De verdediging
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Dit topic heet 'De verdediging'. Welke verdediging?
- These users thanked the author psvgouda for the post:
- johan derksen
- Ardbeg
- Mister PSV
Áls PSV geen enkel contract verlengt en geen nieuwelingen aantrekt (naast Flamingo), dan hou je idd niets over. Dit is de keerzijde van succes. Spelers proeven de verleiding na een kampioenschap. Het is aan de directie om hier een hongerige kwaliteitsinjectie te realiseren. Ik heb wel vertrouwen in Earnie.
Last edited by Ardbeg on 05 Aug 2024, 11:30, edited 1 time in total.
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
De ware kok weet echte eetlust op te wekkenArdbeg wrote: ↑05 Aug 2024, 11:22Áls PSV geen enkel contract verlengt rn geen nieuwelingen aantrekt (naast Flamingo), dan hou je idd niets over. Dit is de keerzijde van succes. Spelers proeven de verleiding na een kampioenschap. Het is aan de directie om hier een hongerige kwaliteitsinjectie te realiseren. Ik heb wel vertrouwen in Earnie.
- Klapstoel
- Basisspeler
Met de kennis van nu en de huidige situatie van nu miste je Ramalho wel tegen Feyenoord. Vraag me sterk af of met hem je zoveel doelpunten had tegen gekregen.
Het is geen populaire mening, maar wel een constatering. Het zou mij niet verbazen als we hem gedurende dit seizoen meer gaan waarderen met terugwerkende kracht
Het is geen populaire mening, maar wel een constatering. Het zou mij niet verbazen als we hem gedurende dit seizoen meer gaan waarderen met terugwerkende kracht
- O Goleiro Grande
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
Dan is een klacht richting je scouting eerder op z’n plaats dan een hommage aan Ramalho, waar we nu wel heel snel van vergeten dat hij echt de zwakke schakel was in de defensie vorig jaar en in de seizoenen ervoor niet kon voorkomen dat we 40+ tegengoals kregen. Daar is hij niet in zijn eentje verantwoordelijk voor, maar als gewezen leider was hij verre van doortastend.Klapstoel wrote: ↑06 Aug 2024, 06:49 Met de kennis van nu en de huidige situatie van nu miste je Ramalho wel tegen Feyenoord. Vraag me sterk af of met hem je zoveel doelpunten had tegen gekregen.
Er zijn genoeg verdedigers voorhanden, (getuige alleen al de vele slimme en haalbare suggesties op dit forum). Het lijkt alleen wel een gotspe om ook in die linie volle bak te investeren voor duurzaam behoud van kwaliteit.
-
- Regelmatige invaller
Monamay zal dan eerder een optie zijn als Vd Blaak, maar het is om te huilen ja.
-
- Nationale topspeler
Je hebt die regel toch. Je hebt drie dingen: goed, goedkoop en snel, je kan er meestal maar twee kiezen. We moeten al voor snel kiezen dus dat is of de portemonnee flink trekken of geen kwaliteit maar wel goedkoop. Hopelijk ziet Earnie in dat hij de portemonnee moet gaan trekken.
-
- Internationale topspeler
- Paco Casal
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
We hoeven niet voor snel te kiezen, we hebben bewust de keuze gemaakt om te kiezen voor goed en (relatief) goedkoop. Althans dat hoop ik. Het zou voor mij echt bizar zijn als dit onverwachts zou komen bij PSV met beide mannen nog op 10 maanden contract.
#FreeGeneratie4
-
- Nationale topspeler
Hoe het er nu naar uitziet gaat het de volgende groep worden
Linksback: Mauro, Oppergard
LCV: Boscagli, Obispo
RCV: Nagalo, Flamingo
Rb: Karsdorp, Ledezma
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar met deze samenstelling en dan vooral de blessuregevoeligheid van veel van deze spelers baart mij toch zorgen. Met Mauro, Karsdorp en Obispo heb je gewoon 3 van de 8 spelers (waarvan 2 in de basis moeten) die chronisch geblesseerd zijn. Daarnaast heb je nog Nagalo die van een blessure terugkomt in de zomer. Dat is 50% van je verdediging die de laatste tijd aan het sukkelen is met blessures.
Hierdoor ga je gedurende het seizoen gewoon heel erg veel moeten wisselen in de verdediging, wat natuurlijk qua structuur en automatismen in een van de belangrijkste linies, niet zo top is. Hopelijk blijven ze allemaal heel dus maar met het moordende schema ben ik er bang voor.
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar met deze samenstelling en dan vooral de blessuregevoeligheid van veel van deze spelers baart mij toch zorgen. Met Mauro, Karsdorp en Obispo heb je gewoon 3 van de 8 spelers (waarvan 2 in de basis moeten) die chronisch geblesseerd zijn. Daarnaast heb je nog Nagalo die van een blessure terugkomt in de zomer. Dat is 50% van je verdediging die de laatste tijd aan het sukkelen is met blessures.
