Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

DonyellMalen wrote: 04 Sep 2024, 13:51
Standbeeld wrote: 04 Sep 2024, 13:22
Sportjournalist van NOS Sport. Totaal niet verrassend weer.
Op zich vind ik dit niet eens zo erg. Ik had het persoonlijk verwijderd voor ik in dienst zou treden bij de NOS, maar oké, iedereen heeft zo zijn voorkeur. Maar zodra je dan in dienst bent van de NOS moet je objectief zijn. Als je dan als NOS journalist bij een VI tweet over een ajax speler een nuance toe gaat voegen dan zie ik daar 0 meerwaarde/relevantie in, behalve als je dus "stiekem" fan bent.
DonyellMalen
Legende

Je mag een clubvoorkeur hebben, dat heeft immers iedereen. Maar als je bij de NOS werkt moet je streven naar objectiviteit. Dat is het hele punt.
Standbeeld wrote: 04 Sep 2024, 14:02Als je dan als NOS journalist bij een VI tweet over een ajax speler een nuance toe gaat voegen dan zie ik daar 0 meerwaarde/relevantie in, behalve als je dus "stiekem" fan bent.
Yep, door die tweet viel 'ie door de mand, toen kwam iedereen er dus achter dat hij ajacied is.
Prof_napo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: v.v. UNA

DonyellMalen wrote: 04 Sep 2024, 13:58
SKERLA wrote: 04 Sep 2024, 13:57Werkte hij destijds al voor de NOS?
Geen idee, maar al zijn tweets gaan nu helemaal viraal op X. Wordt goed aangepakt door PSV'ers en Feyenoorders.
Verwijderen is vaak geen echte optie, ook niet voor je aantreden in een functie. Het internet vergeet zaken bijzonder traag.
Daar zit natuurlijk de uitdaging van menig voetbalfan die iets in de industrie ( of eromheen ) wil doen. Wees je zo vroeg mogelijk bewust dat je uitingen terug kunnen komen.
Ricardo Izecson Santos
Ballenjongen

Voordat hij bij de NOS aan de slag ging in 2015 werkte hij bij Studio 040 😂
StratumZuid
Vedette

Klaas was trouwens ook zo'n type als Wappie vroeger, ook een narcist. Die hebben we ook helemaal naar de getver geschopt toen, maar hij kon nog voetballen. Dit is gewoon een bipolaire clown, verder niks
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
koetje
Legende

Bij kabouter Kroes heb ik de indruk dat hij het onderwerp Sulemana bewust nu helemaal doodzwijgt. In de hoop dat we vergeten dit eigenlijk een transfer had moeten zijn en hij te laat was met op enter drukken.
PeeJ
Vaste waarde in elftal

Dat hele 'gedoe' op X toont voor mij vooral aan hoe intens verrot de online wereld is. Fophef. Clubvoorkeur is Ajax, zei 14(!) jaar geleden domme dingen als fan. Laat gaan joh.
  • These users thanked the author PeeJ for the post:
    Menno1
    Ittot
    Internationale topspeler

Massimo wrote: 04 Sep 2024, 13:13
    Kezza75! wrote: 04 Sep 2024, 12:51 Uiteindelijk zal dat de redding worden voor Ajax. Opnieuw beginnen.

Echter... Dat gaat gepaard met 1,2 of 3 stappen terug. En de grote vraag is of het verwende, arrogante (zij zijn de beste) publiek en bestuur dat kunnen opbrengen. 100% dat dat gaat wringen.

De huidige situatie van Ajax is haast een blauwdruk van de situatie bij Feyenoord toen Makaay, Gio etc gehaald werden voor het korte termijn succes. Het heeft Feyenoord jaren teruggeworpen met als absoluut dieptepunt (lees: HOOGTEPUNT) de 10-0 in Eindhoven.

