkt dat hij het morele kompas van het forum is die over elk onderwerp even zijn zegje doet. Wie is de trol, wie is te kritisch, wie is er naïef, wie snapt het allemaal niet.
Allemaal leuk en aardig maar jij staat ook vooraan in de rij om te gaan zeiken als iemand het niet met je eens is. Jij probeert nog recht te breien waarom je sceptisch bent over Ramalho terwijl je niet weet wat zijn rol in het team wordt en je zelf toe gaf dat je hem als speler niet kent. Geef gewoon toe dat je hem niet kent en dat je het wel mee gaat maken aankomend seizoen. Tuurlijk krijg je reacties als je het negatief insteekt als je hem niet kent.
Of is het nu tijd voor de eeuwige "Je mag hier niet kritisch zijn op dit forum"?
- Hatseflats
- Vedette
Waar PSV zelf niet goed in is, doet vrijwel iedereen hier het wel, namelijk makkelijk scoren.
Als de Jong Alderweireld binnenhaalt dan is het een topaankoop en vele credits naar de Jong, maar als de competitie begint en Alderweireld 2 wedstrijden een blunder maakt dan is de wereld te klein en moet de Jong oprotten, want kutaankoop, bord op schoot scouting, ouwe ajaxied met nul meerwaarde en boehboehboeh
Heb het gevoel dat hij het echt nooit goed gaat doen.
Met een beperkt budget moet er nu eenmaal creatief omgegaan worden met geld en ik denk dat de Jong nu gewoon goed bezig is.
PSV kan gewoon niet zomaar een speler kopen voor 25mil. Deal with it!
Als de Jong Alderweireld binnenhaalt dan is het een topaankoop en vele credits naar de Jong, maar als de competitie begint en Alderweireld 2 wedstrijden een blunder maakt dan is de wereld te klein en moet de Jong oprotten, want kutaankoop, bord op schoot scouting, ouwe ajaxied met nul meerwaarde en boehboehboeh
Heb het gevoel dat hij het echt nooit goed gaat doen.
Met een beperkt budget moet er nu eenmaal creatief omgegaan worden met geld en ik denk dat de Jong nu gewoon goed bezig is.
PSV kan gewoon niet zomaar een speler kopen voor 25mil. Deal with it!
- El Sordo
- Vedette
Wat mij vooral een gemis lijkt en wat ikzelf altijd zo leuk vind aan een transferwindow is de verwondering, de verbeelding van een nieuwe speler die alles op z’n plek laat vallen en de ietwat dromerige anticipatie. Het zijn in het verleden niet altijd grote of bekende namen geweest die ons naar een hoger niveau hebben getild. Ik vraag me oprecht af wat er nog leuk aan is als je alles zo zakelijk bekijkt en vooraf overmatig probeert te analyseren. Het heeft toch maar weinig zin om nieuwe spelers af te schrijven dan wel als verlosser te zien ruim voordat er überhaupt een serie wedstrijden is gespeeld.
Ja, de druk is groot en ja, er moet veel gebeuren. Maar dit is toch onderdeel van de magie van voetbal?
Ja, de druk is groot en ja, er moet veel gebeuren. Maar dit is toch onderdeel van de magie van voetbal?
- ruuddevil
- Legende
“Velen zijn allang het stadium van kritisch zijn voorbij.”Maikel_91 wrote: ↑19 May 2021, 09:44Het wordt nog vervelender dat jij er dan ook weer persoonlijk op moet reageren.Magnus wrote: ↑19 May 2021, 09:42 Wie ben jij om een waardeoordeel te hangen aan andermans voorstellen?
En dit is geen overdrijving? Zijn het er echt ‘velen’?
- Ailon
- Vedette
:offtopic: , maar moet wel even van mijn hartMagnus wrote: ↑19 May 2021, 09:49 Daar twijfel ik inderdaad ook niet aan. Zeker dat mensen dit onderonsje tussen Shoving en mij ook als vervelend en 'vervuilend voor het topic' beschouwen. En daar komt dit dan ook nog bovenop. Ik ben er niet blind voor dat ik het in principe alleen maar erger maak hiermee, maar ik vind Shoving zeer vervelend in meerdere topics. Hij denkt dat hij het morele kompas van het forum is die over elk onderwerp even zijn zegje doet. Wie is de trol, wie is te kritisch, wie is er naïef, wie snapt het allemaal niet.
Ik vond het niet vervelend maar zeer herkenbaar.
Wel wil ik vooropstellen dat Shoving de oprichter is van dit forum waarvoor hij alle credits verdient. Ik was een van de eerste drie of vier leden van dit forum in 2017 (waarom mijn aanmelddatum naar 3 jaar verder is verplaatst, is me een volkomen raadsel).
Maar dat "morele kompas" is in toenemende mate te bepeuren. En hierdoor gaat hij steeds meer dit forum "ownen" op een manier die een belemmering zou kunnen zijn voor de ledengroei. En tevens proef ik een stukje nepotisme (een mening, dus).
