Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Je kunt met gemak negatief doen over het eindresultaat van dit transferwindow, dat mag tot op zekere hoogte ook best. Met alle, al dan niet terechte, verwachtingen vind ik het ook niet wat ik had gehoopt. En vanzelfsprekend geldt dat dan vooral de verdediging. Die voldoet op eredivisie niveau tot op redelijke hoogte, behalve wellicht tegen Feyenoord en Ajax. Daar is (vrijwel) iedereen het over eens, lijkt mij. De een gebruikt daar extremer bewoordingen voor dan de ander en dat mag wat mij betreft wat terughoudender. Bepaald positief zijn de inkomende transfers, maar vergeet vooral niet dat misschien wel de belangrijkste 'transfers' het blijven van zowel Boscagli, Schouten, Veerman als Bakayoko en Benitez zijn! Naar de oorzaak van het uitblijven van hun transfers kunnen we deels alleen maar gissen, deels zijn ze duidelijk. Dat niet in alle gevallen heel prettig gehandeld is door de club vanuit het perspectief van de speler (Bennie, Bosca), is wmb evident. Maar de club laat zich ook sterk zien door 1. in de voorkomende gevallen vast te houden aan de afspraken en 2. hoog in te zetten bij binnenkomende transfers. Dat daar de verwachtingen niet zijn gerealiseerd, moge ook duidelijk zijn. Waarbij je de vraag kunt stellen hoe reeël de verwachtingen zijm...Nou ben ik geen kenner, maar het komt mij zo voor dat we te maken hebben met een merkwaardig window, waar in den brede toch niet heel veel is gebeurd, uitzonderingen daargelaten (het idiote beleid van Chelsea, BHA met een ook uitzonderlijk uitgavenpatroon dit seizoen, er zijn vast meer voorbeelden te noemen). Dat straalt natuurlijk af op PSV, dat in de voetbalpiramide niet meer dan een bescheiden middenpositie inneemt. Zonder dat ik er nou precies de vinger op kan leggen, lijkt mij dat dat de voornaamste oorzaak van het stagneren van de inkomende transfers is, de steeds gekker wordende transfer bedragen niet te vergeten (hebben we gemerkt met zowel Van den Berg als Itakura). PSV probeert daarin mee te groeien, maar haalt het, om begrijpelijke redenen, niet. Zelf heb ik de indruk dat er keihard gewerkt is door StewarT c.s., maar dat het in bepaalde opzichten ook extreem heeft tegengezeten, in weerwil van al het gehoon hier op negentiendertien. Teze was, gezien zijn uitspraken, niet te voorzien, Bosca en Benie zijn binnenboord gebleven, zij het met gegrom van hun kant. Begrijpelijk en ook niet geheel en al onterecht.
Conclusie: we moeten het in de CL doen met een matige verdediging, of hoe je het verder ook wilt benoemen - ik ben niet iemand van extremen, dus ik benoem het met die woorden, koekenbakkers zijn het ook weer niet. Het behalen van de volgende ronde is dan ook een serieuze uitdaging. Voor de competitie gelden er waarschijnlijk minder beperkingen, als je de eerste vier wedstrijden beziet. Maar ook daar geldt dat de concentratie essentieel is. Laat onze coach dat nu als geen ander doorhebben en daarmee weten om te gaan. Gelukkig geldt het rare window ook voor onze directe concurrenten , dus een nieuw kampioenschap zit er wat mij betreft helemaal in.
Had het beter gekund en gemoeten? Wellicht, maar de markt is zó volatiel, het is gemakkelijk oordelen vanaf de zijkant. Al met al wmb een genuanceerd eindoordeel: een voldoende, maar er moet verbetering komen. Niet in de laatste plaats voor JPSV, maar daar komen inmiddels drie nieuwelingen, dus dat biedt perspectief. Op naar weer een mooi seizoen! :strong:
  • These users thanked the author psvgouda for the post (total 3):
    StandbeeldMithrasAraavos
    Voijke
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: PSV

SKERLA wrote: 01 Sep 2024, 22:23
    SKERLA wrote: 01 Sep 2024, 21:47 Twittergeruchtje naar het schijnt over Wijndal, maar waarschijnlijk onzin.
    Ik heb hem, maar dat persoon denkt er anders over :D

Zou best eens kunnen kloppen.
    Denk zelf dat hij onderweg naar huis is
    Sangaré, le Roi du PSV :strong:
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Voijke wrote: 01 Sep 2024, 22:44
    SKERLA wrote: 01 Sep 2024, 22:23

