Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
DonyellMalen
Legende
Clubvoorkeur: PSV

Teletubby wrote: 03 Sep 2024, 10:47Maar Wijnaldum mag wel continue opdraven na 2x zakkenvullen bij zowel PSG als de zandbak. Hypocriete rooie zeg.
Enige reden is de leeftijd, lijkt me. Maar verder beetje vreemd ja.
Jur1913
Internationale topspeler

Grasmat wrote: 03 Sep 2024, 10:50 Het zit hem bij Koeman vooral, en terecht denk ik, in het verschil van leeftijd. Wijnaldum ging toen hij ruim in de 30 was en met het eind van zijn carrière in zicht. Bergwijn zou nu ongeveer op zijn piek moeten zijn en nog een jaar of 6-7 prima mee moeten kunnen draaien in de Europese (sub) top. Dan al voor het grote geld kiezen is een gebrek aan ambitie en een slappe mentaliteit.
Ik vind dat we er in Europa maar denigrerend over doen. Saudi begint sportief ook steeds sterker te worden, het is alleen niet 'bij ons'
Brael
Vedette

Bram wrote: 02 Sep 2024, 23:30 Misschien wat overdreven, maar dat was natuurlijk ook echt een historisch slecht Ajax.
Ajax was historisch slecht, maar niet qua gescoorde doelpunten, waar de goals en assists van Bergwijn natuurlijk verband mee houden. Bovendien zijn zijn statistieken de afgelopen twee seizoenen zo slecht geweest, niet alleen in het historisch slechte afgelopen seizoen. En met het betonvoetbal van Farioli is het niet zo maar gezegd dat Ajax meer doelpunten gaat maken dan afgelopen twee seizoenen, dus de kans dat Bergwijn betere statistieken overlegt, is ook niet per se heel groot.
Jur1913 wrote: 03 Sep 2024, 10:52 Ik vind dat we er in Europa maar denigrerend over doen. Saudi begint sportief ook steeds sterker te worden, het is alleen niet 'bij ons'
Goede spelers halen betekent niet automatisch dat je sportief ook steeds sterker wordt. Het is daar nog steeds een mix van potentiële topspelers die komen om hun zakken te vullen, en lokale spelers die het niveau totaal niet hebben. Ik kijk wel eens beelden van die competitie, maar daar wordt echt lachwekkend slecht verdedigd. Echt op KKD niveau.
Last edited by Brael on 03 Sep 2024, 10:55, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author Brael for the post:
    Grasmat
    Menno1
    Legende

Sulemana nog niet rond. Ik gun het Alex van harte als de fax 3 secondes te laat binnenkwam.
  • These users thanked the author Menno1 for the post:
    LucNilisLegend
    Breur
    Internationale topspeler

Menno1 wrote: 03 Sep 2024, 10:54 Sulemana nog niet rond. Ik gun het Alex van harte als de fax 3 secondes te laat binnenkwam.
    Hij wilde de express fee niet betalen van €180..
    Breur
    Internationale topspeler

Wat betreft Bergwijn snap ik Koeman wel. Bergwijn leeft niet meer voor de sport. Hij heeft in ieder geval weinig ambitie getoond om er weer wat van te maken na de dramatische periode die hij achter de rug heeft. Dit soort spelers kun je beter kwijt zijn, ook voor Ajax.
    VTheMan
    Meervoudig international
    Favoriete speler: Bakayoko

Jur1913 wrote: 03 Sep 2024, 10:52
    Grasmat wrote: 03 Sep 2024, 10:50 Het zit hem bij Koeman vooral, en terecht denk ik, in het verschil van leeftijd. Wijnaldum ging toen hij ruim in de 30 was en met het eind van zijn carrière in zicht. Bergwijn zou nu ongeveer op zijn piek moeten zijn en nog een jaar of 6-7 prima mee moeten kunnen draaien in de Europese (sub) top. Dan al voor het grote geld kiezen is een gebrek aan ambitie en een slappe mentaliteit.
    Ik vind dat we er in Europa maar denigrerend over doen. Saudi begint sportief ook steeds sterker te worden, het is alleen niet 'bij ons'
    De lange arm van de Sjeiks reiken zelfs tot dit forum! :O
    loginnaam
    Internationale topspeler

Jeronimo wrote: 03 Sep 2024, 10:45
    Thoresen wrote: 03 Sep 2024, 10:29 Als ze kunnen aantonen dat de vereiste documenten voor 0.00 uur naar het juiste adres hebben gestuurd,
    zal dit geen probleem worden.
    En dat was zo zeggen ze.
    Er zit nu iemand in de Arena naar zijn computer te kijken en ziet dat ie niet op "send" heeft gedrukt.

