Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Heya Hallvar
Nationale topspeler

Jur1913 wrote: 03 Sep 2024, 11:20
Brael wrote: 03 Sep 2024, 11:17 Overigens vind ik het niet geheel onbegrijpelijk dat je als speler voor het geld kiest hoor, maar met een sportieve keuze heeft dat niks te maken.
Eens, maar dat zijn keuzes als PSG of Chelsea ook niet. Ik vind het soms maar een beetje hypocriet hoe er naar andere competities wordt gekeken. Alsof de Europese voetbalwereld niet voor een groot deel op oliedollars draait
Het is waar (en een schande) dat het Europese voetbal zo besmet is met "vuil geld", maar een stap naar de zandbak is toch een stap erger.
Feitelijk draag je bij aan de acceptatie van een mensenrechten schendende dictatuur; je moet het maar willen als bevoorrechte voetballer...
PCGC
Vedette

Als die Sulemana rond is, dan zijn ze wat mij betreft titelkandidaat nummer 1. Is gewoon een goeie speler die ipv een uitgerangeerde speer komt.

Een goede defensie met een coach die weet hoe zijn kwaliteiten te benutten en vooral hoe zijn zwakke punten te verbloemen. Een paar creatieve mensen op het middenveld en ze hebben hun problemen voorin gewoon goed aangepakt. Kunt zeggen wat je wil van die enge Weghorst, maar die gaat in zoveel wedstrijden, zeker tegen de NEC’s en RKC’s van deze wereld het verschil brengen met zijn inzet en gif. Die scoort de kansen namelijk wel itt en helpt zijn team wel over het dode punt itt een niet fitte Brobbey.
  • These users thanked the author PCGC for the post:
    ajax
    #FreeGeneratie4
    Cas
    Meervoudig international
    Clubvoorkeur: PSV

PCGC wrote: 03 Sep 2024, 12:11 Als die Sulemana rond is, dan zijn ze wat mij betreft titelkandidaat nummer 1. Is gewoon een goeie speler die ipv een uitgerangeerde speer komt.

Een goede defensie met een coach die weet hoe zijn kwaliteiten te benutten en vooral hoe zijn zwakke punten te verbloemen. Een paar creatieve mensen op het middenveld en ze hebben hun problemen voorin gewoon goed aangepakt. Kunt zeggen wat je wil van die enge Weghorst, maar die gaat in zoveel wedstrijden, zeker tegen de NEC’s en RKC’s van deze wereld het verschil brengen met zijn inzet en gif. Die scoort de kansen namelijk wel itt en helpt zijn team wel over het dode punt itt een niet fitte Brobbey.
    Dit is een grap toch?
    ShovingNE2
    Site Admin

Je weet het nooit. Dat maakt het geniaal.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 9):
    HeissenberrugGrasmatguusYkhimBreurqnzEllermanJBoszball1913Jordi
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    StratumZuid
    Vedette

Reverse jinx
    In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
    alles van goud
    Franciscus
    Nationale topspeler
    Favoriete speler: Mauro Jr

Garnaal wrote: 03 Sep 2024, 10:44 Schijnt dat Kroes zijn eigen naam en clubnaam verkeerd heeft geschreven op het contract.
    Of hij is niet tekenbevoegd :)
    Gestelnaar
    Nationale topspeler
    Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

PCGC wrote: 03 Sep 2024, 12:11 Als die Sulemana rond is, dan zijn ze wat mij betreft titelkandidaat nummer 1. Is gewoon een goeie speler die ipv een uitgerangeerde speer komt.

haha maat ik hoop echt dat dit een act is :lol: :lol:

Lente
    Meervoudig international

Maar het is toch raar dat dit zo lang onduidelijk blijft? Dit is toch geen grijs gebied? Dit is toch juist heel zwart - wit. Of hij staat ingeschreven of hij staat niet ingeschreven. Of gelden er voor Ajax andere regels en zijn ze aan het kijken of ze ergens de spelregels wat op kunnen rekken om een speler die eigenlijk buiten de boot gevallen is alsnog speelgerechtigd te krijgen? Ik snap dat het niet aan de KNVB is dit wereldkundig te maken, maar als hij wel ingeschreven staat dan zou Ajax dat toch wel al gecommuniceerd hebben.

