Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
ShovingNE2
Site Admin

Ja, want een grote bak afschrijvingen en salarissen gaan minimaal nog een half jaar door en waarschijnlijk een heel jaar.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Tisaltijdwat
Veelbelovend talent

milansandro wrote: 31 Aug 2024, 08:04 Dat bericht van die Fabioli op Instagram :lol:
We zijn fucking 2 wedstrijden onderweg in de competitie met alweer een nederlaag tegen een KKD promovist..
Die Fabioli doet net alsof ze zijn ontsnapt uit de hel van Dante..
Het is wel precies de trainer die ze verdienen :lol:
Nou als je op insta zoveel woorden nodig hebt om je punt te maken…
Als hij tijdens de training zo langdradig is slaapt iedereen daar op de club :sleep: :sleep:
Joenepsv
Legende

Ajax neemt wel risico hoor. Er wordt daar alleen maar naar de korte termijn gekeken en ze proberen met een paar hele dure maar ook matige spelers (Traore, Kontkorst en Rukkani) dit seizoen CL voetbal te halen. Ondertussen hebben ze de helft van het brandhout verhuurt onder niet bepaald gunstige voorwaarden en zit de andere helft van het brandhout nog in een selectie waar dit seizoen niemand beter gaat worden.
  • These users thanked the author Joenepsv for the post:
    Sensation
    mr.top
    Internationale topspeler

Joenepsv wrote: 31 Aug 2024, 08:34 Ajax neemt wel risico hoor. Er wordt daar alleen maar naar de korte termijn gekeken en ze proberen met een paar hele dure maar ook matige spelers (Traore, Kontkorst en Rukkani) dit seizoen CL voetbal te halen. Ondertussen hebben ze de helft van het brandhout verhuurt onder niet bepaald gunstige voorwaarden en zit de andere helft van het brandhout nog in een selectie waar dit seizoen niemand beter gaat worden.
    Ik denk toch dat ze dit gaat lukken. Ze spelen niet verkeerd en het ziet er naar uit dat Feyenoord dit jaar afhaakt.
  • These users thanked the author mr.top for the post:
    Mithras
    TomPSV
    Legende

Ik denk ook dat Ajax een goede kans maakt op de tweede plek. Als alle spelers fit zijn, kunnen ze qua namen gewoon een prima elftal opstellen en verdedigend staat het vele malen beter, daar kom je al heel ver mee in de Eredivisie.
  • These users thanked the author TomPSV for the post:
    mr.top
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Clubvoorkeur: PSV
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Meh, ik ben het vooral eens met Sjakie.

Image
  • These users thanked the author Grasmat for the post:
    Tisaltijdwat
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Volksmennertje. Net zo'n acteur als Wappie. En die domme supporters slikken het als zoete koek waarschijnlijk.
    Hatseflats
    Vedette

Dit is inderdaad te triest voor woorden. Chatgpt heeft z'n werk goed gedaan.
    En al die Ajacieden kunnen zich nu lekker aftrekken op dit stukje erotiek.
    :kots:
    ruuddevil
    Legende

De Realist wrote: 31 Aug 2024, 03:29
    Ivicii wrote: 30 Aug 2024, 23:49 Hele vage keuzes bij Ajax, je overbodige spelers ogenschijnlijk verhuren tegen voor Ajax geen gunstige omstandigheden qua toekomstige verkoop ( lijkt het iig ) toch zelf wel redelijk prijzige spelers qua salaris halen. Neem aan dat rugani en weghorst niet voor 300.k op jaarbasis komen.

