Enige reden is de leeftijd, lijkt me. Maar verder beetje vreemd ja.
Ajax - deel III
- DonyellMalen
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
-
- Internationale topspeler
Ik vind dat we er in Europa maar denigrerend over doen. Saudi begint sportief ook steeds sterker te worden, het is alleen niet 'bij ons'Grasmat wrote: ↑03 Sep 2024, 10:50 Het zit hem bij Koeman vooral, en terecht denk ik, in het verschil van leeftijd. Wijnaldum ging toen hij ruim in de 30 was en met het eind van zijn carrière in zicht. Bergwijn zou nu ongeveer op zijn piek moeten zijn en nog een jaar of 6-7 prima mee moeten kunnen draaien in de Europese (sub) top. Dan al voor het grote geld kiezen is een gebrek aan ambitie en een slappe mentaliteit.
-
- Vedette
Ajax was historisch slecht, maar niet qua gescoorde doelpunten, waar de goals en assists van Bergwijn natuurlijk verband mee houden. Bovendien zijn zijn statistieken de afgelopen twee seizoenen zo slecht geweest, niet alleen in het historisch slechte afgelopen seizoen. En met het betonvoetbal van Farioli is het niet zo maar gezegd dat Ajax meer doelpunten gaat maken dan afgelopen twee seizoenen, dus de kans dat Bergwijn betere statistieken overlegt, is ook niet per se heel groot.
Goede spelers halen betekent niet automatisch dat je sportief ook steeds sterker wordt. Het is daar nog steeds een mix van potentiële topspelers die komen om hun zakken te vullen, en lokale spelers die het niveau totaal niet hebben. Ik kijk wel eens beelden van die competitie, maar daar wordt echt lachwekkend slecht verdedigd. Echt op KKD niveau.
Last edited by Brael on 03 Sep 2024, 10:55, edited 1 time in total.
-
- Legende
Sulemana nog niet rond. Ik gun het Alex van harte als de fax 3 secondes te laat binnenkwam.
- These users thanked the author Menno1 for the post:
- LucNilisLegend
-
Wat betreft Bergwijn snap ik Koeman wel. Bergwijn leeft niet meer voor de sport. Hij heeft in ieder geval weinig ambitie getoond om er weer wat van te maken na de dramatische periode die hij achter de rug heeft. Dit soort spelers kun je beter kwijt zijn, ook voor Ajax.
- VTheMan
- Meervoudig international
- Favoriete speler: Bakayoko
De lange arm van de Sjeiks reiken zelfs tot dit forum!Jur1913 wrote: ↑03 Sep 2024, 10:52Ik vind dat we er in Europa maar denigrerend over doen. Saudi begint sportief ook steeds sterker te worden, het is alleen niet 'bij ons'Grasmat wrote: ↑03 Sep 2024, 10:50 Het zit hem bij Koeman vooral, en terecht denk ik, in het verschil van leeftijd. Wijnaldum ging toen hij ruim in de 30 was en met het eind van zijn carrière in zicht. Bergwijn zou nu ongeveer op zijn piek moeten zijn en nog een jaar of 6-7 prima mee moeten kunnen draaien in de Europese (sub) top. Dan al voor het grote geld kiezen is een gebrek aan ambitie en een slappe mentaliteit.
-
Ze hebben wel op Send gedrukt, maar zijn vergeten te controleren of de email inderdaad verzonden was. Bleek dat die nog vast zat in de Outbox en pas vanochtend definitief werd verstuurd.
-
- Meervoudig international
Ik zeg je eerlijk, mocht dit niet doorgaan dan zal ik niet hard lachen maar wel lang.PSVTOPOss wrote: ↑03 Sep 2024, 10:22 https://www.telegraaf.nl/sport/75261891 ... n-sulemana
Ze hebben nog steeds geen zekerheid...
Marcel for president!