Ik heb hem, maar dat persoon denkt er anders over :D

Rik mocht de kliko weer uit dus?
    ArdaMattaveld
    Regelmatige invaller

SKERLA wrote: 01 Sep 2024, 22:46
    Voijke wrote: 01 Sep 2024, 22:44

Lees ik te veel tussen de regels door als ik denk dat Rik het duidelijk niet direct uitsluit?
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

ArdaMattaveld wrote: 01 Sep 2024, 22:51
    SKERLA wrote: 01 Sep 2024, 22:46

Lees ik te veel tussen de regels door als ik denk dat Rik het duidelijk niet direct uitsluit?
    Dit persoon denkt dat je dat inderdaad doet.
    KoekwausPSV
    Jeugdspeler

Ik snap dat we het allemaal nog moet aanzien. Maar het feit dat we van 2 prima linksbacks, naar 1 linksback die steeds geblesseerd is en 1 linksback die het niveau niet aankan zijn gegaan, is moeilijk goed te spreken.

En van het feit dat we op rechts van 2 prima rechtsbacks naar 1 rechtsback, die (nog) niet fit is en waarvan überhaupt twijfels over zijn fitheid en niveau zijn, ook niet.
  • These users thanked the author KoekwausPSV for the post (total 3):
    Sao-MellowFreyrJosterHipster4Life
    Cambo
    Jeugdspeler

KoekwausPSV wrote: 01 Sep 2024, 23:02 Ik snap dat we het allemaal nog moet aanzien. Maar het feit dat we van 2 prima linksbacks, naar 1 linksback die steeds geblesseerd is en 1 linksback die het niveau niet aankan zijn gegaan, is moeilijk goed te spreken.

En van het feit dat we op rechts van 2 prima rechtsbacks naar 1 rechtsback, die (nog) niet fit is en waarvan überhaupt twijfels over zijn fitheid en niveau zijn, ook niet.
    Precies, ik snap de gang van zaken ook niet echt.
    Bakkertje01
    Regelmatige invaller

KoekwausPSV wrote: 01 Sep 2024, 23:02 Ik snap dat we het allemaal nog moet aanzien. Maar het feit dat we van 2 prima linksbacks, naar 1 linksback die steeds geblesseerd is en 1 linksback die het niveau niet aankan zijn gegaan, is moeilijk goed te spreken.

Inderdaad, het lijkt mij geen overbodige luxe om nog in ieder geval 1 back te halen die het liefst op links en rechts kan spelen.

Je zou zeggen dat er ergens bij die topclubs nog wel een speler te krijgen is die aan dit profiel voldoet en net buiten de boot valt.

Bonus is toch nog een ervaren cv.

We spelen straks 8 CL wedstrijden en de huidige verdediging is gewoon te licht.
    Last edited by Bakkertje01 on 01 Sep 2024, 23:31, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author Bakkertje01 for the post (total 2):
    beast66Hipster4Life
    ArdaMattaveld
    Regelmatige invaller

Plottwist: die ene linksback die steeds geblesseerd is, is eigenlijk ook helemaal geen linksback.
  • These users thanked the author ArdaMattaveld for the post:
    Sao-Mellow
    René1978
    Nationale topspeler

Bakkertje01 wrote: 01 Sep 2024, 23:15 We spelen straks 8 CL wedstrijden en de huidige verdediging is gewoon te ligt.
    Dit gaat over United denk ik?
    Chucky
    Vedette

Hatseflats wrote: 01 Sep 2024, 21:37 Champions League niveau is ook de grootste kul. Op wat voor niveau denk je dan? De nieuw Davies? Mendy?
    Zelfs Zinchenko was bij PSV in eerste instantie niet goed genoeg als je kijkt naar het 'CL-niveau'. Ik weet het niet hoor, maar zou een Zalewski wel die zogenaamde niveau hebben? Ik waag het te betwijfelen.
    Dit is PSV die zeeeeer zorgvuldig met de centjes om moet gaan. Je kan gewoon niet zomaar iemand van een dusdanig niveau vastleggen die voor PSV wil spelen en ook nog betaalbaar is. Misschien wordt Dams wel de nieuwe revelatie dit seizoen. Weten jullie veel.
    Je gaat een paar weken terug populair willen doen over de rug van een jeugdspeler die opeens voor de leeuwen wordt gegooid in het Philips Stadion, en een paar weken later ga je het feit goedpraten dat we met hem de CL in gaan? Bijzondere denkwijze.