Zonder korte termijn succes (kwalificatie voor de CL) gaat Ajax voorlopig niet uit de neerwaartse spiraal komen.
    Ik zie meer gelijkenissen met het PSV na Cocu/Brands waar Ajax vanaf dat punt halverwege is voordat PSV weer goed begon te worden.

Deels komt overeen wat ik net heb opgeschreven in het Stewart topic. PSV had na het kampioenschap van 2018 Van Bommel als trainer aangesteld en John de Jong als TD. PSV zat echter in een opbouwende fase en De Jong kon in de zomer van 2019 nog enigszins profiteren van de net vertrokken Brands. Ajax had in het seizoen 18/19 een topteam waar alles op zijn plek viel, maar PSV had mijns inziens dat seizoen ook wel een goed team. Een beetje onderbelicht door de zware CL poule en Van Bommel die vanaf de winterstop steeds slechter ging spelen met PSV met dito puntverlies.

Maar waar het echt bij PSV misging was in de zomer van 2019 toen er opeens hele dure aankopen werden gedaan met bijbehorende dikke salarissen die er geen reet van konden terwijl de beste spelers verkocht waren. Sportief had je een gigantisch jasje uitgedaan terwijl je financieel nog wel flink in de bus aan het blazen was. In de zomer van 2020 is er ondanks Covid nog meer geïnvesteerd in spelers. Dit keer met name in oudere duurdere spelers die uiteindelijk net niet genoeg brachten waardoor het sportief wederom achterbleef, maar het kapitaal op het veld steeds minder werd. Het is dat PSV een aantal spelers van onderaf had die aan het doorbreken waren, want die hebben PSV die jaren financieel gered. Anders had het nog een stuk langer geduurd. In de tweede zomer van Schmidt werden in de zomer getracht veel ervaring te halen met Ramalho, Van Ginkel, Pröpper, Mwene en op de valreep na het mislukken van Luuk de Jong Vinicius.

Ajax zit wat mij betreft meer in de jaren van de transferzomers van Schmidt. In sommige gevallen het eerste jaar en in sommige gevallen het tweede jaar. De transferzomers van 2022 en 2023 van Ajax vergelijk ik dan met de transferzomers van PSV in 2019 en 2020. Ajax heeft deze twee slechte seizoenen als gevolg van slecht beleid nu gehad. De volgende fase is vrijwel geen geld meer hebben, nog veel 'dead wood' hebben en het weer gaan opbouwen. Daar staat wat mij betreft Ajax nu aan het begin van. PSV heeft vanaf dat punt nog twee seizoenen nodig gehad.
    Ik heb dit gevoel dus ook sterk. Dat Ajax in een vergelijkbare situatie zit als PSV destijds in het begin met Schmidt. Met als kantekening van wat ShovingNE2 zegt dat Ajax financieel wel grotere risico's loopt. Wij zaten er destijds ook niet lekker bij, daar niet van.

Maar het was bij ons echt een teringzooi het seizoen er voor en Schmidt heeft met een nieuwe manier van spelen en een professionaliseringsslag ons echt omhoog gepusht. Dat zie ik bij die Farioli ook terug. Waar Schmidt een echte vakman was met veel ervaring compenseert Farioli dat met een enorme drive en wilskracht.

Ik hoop alleen dat Farioli een stuk minder succesvol gaat zijn dan Schmidt die toch knap 2e werd en daarna bijna kampioen (ook 2e). Laat hem maar gewoon 4e worden.
  • These users thanked the author Ittot for the post:
    ShovingNE2
    mr.top
    Internationale topspeler

Ittot wrote: 04 Sep 2024, 14:53
    Massimo wrote: 04 Sep 2024, 13:13

Ik zie meer gelijkenissen met het PSV na Cocu/Brands waar Ajax vanaf dat punt halverwege is voordat PSV weer goed begon te worden.