Edit: het stuk bij AD is zojuist aangepast. Nu is dit aan de tekst toegevoegd:
    "Ajax heeft alle documenten voor de komst van Sulemana op de valreep bij de FIFA ingeleverd, maar de club zag dat het FIFA-matchingsysteem - dat de transfers verwerkt - de documenten niet onmiddellijk accordeerde. Ajax hoopt dinsdag alsnog goedkeuring te krijgen van de FIFA, maar of dat nog gaat lukken, valt te bezien".
    Last edited by Lente on 03 Sep 2024, 12:35, edited 1 time in total.
    Oh PSV wat je met me doet…
    Franciscus
    Nationale topspeler
    Favoriete speler: Mauro Jr

Misschien dat er gewoon wat achterstand bij de KNVB is. De officiële aankondiging van Ndala was ook pas vandaag
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

Franciscus wrote: 03 Sep 2024, 12:35 Misschien dat er gewoon wat achterstand bij de KNVB is. De officiële aankondiging van Ndala was ook pas vandaag
    Het ligt bij de FIFA.
    Ajax deponeerde alle documenten volgens betrokkenen ’op de valreep’, was ervan overtuigd alle stukken op tijd te hebben ingeleverd, maar kreeg daarvan maar geen bevestiging van de FIFA. ,,Dan vast in de ochtend”, klonk het om 01.00 uur vannacht nog hoopvol. Maar toen ook in de ochtenduren het groene licht uitbleef, begon men hem te knijpen. Het lijkt erop dat Ajax alle documenten op tijd in het systeem heeft ingevoerd, maar dat de verwerking aan FIFA-zijde na de deadline plaatshad. Daarom is het wachten op het oordeel van de wereld voetbalbond of Ajax de deadline net wél of net niét heeft gehaald, dus of de huurdeal van Sulemana wel of niet doorgaat.
    Lente
    Meervoudig international

Franciscus wrote: 03 Sep 2024, 12:35 Misschien dat er gewoon wat achterstand bij de KNVB is. De officiële aankondiging van Ndala was ook pas vandaag
    Ja maar daar was gisteren avond wel al duidelijk van dat alles definitief was. Maar zie mijn edit in mijn post, het AD heeft haar stuk in de krant zojuist nog een keer geüpdatet.
    Oh PSV wat je met me doet…
    Bram
    Nationale topspeler

Sensation wrote: 03 Sep 2024, 12:38
    Het ligt bij de FIFA.
    Ajax deponeerde alle documenten volgens betrokkenen ’op de valreep’, was ervan overtuigd alle stukken op tijd te hebben ingeleverd, maar kreeg daarvan maar geen bevestiging van de FIFA. ,,Dan vast in de ochtend”, klonk het om 01.00 uur vannacht nog hoopvol. Maar toen ook in de ochtenduren het groene licht uitbleef, begon men hem te knijpen. Het lijkt erop dat Ajax alle documenten op tijd in het systeem heeft ingevoerd, maar dat de verwerking aan FIFA-zijde na de deadline plaatshad. Daarom is het wachten op het oordeel van de wereld voetbalbond of Ajax de deadline net wél of net niét heeft gehaald, dus of de huurdeal van Sulemana wel of niet doorgaat.
    Beetje zoals mijn studententijd dus
  • These users thanked the author Bram for the post:
    Boszball1913
    ajax
    Veelbelovend talent
    Clubvoorkeur: ajax
    Favoriete speler: Johan Cruijff

Voor mij als Ajacied een mooi stuk wat je schrijft, maar dat gaat niet gebeuren.

PSV is nog te sterk, daar komt dit seizoen nog niemand aan, maar Ajax gaat wel spelen voor P2, feyenoord is er ook op achteruit gegaan, Ajax is er met Weghorst duidelijk op voorruit gegaan.
    Als Sulemana komt is dat mooi meegenomen maar ook geen ramp als hij niet komt.

Dat Bergwijn met zijn salarishuis weg is dat is het allerbelangrijkste, wat hij aan salaris kreeg daar kan je nu 2 andere goede spelers voor aantrekken, waarbij ik niet zeg dat Ajax dat ook gaat doen, hun zijn ook blij dat ze Bergwijn kwijt zijn(en ik ook) en daardoor nu meer 'ademruimte" hebben.
    (Brobbey is de volgende grootverdiener waarmee ik blij zou zijn dat die verkocht wordt en gegarandeerd dat Ajax ook van plan is om hem te verkopen, Brobbey is geen topper, hij is arrogant, is lui, heeft te weinig conditie, is te blessuregevoelig, geen teamplayer, kan niet koppen, staat vaak onnodig buitenspel, scoort veel te weinig gezien al de kansen die hij krijgt, heeft geen techniek, kan geen bal stoppen etc.)

