PCGC wrote: ↑03 Sep 2024, 12:11
Als die Sulemana rond is, dan zijn ze wat mij betreft titelkandidaat nummer 1. Is gewoon een goeie speler die ipv een uitgerangeerde speer komt.
Een goede defensie met een coach die weet hoe zijn kwaliteiten te benutten en vooral hoe zijn zwakke punten te verbloemen. Een paar creatieve mensen op het middenveld en ze hebben hun problemen voorin gewoon goed aangepakt. Kunt zeggen wat je wil van die enge Weghorst, maar die gaat in zoveel wedstrijden, zeker tegen de NEC’s en RKC’s van deze wereld het verschil brengen met zijn inzet en gif. Die scoort de kansen namelijk wel itt en helpt zijn team wel over het dode punt itt een niet fitte Brobbey.
Voor mij als Ajacied een mooi stuk wat je schrijft, maar dat gaat niet gebeuren.
PSV is nog te sterk, daar komt dit seizoen nog niemand aan, maar Ajax gaat wel spelen voor P2, feyenoord is er ook op achteruit gegaan, Ajax is er met Weghorst duidelijk op voorruit gegaan.
Als Sulemana komt is dat mooi meegenomen maar ook geen ramp als hij niet komt.
Dat Bergwijn met zijn salarishuis weg is dat is het allerbelangrijkste, wat hij aan salaris kreeg daar kan je nu 2 andere goede spelers voor aantrekken, waarbij ik niet zeg dat Ajax dat ook gaat doen, hun zijn ook blij dat ze Bergwijn kwijt zijn(en ik ook) en daardoor nu meer 'ademruimte" hebben.
(Brobbey is de volgende grootverdiener waarmee ik blij zou zijn dat die verkocht wordt en gegarandeerd dat Ajax ook van plan is om hem te verkopen, Brobbey is geen topper, hij is arrogant, is lui, heeft te weinig conditie, is te blessuregevoelig, geen teamplayer, kan niet koppen, staat vaak onnodig buitenspel, scoort veel te weinig gezien al de kansen die hij krijgt, heeft geen techniek, kan geen bal stoppen etc.)
Het is jammer dat Ajax al die voorronde wedstrijden moest spelen en daardoor met een soort b elftal tegen nac ging spelen met die onhandige veel kansen missende a-technische Brobbey in de spits, als Ajax daar gewoon met de basis gespeeld had dan hadden ze gewonnen en als Weghorst in plaats van Brobbey erbij was geweest met zijn dreiging in de lucht werkethiek dan hadden we daar zeker gewonnen, die 2 verliespunten daar kunnen nog wel eens duur worden, nac is zo slecht daar mag je niet van verliezen, die vliegen net zo hard uit de eredivisie als ze erin zijn gekomen.
Maar Ajax gaat in mijn ogen echt wel voor P2 strijden met Feyenoord, AZ en Twente zijn te zeer verzwakt, die gaan niet meedoen om P2.