Deels komt overeen wat ik net heb opgeschreven in het Stewart topic. PSV had na het kampioenschap van 2018 Van Bommel als trainer aangesteld en John de Jong als TD. PSV zat echter in een opbouwende fase en De Jong kon in de zomer van 2019 nog enigszins profiteren van de net vertrokken Brands. Ajax had in het seizoen 18/19 een topteam waar alles op zijn plek viel, maar PSV had mijns inziens dat seizoen ook wel een goed team. Een beetje onderbelicht door de zware CL poule en Van Bommel die vanaf de winterstop steeds slechter ging spelen met PSV met dito puntverlies.

Maar waar het echt bij PSV misging was in de zomer van 2019 toen er opeens hele dure aankopen werden gedaan met bijbehorende dikke salarissen die er geen reet van konden terwijl de beste spelers verkocht waren. Sportief had je een gigantisch jasje uitgedaan terwijl je financieel nog wel flink in de bus aan het blazen was. In de zomer van 2020 is er ondanks Covid nog meer geïnvesteerd in spelers. Dit keer met name in oudere duurdere spelers die uiteindelijk net niet genoeg brachten waardoor het sportief wederom achterbleef, maar het kapitaal op het veld steeds minder werd. Het is dat PSV een aantal spelers van onderaf had die aan het doorbreken waren, want die hebben PSV die jaren financieel gered. Anders had het nog een stuk langer geduurd. In de tweede zomer van Schmidt werden in de zomer getracht veel ervaring te halen met Ramalho, Van Ginkel, Pröpper, Mwene en op de valreep na het mislukken van Luuk de Jong Vinicius.

Ajax zit wat mij betreft meer in de jaren van de transferzomers van Schmidt. In sommige gevallen het eerste jaar en in sommige gevallen het tweede jaar. De transferzomers van 2022 en 2023 van Ajax vergelijk ik dan met de transferzomers van PSV in 2019 en 2020. Ajax heeft deze twee slechte seizoenen als gevolg van slecht beleid nu gehad. De volgende fase is vrijwel geen geld meer hebben, nog veel 'dead wood' hebben en het weer gaan opbouwen. Daar staat wat mij betreft Ajax nu aan het begin van. PSV heeft vanaf dat punt nog twee seizoenen nodig gehad.
    Ik heb dit gevoel dus ook sterk. Dat Ajax in een vergelijkbare situatie zit als PSV destijds in het begin met Schmidt. Met als kantekening van wat @ShovingNE2 zegt dat Ajax financieel wel grotere risico's loopt. Wij zaten er destijds ook niet lekker bij, daar niet van.

Maar het was bij ons echt een teringzooi het seizoen er voor en Schmidt heeft met een nieuwe manier van spelen en een professionaliseringsslag ons echt omhoog gepusht. Dat zie ik bij die Farioli ook terug. Waar Schmidt een echte vakman was met veel ervaring compenseert Farioli dat met een enorme drive en wilskracht.

Ik hoop alleen dat Farioli een stuk minder succesvol gaat zijn dan Schmidt die toch knap 2e werd en daarna bijna kampioen (ook 2e). Laat hem maar gewoon 4e worden.
    Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat. Met als kanttekening dat dit Ajax prima papieren heeft om tweede te worden. Ik word graag aan het einde van het seizoen afgestraft als blijkt dat ik het mis heb, maar ik acht dat heel onwaarschijnlijk.
    ForestForest
    Bankzitter
    Favoriete speler: Jerdynho

dus niet alleen bij de nos ajaxgepijp hm
    :kwijl:
    Ricardo Izecson Santos
    Ballenjongen

Komt Sulemana nog naar Amsterdam? 'Vrees dat Ajax een probleem heeft' - https://nos.nl/l/2535814 😂
    Robson de Souza
    Vedette

https://www.soccernews.nl/news/ajax-op- ... zichtbaar/

Mooi man, hoe de tendens draait na een overwinning tegen een Poolse club die ook kansloos eruit vloog tegen Bodo.
    Laat ze maar weer geloof krijgen, net als na die paar eerste potjes onder Van t Schip. Ze kunnen niet hard genoeg vallen weer.
    DonyellMalen
    Legende

PeeJ wrote: 04 Sep 2024, 14:46 Dat hele 'gedoe' op X toont voor mij vooral aan hoe intens verrot de online wereld is. Fophef. Clubvoorkeur is Ajax, zei 14(!) jaar geleden domme dingen als fan. Laat gaan joh.
    Klopt, niets aan gelogen.

Deze is ook wel weer erg hoor. Hoofdredacteur NOS Sport:

Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

DonyellMalen wrote: 04 Sep 2024, 15:17
    PeeJ wrote: 04 Sep 2024, 14:46 Dat hele 'gedoe' op X toont voor mij vooral aan hoe intens verrot de online wereld is. Fophef. Clubvoorkeur is Ajax, zei 14(!) jaar geleden domme dingen als fan. Laat gaan joh.

Dit is een journalist? Iemand die achter zijn mening #feit zegt? :wall: :wall: :wall: :wall:
    Tjompie
    Internationale topspeler

Hartig Woordje
    Bankzitter

Fophef, wat een prachtig woord. Vat ook nog eens gelijk de hele club Ajax van de afgelopen 40 jaar mooi samen.
    StratumZuid
    Vedette

Gert-Jaap, je naam is nog lelijker dan je rotkop man man
  • These users thanked the author StratumZuid for the post (total 2):
    NotoriousBIG046Boszball1913
    In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
    alles van goud
    Tjompie
    Internationale topspeler

StratumZuid wrote: 04 Sep 2024, 15:29 Gert-Jaap, je naam is nog lelijker dan je rotkop man man
    Dan geef je 'm toch een hoek man
    DonyellMalen
    Legende

Sensation wrote: 04 Sep 2024, 15:20Dit is een journalist? Iemand die achter zijn mening #feit zegt? :wall: :wall: :wall: :wall:
    Ja, dit is ‘m nota bene.

https://t.co/k3XnBWgbj8
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

StratumZuid wrote: 04 Sep 2024, 15:29 Gert-Jaap, je naam is nog lelijker dan je rotkop man man
    En dat zegt veel als de concurrentie Jan-Jaap heet ;)
    PeeJ
    Vaste waarde in elftal

Hartig Woordje wrote: 04 Sep 2024, 15:24
    Fophef, wat een prachtig woord. Vat ook nog eens gelijk de hele club Ajax van de afgelopen 40 jaar mooi samen.
    Hahaha, dank en eens!
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Je vermoedde het wellicht, maar man, man, man... Als het er niet zou staan, zou ik nog proberen relativerend te denken 'Nee, zó erg zal het toch niet zijn?' Weten we dat ook weer. Zielig
    ShovingNE2
    Site Admin

mr.top wrote: 04 Sep 2024, 15:00Met als kanttekening dat dit Ajax prima papieren heeft om tweede te worden. Ik word graag aan het einde van het seizoen afgestraft als blijkt dat ik het mis heb, maar ik acht dat heel onwaarschijnlijk.
    En toch denk ik dat Feyenoord een veel betere selectie heeft staan dan Ajax. Maar goed: wie weet is het wel meer brandhout dan dat ik denk. Op 30 oktober weten we meer hoe de krachtsverhoudingen liggen.
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    ShovingNE2
    Site Admin

"Ik hoor het u zeggen," zou Bram Moszkowicz gememoreerd hebben.

Image
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ah das dus de nieuwe man die door Arno Vermeulen wordt gepijpt elke dag. Vandaar dat het dit seizoen weer zo enorm anti-PSV is, met ons makkelijke programma want NAC uit en Willem 2 thuis is zo moeilijk.
  • These users thanked the author RIO for the post:
    StratumZuid
    Post Reply