Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
ShovingNE2
Site Admin

ajax wrote: 02 Sep 2024, 19:32En ik ga me zeker niet inhouden omdat anderen niet tegen de feiten kennen.... daar heb ik wel een levenslange ban voor over, niemand in deze wereld snoert mij de mond.
Zolang jij je netjes gedraagt, en dat doe je, mag je iedere mening geven.

Een slecht woord over Wageningen of Boston en je ligt eraf. 😎
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
    Heissenberrug
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Teletubby
    Nationale topspeler
    Clubvoorkeur: PSV

Franciscus wrote: 02 Sep 2024, 19:56
    Teletubby wrote: 02 Sep 2024, 19:51

Je vergeet erbij te vermelden dat dit je enige drie Ajax 1 buitenspelers zijn. Als die geblesseerd raken dan moet het volgende wereldwonder Rasmussen en Van Axel dongen op de vleugels.
    Opletten Tinkywinky, zolang Godts en Faberski niet geblesseerd zijn is er niks aan de hand.
    Nee dat is inderdaad Ajax materiaal, geen probleem. Als PSV fan een heerlijke bezetting voor de aanval van Ajax.
    tezzyunited
    Regelmatige invaller

ajax wrote: 02 Sep 2024, 19:47
    Teletubby wrote: 02 Sep 2024, 19:44

Ik gun Ajax wel drie blessuregevoelige vleugelspelers in de vorm van Berghuis, Traore en Sulemana. Geweldig zou dat zijn.
    Nou ja oud Ajaxspeler Dest, Lang kennen er ook wat van en toch hebben jullie deze oud Ajax spelers gekocht. En verder hebben mauro, boscagli, obispo en weet ik veel wie nog meer ook erg lang eruit gelegen
    Tipje van de sluier, je kunt gewoon weer lid worden op Ajax showtime. Maak een nieuw account aan via je telefoon via incognito mode en gebruik enkel je mobiele verbinding (Y)
    ajax
    Veelbelovend talent
    Clubvoorkeur: ajax
    Favoriete speler: Johan Cruijff

ShovingNE2 wrote: 02 Sep 2024, 19:59
    ajax wrote: 02 Sep 2024, 19:32En ik ga me zeker niet inhouden omdat anderen niet tegen de feiten kennen.... daar heb ik wel een levenslange ban voor over, niemand in deze wereld snoert mij de mond.
    Zolang jij je netjes gedraagt, en dat doe je, mag je iedere mening geven.

Een slecht woord over Wageningen of Boston en je ligt eraf. 😎
    Haha.. Wie zijn Wageningen en Boston?
    Psv_fan
    Lid 2e elftal

Even een side note.. ja Bergwijn heeft er niet veel van gebakken maar hoe de supporters van de club waar hij nu zit over hem praten is wel echt respectloos zeg. Zegt eigenlijk genoeg over de gemiddelde supporter daar.
    ajax
    Veelbelovend talent

tezzyunited wrote: 02 Sep 2024, 20:01
    ajax wrote: 02 Sep 2024, 19:47

Nou ja oud Ajaxspeler Dest, Lang kennen er ook wat van en toch hebben jullie deze oud Ajax spelers gekocht. En verder hebben mauro, boscagli, obispo en weet ik veel wie nog meer ook erg lang eruit gelegen
    Tipje van de sluier, je kunt gewoon weer lid worden op Ajax showtime. Maak een nieuw account aan via je telefoon via incognito mode en gebruik enkel je mobiele verbinding (Y)
    Haha ik heb geen GSM met internet, die wil ik niet, ik heb een vaste telefoon en de gsm gebruik ik alleen als ik onderweg ben, voor de verdere rest staat die uit.

ik doe alles via mijn desktop en laptop en dan gaat dat niet... maar ook als het wel zou gaan, ik zal weer vrij snel in de clinch liggen met zo een slappe extreem links moderator suffertje daar... ik mis as niet. nogmaals als ik niet mijn (gezouten) mening mag zeggen dan stopt het voor mij, ik ga niet iedereen naar de mond praten en ik ga ook de feiten niet verdraaien of verloochenen.. Ik heb geen seconde spijt van de ban die ik gekregen heb door mijn gedrag, ik heb daar vaak een maand of langer een ban gehad en ineens vonden ze het teveel.