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Op die 5-6 uitgerangeerde sterren na is het qua niveau echt bedroevend hoor. En dat is dan nog even los van de verdere ambiance in de stadions.Jur1913 wrote: ↑03 Sep 2024, 10:52Ik vind dat we er in Europa maar denigrerend over doen. Saudi begint sportief ook steeds sterker te worden, het is alleen niet 'bij ons'Grasmat wrote: ↑03 Sep 2024, 10:50 Het zit hem bij Koeman vooral, en terecht denk ik, in het verschil van leeftijd. Wijnaldum ging toen hij ruim in de 30 was en met het eind van zijn carrière in zicht. Bergwijn zou nu ongeveer op zijn piek moeten zijn en nog een jaar of 6-7 prima mee moeten kunnen draaien in de Europese (sub) top. Dan al voor het grote geld kiezen is een gebrek aan ambitie en een slappe mentaliteit.
-
Het is niet dat we zelf de Premier League zijn. Hoe makkelijk we hier door defensies heen wandelen is ook om te janken. Ik vraag het me sterk af of de niveauverschillen echt zo groot zijn om te spreken van een gebrek aan ambitie om daar naartoe te gaanBrael wrote: ↑03 Sep 2024, 10:53Goede spelers halen betekent niet automatisch dat je sportief ook steeds sterker wordt. Het is daar nog steeds een mix van potentiële topspelers die komen om hun zakken te vullen, en lokale spelers die het niveau totaal niet hebben. Ik kijk wel eens beelden van die competitie, maar daar wordt echt lachwekkend slecht verdedigd. Echt op KKD niveau.
Ik denk dat mensen het vooral niet kunnen hebben dat ze daar bakken met geld gaan verdienen en dat ze niet meer 'bij ons' in het westen spelen
- Paco Casal
- Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Even los van dat ik de keuze voor 9 miljoen per jaar begrijpelijk vind en dat ik denk dat wij hier stuk voor stuk naar S.A. zouden gaan, is het niveau natuurlijk om te janken en kunnen we wat mij betreft niet denigrerend genoeg doen over deze sfeerloze jurken competitie vol uitgerangeerde voetballers.
- These users thanked the author Paco Casal for the post:
- Doldenaar
#FreeGeneratie4
-
- Nationale topspeler
De studenten truc gedaan, een word document ingeleverd dat hij zelf corrupted heeft gemaakt en niet te openen was door de fifa zodat hij vanochtend meer tijd had om de documenten af te maken.
-
- Vedette
Dat laatste is sowieso een onderdeel van de beeldvorming uiteraard. Maar natuurlijk heb je een gebrek aan sportieve ambitie, als je vanuit een Nederlandse topclub een stap maakt naar een competitie die minder is. Als je ambitie hebt, ga je vanuit een Nederlandse topclub naar een top 5 competitie. Er mogen ook maar 8 buitenlandse spelers onder contract staan, dat dus per definitie betekent dat je daar minimaal 3 prutsers per ploeg op het veld hebt staan, maar meestal een stuk meer dan 3.Jur1913 wrote: ↑03 Sep 2024, 11:05Het is niet dat we zelf de Premier League zijn. Hoe makkelijk we hier door defensies heen wandelen is ook om te janken. Ik vraag het me sterk af of de niveauverschillen echt zo groot zijn om te spreken van een gebrek aan ambitie om daar naartoe te gaanBrael wrote: ↑03 Sep 2024, 10:53 Goede spelers halen betekent niet automatisch dat je sportief ook steeds sterker wordt. Het is daar nog steeds een mix van potentiële topspelers die komen om hun zakken te vullen, en lokale spelers die het niveau totaal niet hebben. Ik kijk wel eens beelden van die competitie, maar daar wordt echt lachwekkend slecht verdedigd. Echt op KKD niveau.
Ik denk dat mensen het vooral niet kunnen hebben dat ze daar bakken met geld gaan verdienen en dat ze niet meer 'bij ons' in het westen spelen
Overigens vind ik het niet geheel onbegrijpelijk dat je als speler voor het geld kiest hoor, maar met een sportieve keuze heeft dat niks te maken.
-
Eens, maar dat zijn keuzes als PSG of Chelsea ook niet. Ik vind het soms maar een beetje hypocriet hoe er naar andere competities wordt gekeken. Alsof de Europese voetbalwereld niet voor een groot deel op oliedollars draait
- Ren Höek
- Vedette
Natuurlijk is dat niveauverschil enorm.
