PSV - Go Ahead Eagles I Eredivisie (01/09/2024)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Post Reply
Josef Dettelbacher
Legende
Clubvoorkeur: PSV

Leon77M wrote: 01 Sep 2024, 18:37 Wedstrijd gaat als een nachtkaars uit.
Lijkt onze transferwindow wel.
12 uit 4
  • These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
    Grasmat
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    SomaQan
    Nationale topspeler

Het is wonder als we de 0 houden.
    Mick Jagger
    Lid van verdienste

Hele wedstrijd op z'n elfendertigst.
    Last edited by Mick Jagger on 01 Sep 2024, 18:42, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author Mick Jagger for the post:
    TylerDurdn
    Eindhovenvoetbal
    Internationale topspeler

Haha zei Bosz nou 'eigenlijk spelen we een kutwedstrijd'?
    mr.top
    Internationale topspeler

trouwepsvfan wrote: 01 Sep 2024, 18:39 In Turijn hadden er 4 in het netje gehangen
    Je mag aannemen dat er dan een bepaalde mate van scherpte is.

Dus ondanks je stelligheid denk ik niet dat het zo’n vaart zal lopen.
  • These users thanked the author mr.top for the post (total 2):
    René1978Sensation
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Easy win, zoals voorspeld. :strong:

#project102
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

trouwepsvfan wrote: 01 Sep 2024, 18:39 In Turijn hadden er 4 in het netje gehangen
    Ah dus je zegt dat we het daar zelfs 1 goal beter gaan doen dan thuis tegen Go Ahead. Eindelijk wat positivisme! :heart: :strong:
    Peer71
    Lid 2e elftal

Pepi als 1ste Spits is het ook nie hoor..pffff
    René1978
    Nationale topspeler

Dit was gewoon een zomermiddag/-avondwedstrijd. Afgetikt en door.
    Juancho
    Mister PSV

trouwepsvfan heeft natuurlijk wel een punt. Tegen de lamme en de blinde + Feyenoord geven we goals en kansen weg. Die kansen missen de lamme en de blinde gelukkig en je maakt er zelf wel wat maar dat mag nooit verbloemen dat het achterin echt een geitenkaas is. CL clubs en zeker de grotere clubs zetten je zo op achterstand en dan is het totaal anders voetballen.

Gaat het 100% gebeuren? Nee dat weet niemand nee. Maar volgens mij hebben we vanuit de NL competitie voorbeelden zat hoe belangrijk dat is op Europees niveau.

12 uit 4 is top, daar niet van hé. Maar dat mag nogmaals nooit verbloemen wat er verder nog speelt en moet verbeteren. En kan dat niet met het huidge materiaal dan zal Earnie nog echt wat moeten doen.
  • These users thanked the author Juancho for the post:
    Buitenspelgoal
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Buitenspelgoal
    Vaste waarde in elftal

Juancho wrote: 01 Sep 2024, 18:52 @trouwepsvfan heeft natuurlijk wel een punt. Tegen de lamme en de blinde + Feyenoord geven we goals en kansen weg. Die kansen missen de lamme en de blinde gelukkig en je maakt er zelf wel wat maar dat mag nooit verbloemen dat het achterin echt een geitenkaas is. CL clubs en zeker de grotere clubs zetten je zo op achterstand en dan is het totaal anders voetballen.

Gaat het 100% gebeuren? Nee dat weet niemand nee. Maar volgens mij hebben we vanuit de NL competitie voorbeelden zat hoe belangrijk dat is op Europees niveau.

12 uit 4 is top, daar niet van hé. Maar dat mag nogmaals nooit verbloemen wat er verder nog speelt en moet verbeteren. En kan dat niet met het huidge materiaal dan zal Earnie nog echt wat moeten doen.
    Precies. PSV heeft een prima aanval en middenveld waarmee je deze kleinere clubs wel genoeg op een hoopje speelt dat zwaktes achterin niet zoveel uitmaken. En toch: maar 1x de 0 gehouden nog en ook vandaag kreeg de tegenstander toch een aantal kansen. We hebben een doodeenvoudig programma gehad, maar als je straks wedstrijden tegen NEC, Utrecht, Twente en natuurlijk Feyenoord, AZ en ook Ajax krijgt wordt het een stukje lastiger. En dan is daar nog de CL.

Ik gun Dams de wereld hoor, maar ook dat is uiteindelijk een onervaren speler die alles nog moet bewijzen en vorig jaar nog bijna afgeschreven was.
    Nilis
    Regelmatige invaller

Mick Jagger wrote: 01 Sep 2024, 18:42 Hele wedstrijd op z'n elfendertigst.
    Gezien de weersomstandigheden en snelle voorsprong wel te begrijpen.
  • These users thanked the author Nilis for the post:
    29.04.2007
    ComeOnPSV
    Vedette

Oke wedstrijd.

Tillman was weer geweldig.

Flamingo vandaag ook zeer sterk.
  • These users thanked the author ComeOnPSV for the post (total 2):
    Bombel500Nilis
    Dai Ragazzi
    Bankzitter
    Favoriete speler: Phillip Cocu

Leo Oldenbrugenr interview met Go Ahead Eagles coach : Terwijl als je wel tot scoren komt, ik was een tijd geleden in Almelo bij Heracles tegen PSV. Dan lijken ze een beetje wat hautainerig die van PSV van " ah deze gaan we wel winnen, je moet ze pijn doen! "

🥴🙄
    Last edited by Dai Ragazzi on 01 Sep 2024, 21:21, edited 3 times in total.
  • These users thanked the author Dai Ragazzi for the post:
    SKERLA
    Persepolis
    Vedette

Juancho wrote: 01 Sep 2024, 18:52 @trouwepsvfan heeft natuurlijk wel een punt. Tegen de lamme en de blinde + Feyenoord geven we goals en kansen weg. Die kansen missen de lamme en de blinde gelukkig en je maakt er zelf wel wat maar dat mag nooit verbloemen dat het achterin echt een geitenkaas is. CL clubs en zeker de grotere clubs zetten je zo op achterstand en dan is het totaal anders voetballen.

Jullie hebben, neem ik aan, allebei lang genoeg voetbal gekeken om te weten dat het niet zo werkt. Dat er elk seizoen wedstrijden tegen mindere tegenstanders zijn waarbij je denkt "wow, als we zo tegen (willekeurige topclub) spelen worden we finaal afgemaakt", en wedstrijden tegen hele goede ploegen waarbij je denkt "wow, als we dit niveau tegen Eredivisie middenmoters en degradatiekandidaten halen winnen we alles met 7-0!" Wedstrijden op verschillende niveaus worden heel anders aangepakt, door beide kanten, en zijn niet 1 op 1 te vergelijken. Natuurlijk zijn er genoeg punten van ontwikkeling, dat ziet iedereen wel, maar zulke uitspraken slaan als een tang op een varken.

Overigens is het volgens mij gatenkaas en niet geitenkaas, maar ik kan het mis hebben ;)
  • These users thanked the author Persepolis for the post (total 3):
    StratumZuidSensationRen Höek
    Juancho
    Mister PSV

Persepolis wrote: 01 Sep 2024, 19:09

Jullie hebben, neem ik aan, allebei lang genoeg voetbal gekeken om te weten dat het niet zo werkt. Dat er elk seizoen wedstrijden tegen mindere tegenstanders zijn waarbij je denkt "wow, als we zo tegen (willekeurige topclub) spelen worden we finaal afgemaakt", en wedstrijden tegen hele goede ploegen waarbij je denkt "wow, als we dit niveau tegen Eredivisie middenmoters en degradatiekandidaten halen winnen we alles met 7-0!" Wedstrijden op verschillende niveaus worden heel anders aangepakt, door beide kanten, en zijn niet 1 op 1 te vergelijken. Natuurlijk zijn er genoeg punten van ontwikkeling, dat ziet iedereen wel, maar zulke uitspraken slaan als een tang op een varken.
    Je zou zeker een punt hebben als je vandaag stond te spelen met Dest, Boscagli, top aankoop en Teze achterin. Dan was ik het 100% met je eens.

Kwaliteit of beter gezegd een gebrek hierin speelt in deze in mijn ogen een belangrijkere en essentiële rol wat niet zozeer te maken heeft met een zomeravond potje, of een wedstrijd op halve kracht spelen of verzin het. Dan speelt de CL idd als extra motivatie een rol.

Maar dat is mijn inschatting. We gaan het zien tegen Juventus.
    DonyellMalen
    Legende

Mick Jagger wrote: 01 Sep 2024, 18:42 Hele wedstrijd op z'n elfendertigst.
    Logisch toch. Was absurd warm in het stadion. Echt niet normaal. Prima overwinning. 12 uit 4, top top.
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Overigens is het volgens mij gatenkaas en niet geitenkaas, maar ik kan het mis hebben ;)
    Helemaal eens met je verhaal: zo werkt het in praktijk maar al te vaak. Maar over de gatenkaas/geitenkaas gesproken: mogelijk is dit een verwijzing naar een JCruyff die ooit geitenkaas zei waar hij gatenkaas bedoelde, maar vergat zichzelf te verbeteren, evenals de interviewer van dienst. Die waarschijnlijk teveel ontzag voor het orakel had. Is van lang, lang geleden…
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

trouwepsvfan wrote: 01 Sep 2024, 18:39In Turijn hadden er 4 in het netje gehangen
    Nagenoeg hetzelfde wat Peet Scheefbril zei na afloop.
    GillesdelaCroquette
    Internationale topspeler

Dai Ragazzi wrote: 01 Sep 2024, 19:08 Leo Oldenbrugenr interview met Go Ahead Eagles coach : Terwijl als je wel tot scoren komt, ik was een tijd geleden in Almelo bij Heracles tegen PSV. Dan lijken ze een beetje wat hautainerig die van PSV van " ah deze gaan deze wel winnen, je moet ze pijn doen! "

🥴🙄
    Oldenburger is de nieuwe Leo Driessen bij EPSN. Bloedhekel aan PSV en geen enkele behoefte dit te verbergen.
  • These users thanked the author GillesdelaCroquette for the post (total 4):
    GrasmatSKERLA29.04.2007Dai Ragazzi
    When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
    snibbo
    Lid 2e elftal
    Favoriete speler: Onze Joey

Prima potje gezien. GAE heeft echt geen moment een vuist kunnen maken, en leuk dat Dams goed speelde
    Persepolis
    Vedette

Juancho wrote: 01 Sep 2024, 19:12

Je zou zeker een punt hebben als je vandaag stond te spelen met Dest, Boscagli, top aankoop en Teze achterin. Dan was ik het 100% met je eens.

Kwaliteit of beter gezegd een gebrek hierin speelt in deze in mijn ogen een belangrijkere en essentiële rol wat niet zozeer te maken heeft met een zomeravond potje, of een wedstrijd op halve kracht spelen of verzin het. Dan speelt de CL idd als extra motivatie een rol.

Maar dat is mijn inschatting. We gaan het zien tegen Juventus.
    Oh maar ik ben het er zeker mee eens dat Ledezma-Flamingo-Boscagli-Dams kwalitatief tekortkomt. Tegelijkertijd hoop ik dat minimaal 1 van die namen vervangen is tegen die tijd, en neem ik aan dat er zowel tactisch als mentaal het er heel anders uit gaat zien. En ook dan is de kans heel groot dat we verliezen.
    Johann Vogel
    Vedette

Linksom of rechtsom, je wint vier keer eenvoudig met alweer een enorm doelsaldo. Ploegen als GAE, en Heracles zijn toch het gemiddelde van driekwart van de Eredivisie. Tegen zo veel aanvallend geweld is bijna geen enkele ploeg in Nederland opgewassen. Dat is fijn, ze komen allemaal met poep in de broek naar Eindhoven toe.

Wil je wat in Europa dan moet je heel kritisch blijven. Dat betekend dat grote kansen laat staan doelpunten weggeven onnodig is.
  • These users thanked the author Johann Vogel for the post:
    Juancho
    Juancho
    Mister PSV

Johann Vogel wrote: 01 Sep 2024, 20:04 Linksom of rechtsom, je wint vier keer eenvoudig met alweer een enorm doelsaldo. Ploegen als GAE, en Heracles zijn toch het gemiddelde van driekwart van de Eredivisie. Tegen zo veel aanvallend geweld is bijna geen enkele ploeg in Nederland opgewassen. Dat is fijn, ze komen allemaal met poep in de broek naar Eindhoven toe.