Dams doet het nu leuk tegen een paar laagvliegers, maar je kunt het die jongen niet aandoen om hem opeens in de CL op te stellen straks. Dat is helaas voor hem gewoon niet zijn niveau. Wordt-ie ook weer gesloopt hier op het forum door bepaalde personen ;)
    Hatseflats wrote: 24 Jul 2024, 20:06 Dams kan er geen kut van.
    Hatseflats wrote: 24 Jul 2024, 21:14 Dams kan er geen kut van @Chucky
  • These users thanked the author Chucky for the post (total 12):
    ArdaMattaveldmilansandroruuddevilSørenReimondMancoBadShakerZuc0JoenepsvAddoCultheldB. DzsudzsakSensationAraavos
    ArdaMattaveld
    Regelmatige invaller

Chucky wrote: 01 Sep 2024, 23:33
    Hatseflats wrote: 01 Sep 2024, 21:37 Champions League niveau is ook de grootste kul. Op wat voor niveau denk je dan? De nieuw Davies? Mendy?
    Zelfs Zinchenko was bij PSV in eerste instantie niet goed genoeg als je kijkt naar het 'CL-niveau'. Ik weet het niet hoor, maar zou een Zalewski wel die zogenaamde niveau hebben? Ik waag het te betwijfelen.
    Dit is PSV die zeeeeer zorgvuldig met de centjes om moet gaan. Je kan gewoon niet zomaar iemand van een dusdanig niveau vastleggen die voor PSV wil spelen en ook nog betaalbaar is. Misschien wordt Dams wel de nieuwe revelatie dit seizoen. Weten jullie veel.
    Je gaat een paar weken terug populair willen doen over de rug van een jeugdspeler die opeens voor de leeuwen wordt gegooid in het Philips Stadion, en een paar weken later ga je het feit goedpraten dat we met hem de CL in gaan? Bijzondere denkwijze.

Dams doet het nu leuk tegen een paar laagvliegers, maar je kunt het die jongen niet aandoen om hem opeens in de CL op te stellen straks. Dat is helaas voor hem gewoon niet zijn niveau. Wordt-ie ook weer gesloopt hier op het forum door bepaalde personen ;)
    Hatseflats wrote: 24 Jul 2024, 20:06 Dams kan er geen kut van.
    Hatseflats wrote: 24 Jul 2024, 21:14 Dams kan er geen kut van @Chucky
    Heerlijk, dit soort detective berichten. Hulde @Chucky

Al met al: er moet gewoon wat bij. Simpel. Wij zijn het er met z’n allen toch wel over eens dat we met deze verdediging niet kunnen aantreden in de CL? Of Mauro nou wel of niet fit is, hij is (helaas) ook niet het niveau dat we willen nastreven.
  • These users thanked the author ArdaMattaveld for the post (total 2):
    Sørenguus
    Sparts
    Geselecteerd voor Oranje

Ik maak me meestal niet zo druk over de transferperiode, en uitblijven of halen van een rechtsbuiten of centrale verdediger. En elk ander seizoen zou ik hebben gedacht. “Ach ja, Karsdorp is een gokje, wie weet pakt het goed uit, Flamingo en Nagalo hebben het niveau nog niet, maar één van de twee zal aan het einde van het seizoen genoeg hebben geleerd om volgend jaar onbetwist basisspeler te zijn. Mauro is een uitstekende speler en anders krijgt de jeugd de kans”

Maar er is chagrijn bij me. En dat chagrijn zit hem erin dat je een voor PSV begrippen unieke selectie hebt in de andere linies. Dus de kans om als je de verdediging voor elkaar zou hebben, je ongelooflijk mooie dingen zou kunnen doen in Europa. Luuk misschien nog 1 jaar topniveau. Bakayoko die wellicht ontploft, Lang een jaar fit. Toekomstige wereldtop als Schouten en Tillman, met spelers als Veerman, Saibari, Til en Lozano ook nog in je selectie. Om te watertanden! Uniek!

Maar dan zo’n kansloze defensie erachter dat je in Europa geen potten kunt breken. Over’winteren’ zal in de nieuwe opzet gezien de makkelijk loting overigens nog wel mogelijk zijn.

