Peter Bosz

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Doperwt11
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur: PSV

JasperPSV wrote: 24 Aug 2024, 21:48 Natuurlijk heeft een Land meer aan 90 minuten in Jong PSV, maar af en toe mag die toch wel eens een kwartiertje krijgen? Vorig seizoen ook al meerdere keren het geval.
Helemaal mee eens al kan ik niet zeggen dat Peet niet goed gewisseld heeft vandaag.
LarsKempie
Jeugdinternational

PSVTOPOss wrote: 24 Aug 2024, 21:56
JasperPSV wrote: 24 Aug 2024, 21:48 Natuurlijk heeft een Land meer aan 90 minuten in Jong PSV, maar af en toe mag die toch wel eens een kwartiertje krijgen? Vorig seizoen ook al meerdere keren het geval.
Probleem is dat je Ledezma en Oppegard for the time being ook nog even heel moet houden. Hopelijk staan ze beide wissel over een week en heb je wat meer ruimte om te wisselen
Je brengt vandaag Pepi, Driehoek, Dams & Bresser dus je had er nog eentje over. Bewuste keuze om Land niet te brengen dan
JasperPSV
Bankzitter

Probleem is dat je Ledezma en Oppegard for the time being ook nog even heel moet houden. Hopelijk staan ze beide wissel over een week en heb je wat meer ruimte om te wisselen
Absoluut, die twee wisselen is ook prioriteit met het oog op volgende week. Maar we hadden toch nog twee wissels over vanaf minuut 75? Bresser + Land had prima gekund vanaf een minuut of 80.
These users thanked the author JasperPSV for the post:
SKERLA
StratumZuid
Vedette

Lekker Peer, ik steek er ook ene op
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

JasperPSV wrote: 24 Aug 2024, 22:02

Absoluut, die twee wisselen is ook prioriteit met het oog op volgende week. Maar we hadden toch nog twee wissels over vanaf minuut 75? Bresser + Land had prima gekund vanaf een minuut of 80.
De reden dat Land (geldt ook voor Babadi) niet inviel was omdat Peet wilde dat de drie middenvelders 90 minuten zouden spelen.
These users thanked the author SKERLA for the post:
Thijs
DonyellMalen
Legende

These users thanked the author DonyellMalen for the post (total 2):
De RealistRen Höek
Ykhim
Lid scoutingsteam

Het is toch wel knap hoor. Natuurlijk is de weerstand vooralsnog totaal absent, maar dat heb je nou eenmaal in deze competitie. Dat PSV ondanks de druk, blessures, transferchaos en andere stress gewoon blijft doen waar het vorig jaar mee is begonnen, dat is knap. 15 goals in 3 wedstrijden is ook weer tamelijk absurd als je je bedenkt dat we er tegen RKC tien hadden kunnen maken, vorige week een matige wedstrijd speelden, en er vandaag misschien wel twaalf hadden moeten scoren. Er zijn nauwelijks verdedigers over en we slachten het hele rechterrijtje de moeder. Heerlijk. En als we iets weten van vorig jaar, dan is het wel dat we het linkerrijtje straks ook niet gaan sparen.

Stel je toch eens voor dat Itakura, Tete, Zalewski en/of Lodi er nog bij komen. Dat is legale competitievervalsing.
These users thanked the author Ykhim for the post (total 11):
SensationTijnO Goleiro GrandepsvgoudaShovingNE2HeissenberrugdriekesMaikelNotoriousBIG046matejaRen Höek
StratumZuid
Vedette

Hij is niet tegen het nieuwe,
niet tegen de vooruitgang,
niet tegen de aardse geneugten
doch is tegelijk levenswijs.
Het leven zowel als zijn aard maakte
hem enigermate filosofisch berustend.
Hij laat zich niets wijsmaken,
verwacht niet te veel,
doch verheugt zich over het goede om hem heen
en dat alles vormt zijn tevreden zijn, zijn content zijn.
These users thanked the author StratumZuid for the post:
emitorres
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
DonyellMalen
Legende

Peter :heart:
Juancho
Mister PSV

Peter straalt ondanks alle chaos en problemen wel een partij rust uit zeg. Heerlijk zo'n coach. Misschien deels ook omdat hij allang weet dat hrt relatief aftellen is naar z'n pensioen als club trainer. Geen reden meer om je de kop gek te laten maken. Doet met wat je van PSV krijgt en thats it.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Standbeeld
Mister PSV

Juancho wrote: 25 Aug 2024, 08:56 Peter straalt ondanks alle chaos en problemen wel een partij rust uit zeg. Heerlijk zo'n coach. Misschien deels ook omdat hij allang weet dat hrt relatief aftellen is naar z'n pensioen als club trainer. Geen reden meer om je de kop gek te laten maken. Doet met wat je van PSV krijgt en thats it.
Ik verwacht dat het simpelweg met ervaring te maken heeft. Hij heeft hoe de hazen lopen.
MC Hammer
International

Ik zat te denken aan Veerman (en Teze en Boscagli), en zijn gevoel dat de weerstand er niet is en PSV toch wel wint. Dan ga je natuurlijk denken dat je veel beter bent dan de Eredivisie. Ik zeg niet dat hij dat niet is.

