Ik ben het hier echt niet mee eens. Bosz en Ruud hebben hem 52 wedstrijden gebruikt in een kleine anderhalf jaar. Bosz vorig jaar 31 wedstrijden en ruim 1500 minuten. Om even in perspectief te plaatsen, Mauro haalde maar 1100 minuten, Obispo 250 minuten en Sambo 200 minuten. Het is niet alsof Pattie vorig jaar niet bruikbaar was.
Mijn inschatting is dat ze hem gewoon te duur vonden voor dat wat hij bracht. En dat is best te verdedigen als hij bij de grootverdieners zou gaan horen zonder dat Turkse salaris. Maar doe aub niet alsof hij er helemaal niets van kan en dat Oppegard, Ledezma of Dams vergelijkbaar zijn qua niveau. Van Aanholt had de eerste 5 wedstrijden van dit seizoen gewoon 5x 90 minuten kunnen spelen en dan was er helemaal niets aan de hand geweest. Hoe het er straks uit ziet tegen Juventus weet ik niet maar ik ga daar liever heen met Pattie op linksback dan Oppegard. En Bosz vind Pattie ook een goede voetballer want anders gaat hij hem niet als 6 gebruiken in de CL tegen Arsenal.
Als er een mogelijkheid is om Pattie alsnog vast te leggen voor een jaar dan zit hij letterlijk niemand in de weg. Als je dat al te duur vindt dan vind ik het absurd dat je 4 miljoen netto aan ABK kwijt bent geweest. En zoals hierboven al heel terecht werd gezegd, het is niet zo dat PSV zelf de ambitie niet had om iets te doen op linksback positie.