Nogmaals, op deze aarde snoert mij de mond en als dat een ban oplevert, so be it. Ik kruip voor niemand.
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

ajax wrote: 02 Sep 2024, 18:06

(hoop tekst)

Op je laatste zin ga ik niet in, je zit finaal fout en kijkt dit uit de ogen van een PSV fan, ik zie dit als Ajax fan heel anders en het is ook heel anders.
    Mij ontgaat de ironie van dit slotstuk niet. Het fraaie is dat je eerst met een relatief gewogen betoog komt, om vervolgens toch weer te vervallen in die vermoeiende, onuitroeibare Ajax-retoriek: wij zijn de grootsten, wij zijn de maat der dingen, wij staan bovenaan de pikorde. De stelligheid waarmee jij denkt dat Ajax binnen twee jaar weer terug is, of de stuitende arrogantie dat Ajax ''veruit de grootste is'', in alles, dat is aandoenlijk. Zeker als je vervolgens nog eindigt met het verwijt dat ík finaal fout zit en dingen uit de ogen van een PSV-fan bekijk. Kostelijk. Humoristisch. Tegelijkertijd ook precies waarom het helemaal niet ''heel anders is''. Het is precies dat wat ik beschrijf: heerlijk. Heel Nederland geniet van de ellende. Telkens als je denkt dat jouw club en de medewerkers ervan niet verder kunnen zakken, halen ze toch een schep tevoorschijn en gaan ze verder. Vandaag ook weer Kroes die als een lachende boer met kiespijn staat te verkondigen dat dingen wel erg moeilijk zijn, om het vervolgens aan alles te wijten behalve zijn eigen totaal achterlijke interviews aan het begin van de zomer. Hij heeft op het Ajax-logo een sticker geplakt met de tekst ''Wij Zijn Ajax, Wij Zijn Straatarm'', en is vervolgens verbaasd dat dingen moeizaam zijn. Ook kostelijk.

Dat Ajax nu verantwoord geld zou uitgeven: prima als jij dat gelooft. Ik hoop dat heel Ajax hetzelfde denkt over deze transformatie van gevallen topclub naar slap aftreksel van een Turkse topclub, met alles wat erbij komt kijken. Ik waag het te betwijfelen of Ajax binnen nu en twee jaar terug aan de top is. Er is geen geld, maar ze blijven het wel wegpissen. Nogmaals: een paar blessures en één matige periode in het seizoen en je bent de pineut. Maar als ik dat zeg, dan ben ik degene die door een gekleurde bril kijkt. Hilarisch, echt waar.
  • These users thanked the author Ykhim for the post (total 7):
    TijnBoszball1913NilisInOranjeGrasmatVTheManTjompieRen Höek
    Thijs
    Lid van verdienste
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

ShovingNE2 wrote: 02 Sep 2024, 19:59 Een slecht woord over Wageningen of Boston en je ligt eraf. 😎
    Is Wageningen niet an sich al een slecht woord?
  • These users thanked the author Thijs for the post:
    Menno1
    Ardbeg
    Mister PSV

Wat een rare gast 😂
    ajax
    Veelbelovend talent

PSV_fan wrote: 02 Sep 2024, 20:07 Even een side note.. ja Bergwijn heeft er niet veel van gebakken maar hoe de supporters van de club waar hij nu zit over hem praten is wel echt respectloos zeg. Zegt eigenlijk genoeg over de gemiddelde supporter daar.

Nou ja wacht maar als het bij jullie weer eens slechter gaat, die tijd gaat echt ook wel weer komen, in het voetbal is het bijna altijd vallen en opstaan en heb je goede en slechte tijden.

