Matteo Dams

Spelers, staf, wedstrijden en tactiek Jong PSV.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Hij maakt best een prima indruk in die wedstrijdjes tegen Jantje en Mieke. Maar hij was bv tegen Eindhoven heel matig en veroorzaakte volgens mij daar ook nog een pingel (zoals Oppegard er ook al 2 heeft veroorzaakt). Dit zou maximaal je 5e CV mogen zijn die gewoon elke week bij Jong PSV speelt tot hij nodig is bij het eerste. Die nieuwe Belg idem dito. Laat hen samen gewoon eens 10 wedstrijden op rij spelen bij Jong PSV.
These users thanked the author 11 Tinus for the post:
O Goleiro Grande
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

11 Tinus wrote: 02 Sep 2024, 11:42 Hij maakt best een prima indruk in die wedstrijdjes tegen Jantje en Mieke. Maar hij was bv tegen Eindhoven heel matig en veroorzaakte volgens mij daar ook nog een pingel (zoals Oppegard er ook al 2 heeft veroorzaakt). Dit zou maximaal je 5e CV mogen zijn die gewoon elke week bij Jong PSV speelt tot hij nodig is bij het eerste. Die nieuwe Belg idem dito. Laat hen samen gewoon eens 10 wedstrijden op rij spelen bij Jong PSV.
Aad de Mos: 'Janneke en Mieke' ;)
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Beter dan Sadilek op linksback. Slimme speler, doet alles sober, is niet de snelste maar zonder rechtsbuiten bij de tegenstander kan het. CL is natuurlijk drama als ie moet spelen, want mist snelheid, maar kan beter verdedigen dan Oppergod.
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik vond het een verademing tov Opperdrol. Gaat er stevig maar fair in, deed geen gekke dingen. Aanvallend weinig van gezien behalve een mooie indraaiende voorzet op Luuk.

Valt 100% mee maar wel met de disclaimer dat ook deze pot tegen FC bal op het dak was.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Misschien even contractje verlengen nu hij het goed doet. Loopt anders gratis de deur uit na dit seizoen.
These users thanked the author Joenepsv for the post:
Psvamsterdam1913ab
El Dante
Bankzitter
Posts: 262
Joined: 04 Nov 2020, 14:47
FOOTB_REM_S: No

11 Tinus wrote: 02 Sep 2024, 11:42 Hij maakt best een prima indruk in die wedstrijdjes tegen Jantje en Mieke. Maar hij was bv tegen Eindhoven heel matig en veroorzaakte volgens mij daar ook nog een pingel (zoals Oppegard er ook al 2 heeft veroorzaakt). Dit zou maximaal je 5e CV mogen zijn die gewoon elke week bij Jong PSV speelt tot hij nodig is bij het eerste. Die nieuwe Belg idem dito. Laat hen samen gewoon eens 10 wedstrijden op rij spelen bij Jong PSV.
Ah ja, omdat je bij één van je eerste wedstrijden bij het eerste even een potje niet lekker balt, mogelijk vanwege druk, maar weer terug naar Jong PSV terwijl je in de wedstrijden erna wel hebt laten zien toch wel iets te kunnen?

Laten we het gewoon even afwachten mensen, blijkbaar ziet Bosz iets in deze jongen en ik geloof meer in Bosz dan in menig supporter op dit forum hier. Ik kan me nog ellenlange betogen van enkele supporters hier herinneren waarom Bakayoko nooit van waarde ging zijn.
These users thanked the author El Dante for the post (total 3):
GrasmatJoenepsvPsvamsterdam1913ab
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

https://www.PSV.nl/media/artikel/de-sta ... asisdebuut

Ben benieuwd hoe ver deze jongen gaat komen. Nooit bekend gestaan als toptalent maar lijkt aardig aan te haken.
ArdaMattaveld
Regelmatige invaller
Posts: 366
Joined: 30 Aug 2021, 19:11
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 02 Sep 2024, 14:36 https://www.PSV.nl/media/artikel/de-sta ... asisdebuut