Hierdoor ga je gedurende het seizoen gewoon heel erg veel moeten wisselen in de verdediging, wat natuurlijk qua structuur en automatismen in een van de belangrijkste linies, niet zo top is. Hopelijk blijven ze allemaal heel dus maar met het moordende schema ben ik er bang voor.
- These users thanked the author Teletubby for the post:
- De Realist
-
- Bankzitter
Grotendeels eens met je verhaal, maar het constant terugvallen op de blessuregevoeligheid van Karsdorp (door een groot deel van het forum, overigens) berust toch helemaal niet op waarheid? In ieder geval niet als je de cijfers erbij pakt.Teletubby wrote: ↑30 Aug 2024, 14:54 Hoe het er nu naar uitziet gaat het de volgende groep worden
Gast heeft in vier seizoenen tijd twee keer een maand eruit gelegen en een keer tien weken. In vergelijking met Teze is hij blessuregevoelig, maar voor een doorsnee voetballer zijn dit toch redelijk normale cijfers? Ramalho heeft in z'n drie seizoenen hier ook twee keer drie maanden eruit gelegen, maar geen hond die hem blessuregevoelig zou noemen.
-
- Lid scoutingsteam
Wat er ook wordt geschreven en gezegd.
Dit jaar heeft PSV met Nagalo (7-10 miljoen)en Flamingo (9 miljoen) daadwerkelijk geïnvesteerd in de verdediging. Dest zal een flink salaris opstrijken en ook Karsdorp is hier vast ook niet voor een fooi gaan spelen.
Als dit volgend jaar door wordt gezet en er verder geïnvesteerd wordt in vervangers voor Benitez en Boscagli, ondanks hun transfervrije status, dan ben ik meer dan tevreden
Dit jaar heeft PSV met Nagalo (7-10 miljoen)en Flamingo (9 miljoen) daadwerkelijk geïnvesteerd in de verdediging. Dest zal een flink salaris opstrijken en ook Karsdorp is hier vast ook niet voor een fooi gaan spelen.
Als dit volgend jaar door wordt gezet en er verder geïnvesteerd wordt in vervangers voor Benitez en Boscagli, ondanks hun transfervrije status, dan ben ik meer dan tevreden
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Hoe ik het persoonlijk zie is dat PSV moet streven naar 6 'basiswaardige' verdedigers (3 backs 3 CV's) aangevuld met 1 back en 1 CV vanuit de jeugd. Op deze manier heb je een goede doorstroom vanuti de jeugd, is het qua salaris en afschrijvingen volgens mij ook nog wel haalbaar en betaalbaar en heb je geen te grote selectie. Je 'basis' 6 verdedigers hebben perspectief om 40+ wedstrijden te spelen.
RB Karsdorp -> Kun je betwisten, mits fit ok.
CV Nagalo -> Duurzame oplossing voor de CV positie.
CV Boscagli -> Het is een duur jaar maar hij is belangrijk.
LB
RB/LB backup Mauro -> Mits fit is het goed.
CV backup Flamingo -> Duur maar duurzaam.
De linksback is natuurlijk Dest, maar ik vind dat je die praktisch heel het jaar niet moet meerekenen omdat hij 2/3e seizoen mist als alles goed gaat. En die eerste 2/3e deel is daar waar het zwaartepunt ligt met een dubbel programma, veel sterkere tegenstanders en dus ook minder rust. Vanaf maart kan het goed nog maar 1 wedstrijd per week zijn. Daarnaast zijn Mauro/Karsdorp gewoon niet reliable qua fitheid. En alles wat er achter deze 6 (5) zit kun je niet gebruiken in de CL.
Dus mits Karsdorp en Mauro topfit blijven mis je er maar 1. Is één van beide geblesseerd mis je er al 2 en als ze beide geblesseerd zijn mis je al 3 'basiswaardige' verdedigers. Ik vind dat zelf te mager.
RB Karsdorp -> Kun je betwisten, mits fit ok.
CV Nagalo -> Duurzame oplossing voor de CV positie.
CV Boscagli -> Het is een duur jaar maar hij is belangrijk.
LB
RB/LB backup Mauro -> Mits fit is het goed.
CV backup Flamingo -> Duur maar duurzaam.
De linksback is natuurlijk Dest, maar ik vind dat je die praktisch heel het jaar niet moet meerekenen omdat hij 2/3e seizoen mist als alles goed gaat. En die eerste 2/3e deel is daar waar het zwaartepunt ligt met een dubbel programma, veel sterkere tegenstanders en dus ook minder rust. Vanaf maart kan het goed nog maar 1 wedstrijd per week zijn. Daarnaast zijn Mauro/Karsdorp gewoon niet reliable qua fitheid. En alles wat er achter deze 6 (5) zit kun je niet gebruiken in de CL.
Dus mits Karsdorp en Mauro topfit blijven mis je er maar 1. Is één van beide geblesseerd mis je er al 2 en als ze beide geblesseerd zijn mis je al 3 'basiswaardige' verdedigers. Ik vind dat zelf te mager.
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo