Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
milansandro
Legende

De blijdschap van een ajacied op een PSV forum over de verkoop van een ajax speler..
Oh what times have changed..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
NilisInOranje
Regelmatige invaller

Ik hoop dat er na de opleidingsvergoeding nog een aanzienlijk deel naar Stevie zelf gata. Zou me niks verbazen
StratumZuid
Vedette

Hatseflats wrote: 02 Sep 2024, 22:54 Meester onderhandelaar heeft er toch maar weer 4 miljoen van afgekregen :lol:

Nog meer verlies dus
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Jwoeloe
Moderator
Clubvoorkeur: PSV

Als je van 20M + 5M bonus naar 21M direct gaat zonder bonus, en dit allen i.v.m. de betalingstermijn, flink teken aan de hand dat het er financieel bar en boos voor staat (lees: liquiditeitsprobleem). Of zie ik dat verkeerd?
  • These users thanked the author Jwoeloe for the post (total 2):
    Psv_fanTylerDurdn
    milansandro
    Legende

De 2 ajacieden hier op het forum zijn dronken van geluk..
    Stel deze vraag maar later aan hun..
    Activism is a way for useless people to feel important
    — Thomas Sowell
    Jeronimo
    Vaste waarde in elftal

Ze staan er ook slecht voor maar Bergwijn van de lijst geeft ze wel wat meer lucht dus die moest echt weg.

Ik denk trouwens dat ze daar sportief nog wel last van krijgen.
  • These users thanked the author Jeronimo for the post:
    Ykhim
    guus
    Internationale topspeler

Jwoeloe wrote: 02 Sep 2024, 22:58 Als je van 20M + 5M bonus naar 21M direct gaat zonder bonus, en dit allen i.v.m. de betalingstermijn, flink teken aan de hand dat het er financieel bar en boos voor staat (lees: liquiditeitsprobleem). Of zie ik dat verkeerd?
    Ik ben benieuwd hoeveel er over blijft van de 21 miljoen.
    Franciscus
    Nationale topspeler
    Favoriete speler: Mauro Jr

Franciscus wrote: 02 Sep 2024, 19:29 Even snel een polletje:

Hopen dat Bergwijn vertrekt: popcorn
    Hopen dat hij blijft: Bier
    I couldn't care less: Calimero

Reageren op deze post vanaf nu!
    We don't care, maar hopen stiekem dat hij er nog is. Wel jammer van de 825000. Zo vat ik de stemming even samen.

Is hij al weg?
    Last edited by Franciscus on 02 Sep 2024, 23:08, edited 1 time in total.
    Bram
    Nationale topspeler

Ik denk dus dat Bergwijn makkelijk goed was voor 15 tot 20 en 10 assists. Zijn toch doelpunten die je inlevert
    Psv_fan
    Lid 2e elftal

Ze hadden dit heel erg nodig zodat ze de salarissen kunnen blijven betalen. Wat een stumperds
    Persepolis
    Vedette

Vooral financieel is dit voor Ajax een meevaller, al verplaatsen ze het probleem op die positie nu gewoon naar volgend jaar door het huren van een vervanger. Ik verwacht dat het sportief wel een flinke stap achteruit is om van Bergwijn naar Sulemana of Godts te gaan, vooral als het gaat om rendement.
    Last edited by Persepolis on 02 Sep 2024, 23:12, edited 1 time in total.
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

Jeronimo wrote: 02 Sep 2024, 23:01Ik denk trouwens dat ze daar sportief nog wel last van krijgen.
    Absoluut. Want je kan zeggen wat je wil van Bergwijn, maar op een goeie dag maakt hij nog steeds wel het verschil. Dat heb ik Godts nog niet zien doen en gezien zijn leeftijd mag je dat ook niet van hem verwachten.

Maar goed, Ajacieden blij en wie zijn wij om ze dat genot te ontzeggen. We weten immers hoe het is om deze pipo met genoegen buiten te trappen. Weergaloze transfer, achteraf.
    Menno1
    Legende

Mits fit was Bergwijn hun beste speler. Ook een van de weinige spelers, samen met Berghuis, die iets creatiefs had in zijn spel. Ja, hij speelde vaak als een drol, was een belachelijke aanvoerder, maar wel goed voor 10-15 goals per seizoen en had dus iets extras in zijn spel, ivm eenheidsworsten als Akpom enz. Godts heeft veel talent, maar is nog erg jong, lang niet zo goed nog en moet het vooral van dribbelen hebben, maar met minder rendement. Sulemana is razendsnel, een goede dribbelaar, maar heeft ook een hoog Bruma gehalte, die vooral veel ruimte voor zich moet hebben.