Ben benieuwd hoe ver deze jongen gaat komen. Nooit bekend gestaan als toptalent maar lijkt aardig aan te haken.
Laten we dan maar gaan voor een situatie vergelijkbaar met die van Gakpo.
These users thanked the author ArdaMattaveld for the post (total 2):
Psvamsterdam1913abDonyellMalen
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

These users thanked the author DonyellMalen for the post (total 8):
VTheManRPSV94Fc DenzelTrixmTomPSV023JoosthBossche bolRen Höek
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 03 Sep 2024, 10:31
Spelers kunnen ook een bijzondere ontwikkeling doormaken en meegroeien met het niveau. Jongens Als Lammers en Gakpo waren ook niet altijd toptalenten. Deze jongen laat in ieder geval zien dat hij tegen een hoop clubs in de eredivisie zich staande kan houden. Ben benieuwd of hij dit ook structureel kan laten zien.
Saibari is underrated.
User avatar
TomPSV023
Meervoudig international
Posts: 1052
Joined: 18 Jun 2023, 09:46
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Messi
FOOTB_REM_S: No

Ik wou het filmpje net delen, heerlijk dat er een jonge speler is die er gewoon opklapt met ze poten
User avatar
VTheMan
Meervoudig international
Posts: 1077
Joined: 24 Jun 2022, 15:13
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Bakayoko
FOOTB_REM_S: No

Iedereen wilde Zuid-Amerikaanse grinta, blijkt onze Matteo dat gewoon te hebben!
User avatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
Posts: 1689
Joined: 20 Sep 2017, 00:00
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
FOOTB_REM_S: No

Klapt er in ieder geval op!
These users thanked the author Gestelnaar for the post:
Weg
User avatar
AlexDeTank4
Bankzitter
Posts: 204
Joined: 06 Jun 2023, 12:02
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik vraag me af wat de vervolgstap van Bosz gaat zijn. Dams lijkt zich inderdaad goed staande te kunnen houden tegen de onderkant van de eredivisie en brengt m.i. veel meer verdedigende stabiliteit dan Oppegard. Toch ben ik bang dat Oppegard nog de voorkeur heeft boven Dams, wat zou betekenen dat bij terugkomst van Mauro hij weer voornamelijk bij Jong zal gaan spelen. Lijkt me ontzettend zonde, want op het oog lijkt hij een jongen te zijn die zich optrekt aan het niveau, i.p.v. erin te verdrinken door een gebrek aan zelfvertrouwen (zoals Oppegard).
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Als Dams dit volhoudt is hij Oppegard echt heel snel voorbij. De Peetmeister heeft ook gewoon ogen en verstand.
These users thanked the author Grasmat for the post:
AlexDeTank4
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 03 Sep 2024, 11:19 Als Dams dit volhoudt is hij Oppegard echt heel snel voorbij. De Peetmeister heeft ook gewoon ogen en verstand.
Ik denk dat hij dit al is hoor. Hij heeft in al zijn optredens in 1 gewoon laten zieten een degelijke verdediger te zijn die ook nog eens een aardig balletje kan trappen. Zolang Mauro niet fit is, verdient hij zeker een plek in de basis.
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
FOOTB_REM_S: No

VTheMan wrote: 03 Sep 2024, 11:08 Iedereen wilde Zuid-Amerikaanse grinta, blijkt onze Matteo dat gewoon te hebben!
Dams is belgisch. Brinta?
Image
These users thanked the author Mr. Spock for the post:
Boszball1913
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Vanthaman18 wrote: 03 Sep 2024, 11:24
Grasmat wrote: 03 Sep 2024, 11:19 Als Dams dit volhoudt is hij Oppegard echt heel snel voorbij. De Peetmeister heeft ook gewoon ogen en verstand.
Ik denk dat hij dit al is hoor. Hij heeft in al zijn optredens in 1 gewoon laten zieten een degelijke verdediger te zijn die ook nog eens een aardig balletje kan trappen. Zolang Mauro niet fit is, verdient hij zeker een plek in de basis.
Voorlopig denk ik de ideale combinatie met Ledezma/Karsdorp, qua (verschillende) types back.

Drie man achterop mat Flamingo/Nagalo - Boszcagli - Dams.