Dan zal je ook het afkraken zien van verschillende voetballers, ik dacht dat ik hier toch ook het nodige gelezen heb over Drommel, Babadi, Teze, Ramalho, Baumgartel, Max, Ihataren etc.etc.
    StratumZuid
    Vedette

Ik hoop dat je het hele seizoen hier blijft posten ajax, genieten hoor!
  • These users thanked the author StratumZuid for the post (total 3):
    TeletubbyJandeVakantiemanTinuZzZ
    In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
    alles van goud
    ShovingNE2
    Site Admin

ajax wrote: 02 Sep 2024, 20:01Haha.. Wie zijn Wageningen en Boston?
    Daar woon ik en de onderkoning van de Ustated Nights van Amerika zelf: Menno1 .
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
    Menno1
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Ardbeg
    Mister PSV

ajax wrote: 02 Sep 2024, 20:12
    PSV_fan wrote: 02 Sep 2024, 20:07 Even een side note.. ja Bergwijn heeft er niet veel van gebakken maar hoe de supporters van de club waar hij nu zit over hem praten is wel echt respectloos zeg. Zegt eigenlijk genoeg over de gemiddelde supporter daar.

Nou ja wacht maar als het bij jullie weer eens slechter gaat, die tijd gaat echt ook wel weer komen, in het voetbal is het bijna altijd vallen en opstaan en heb je goede en slechte tijden.

Dan zal je ook het afkraken zien van verschillende voetballers, ik dacht dat ik hier toch ook het nodige gelezen heb over Drommel, Babadi, Teze, Ramalho, Baumgartel, Max, Ihataren etc.etc.
    Niemand staat hier op een ajacied te wachten die steeds die kutclub komt verdedigen.
  • These users thanked the author Ardbeg for the post (total 2):
    D.MillpantsTinuZzZ
    Teletubby
    Nationale topspeler

ajax

Wil je de volgende keer mij taggen als je mij een klein kind noemt? Ik had het bijna gemist en dan kan ik ook weer lachen, 4 miljoen en een van de makkelijkste te omzeilen "verplichte" optie tot koop voor Forbs is natuurlijk een werelddeal! Je hebt mijn ogen geopend! Alsjeblieft blijven posten hier, niet teruggaan naar AS, dit gaat nog enorm veel plezier opleveren dit seizoen
  • These users thanked the author Teletubby for the post:
    Ardbeg
    NilisInOranje
    Regelmatige invaller

Hebben jullie gezien dat Al Ittihad fans (bestaan die?!) de hashtag #bergwijn_unacceptable massaal aan het posten zijn? :D
  • These users thanked the author NilisInOranje for the post (total 3):
    VTheManIttotElTigre
    ajax
    Veelbelovend talent

Ykhim wrote: 02 Sep 2024, 20:08
    ajax wrote: 02 Sep 2024, 18:06

(hoop tekst)

Op je laatste zin ga ik niet in, je zit finaal fout en kijkt dit uit de ogen van een PSV fan, ik zie dit als Ajax fan heel anders en het is ook heel anders.
    Mij ontgaat de ironie van dit slotstuk niet. Het fraaie is dat je eerst met een relatief gewogen betoog komt, om vervolgens toch weer te vervallen in die vermoeiende, onuitroeibare Ajax-retoriek: wij zijn de grootsten, wij zijn de maat der dingen, wij staan bovenaan de pikorde. De stelligheid waarmee jij denkt dat Ajax binnen twee jaar weer terug is, of de stuitende arrogantie dat Ajax ''veruit de grootste is'', in alles, dat is aandoenlijk. Zeker als je vervolgens nog eindigt met het verwijt dat ík finaal fout zit en dingen uit de ogen van een PSV-fan bekijk. Kostelijk. Humoristisch. Tegelijkertijd ook precies waarom het helemaal niet ''heel anders is''. Het is precies dat wat ik beschrijf: heerlijk. Heel Nederland geniet van de ellende. Telkens als je denkt dat jouw club en de medewerkers ervan niet verder kunnen zakken, halen ze toch een schep tevoorschijn en gaan ze verder. Vandaag ook weer Kroes die als een lachende boer met kiespijn staat te verkondigen dat dingen wel erg moeilijk zijn, om het vervolgens aan alles te wijten behalve zijn eigen totaal achterlijke interviews aan het begin van de zomer. Hij heeft op het Ajax-logo een sticker geplakt met de tekst ''Wij Zijn Ajax, Wij Zijn Straatarm'', en is vervolgens verbaasd dat dingen moeizaam zijn. Ook kostelijk.