Nog maar pas geleden is vanwege dat kompas een markante dame opgestapt. Eentje met wie ik vaak van mening verschilde - zeker op maatschappelijk vlak - maar die vanwege haar juridische achtergrond een paar juweeltjes van posten heeft achtergelaten die niet alleen verhelderend maar ook leerzaam waren. Ook een ander poster die door iedereen gerespecteerd werd om zijn goed doordachte mening heeft de pijp aan Maarten gegeven.
Ikzelf communiceer nogal veel via de PB (PM) met een aantal medeposters vooral op gebied van info uitwisseling maar ben nu steeds meer geneigd het daarbij te laten.
Ik waardeer Shoving als persoon. Maar het "kompas" mag wel een onsje minder. Dit is vooral een forum van meningen en maar voor een klein percentage van feiten. Daar kunnen we respectvol mee omgaan. Ook als het niet strookt met feiten die misschien bij lang niet iedere forumposter of zelfs de media bekend zijn.
Last edited by Ailon on 19 May 2021, 10:53, edited 1 time in total.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
-
- Legende
Nouja, "vroeger" las je op teletekst opeens dat PSV de Australiër Lindsay Wilson had gecontracteerd, waarna je tegen je vader zei "ik ben benieuwd!", en je vader zei "als ze van zo ver moeten komen, dan moet het wel unne goeie zijn".El Sordo wrote: ↑19 May 2021, 10:31 Wat mij vooral een gemis lijkt en wat ikzelf altijd zo leuk vind aan een transferwindow is de verwondering, de verbeelding van een nieuwe speler die alles op z’n plek laat vallen en de ietwat dromerige anticipatie. Het zijn in het verleden niet altijd grote of bekende namen geweest die ons naar een hoger niveau hebben getild. Ik vraag me oprecht af wat er nog leuk aan is als je alles zo zakelijk bekijkt en vooraf overmatig probeert te analyseren. Het heeft toch maar weinig zin om nieuwe spelers af te schrijven dan wel als verlosser te zien ruim voordat er überhaupt een serie wedstrijden is gespeeld.
Little did he know..
- Maikel
- Site Admin
Is bij heel veel, hadden te maken met een serverhost die achter onze rug bezig was met zaakjes en onze PM's aan het meelezen was. Gooide daarna het hele forum offline toen hij op die manier ontdekte dat we achter de schermen bezig waren met een nieuwe server. [mention]deninho32[/mention] heeft toen in een dag tijd alles en iedereen overgezet. Bij een aantal leden is de datum handmatig terug gezet als ze dit graag wilde. Gezien jij toen met pensioen was heb je dit niet mee gekregen en heb je dat verzoek nooit kunnen doen.
- Ailon
- Vedette
Ahh, duidelijk. Bedankt!Maikel_91 wrote: ↑19 May 2021, 10:52Is bij heel veel, hadden te maken met een serverhost die achter onze rug bezig was met zaakjes en onze PM's aan het meelezen was. Gooide daarna het hele forum offline toen hij op die manier ontdekte dat we achter de schermen bezig waren met een nieuwe server. @deninho32 heeft toen in een dag tijd alles en iedereen overgezet. Bij een aantal leden is de datum handmatig terug gezet als ze dit graag wilde. Gezien jij toen met pensioen was heb je dit niet mee gekregen en heb je dat verzoek nooit kunnen doen.
-
- Legende
Overigens vind ik dit net zo goed voor het spelletje zelf opgaan. Alles is tegenwoordig gestaafd met cijfertjes en grafieken, waardoor het voor mij behoorlijk wat aan romantiek heeft verloren.El Sordo wrote: ↑19 May 2021, 10:31 Wat mij vooral een gemis lijkt en wat ikzelf altijd zo leuk vind aan een transferwindow is de verwondering, de verbeelding van een nieuwe speler die alles op z’n plek laat vallen en de ietwat dromerige anticipatie. Het zijn in het verleden niet altijd grote of bekende namen geweest die ons naar een hoger niveau hebben getild. Ik vraag me oprecht af wat er nog leuk aan is als je alles zo zakelijk bekijkt en vooraf overmatig probeert te analyseren. Het heeft toch maar weinig zin om nieuwe spelers af te schrijven dan wel als verlosser te zien ruim voordat er überhaupt een serie wedstrijden is gespeeld.
- ShovingNE2
- Site Admin
Je post is vooral iemand het graf in prijzen, ik ga er niet op in. Met je 'waarderen als persoon'. Vanachter een totaal anoniem account een zware persoonlijke aanval verdient verder geen repliek.
Maar wat hierboven staat is pertinent onjuist. Ze kreeg van figuren op social echt bizarre PB's. Daarom was ze vertrokken. Mij dat vertrek in de schoenen schuiven is abject en infaam. Maar je kan je verder achter je anoniemiteit verschuien.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Ailon
- Vedette
Ainsi soit-il.ShovingNE2 wrote: ↑19 May 2021, 11:05Je post is vooral iemand het graf in prijzen, ik ga er niet op in. Met je 'waarderen als persoon'. Vanachter een totaal anoniem account een zware persoonlijke aanval verdient verder geen repliek.
Maar wat hierboven staat is pertinent onjuist. Ze kreeg van figuren op social echt bizarre PB's. Daarom was ze vertrokken. Mij dat vertrek in de schoenen schuiven is abject en infaam. Maar je kan je verder achter je anoniemiteit verschuien.