Wat ik me dan wel afvraag: een speler van het niveau Jordan Henderson zou toch ook dat gevoel dan behoren te hebben? Of een middenveld met Sangare, Veerman en Xavi Simons zou dan toch ook de hele Eredivisie aan gort moeten spelen? Maar dat gebeurde niet. Wat maakt dit dan anders?

Ik denk dat Veerman (en Boscagli en Teze) de kracht van het collectief en coach onderschatten. Zoals de Ajacieden van ten Hag ook Europa in trokken om (niet allemaal) teleur te stellen.

Zou mij bijvoorbeeld niet verbazen als Teze er niet aan komt bij een Monaco die minder is dan PSV in een competitie met niet heel veel meer weerstand. En nou vind ik Oli een held, maar die heeft volgens mij weinig te zoeken in een competitie met de aanvallers die ze in de PL hebben. Als hij twee weken heeft om zich voor te bereiden op een CL pot, zal het nog weleens lukken zo'n spits uit te schakelen, maar iedere week? Geloof ik niet bij hem.

Veerman, Teze, Boscagli, ze mogen ook beseffen dat het gemak in de Eredivisie te danken is aan een coach die ze op waarde schat en in hun kracht weet te zetten. Dat krijg je niet zo snel buiten de landsgrenzen. Kijk maar naar Oranje, Joey. Of kijk maar naar het PSV onder Ruud.
These users thanked the author MC Hammer for the post (total 11):
EindjebalDribbleslowflowStandbeeldHeissenberrugRazzaaComeOnPSVKoenjoYkhimMick JaggerRen Höek
Hammertime!
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Standbeeld wrote: 25 Aug 2024, 10:54
Juancho wrote: 25 Aug 2024, 08:56 Peter straalt ondanks alle chaos en problemen wel een partij rust uit zeg. Heerlijk zo'n coach. Misschien deels ook omdat hij allang weet dat hrt relatief aftellen is naar z'n pensioen als club trainer. Geen reden meer om je de kop gek te laten maken. Doet met wat je van PSV krijgt en thats it.
Ik verwacht dat het simpelweg met ervaring te maken heeft. Hij heeft hoe de hazen lopen.
Some people age well... :lover:
Standbeeld
Mister PSV

psvgouda wrote: 25 Aug 2024, 11:01
Standbeeld wrote: 25 Aug 2024, 10:54
Ik vind hem gewoon echt heel erg goed. Vakinhoudelijk, maar zeker ook als mens. Hij beschikt over een uitstekend zelfbewustzijn.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

En dat PSV natuurlijk de mooiste fijnste en warmste club heeft waar hij ooit heeft gewerkt
These users thanked the author Voormalig KG for the post:
MC Hammer
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Niemand kan het beter
Dan
Peter
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Standbeeld wrote: 25 Aug 2024, 11:07
psvgouda wrote: 25 Aug 2024, 11:01

Ik vind hem gewoon echt heel erg goed. Vakinhoudelijk, maar zeker ook als mens. Hij beschikt over een uitstekend zelfbewustzijn.
Zeker, zeker. Volgens mij meer dan uitstekende mensenkennis en vakinhoudelijk was hij altijd al goed, als ik iemand mag geloven die hem bij Heracles destijds van redelijk dichtbij heeft meegemaakt. Zoals hij op mij overkomt kan hij uitstekend reflecteren en daar op acteren, zowel op/voor zichzelf als op het team. Hij weet alle voor voetbal bepalende factoren goed te overzien, hun waarde goed in te schatten, ook in de onderlinge samenhang. Dat hij zó goed is, had ik eerlijk gezegd niet verwacht, had mijn twijfels. Zoals je zult begrijpen zijn die al lange tijd ver weg. En ze zullen ook niet meer terugkeren: misschien de beste trainer/coach die PSV ooit heeft gehad, met uitzondering waarschijnlijk van Hiddink. Uh... Kees Rijvers, maar dat was een volstrekt andere tijd in vrijwel ieder opzicht

:king:
TylerDurdn
Internationale topspeler

Benieuwd hoe Peter erover denkt als het hierbij blijft en of hij dan nog voldoende vertrouwen heeft om zijn contract hier te verlengen (mocht hij die intentie gehad hebben).
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Laat ik duidelijk zijn dat ik Bosz 100% snap, maar het zijn geen leuke interviews. Hij zegt niets verkeerd maar de vragen glijden van hem en dat is goed en het komt ook soms wat over alsof hij alles weg lacht.