Dáár zit mijn chagrijn, een unieke kans die door een inschattingsfout wordt verspeeld.
  • These users thanked the author Sparts for the post (total 32):
    YkhimHet KanonguusStruvietSørenLeon77Mdanko-lazovicJanvanBeverenDjamba97MassimodannyPSVZuc0GundogangZezimaJoenepsvDeBruyneAddoCultheldNoudkeTijnruuddevilSmeets14trouwepsvfanmatejaCristianoHipster4LifeArdaMattaveldTylerDurdnTomPSVLeandroBonfimElChucky2MR02Araavos
    loginnaam
    Internationale topspeler

René1978 wrote: 01 Sep 2024, 23:21
    Bakkertje01 wrote: 01 Sep 2024, 23:15 We spelen straks 8 CL wedstrijden en de huidige verdediging is gewoon te ligt.
    Dit gaat over United denk ik?
    Die spelen geen CL, maar voor de EL is hun verdediging misschien ook wel te Ligt. :whistle:
    loginnaam
    Internationale topspeler

Lente wrote: 01 Sep 2024, 22:02
    Fonzerilli wrote: 01 Sep 2024, 21:55 Ik vind het erg jammer dat ze kans hebben laten liggen om weer zo´n goed elftal als in het seizoen 2004/2005 neer te zetten. Nu lijkt de verdediging er toch te zwak voor.
    Grappig, ik heb straks nog ff gekeken naar de selectie die er stond in de halve finale tegen AC Milan. Toen stond ook gewoon Theo Lucius en Wilfred Bouma in de basis achterin, Vennegoor of Hesselink in de spits en was Robert je invaller.
    De basisverdediging dat seizoen was Lee - Bouma - Alex - Ooijer. En Lucius als reserve voor rechtsback. Stuk voor stuk spelers met al behoorlijk wat ervaring en in een enkel geval van zeer hoog niveau (Alex). Voorlopig haalt alleen Boscagli dat niveau, kunnen we Mauro misschien vergelijken met Lucius, en moeten we hopen dat Karsdorp snel genoeg wedstrijdfit is en blijft die dan enigszins vergelijkbaar is met Ooijer. Maar verder hebben we nog twee onervaren spelers voor het hart van de verdediging en een groot gat op linksback. Dat is nog niet echt vergelijkbaar in niveau met 2004/2005.
  • These users thanked the author loginnaam for the post (total 2):
    Hipster4LifeArdaMattaveld
    O Goleiro Grande
    Nationale topspeler

loginnaam wrote: 02 Sep 2024, 01:42
    Lente wrote: 01 Sep 2024, 22:02

Grappig, ik heb straks nog ff gekeken naar de selectie die er stond in de halve finale tegen AC Milan. Toen stond ook gewoon Theo Lucius en Wilfred Bouma in de basis achterin, Vennegoor of Hesselink in de spits en was Robert je invaller.
    De basisverdediging dat seizoen was Lee - Bouma - Alex - Ooijer. En Lucius als reserve voor rechtsback. Stuk voor stuk spelers met al behoorlijk wat ervaring en in een enkel geval van zeer hoog niveau (Alex). Voorlopig haalt alleen Boscagli dat niveau, kunnen we Mauro misschien vergelijken met Lucius, en moeten we hopen dat Karsdorp snel genoeg wedstrijdfit is en blijft die dan enigszins vergelijkbaar is met Ooijer. Maar verder hebben we nog twee onervaren spelers voor het hart van de verdediging en een groot gat op linksback. Dat is nog niet echt vergelijkbaar in niveau met 2004/2005.
    Wat mij altijd bij is gebleven van dat team en in het bijzonder de verdediging is de enorme impact die Alex op zijn naaste collega’s in die linie hadden. De Braziliaan heerste met zijn manier van voetballen zo nadrukkelijk dat Bouma en Ooijer daar betere voetballers van leken of werden dan ze daarvoor en daarna waren en er ook hun transfers naar Engeland mee afdwingen.

Nu heeft Boscagli een heel andere stijl natuurlijk dan Alex, die met vooral zijn verdedigende gesloop anderen ruimte gaf maar na de Braziliaan heb ik bij PSV geen betere of op zijn minst completere centrumverdediger gezien dan Boscagli, aan wie jongens als Flamingo, Nagalo en anderen zich kunnen optrekken.

Het is zeker niet zo als 20 jaar geleden, maar zoveel ervaring in één Nederlandse ploeg is tegenwoordig ook praktisch ondenkbaar. Maar hoewel ik zeker vind dat we op de backs tekortkomen, geloof ik wel dat een aantal spelers op korte termijn een groeispurtje kunnen maken en Boscagli daar een rol bij gaat spelen. Bewust en onbewust.
  • These users thanked the author O Goleiro Grande for the post:
    Joenepsv
    Joenepsv
    Legende

O Goleiro Grande wrote: 02 Sep 2024, 05:50
    loginnaam wrote: 02 Sep 2024, 01:42

Wat mij altijd bij is gebleven van dat team en in het bijzonder de verdediging is de enorme impact die Alex op zijn naaste collega’s in die linie hadden. De Braziliaan heerste met zijn manier van voetballen zo nadrukkelijk dat Bouma en Ooijer daar betere voetballers van leken of werden dan ze daarvoor en daarna waren en er ook hun transfers naar Engeland mee afdwingen.

Nu heeft Boscagli een heel andere stijl natuurlijk dan Alex, die met vooral zijn verdedigende gesloop anderen ruimte gaf maar na de Braziliaan heb ik bij PSV geen betere of op zijn minst completere centrumverdediger gezien dan Boscagli, aan wie jongens als Flamingo, Nagalo en anderen zich kunnen optrekken.

Het is zeker niet zo als 20 jaar geleden, maar zoveel ervaring in één Nederlandse ploeg is tegenwoordig ook praktisch ondenkbaar. Maar hoewel ik zeker vind dat we op de backs tekortkomen, geloof ik wel dat een aantal spelers op korte termijn een groeispurtje kunnen maken en Boscagli daar een rol bij gaat spelen. Bewust en onbewust.
    Wel grappig dat het hierover gaat. Moet ook nog vaak aan die defensie denken. Die was op Alex na individueel niet van uitzonderlijk hoog niveau maar het klopte allemaal. Het verschil is nu vooral dat Lee, Bouma en Ooijer al heel veel ervaring hadden. Nu moet je maar afwachten hoe het op zijn plek valt.

Ik doe dit uit mijn hoofd even maar Bouma en Ooijer werden beide laat in de transferperiode verkocht en ook niet zo goed vervangen. Dacht door Reiziger en Ball.
  • These users thanked the author Joenepsv for the post:
    O Goleiro Grande
    ruuddevil
    Legende

Tjompie
    Internationale topspeler

Een nieuwe back bleek niet haalbaar omdat de prijzen of kosten te hoog waren voor PSV en omdat de club de ‘Dest-loze’ niet wilde overbruggen door misschien miljoenen te verbranden. De komst van bijvoorbeeld Renan Lodi voor een half jaar had zomaar zes miljoen euro kunnen kosten. Dat vond PSV wel heel veel geld, zeker na de ervaring van vorig seizoen met Armel Bella-Kotchap. En sommige spelers wilden hun eigen club niet verlaten, zoals de Pool Nicola Zalewski. Hij was ook in beeld voor de eventuele opvolging van Hirving Lozano, omdat de aanvaller ook aan de zijkant voorin kan spelen.
    Tjompie
    Internationale topspeler

De club had ook nog een wens om te anticiperen op het vertrek van Lozano in de komende winter, maar is er niet in geslaagd om een extra aanvaller aan te trekken. ,,Dat willen we in de winter doen, ook omdat we een potje geld hadden en daarmee verantwoord om moeten gaan. Niet alles kon nu”, zegt de voetbaldirecteur van PSV.
    FreyrJoster
    Jeugdspeler

Ahja dat waren de enige 2 backs op aarde die het niveau van Oppegard en Dams overstijgen en die fitter zijn dan Mauro natuurlijk.
    Last edited by FreyrJoster on 02 Sep 2024, 07:12, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author FreyrJoster for the post (total 2):
    AddoCultheldLeon77M
    ruuddevil
    Legende

Ze gokken er nu blijkbaar op dat Dest na de winterstop kan aanhaken. Casino beleid.
  • These users thanked the author ruuddevil for the post:
    Juancho
    Standbeeld
    Mister PSV

Geen goede linksback aantrekken zou wat mij betreft wel een grote smet op deze window zijn. Met een linksback had ik de window een voldoende gegeven. Zonder linksback neigt het beleid net wat teveel naar gokken inderdaad. We wachten af vandaag... Na vandaag weten we definitief hoe of wat.
  • These users thanked the author Standbeeld for the post (total 13):
    NotoriousBIG046De RealistVanthaman18El SordoShovingNE2JoenepsvTylerDurdnCaptain(C)JuanchoLeon77MLucieNilisdanko-lazovicdannyPSV
    Voormalig KG
    Lid scoutingsteam

Zou die Ndala nog komen voor Jong?
    De dag is nog niet afgenomen.

Ik snap Ernie dat hij dit naar buiten brengt en wellicht doet hij dit om rust te creëren en zich volledig te storten op een buitenkans en Ndala of Vennegoor moet dit doen.
    Jwoeloe
    Moderator

Ndala wordt dus niet de vervanger van Lozano, wat eerder gesuggereerd werd. Die wordt in de winterse periode vervangen.
  • These users thanked the author Jwoeloe for the post:
    Juancho
    Post Reply