Niet voor niet willen veel spelers na een half jaar tot 1 jaar alweer weg uit de zandbak. Leuk dat geld als water, maar het voetbal is om te janken zo slecht en de ambiance in de stadions is bedroevend.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
-
- International
- VeresRivne
- Vedette
Das een scholletje.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
-
- Legende
Laten we eerlijk zijn..
Uit het oogpunt van Bergwijn is dit een logische keuze..
Want wat wou hij na zijn actieve voetbalcarrière gaan doen?
Trainer worden is ie te dom voor..
Een maatschappelijke carrière kan ie helemaal al vergeten..
Dus dan maar poen scheppen in de woestijn..
Uit het oogpunt van Bergwijn is dit een logische keuze..
Want wat wou hij na zijn actieve voetbalcarrière gaan doen?
Trainer worden is ie te dom voor..
Een maatschappelijke carrière kan ie helemaal al vergeten..
Dus dan maar poen scheppen in de woestijn..
- These users thanked the author milansandro for the post (total 2):
- Sensation • Paco Casal
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
— Thomas Sowell
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Hij kan natuurlijk zo als analist bij een voetbalprogramma op tv aan de bak. Daar heb je blijkbaar geen enkele vorm van hersencapacuteit voor nodig. Hè Raffie?
- These users thanked the author Grasmat for the post:
- TylerDurdn
- Persepolis
- Vedette
Ik volg het Aziatische voetbal best wel en geloof me, het is nog steeds niet veel daar. Ja, op Aziatisch niveau horen de beste Saudi clubs tot de top, maar in de Eredivisie zouden ze hoogstens middenmoters zijn hoor.Jur1913 wrote: ↑03 Sep 2024, 10:52Ik vind dat we er in Europa maar denigrerend over doen. Saudi begint sportief ook steeds sterker te worden, het is alleen niet 'bij ons'Grasmat wrote: ↑03 Sep 2024, 10:50 Het zit hem bij Koeman vooral, en terecht denk ik, in het verschil van leeftijd. Wijnaldum ging toen hij ruim in de 30 was en met het eind van zijn carrière in zicht. Bergwijn zou nu ongeveer op zijn piek moeten zijn en nog een jaar of 6-7 prima mee moeten kunnen draaien in de Europese (sub) top. Dan al voor het grote geld kiezen is een gebrek aan ambitie en een slappe mentaliteit.
- These users thanked the author Persepolis for the post:
- Ren Höek
- Ren Höek
- Vedette
Door het huidige (matige) niveau van de Eredivisie wel, anders zijn ze degradatiekandidaten.Persepolis wrote: ↑03 Sep 2024, 11:49 maar in de Eredivisie zouden ze hoogstens middenmoters zijn hoor.
En dan halen ze dat niveau ook alleen nog door echt buitensporige salarissen te betalen aan de Europese spelers.
“Never argue with an idiot.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Nouri wordt er ook weer eens bijgehaald... Kokkie ging bij hem langs toen bekend was dat Bergwijn naar Ajax kwam, hij vertelde dat en kon aan de mimiek zien dat Nouri de komst van Bergwijn goedkeurde, daarom zijn ze nu extra teleurgesteld dat het er nooit uit is gekomen.
-
- Legende
- Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
En Gini had al genoeg verdiend bij PSG en Liverpool. Hij wilde notabene blijven bij Liverpool maar dat lukte niet. Dat was zijn slechtste beslissing om geen pay cut te nemen.Grasmat wrote: ↑03 Sep 2024, 10:50 Het zit hem bij Koeman vooral, en terecht denk ik, in het verschil van leeftijd. Wijnaldum ging toen hij ruim in de 30 was en met het eind van zijn carrière in zicht. Bergwijn zou nu ongeveer op zijn piek moeten zijn en nog een jaar of 6-7 prima mee moeten kunnen draaien in de Europese (sub) top. Dan al voor het grote geld kiezen is een gebrek aan ambitie en een slappe mentaliteit.
-
- Nationale topspeler