Het lijkt er een beetje op dat ze toch t idee hebben dat ze 2e kunnen worden en daarom gevaarlijk hoog spel gaan spelen. Want weer een jaar CL missen is echt funest voor die hele toko
    Ik denk dat ze hier serieus zonder bedenkingen van uitgaan
    Dat dachten ze afgelopen seizoen ook. Nadat ze hadden verloren van amateurs bekeken ze in de winterstop het slagveld en riepen tegen elkaar WZAWZDB. Mede omdat ze in de competitie een paar potjes hadden gewonnen, wat statistisch volkomen normaal was. Ze haalden Henderson en dachten gewoon nog 2e te worden.
    StratumZuid
    Vedette

Zijn ze al failliet?
    In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
    alles van goud
    PsvBmg
    Vaste waarde in elftal

Ajax is kut
  • These users thanked the author PsvBmg for the post:
    Tisaltijdwat
    Teletubby
    Nationale topspeler

Het gaat de komende tijd geweldig worden, de enige creatieve speler ligt eruit voor een maand (Berghuis) dus de komende periode gaan ze nauwelijks kansen creëren. Fabiola met het tranentrekkende theater bericht om de volgende keer weer gelijk te spelen tegen Utrecht. Ze hebben zo enorm veel geluk dat Feyenoord Ajax niet doorgaat want dat was in de kuip een feestje geworden.
    Op weg naar nr 26
    Vedette

TomPSV wrote: 31 Aug 2024, 08:42 Ik denk ook dat Ajax een goede kans maakt op de tweede plek. Als alle spelers fit zijn, kunnen ze qua namen gewoon een prima elftal opstellen en verdedigend staat het vele malen beter, daar kom je al heel ver mee in de Eredivisie.
    Dat denk ik ook, al mag je dat niet zeggen hier 😉. Hun sportieve mogelijkheden dit seizoen in de Eredivisie staan los van financiën, ze hebben een prima as met Rugani, Sutalo, Henderson en Weghorst/Brobbey.
    Met Berghuis, Brobbey, Taylor en de rest eromheen is dat op papier niet minder dan Twente, AZ en misschien zelfs Feyenoord. Top3 is realistisch wel op basis daarvan.
    MC Hammer
    International

Op weg naar nr 26 wrote: 31 Aug 2024, 09:09
    TomPSV wrote: 31 Aug 2024, 08:42 Ik denk ook dat Ajax een goede kans maakt op de tweede plek. Als alle spelers fit zijn, kunnen ze qua namen gewoon een prima elftal opstellen en verdedigend staat het vele malen beter, daar kom je al heel ver mee in de Eredivisie.
    Dat denk ik ook, al mag je dat niet zeggen hier 😉. Hun sportieve mogelijkheden dit seizoen in de Eredivisie staan los van financiën, ze hebben een prima as met Rugani, Sutalo, Henderson en Weghorst/Brobbey.
    Met Berghuis, Brobbey, Taylor en de rest eromheen is dat op papier niet minder dan Twente, AZ en misschien zelfs Feyenoord. Top3 is realistisch wel op basis daarvan.
    De spelers die je noemt zijn dezelfde als ze afgelopen seizoen hadden, aangevuld met Rugani en Weghorst, waarbij die laatste Brobbey zou vervangen. Dat laatste is een aanname, misschien gaan ze met die twee in de spits spelen voor echt Ajaxvoetbal.

Ze hebben een mindere keeper dan vorig jaar en drie spitsen die allen verwachten te spelen. En ik zie wel gebeuren dat Brobbey aan het einde van de rit maximaal zijn aankoopbedrag nog waard is. Tel uit je winst.

Eigenlijk is dus de grote plus bij Ajax Rugani, waarvan we nog moeten zien wat het wordt. Vorig jaar hadden ze daar Kaplan en die vonden ze geweldig. De zwakste broeder van toen staat nu in het rijtje van goede as: Sutalo.