Het is vooral jammer dat ze financieel weer wat lucht hebben, want ze besparen 6 miljoen salaris per jaar. En uiteindelijk hebben ze nog steeds een selectie, ondanks alle hiaten, dat goed genoeg is voor een top 3 klassering. Maar kwa restwaarde is het niet veel met al de huurlingen en oudjes die er bij zijn gesprokkeld. Mochten ze onverhoopt weer de top 3 niet halen, dan hebben ze echt een levensgroot probleem daar.
  • These users thanked the author Menno1 for the post:
    Persepolis
    Josef Dettelbacher
    Legende

Hatseflats wrote: 02 Sep 2024, 22:54 Meester onderhandelaar heeft er toch maar weer 4 miljoen van afgekregen :lol:

Deze deal levert Bergwijn dus meer op dan Ajax :wonder: :lol:
  • These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
    Mithras
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Harminator
    Geselecteerd voor Oranje

Ardbeg wrote: 02 Sep 2024, 22:51
    VeresRivne wrote: 02 Sep 2024, 22:46

Mijn wijnverkoopcursus paid off!!!! Toch gelukt jongens HEERLIJK, ook effe 5.5 miljoen salaris van de balans af, deze was heel belangrijk!
    Dit is niet het ajax forum. Juichen hiervoor hoeft hier niet.
    In deze gun ik het VeresRivne na alle shit van vorig seizoen :D
    René1978
    Nationale topspeler

Die Sulemana zal ook niet voor een appel en een ei voetballen toch? Ben ook wel benieuwd naar het salaris van Gekke Wout eigenlijk.
    Captain(C)
    Vaste waarde in elftal

Hahaha, erg apart weer van 25m naar 21m
    Ik dacht dat die gladde onderhandelaar Kroes deals op €180 liet klappen.
  • These users thanked the author Captain(C) for the post:
    koetje
    Koekoek!
    Psv_fan
    Lid 2e elftal

René1978 wrote: 02 Sep 2024, 23:13 Die Sulemana zal ook niet voor een appel en een ei voetballen toch? Ben ook wel benieuwd naar het salaris van Gekke Wout eigenlijk.
    Die Twente fan zag opeens dollar tekens. 2 a 3 mil lijkt mij. Een deel van die 21 mil gaat naar PSV, ook mooi.
  • These users thanked the author Psv_fan for the post:
    TylerDurdn
    Skuddem
    Nationale topspeler
    Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Hoe triest is die club, ze voelden zich zo verheven boven de rest en tot een bepaalde hoogte waren ze dat ook. Nu is het een club die juicht als ze Bergwijn weten te slijten aan de Saudies maar ondertussen betalen ze nog zeg ff 100 miljoen aan salaris voor prutsers, brekebeentjes en has-beens, dit terwijl ze tussen de Conference en de Europa League pendelen en zeer waarschijnlijk voor het derde jaar op rij niet eens in de top 3 van de Eredivisie gaan eindigen.

Hoogmoed komt voor de val, en nu zijn de sterren op het blauwdoek dusdanig gearrangeerd dat het PSV is die een gouden uitgangspositie voor zichzelf heeft gecreeerd om gestaag op verder te boorduren. Dit alles zonder ziekelijk zelfbeeld en met een dosis Brabantse nuchterheid zou nog wel eens een stuk beter kunnen uitpakken dan hoe dat bij onze Amsterdamse ‘vrienden’ heeft gedaan.

Suckers
  • These users thanked the author Skuddem for the post:
    Psv_fan
    Cas
    Meervoudig international

Is sulemana al rond?
    Last edited by Cas on 02 Sep 2024, 23:24, edited 1 time in total.
    VeresRivne
    Vedette

Ykhim wrote: 02 Sep 2024, 23:09
    Jeronimo wrote: 02 Sep 2024, 23:01Ik denk trouwens dat ze daar sportief nog wel last van krijgen.
    Absoluut. Want je kan zeggen wat je wil van Bergwijn, maar op een goeie dag maakt hij nog steeds wel het verschil. Dat heb ik Godts nog niet zien doen en gezien zijn leeftijd mag je dat ook niet van hem verwachten.