Dat Ajax nu verantwoord geld zou uitgeven: prima als jij dat gelooft. Ik hoop dat heel Ajax hetzelfde denkt over deze transformatie van gevallen topclub naar slap aftreksel van een Turkse topclub, met alles wat erbij komt kijken. Ik waag het te betwijfelen of Ajax binnen nu en twee jaar terug aan de top is. Er is geen geld, maar ze blijven het wel wegpissen. Nogmaals: een paar blessures en één matige periode in het seizoen en je bent de pineut. Maar als ik dat zeg, dan ben ik degene die door een gekleurde bril kijkt. Hilarisch, echt waar.
    Wij spreken elkaar over twee jaar weer over dit onderwerp.

Het is simpel, als je als Nederlandse club over goede voetballers beschikt dan wordt daaraan getrokken door het grote geld, je hebt dan wel geld maar raakt ook je beste spelers kwijt, die kwaliteit kan je niet terug kopen en dan ga je weer een treetje lager qua prestaties, dit gaat PSV ook wel weer overkomen hoor. Dit is iets wat normaal is in het voetbal.

Ajax heeft echt wel geld hoor, er komt ook nog genoeg binnen over de verkopen van al die topspelers, je krijgt dat geld niet ineens, Kroes wil niet onverantwoord uitgeven, er is nu niet genoeg cash, maar geld hebben ze nog wel genoeg hoor... er komt ook ieder jaar veel binnen via sponsors, kaartverkoop, meer als elke andere club in Nederland, ook dit geld gaat ze er weer bovenop brengen samen met de verkoop van een aantal jongelingen die er weer aankomen binnen nu en 3 jaar.
    Robson de Souza
    Vedette

NilisInOranje wrote: 02 Sep 2024, 20:17 Hebben jullie gezien dat Al Ittihad fans (bestaan die?!) de hashtag #bergwijn_unacceptable massaal aan het posten zijn? :D
    Het zijn er best veel zeg 😅
    ajax
    Veelbelovend talent

Teletubby wrote: 02 Sep 2024, 20:17 @ajax

Wil je de volgende keer mij taggen als je mij een klein kind noemt? Ik had het bijna gemist en dan kan ik ook weer lachen, 4 miljoen en een van de makkelijkste te omzeilen "verplichte" optie tot koop voor Forbs is natuurlijk een werelddeal! Je hebt mijn ogen geopend! Alsjeblieft blijven posten hier, niet teruggaan naar AS, dit gaat nog enorm veel plezier opleveren dit seizoen
    Nee doe ik niet, je deed erg kinderachtig, nu geef je de 4 miljoen wel aan ... geloof maar die 10 wedstrijden speelt Forbes wel, wolverhamton wilde hem gewoon contracteren maar dat kon niet wegens een of andere regel.

Van de anderen verhuurde spelers zullen er wel terugkomen maar Forbes niet.
    Franciscus
    Nationale topspeler
    Favoriete speler: Mauro Jr

Franciscus wrote: 02 Sep 2024, 19:29 Even snel een polletje:

Hopen dat Bergwijn vertrekt: popcorn
    Hopen dat hij blijft: Bier
    I couldn't care less: Calimero

Reageren op deze post vanaf nu!
    Ik zit trouwens zelf in het bierteam
    De Realist
    Internationale topspeler

Is dat onderzoek naar die draaideur crimineel die nu algemeen directeur speelt maar op papier titulair TD is onderhand al afgerond of hoe zit dat? Zodat er van buitenaf lekker een directie aangesteld kan gaan worden enzo
    "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    RPSV94
    Geselecteerd voor Oranje

ajax wrote: 02 Sep 2024, 19:54
    Op weg naar nr 26 wrote: 02 Sep 2024, 19:44

En de reden dat Bergwijn überhaupt gekocht is, is het allergrootste probleem in Amsterdam. Die onbegrensde grootheidswaanzin.
    Wat heeft dat met grootheidswaanzin te maken?