Wil je wat in Europa dan moet je heel kritisch blijven. Dat betekend dat grote kansen laat staan doelpunten weggeven onnodig is.
    Dat zijn ook bepaalde doelen die je als team jezelf kan opleggen als je een wedstrijd toch wel wint. Als de tegenstander je niet (kan) motiveren dan moet je op een andere manier de lat hoger leggen zodat je je beter voorbereid op het Europese geweld.

En dit PSV geeft dus nog te veel weg tegen hele matige ploegen. Ookal win je uiteindelijk alsnog makkelijk, op Feyenoord na dan. Kan me ook niet voorstellen dat Bosz dit niet zorgelijk vindt en Earnie toch nog even bij de oren pakt voor defensieve versterkingen 😁
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

Persepolis wrote: 01 Sep 2024, 19:09Jullie hebben, neem ik aan, allebei lang genoeg voetbal gekeken om te weten dat het niet zo werkt. Dat er elk seizoen wedstrijden tegen mindere tegenstanders zijn waarbij je denkt "wow, als we zo tegen (willekeurige topclub) spelen worden we finaal afgemaakt", en wedstrijden tegen hele goede ploegen waarbij je denkt "wow, als we dit niveau tegen Eredivisie middenmoters en degradatiekandidaten halen winnen we alles met 7-0!" Wedstrijden op verschillende niveaus worden heel anders aangepakt, door beide kanten, en zijn niet 1 op 1 te vergelijken. Natuurlijk zijn er genoeg punten van ontwikkeling, dat ziet iedereen wel, maar zulke uitspraken slaan als een tang op een varken.
    Sowieso zegt het nu niet alles over wat er komen gaat. Bij PSV staat nagenoeg een volledig nieuwe defensie, met bovendien twee spelers die uitgesproken teleurgesteld zijn over het uitblijven van transfers, en daar komt nog bij dat Schouten - de dirigent op het middenveld - ook nog niet wekelijks present is, en dat Flamingo uiteraard nog stappen te maken heeft. Nogal logisch dat je dan kansen incasseert, wat verder ook geen ramp is als je er uiteindelijk drie, vier, vijf per wedstrijd maakt. Dit is dan het beginpunt waar je kritiek op kunt en moet hebben, maar dat zegt echt nog niets over waar PSV over een maand, twee maanden, vier maanden of een halfjaar staat. Dingen zijn in ontwikkeling. Dat zie je het beste terug aan Flamingo, die andermaal een prima wedstrijd speelde. Normaal gesproken gaat die ontwikkeling op individueel en collectief niveau verder. Dat je hier niet mee wegkomt tegen betere ploegen is helemaal waar, maar op nationaal niveau treffen we die voorlopig nog niet, dus heeft het weinig zin om daarover te gaan mopperen. Sowieso heeft het wat dat betreft nogal veel weg van vorig seizoen, toen iedereen continu bleef volhouden dat PSV nog niet getest was en in de problemen zou gaan komen wanneer het niveau omhoog zou gaan. Toen we Twente, Feyenoord en AZ hadden afgedroogd, waren er weer andere excuses. Zo kunnen we bezig blijven. In de Eredivisie staat er simpelweg geen maat op PSV, omdat ons voetbal van een te hoog niveau is, we bizar goeie spelers hebben én in de breedte nog zoveel extra's kunnen brengen, daar valt niet tegenop te boksen.

Op CL-niveau gaat het moeilijker worden, maar dat was het ook geweest met vd Berg of Itakura achterin. Ook op dat niveau gaat het vooral belangrijk zijn hoeveel lef PSV heeft en hoe hoog de balvastheid is, zoals dat vorig seizoen ook al het geval was. En toen konden we ons prima meten met ploegen van niveau, óók met onze defensieve beperkingen.
  • These users thanked the author Ykhim for the post (total 4):
    DonyellMalenHissenaarPersepolisRen Höek
    Post Reply