Hij/zij weet nog niet precies hoe het Alex te vertellen :mrgreen:
    Ze hebben wel op Send gedrukt, maar zijn vergeten te controleren of de email inderdaad verzonden was. Bleek dat die nog vast zat in de Outbox en pas vanochtend definitief werd verstuurd. :mrgreen:
    040-076
    Meervoudig international

PSVTOPOss wrote: 03 Sep 2024, 10:22 https://www.telegraaf.nl/sport/75261891 ... n-sulemana

Ze hebben nog steeds geen zekerheid...
    Ik zeg je eerlijk, mocht dit niet doorgaan dan zal ik niet hard lachen maar wel lang.
    Marcel for president!
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Op die 5-6 uitgerangeerde sterren na is het qua niveau echt bedroevend hoor. En dat is dan nog even los van de verdere ambiance in de stadions.
    Jur1913
    Internationale topspeler

Brael wrote: 03 Sep 2024, 10:53
    Jur1913 wrote: 03 Sep 2024, 10:52 Ik vind dat we er in Europa maar denigrerend over doen. Saudi begint sportief ook steeds sterker te worden, het is alleen niet 'bij ons'
    Goede spelers halen betekent niet automatisch dat je sportief ook steeds sterker wordt. Het is daar nog steeds een mix van potentiële topspelers die komen om hun zakken te vullen, en lokale spelers die het niveau totaal niet hebben. Ik kijk wel eens beelden van die competitie, maar daar wordt echt lachwekkend slecht verdedigd. Echt op KKD niveau.
    Het is niet dat we zelf de Premier League zijn. Hoe makkelijk we hier door defensies heen wandelen is ook om te janken. Ik vraag het me sterk af of de niveauverschillen echt zo groot zijn om te spreken van een gebrek aan ambitie om daar naartoe te gaan

Ik denk dat mensen het vooral niet kunnen hebben dat ze daar bakken met geld gaan verdienen en dat ze niet meer 'bij ons' in het westen spelen
    Paco Casal
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Even los van dat ik de keuze voor 9 miljoen per jaar begrijpelijk vind en dat ik denk dat wij hier stuk voor stuk naar S.A. zouden gaan, is het niveau natuurlijk om te janken en kunnen we wat mij betreft niet denigrerend genoeg doen over deze sfeerloze jurken competitie vol uitgerangeerde voetballers.
  • These users thanked the author Paco Casal for the post:
    Doldenaar
    #FreeGeneratie4
    Teletubby
    Nationale topspeler

loginnaam wrote: 03 Sep 2024, 11:01

Er zit nu iemand in de Arena naar zijn computer te kijken en ziet dat ie niet op "send" heeft gedrukt.

Ze hebben wel op Send gedrukt, maar zijn vergeten te controleren of de email inderdaad verzonden was. Bleek dat die nog vast zat in de Outbox en pas vanochtend definitief werd verstuurd. :mrgreen:
    De studenten truc gedaan, een word document ingeleverd dat hij zelf corrupted heeft gemaakt en niet te openen was door de fifa zodat hij vanochtend meer tijd had om de documenten af te maken.
    Brael
    Vedette

Jur1913 wrote: 03 Sep 2024, 11:05
    Brael wrote: 03 Sep 2024, 10:53 Goede spelers halen betekent niet automatisch dat je sportief ook steeds sterker wordt. Het is daar nog steeds een mix van potentiële topspelers die komen om hun zakken te vullen, en lokale spelers die het niveau totaal niet hebben. Ik kijk wel eens beelden van die competitie, maar daar wordt echt lachwekkend slecht verdedigd. Echt op KKD niveau.
    Het is niet dat we zelf de Premier League zijn. Hoe makkelijk we hier door defensies heen wandelen is ook om te janken. Ik vraag het me sterk af of de niveauverschillen echt zo groot zijn om te spreken van een gebrek aan ambitie om daar naartoe te gaan

Ik denk dat mensen het vooral niet kunnen hebben dat ze daar bakken met geld gaan verdienen en dat ze niet meer 'bij ons' in het westen spelen
    Dat laatste is sowieso een onderdeel van de beeldvorming uiteraard. Maar natuurlijk heb je een gebrek aan sportieve ambitie, als je vanuit een Nederlandse topclub een stap maakt naar een competitie die minder is. Als je ambitie hebt, ga je vanuit een Nederlandse topclub naar een top 5 competitie. Er mogen ook maar 8 buitenlandse spelers onder contract staan, dat dus per definitie betekent dat je daar minimaal 3 prutsers per ploeg op het veld hebt staan, maar meestal een stuk meer dan 3.

Overigens vind ik het niet geheel onbegrijpelijk dat je als speler voor het geld kiest hoor, maar met een sportieve keuze heeft dat niks te maken.
  • These users thanked the author Brael for the post:
    Grasmat
    Jur1913
    Internationale topspeler

Brael wrote: 03 Sep 2024, 11:17 Overigens vind ik het niet geheel onbegrijpelijk dat je als speler voor het geld kiest hoor, maar met een sportieve keuze heeft dat niks te maken.
    Eens, maar dat zijn keuzes als PSG of Chelsea ook niet. Ik vind het soms maar een beetje hypocriet hoe er naar andere competities wordt gekeken. Alsof de Europese voetbalwereld niet voor een groot deel op oliedollars draait
    Ren Höek
    Vedette

Jur1913 wrote: 03 Sep 2024, 11:05 Ik vraag het me sterk af of de niveauverschillen echt zo groot zijn om te spreken van een gebrek aan ambitie om daar naartoe te gaanten spelen
    Natuurlijk is dat niveauverschil enorm.
    Niet voor niet willen veel spelers na een half jaar tot 1 jaar alweer weg uit de zandbak. Leuk dat geld als water, maar het voetbal is om te janken zo slecht en de ambiance in de stadions is bedroevend.
    “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    Paulus22
    International

Dat noemen ze daar een 'Siemerinkje'?
    VeresRivne
    Vedette

Paulus22 wrote: 03 Sep 2024, 11:29

Dat noemen ze daar een 'Siemerinkje'?
    Das een scholletje.
    It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
    SLAVA UKRAINE!!!
    milansandro
    Legende

Laten we eerlijk zijn..
    Uit het oogpunt van Bergwijn is dit een logische keuze..
    Want wat wou hij na zijn actieve voetbalcarrière gaan doen?
    Trainer worden is ie te dom voor..
    Een maatschappelijke carrière kan ie helemaal al vergeten..
    Dus dan maar poen scheppen in de woestijn..
  • These users thanked the author milansandro for the post (total 2):
    SensationPaco Casal
    Activism is a way for useless people to feel important
    — Thomas Sowell
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Hij kan natuurlijk zo als analist bij een voetbalprogramma op tv aan de bak. Daar heb je blijkbaar geen enkele vorm van hersencapacuteit voor nodig. Hè Raffie?
  • These users thanked the author Grasmat for the post:
    TylerDurdn
    Persepolis
    Vedette

Ik volg het Aziatische voetbal best wel en geloof me, het is nog steeds niet veel daar. Ja, op Aziatisch niveau horen de beste Saudi clubs tot de top, maar in de Eredivisie zouden ze hoogstens middenmoters zijn hoor.
  • These users thanked the author Persepolis for the post:
    Ren Höek
    Ren Höek
    Vedette

Persepolis wrote: 03 Sep 2024, 11:49 maar in de Eredivisie zouden ze hoogstens middenmoters zijn hoor.
    Door het huidige (matige) niveau van de Eredivisie wel, anders zijn ze degradatiekandidaten.
    En dan halen ze dat niveau ook alleen nog door echt buitensporige salarissen te betalen aan de Europese spelers.
    “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

StratumZuid wrote: 03 Sep 2024, 09:20
    Nouri wordt er ook weer eens bijgehaald... Kokkie ging bij hem langs toen bekend was dat Bergwijn naar Ajax kwam, hij vertelde dat en kon aan de mimiek zien dat Nouri de komst van Bergwijn goedkeurde, daarom zijn ze nu extra teleurgesteld dat het er nooit uit is gekomen.
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

En Gini had al genoeg verdiend bij PSG en Liverpool. Hij wilde notabene blijven bij Liverpool maar dat lukte niet. Dat was zijn slechtste beslissing om geen pay cut te nemen.
    Thoresen
    Nationale topspeler

Omdat het bestand te groot was niet verzonden. Hilarisch.
    Post Reply