Het is vooral een taak aan ESPN om niet die kutvragen te stellen. Ik begrijp dat je het wil proberen maar 95% van de tijd krijg je toch niet het antwoordt wat je wil hebben. Het feit dat het kut interviews zijn ligt voor 85% aan de vragen die ESPN stelt maar Bosz mag zelf ook wel iets meer doen vind ik.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Grappig. Een trainer die na afloop op ESPN gaat analyseren en vaststelt dat de matige openingsfase z'n eigen schuld is. Zie je niet vaak, maar is een goed teken.
These users thanked the author Ykhim for the post (total 7):
ThijsO Goleiro GrandeLucieNilisSKERLATutti FruttiRen HöekMithras
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Ykhim wrote: 01 Sep 2024, 21:10 Grappig. Een trainer die na afloop op ESPN gaat analyseren en vaststelt dat de matige openingsfase z'n eigen schuld is. Zie je niet vaak, maar is een goed teken.
Tweede keer al. Door de eerste keer hebben we de CL-winst misgelopen.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Een jaar geleden maakte sommige van ons zorgen over het gebrek aan een backup 6. Toen Bosz er naar gevraagd werd in september zei hij dat Dest en Boscagli daar ook kunnen spelen indien nodig. Uiteindelijk werd het Veerman, van Aanholt en Mauro. Ik denk niet dat veel mensen hadden verwacht dat we gewoon weg zouden komen met die spelers als back-up 6. We kennen ook allemaal de Bosz van Heracles die gewoon met 1 verdediger ging spelen en 6 middenvelders.

Nu een jaar later maken sommige mensen zich zorgen over de kwalitatieve invulling van de back posities (vooral linksback). Ledezma hadden weinig mensen ingetekend als rechtsback toen we tegen RKC het seizoen begonnen. Heeft het inmiddels wel een paar keer aardig gedaan ondanks dat het geen verdediger is. Sterker nog, hij zou eerder een 8 a 10 zijn dan een allround middenvelder.

Thank god is de transferperiode klaar en weten we wat we in huis hebben. In het kader daarvan een paar 'out of the box' ideetjes voor Bosz om in het achterhoofd te houden voor de LB positie.

Saibari
Hij moet eerst weer eens fit worden maar voor mij is het 100% duidelijk dat Veerman/Schouten gewoon het duo gaat zijn wat 9 van de 10 keer gaat spelen. Saibari zal ongetwijfeld eerste back-up zijn voor beide heren waarbij Tillman ook nog als 8 kan spelen omdat Til er ook kort tegenaan zit. In principe heb je Saibari 'over' en we hebben een vacature op links. Als je ziet wat Oppegard doet als linksback dan zie je hem heel veel opkomen, hij staat diep, heeft aanvallend eigenlijk nog totaal geen rendement en creëert ook niet bepaald kansen. Defensief komt hij sowieso te kort. Daarnaast heb je Dams die precies het tegenovergestelde heeft. Ik zie bij Saibari wel die dynamiek en power om aanvallend iets toe te kunnen voegen, of hij verdedigend zijn mannetje kan staan is lastig in te schatten. Van mij mag het een keer geprobeerd worden tegen NEC (thuis). Low cost, high reward.

Nagalo
Hij heeft nog geen minuut gespeeld dus we weten helemaal niet hoe zijn aanpassing gaat zijn. Wellicht heeft hij al een paar maanden nodig op zijn eigen positie, laat staan linksback. Maar hij heeft de snelheid om als back te kunnen spelen en hij zou op basis van zijn profiel in ieder geval moeten kunnen verdedigen. Het is geen speler die heel nerveus wordt met de bal aan de voet dus why not? Ook hier geldt low cost, high reward. Met als voorwaarde dat tenminste Flamingo topfit blijft en het geweldig blijft doen.

Land
Een out of the box optie pur sang, of een circus optie als je het heel serieus bekijkt. Daley Blind is veel meer verdediger dan middenvelder en Land is een pure middenvelder die als toptalent meer op 10 speelde dan op 6 en zichzelf ook meer als 8 ziet. Het is vrij druk op 6/8 en potjes bij Jong PSV helpen sowieso wel in zijn ontwikkeling maar als je Ledezma daar neer kunt zetten zonder gevolgen dan kun je Land er misschien ook wel neer zetten. Bosz houdt van goede voetballers en Land is niet super snel, kan niet super goed verdedigen, heeft fysiek niet eens veel meer in te brengen als Oppegard/Ledezma maar kan natuurlijk wel fantastisch voetballen. Speelt ballen vooruit, heeft een goede dribbel en kan tenminste aanvallend iets brengen wat Oppegard niet is gelukt. Het is wel echt een hele lelijke gedachte maar Bosz heeft zich nooit laten afschrikken voor dergelijke creatieve oplossing.

Heel realistisch gezien zal Bosz eerder rollend over de grond liggen van het lachen dan één van de opties serieus overwegen maar hij heeft gekkere dingen gedaan in het verleden. Zeker qua middenvelders naar achteren halen.
DonyellMalen
Legende

These users thanked the author DonyellMalen for the post (total 2):
HeissenberrugRen Höek
Post Reply