Veerman in zijn eigen zone en Karsdorp/Ledezma rechts in de ruit op het middenveld uitkomend.
These users thanked the author SKERLA for the post:
Vanthaman18
Søren
Meervoudig international
Posts: 1072
Joined: 06 Jun 2023, 18:33
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Voor een jeugdspeler die noodgedwongen minuten moet maken in het eerste, en zeker niet bekend staat als het grootste talent uit de opleiding, doet ie het best goed.
Leuk om te zien, toch een positieve verrassing!

Maar het is nog lang geen PSV1 basis niveau.
En al helemaal geen basisniveau voor een club die in de CL hoge ogen wil gooien.
Dat is naïef, dom, en daarmee ben je jezelf als club, of supporter, vreselijk voor de gek aan het houden.
Zometeen bij het minste of geringste aan tegenstand gaat het keihard mis, hier had PSV nooit op mogen gokken.
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Matteo is onze eigen Tagliafico!
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Søren wrote: 03 Sep 2024, 11:38 Voor een jeugdspeler die noodgedwongen minuten moet maken in het eerste, en zeker niet bekend staat als het grootste talent uit de opleiding, doet ie het best goed.
Leuk om te zien, toch een positieve verrassing!

Maar het is nog lang geen PSV1 basis niveau.
En al helemaal geen basisniveau voor een club die in de CL hoge ogen wil gooien.
Dat is naïef, dom, en daarmee ben je jezelf als club, of supporter, vreselijk voor de gek aan het houden.
Zometeen bij het minste of geringste aan tegenstand gaat het keihard mis, hier had PSV nooit op mogen gokken.
Gaan we dit soort negatieve meuk nou in elk topic benoemen? Houdt dit lekker voor het negatieve supporters topic.
These users thanked the author Trixm for the post (total 10):
ArdbegGrasmatBossche bolFranciscusD.MillpantsDonyellMalenBreurpsvgoudaEDGBoszball1913
Saibari is underrated.
ArdaMattaveld
Regelmatige invaller
Posts: 366
Joined: 30 Aug 2021, 19:11
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik hoop dat Dams de voorkeur zal krijgen in de basis, ook al denk dat een opkomende back beter is voor het renderen van Lang, echter krijg je met Karsdorp straks een back die er constant overheen komt. Je kantelt eigenlijk een beetje wat je met Teze op rechts deed naar links.
These users thanked the author ArdaMattaveld for the post:
Joenepsv
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Heel benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen. Afgelopen jaar heb ik hem bij Jong een paar keer zien spelen en toen viel hij niet op, of in negatieve zin.
Dit jaar viel hij zelfs goed in tegen Feyenooord terwijl de verdediging ruk was.
Wellicht kan hij zich onverwacht definitief bij het eerste voegen en is de opvolger voor Obispo/Oppegard al in huis.
Breur
Internationale topspeler
Posts: 3986
Joined: 01 Mar 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Zou mooi zijn als hij een verrassing wordt dit seizoen. De technische staf ziet er schijnbaar dus wel iets van potentieel is dus laten we hem maar het voordeel van de twijfel geven. Zijn optreden afgelopen week was in ieder geval erg sterk. Als hij daarop voort kan bouwen en buiten zijn defensieve stabiliteit ook aanvallend wat bij kan dragen (op termijn) dan hebben we in ieder geval 1 kopzorg minder.
User avatar
Youneedtogotheretocomeback
Jeugdspeler
Posts: 33
Joined: 06 Jun 2023, 20:35
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Boscagli
FOOTB_REM_S: No

Ik ben iig gecharmeerd van hoe hij zich nu laat zien. Dit in tegenstelling tot de negatiever kijkende mede forumlid denk ik dat PSV heeft bewezen jonge talenten, soms door toeval, een plek te kunnen geven waarin ze zich kunnen ontwikkelen. Voor mij is Dams een goed alternatief op linksback, zeker als hij achterin blijft en er op rechtsback iemand door kan stomen.
These users thanked the author Youneedtogotheretocomeback for the post:
ForestForest
Post Reply