Het is jammer dat Ajax al die voorronde wedstrijden moest spelen en daardoor met een soort b elftal tegen nac ging spelen met die onhandige veel kansen missende a-technische Brobbey in de spits, als Ajax daar gewoon met de basis gespeeld had dan hadden ze gewonnen en als Weghorst in plaats van Brobbey erbij was geweest met zijn dreiging in de lucht werkethiek dan hadden we daar zeker gewonnen, die 2 verliespunten daar kunnen nog wel eens duur worden, nac is zo slecht daar mag je niet van verliezen, die vliegen net zo hard uit de eredivisie als ze erin zijn gekomen.

Maar Ajax gaat in mijn ogen echt wel voor P2 strijden met Feyenoord, AZ en Twente zijn te zeer verzwakt, die gaan niet meedoen om P2.
    Last edited by ajax on 03 Sep 2024, 12:53, edited 2 times in total.
    johan derksen
    Meervoudig international

Ondertussen bij de FIFA.

ajax
    Veelbelovend talent
    Clubvoorkeur: ajax
    Favoriete speler: Johan Cruijff

Gestelnaar wrote: 03 Sep 2024, 12:25

Ga de Engelse competitie nu niet vergelijken met onze Mickey Mouse competitie met al die onkundige luie sufvoetballers, een beetje voetballer zal het in Nederland veel beter doen dan in de grootste en sterkste competitie ter wereld, zelfs vlemmickx van nec werd in onze lachwekkende competitie topscorer.

Zet bijvoorbeeld Lozano in Engeland neer en hij scoort geen goal, dat deed hij zelfs in het zwakkere Italië al niet.
    Mr. Spock
    Internationale topspeler
    Old name: Skywalker
    Clubvoorkeur: Que miras bobo?
    Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

ajax wrote: 03 Sep 2024, 12:46 Ajax gaat wel spelen voor P2,
    Sfeervol
    https://www.parkerenarenapoort.nl/nl/pa ... ge-p2.html
  • These users thanked the author Mr. Spock for the post (total 5):
    SKERLAGarnaalGrasmatBoemBoemTheoBoszball1913
    Vanthaman18
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Luuk de Jong

ajax wrote: 03 Sep 2024, 12:50
    Gestelnaar wrote: 03 Sep 2024, 12:25

Ga de Engelse competitie nu niet vergelijken met onze Mickey Mouse competitie met al die onkundige luie sufvoetballers, een beetje voetballer zal het in Nederland veel beter doen dan in de grootste en sterkste competitie ter wereld, zelfs vlemmickx van nec werd in onze lachwekkende competitie topscorer.

Zet bijvoorbeeld Lozano in Engeland neer en hij scoort geen goal, dat deed hij zelfs in het zwakkere Italië al niet.
    Ik begin steeds meer te begrijpen waarom je op een ajax forum een ban hebt gekregen.
  • These users thanked the author Vanthaman18 for the post (total 5):
    Smeets14YkhimRen HöekCaptain(C)Tjompie
    Mr. Spock
    Internationale topspeler

ajax wrote: 03 Sep 2024, 12:50 Ga de Engelse competitie nu niet vergelijken met onze Mickey Mouse competitie met al die onkundige luie sufvoetballers, een beetje voetballer zal het in Nederland veel beter doen dan in de grootste en sterkste competitie ter wereld, zelfs vlemmickx van nec werd in onze lachwekkende competitie topscorer.

"zwakkere Italië". Het land waar verdedigen een kunstvorm is.
    Scoorde in zijn beste jaar aldaar 11x in 32 competitieduels, slechts 6 minder dan zijn beste PSV jaren.
  • These users thanked the author Mr. Spock for the post (total 2):
    De Realistmilansandro
    Paco Casal
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Ehm, Lozano heeft je in de CL helemaal tureluurs gespeeld en Sulemana zat op de bank in de Engelse 2e divisie. Wat een vergelijk, Jezus.

Ik begin wel steeds meer te begrijpen waarom je voor ajax bent, maar wanhoop niet: verstand komt met de jaren.
  • These users thanked the author Paco Casal for the post (total 12):
    Smeets14SensationmatejaYkhimGarnaalDe RealistRen HöekPCGCPersepolisTylerDurdnGestelnaarBoszball1913
    #FreeGeneratie4
    Jur1913
    Internationale topspeler

Je moet wel een speciaal soort van gestoord zijn om op het drukste forum van je concurrent (sorry, voormalig concurrent) je club te gaan verdedigen
  • These users thanked the author Jur1913 for the post (total 2):
    GarnaalBoszball1913
    Mr. Spock
    Internationale topspeler

Stond dat ook in dat appje van BMG?
  • These users thanked the author Mr. Spock for the post:
    Bram
    Heissenberrug
    Internationale topspeler

Kroes het volgende geschenk uit de hemel. Heerlijk dat ze straks die kamelenteen ook niet hebben 😂
    Ardbeg
    Mister PSV

Don't feed the troll.
    Last edited by Ardbeg on 03 Sep 2024, 13:15, edited 1 time in total.
    Garnaal
    Basisspeler

ajax wrote: 03 Sep 2024, 12:46

Voor mij als Ajacied een mooi stuk wat je schrijft, maar dat gaat niet gebeuren.