Hij is oud Ajax jeugdspeler en was vrij jong nog en toch op het hoogste niveau in Engeland redelijk goed gepresteerd.

Ajax had weinig keus toen, echte toppers zijn sowieso niet te betalen voor Nederlandse clubs, los van het feit dat toppers ook niet in Nederland willen voetballen op al die kunstvelden (tot dit jaar).

Bergwijn kwam in 2022, Ajax verloor toen heel veel topspelers dat jaar en had dus genoeg geld om ook Bergwijn te kopen (voor te veel geld), Bergwijn deed het bij jullie samen met depay heel goed, dus het is niet zo vreemd dat ze bij hem als oud Ajax speler uitkwamen
    Je doet nu net alsof Bergwijn de enig mogelijke speler op de wereld was die op dat moment te halen was. Hij kostte je 31 miljoen he, 31 miljoen. Die TD van Tottenham lacht zich nog steeds kapot. Van dat geld kon je minstens 2 talenten halen die je zeker net zoveel hadden gebracht dan Bergwijn. Want je kunt wel aankomen met het argument dat topspelers hier niet komen, maar ik denk dat de club waarbij je nu op het forum bivakkeert wel heeft bewezen dat er genoeg spelers te vinden zijn met voldoende kwaliteit die graag naar de Eredivisie komen. Tillman bijvoorbeeld, 12 miljoen. Heb je nog 18 miljoen over, kun je iemand als Schouten voor halen ;)

Nee, Bergwijn was een prestige project om te laten zien dat jullie de grote club zijn. Kijk eens, wij slaan even 31 miljoen kapot op een speler van Tottenham. Kunnen jullie niet he. Zit geen enkele logische reden achter om zo'n achterlijk bedrag voor hem te betalen.
  • These users thanked the author RPSV94 for the post (total 2):
    10. NilisMr. Spock
    ajax
    Veelbelovend talent

NilisInOranje wrote: 02 Sep 2024, 20:17 Hebben jullie gezien dat Al Ittihad fans (bestaan die?!) de hashtag #bergwijn_unacceptable massaal aan het posten zijn? :D
    Zegt helemaal niks, die miljardairs kijken echt niet op dat soort forums, die hebben echt al van te voren Bergwijn helemaal uitgeplozen.... maar schijnbaar niet goed genoeg want als je Bergwijn koopt voor dat bedrag dan heb je hem niet zien voetballen het laatste jaar.

Dit zie je zo vaak, clubs kopen spelers die er niks van bakken en soms ook niks van kunnen.
    Teletubby
    Nationale topspeler

ajax wrote: 02 Sep 2024, 20:24
    Teletubby wrote: 02 Sep 2024, 20:17 @ajax

Nee doe ik niet, je deed erg kinderachtig, nu geef je de 4 miljoen wel aan ... geloof maar die 10 wedstrijden speelt Forbes wel, wolverhamton wilde hem gewoon contracteren maar dat kon niet wegens een of andere regel.

Van de anderen verhuurde spelers zullen er wel terugkomen maar Forbes niet.
    Forbs is een blind paard en Ajax heeft al ervaring met die verplichte optie tot koop bij Sanchez die makkelijk te omzeilen was. 10 basis duels in de premier league gaat nooit gebeuren voor Forbs. Daar heeft hij het niveau niet dus die huppelt volgend jaar weer rond bij jullie hoor.
    Persepolis
    Vedette

Een Bergwijn in topvorm is 3 klasses beter dan Godts. De huidige Bergwijn nog altijd 1 klasse. Godts is een pingelaar zonder rendement momenteel.
    NilisInOranje
    Regelmatige invaller

ajax wrote: 02 Sep 2024, 20:27 Dit zie je zo vaak, clubs kopen spelers die er niks van bakken en soms ook niks van kunnen.
    Na afgelopen jaar ben je in ieder geval ervaringsdeskundige, dus het zal wel kloppen wat je zegt.
  • These users thanked the author NilisInOranje for the post (total 2):
    Dutch CowboyMithras
    Post Reply