Maar goed, Ajacieden blij en wie zijn wij om ze dat genot te ontzeggen. We weten immers hoe het is om deze pipo met genoegen buiten te trappen. Weergaloze transfer, achteraf.
    Bergwijn liet het alleen zien tegen de kleintjes.
    It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
    SLAVA UKRAINE!!!
    Brael
    Vedette

Bram wrote: 02 Sep 2024, 23:08 Ik denk dus dat Bergwijn makkelijk goed was voor 15 tot 20 en 10 assists. Zijn toch doelpunten die je inlevert
    Niet overdrijven. Vorige 2 seizoenen kwam hij tot 12 goals en 4-5 assists per seizoen. Geen enkele reden om aan te nemen dat dat met het betonvoetbal van Farioli opeens beter zou worden.
    Dit is gewoon jammer dat ze hem kwijt zijn geraakt, want die gast verdiende een bizar salaris en er stonden torenhoge afschrijvingen op zijn transfersom. Zeker als je vergelijkt wat hij daadwerkelijk leverde, voor dat geld.

Maar goed, het kan niet altijd feest blijven. Hij heeft tegen torenhoge kosten twee jaar lang de boel bij Ajax mogen verzieken, en stiekem profiteert PSV op elke transfersom van Bergwijn 4% mee. Dat is dus toen hij van Tottenham naar Ajax ging ruim 1 miljoen, en nu weer ruim 800K.

Ajax en Stevie, bedankt!
  • These users thanked the author Brael for the post:
    Grasmat
    Teletubby
    Nationale topspeler

VeresRivne wrote: 02 Sep 2024, 23:24
    Ykhim wrote: 02 Sep 2024, 23:09

Bergwijn liet het alleen zien tegen de kleintjes.
    In Nederland speel je 20 van de 34 wedstrijden tegen de kleintjes
    Massimo
    Legende

Bergwijn had vorig seizoen 12 goals en 4 assists in 24 Eredivisiewedstrijden. Het seizoen daarvoor 12 goals en 5 assists in 32 Eredivisiewedstrijden. Redelijke cijfers, maar niet extreem goed en vooral thuis tegen mindere tegenstanders.

Sulemana was een groot talent in Denemarken en ging al bijna naar Ajax toe. Is bij Rennes eigenlijk wel mislukt ondanks dat ik hem wel een goede wedstrijd destijds heb zien spelen in de Conference League tegen Vitesse. Anderhalf jaar geleden voor 25 miljoen naar Southampton terwijl hij mislukt was. Blijft toch bijzonder. Laatste driekwart jaar weinig gespeeld bij Southampton en met zo'n transfersom weet je al dat zo iemand een dure huur is. Net als dat ABK voor PSV afgelopen seizoen was. Geen idee of hij in de Eredivisie wel dat niveau kan brengen, maar ik een zekerheid vind ik het allerminst.
    Bram
    Nationale topspeler

Brael wrote: 02 Sep 2024, 23:26
    Bram wrote: 02 Sep 2024, 23:08 Ik denk dus dat Bergwijn makkelijk goed was voor 15 tot 20 en 10 assists. Zijn toch doelpunten die je inlevert
    Niet overdrijven. Vorige 2 seizoenen kwam hij tot 12 goals en 4-5 assists per seizoen. Geen enkele reden om aan te nemen dat dat met het betonvoetbal van Farioli opeens beter zou worden.
    Dit is gewoon jammer dat ze hem kwijt zijn geraakt, want die gast verdiende een bizar salaris en er stonden torenhoge afschrijvingen op zijn transfersom. Zeker als je vergelijkt wat hij daadwerkelijk leverde, voor dat geld.

Maar goed, het kan niet altijd feest blijven. Hij heeft tegen torenhoge kosten twee jaar lang de boel bij Ajax mogen verzieken, en stiekem profiteert PSV op elke transfersom van Bergwijn 4% mee. Dat is dus toen hij van Tottenham naar Ajax ging ruim 1 miljoen, en nu weer ruim 800K.

Ajax en Stevie, bedankt!
    Misschien wat overdreven, maar dat was natuurlijk ook echt een historisch slecht Ajax.
    Post Reply