Ik heb ze tegen die Polen niet gezien, donderdag, maar alle potjes die ik wel heb gezien (de rest) was Ajax matig. Ik zie hun plafond niet hoog in en hun ondergrens laag. Dan valt of staat alles bij de leiding van die kleine Italiaan, maar die is er volgens mij vooral om zichzelf in de picture te krijgen, gezien zijn instagramberichtjes. Als Bosz zoiets zou doen... Vraag me erg af hoe lang hij steun houdt van spelers. Ja, zolang ze winnen blijft het rustig. Maar nog een verliespartij en het ziet er al penibel uit.
  • These users thanked the author MC Hammer for the post:
    De Realist
    Hammertime!
    VeresRivne
    Vedette

Ykhim wrote: 31 Aug 2024, 00:38
    ajax wrote: 30 Aug 2024, 23:43Als je niet weet hoe het werkelijk in elkaar zit en hoeveel werkelijk betaald wordt voor minimaal 1 seizoen huur dan zeg niks.
    Maar even serieus, ben jij als Ajacied nou content met de zaken die gedaan zijn? Ook in het licht van wat Kroes gezegd heeft? Dat je tientallen miljoenen moet gaan verdienen om Ajax op financieel niveau weer enigszins op de rails te krijgen? Dan is het toch stuitend en zorgelijk dat er niks van komt? Je verhuurt de helft van de Mislintat Minkukels, maar onder ogenschijnlijk ongunstige voorwaarden, waardoor ze volgende zomer weer allemaal op het trainingscomplex verschijnen, inclusief hun gigantische salarissen? En dat er ondertussen voor geen meter gebouwd wordt aan een duurzame toekomst, maar het spaarzame geld wordt uitgegeven aan relatief oude spelers als Weghorst, Rugani en Traoré? Op mij komt het over alsof men denkt dat er op deze manier een 3e plek in zit en dat er dan CL gehaald wordt, waarmee e.e.a. hersteld kan worden, wat allebei natuurlijk allerminst zeker is. Maar is er ook enig besef dat als deze methode niet werkt en dingen weer tegenzitten - wat niet ondenkbaar is - Ajax nog veel verder van huis is dan het al was? Je kan wel dit soort vinnige reacties geven, maar als je het raam opent, dan gaan alle alarmbellen in de omgeving toch af?

Je bent één serieuze vormcrisis en een paar serieuze blessures verwijderd van een sportieve ramp hè. Alwéér. Ik zou me echt zorgen maken als het mijn club was geweest. Gelukkig is dat niet zo en kan ik er smakelijk om lachen. Het voelt toch een beetje alsof het universum zichzelf nu hersteld nadat Ajax twee titels in de schoot geworden kreeg in het coronajaar en het jaar waarin PSV in topwedstrijden zo hard genaaid werd dat de KNVB excuses moest maken. Lekker man.

Mwoah vind jou hier ook wel aardig onredelijk wat dat betreft.

Er is niet voldoende verkocht, dat Kroes ook geen wonderen kon verrichten had ik wel voorzien. Al hoopte ik wel op meer dan we nu gezien hebben.

Maar de zaak had nog veel erger kunnen zijn, je zit nog steeds in de Europa League terwijl je in een slecht scenario ook helemaal geen Europa had kunnen hebben. Verder zijn er wat dure ervaren krachten aangetrokken maar ook dat is niet geheel onlogisch. Je hebt ook jongere spelers die weer dat geraamte nodig hebben om te leren en ontwikkelen. Zoveel heeft Ajax qua transfersommen niet uitgegeven (Weghorst 2.5 miljoen) ja je hebt andere spelers gehaald als Traore en Rugani met hoog salaris maar dat is niet waar de grootste problemen zitten.

Ik las dat iemand Farioli hier vergeleek met Advocaat, ook dat vind ik krom. Farioli toonde juist aan wel met jeugdspelers aan de slag te willen, en dat is voor de Medio Lange termijn ook wel noodzakelijk.
    It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
    SLAVA UKRAINE!!!
    Kezmania
    Meervoudig international

Je lacht je de ballen uit de broek als PSV’er met die nieuwe datum voor Feyenoord - Ajax 😂😂

Mogen we niet mopperen..

Dat we tegen die tijd al 12 punten losstaan weerhoudt beider supporters er niet van om het woord ‘competitievervalsing’ te prediken en ik snap het ook nog een beetje.
    Jeronimo
    Vaste waarde in elftal

Pasveer, Hendo, Berghuis, Bergwijn + nog een paar die al een tijdje meelopen, ik vind dat ervaring genoeg.

