De Nederlandse vijver over de grens

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
FOOTB_REM_S: No

Bakker bakt er niet veel van. Doe die maar overslaan.
User avatar
Klapstoel
Basisspeler
Posts: 491
Joined: 16 Jul 2022, 14:45
FOOTB_REM_S: No

Van Hecke blijf ik een goede voetballer vinden. Djanuma zou ook wel interessant zijn als Bakayoko of Lozano vertrekt
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Doldenaar wrote: 22 May 2024, 21:40 Bakker niet aan beginnen, is voetballend vele malen minder dan Dest en heeft nog nergens overtuigd.
Maar een back vinden die voetballend net zo goed is als Dest zal niet meevallen helaas. Al wil ik niet zeggen dat je de lat laag moet leggen, maar Dest is voetballend voor een back echt buitencategorie.
Oh PSV wat je met me doet…
User avatar
Boktor
Vaste waarde in elftal
Posts: 690
Joined: 06 Jun 2023, 14:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dest z'n toegevoegde waarde dit seizoen was vooral z'n voetballende vermogen als back. Hij was daardoor hij aanvallend sterk, maar ook nauwelijks onder druk te krijgen. Bakker past volgens mij helemaal niet in dat profiel.
koetje
Legende
Posts: 11072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
FOOTB_REM_S: No

We zoeken achterin geen bakker maar een slager.
These users thanked the author koetje for the post (total 4):
SKERLAHet Kanon11 TinusHeissenberrug
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Een klasbakker zoeken we!
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Heb Bakker de afgelopen tijd weinig zien spelen maar ik zou hem omschrijven als een blind paard. Totaal ander type dan Dest in elk geval. Nu is het de vraag of je ooit nog zo'n back gaat vinden maar ik verwacht wel dat Earnie daar naar op zoek gaat. Verwacht niet dat er een nieuwe linksback van de ''Nederlandse markt'' komt.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Boktor wrote: 22 May 2024, 21:48 Dest z'n toegevoegde waarde dit seizoen was vooral z'n voetballende vermogen als back. Hij was daardoor hij aanvallend sterk, maar ook nauwelijks onder druk te krijgen. Bakker past volgens mij helemaal niet in dat profiel.
Hier onderschat je de defensieve krachten en snelheid van Dest. Dest was goud in de omschakeling.
User avatar
Boktor
Vaste waarde in elftal
Posts: 690
Joined: 06 Jun 2023, 14:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

11 Tinus wrote: 22 May 2024, 22:05
Boktor wrote: 22 May 2024, 21:48 Dest z'n toegevoegde waarde dit seizoen was vooral z'n voetballende vermogen als back. Hij was daardoor hij aanvallend sterk, maar ook nauwelijks onder druk te krijgen. Bakker past volgens mij helemaal niet in dat profiel.
Hier onderschat je de defensieve krachten en snelheid van Dest. Dest was goud in de omschakeling.
Zeker waar, maar wat hem echt bijzonder maakt is dat hij zo makkelijk voetbalt.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Nu Sepp wellicht komt hebben we weer iemand uit deze vijver. Aangezien ik geen fatsoenlijke RBs uit de Eredivisie ken zal het me niet verbazen als we deze week weer een paar namen uit deze vijver tegen gaan komen.

Tete, Veltman, van Ewijk, Karsdorp.... van Ewijk is jaartje te laat en de rest word ik niet vrolijk van maar ik sluit het allemaal niet uit.
Last edited by 11 Tinus on 04 Aug 2024, 17:13, edited 1 time in total.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Gelukkig hoeft het niet per se een Nederlander te zijn.
Kezmania
Meervoudig international
Posts: 1336
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
FOOTB_REM_S: No

Je bedoelt Joël Veltman? Alsjeblieft niet zeg. Hannes de Slome dwaler.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 04 Aug 2024, 17:11 Gelukkig hoeft het niet per se een Nederlander te zijn.
Laten we hopen dat het nu iig geen Nederlander wordt.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