PSV is nog te sterk, daar komt dit seizoen nog niemand aan, maar Ajax gaat wel spelen voor P2, feyenoord is er ook op achteruit gegaan, Ajax is er met Weghorst duidelijk op voorruit gegaan.
    Als Sulemana komt is dat mooi meegenomen maar ook geen ramp als hij niet komt.

Dat Bergwijn met zijn salarishuis weg is dat is het allerbelangrijkste, wat hij aan salaris kreeg daar kan je nu 2 andere goede spelers voor aantrekken, waarbij ik niet zeg dat Ajax dat ook gaat doen, hun zijn ook blij dat ze Bergwijn kwijt zijn(en ik ook) en daardoor nu meer 'ademruimte" hebben.
    (Brobbey is de volgende grootverdiener waarmee ik blij zou zijn dat die verkocht wordt en gegarandeerd dat Ajax ook van plan is om hem te verkopen, Brobbey is geen topper, hij is arrogant, is lui, heeft te weinig conditie, is te blessuregevoelig, geen teamplayer, kan niet koppen, staat vaak onnodig buitenspel, scoort veel te weinig gezien al de kansen die hij krijgt, heeft geen techniek, kan geen bal stoppen etc.)

Het is jammer dat Ajax al die voorronde wedstrijden moest spelen en daardoor met een soort b elftal tegen nac ging spelen met die onhandige veel kansen missende a-technische Brobbey in de spits, als Ajax daar gewoon met de basis gespeeld had dan hadden ze gewonnen en als Weghorst in plaats van Brobbey erbij was geweest met zijn dreiging in de lucht werkethiek dan hadden we daar zeker gewonnen, die 2 verliespunten daar kunnen nog wel eens duur worden, nac is zo slecht daar mag je niet van verliezen, die vliegen net zo hard uit de eredivisie als ze erin zijn gekomen.

Maar Ajax gaat in mijn ogen echt wel voor P2 strijden met Feyenoord, AZ en Twente zijn te zeer verzwakt, die gaan niet meedoen om P2.

Na 2 jaar voetbal op de mat leggen waar ze in de KKD nog niet jaloers op zouden zijn zou het je wel sieren om wat pragmatischer voor de dag de komen. Dit is nou precies waarom ze in Amsterdam in een kunstmatige bubbel leven en ook altijd zullen blijven. Nu alweer roepen dat je voor plek 2 gaat is wel erg optimistisch. Als je dit of als je dat had gedaan, dan... Dan niks. Het maakt niet uit welke spelers je opstelt, je speelt sowieso met een B elftal als je, zoals elke ajacied natuurlijk doet, dit ajax vergelijkt met het ajax van vroeger. Ergens is het een kwaliteit, dat je met zo'n zootje ellende, die letterlijk vanuit de directie naar beneden sijpelt richting de selectie, alsnog denkt aan sportieve successen.
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

ajax wrote: 03 Sep 2024, 12:50Zet bijvoorbeeld Lozano in Engeland neer en hij scoort geen goal, dat deed hij zelfs in het zwakkere Italië al niet.
    Lozano - die in Italië meer dan eens niet als klassieke vleugelaanvaller speelde - kwam met Napoli naar Amsterdam en heeft je club in eigen huis compleet verkracht, waarna hij terug naar Eindhoven kwam, een hattrick op jullie voorhoofd drukte en Ajax naar de laatste plek schoot. Hoe je juist deze vergelijking uit je vingers krijgt is echt buiten mijn voorstellingsvermogen. Dan heb je niet alleen een plank, maar echt een heel oerwoud voor je kop.

Lozano vergelijken met Bergwijn en Vleminckx. Ongekend.
  • These users thanked the author Ykhim for the post (total 30):
    SensationGrasmatShovingNE2Ren HöekEllermanJmatejaMick JaggerLentemr.topJandeVakantiemanElTigreTeletubbyVTheManMR02MaikelBramFanatic-U-sRobson de SouzaTylerDurdnIvanNielsenElChucky2GestelnaarloginnaamGarnaalPaco CasalVanthaman18TjompieRikkert123410. NilisHeissenberrug
    Post Reply