Maar ik snap dat ze all-in gaan voor een plek bij de eerste 3 en dat moet kunnen maar als dat niet lukt heeft Kroes volgend seizoen een nog grotere uitdaging dan deze zomer.

Ze zijn niet minder dan AZ en Twente maar beter vind ik ze ook niet
    Voormalig KG
    Lid scoutingsteam

Hilarisch hoe ze bij Ajax als Feyenoord reageren op de inhaalwedstrijd van de Klassieker op de woensdag 18:00 voordat ze in het weekend tegen PSV mogen aantreden.

Dan komt er nog een inhaalwedstrijd tussendoor van afgelopen weekend ergens.. heerlijk
    Jwoeloe
    Moderator

Vorig jaar vond niemand het oneerlijk toen wij in een week tijd Twente (uit), Sevilla (uit) en Feyenoord (uit) speelden. Dat zijn ook 3 zware wedstrijden in een week tijd. We weten allemaal hoe dat afliep.
  • These users thanked the author Jwoeloe for the post (total 12):
    TijnTomPSV023De RealistSkuddemHeissenberrugComeOnPSVpsvgouda10. NilisLucieNilisDonyellMalenFanatic-U-sTutti Frutti
    RPSV94
    Geselecteerd voor Oranje

Voor een club die de Eredivisie ontgroeid is, moet dat allemaal geen probleem zijn toch?
  • These users thanked the author RPSV94 for the post (total 3):
    Heissenberrug10. NilisStratumZuid
    René1978
    Nationale topspeler

Joenepsv wrote: 31 Aug 2024, 08:34 Ajax neemt wel risico hoor. Er wordt daar alleen maar naar de korte termijn gekeken en ze proberen met een paar hele dure maar ook matige spelers (Traore, Kontkorst en Rukkani) dit seizoen CL voetbal te halen. Ondertussen hebben ze de helft van het brandhout verhuurt onder niet bepaald gunstige voorwaarden en zit de andere helft van het brandhout nog in een selectie waar dit seizoen niemand beter gaat worden.
    Niet eens de helft volgens mij. Gaaei, Avila, Ramaj, Sutalo, Mannsverk, Branco, Tahirovic en Akpom zitten er nog. Ze hebben Forbs, Medic en Sodsa verhuurd, maar daar dure huurkrachten en de vast ook niet voor een habbekrats voetballende Weghorst voor terug. Vos en Rulli zijn voor peanuts verkocht en aan Mikautadze heeft vooral Metz verdiend. Ondertussen zijn spelers als Wijndal en Gorter er ook nog steeds en van de peperdure krachten Hendo, Bergwijn, Berghuis en Brobbey hebben ze ook niets verkocht. Kaplan, vorig jaar nog gezien als de rots in de branding, lijkt ook alweer afgedankt.

Ik denk dat ze wel mee gaan doen om CL-plekken, maar het geld klotst er bepaald niet meer tegen de plinten.
    StratumZuid
    Vedette

RPSV94 wrote: 31 Aug 2024, 11:57 Voor een club die de Eredivisie ontgroeid is, moet dat allemaal geen probleem zijn toch?
    The diamond standard
    In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
    alles van goud
    René1978
    Nationale topspeler

mr.top wrote: 31 Aug 2024, 08:39 Ze spelen niet verkeerd
    Ligt er natuurlijk aan hoeveel waarde je hecht aan die potjes tegen die zwakke Polen. Tegen NAC, onze Griekse vrienden en Heerenveen hield het bepaald niet over. Eeuwig zonde dat ze die penaltyserie wonnen.
  • These users thanked the author René1978 for the post:
    Tijn
    NilisInOranje
    Regelmatige invaller

Ik denk dat ze helemaal niet mee gaan doen om de bovenste drie plekken. En zelfs niet bijna.
    Post Reply