11 Tinus wrote: 24 Aug 2023, 13:57 We hebben een eigen ED/KKD topic waarbij we binnen de landsgrenzen spelers kunnen bespreken. En dat vind ik persoonlijk een goed topic wat ook nog relevant is aangezien we bij de topclubs in NL altijd wel spelers vanuit de ED naar de top ED zien vertrekken. Maar als er een vijver is waar PSV, Feyenoord en Ajax veel uit vissen is het wel de vijver met NL spelers die in het buitenland spelen. Waarom? Dat is vrij makkelijk uit te leggen en zelfs voor iedereen te begrijpen;
- Weinig tot geen aanpassing nodig dus snel inpasbaar
- Spelers die voor de identiteit van de club en de binding met de supporters kunnen zorgen
- Vaak heel erg betaalbaar doordat ze ergens overbodig zijn of een gunstige contractuele situatie hebben
- Het zijn vaak bekende spelers waarvan je weet wat je krijgt

Kijk hieronder maar even naar de aankopen uit deze vijver over de laatste 5 jaar. Ik tel er 29 waarvan wij er al 9 halen in een maand of 14 tijd. Daarom denk ik dat dit een relevant topic kan zijn/worden. Zeker als je ook ziet wat er over de grens speelt wat op een moment interessant kan worden voor ons (en onze concurrenten).

PSV
2024 - Karsdorp
2023 – Lang, Schouten
2022 – Til, L. De Jong, El Ghazi (toen nog NL), Van Aanholt, Xavi, Waterman, Hoever
2021 – Van Ginkel, Pröpper
2020 – Geen
2019 – Ruiter

Ajax
2024 - Weghorst
2023 – Vd Boomen
2022 – Brobbey, Bergwijn
2021 – Berghuis
2020 – Klaassen
2019 – Promes, Babel, S.De Jong

Feyenoord
2023 – Stengs, Nieuwkoop
2022 – Dilrosun
2021 – Til, Sandler, Hendrix
2020 – Geen
2019 – Fer, Narsingh, Karsdorp

En dan heb je het niet eens over de waslijst aan spelers die het net niet zijn geworden. Afgelopen winter was PSV bezig met Depay/Danjuma en afgelopen periode tenminste met Spierings. Dus even een overzichtje met NL spelers over de grens die op een moment ooit interessant kunnen zouden kunnen worden voor een club als PSV (en concurrenten) in welke rol dan ook. De echte toppers natuurlijk even niet meegenomen. Het is een lijst op basis van NL11, Jong Oranje en hoogste transferwaardes (bron Transfermarkt).

________________________________________
Keepers
Flekken
Bizot
Scherpen
Paes
Padt

Verdedigers
Hateboer
Tete
Veltman
Van Ewijk
Fosu-Mensah
Struijk
De Vrij
Doekhi
St. Juste
Van Hecke
S. Van den Berg
R. Van den Berg
Rekik
Riedewald
Meijer
Malacia
Bakker
Oosterwolde
Schuurs
Beukema

Middenvelders
Rosario
Reis
Matusiwa
Wijnaldum
De Roon
Vd Beek
Hamer
Ekkelenkamp

Aanvallers
Depay
Danjuma
Boadu
Janssen
Van Hooijdonk
Dallinga
Kluivert
Piroe
Emegha
Noslin
Manhoef
________________________________________

Laat ik voorop stellen dat 80% van deze lijst (gelukkig) bij PSV niet op de lijstjes voor komt maar ik denk als je het beleid van de laatste jaren een beetje volgt dan durf ik wel te stellen dat van bovenstaande lijst er sowieso spelers zijn die bij PSV als zeer interessant worden gezien. En bij de concurrenten ook sowieso.

Edit: Update september 2024
Last edited by 11 Tinus on 02 Sep 2024, 16:22, edited 2 times in total.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Nou eindstand voorlopig is toch dat PSV tenminste Karsdorp heeft gehaald uit het lijstje. Sepp had ook gekund maar bleek te duur. Met een beetje fantasie had je Flamingo ook kunnen noemen maar die werd overgenomen door Utrecht voor ze hem aan ons hadden verkocht. Tete is ook genoemd en zelfs Rav vd Berg is nog even genoemd.

Ajax doet ook nog even een duit het in zakje met Weghorst en AZ met Zoet. Twente overigens met Lammers.

Lijstje weer een beetje bijgewerkt voor de winterperiode.
Post Reply