Waar spelen ze nu
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Mooi, gauw diep opbergen die idioot. Al blijft 2,5 jaar wel erg weinig voor iets wat de ouders de rest van hun leven mee moeten slepen. Maar goed, dan is geen enkele straf zwaar genoeg.
Hij mag wel gaan oppassen in het gevang, meestal hebben ze het daar niet zo op mensen die onschuldige kinderen iets aangedaan hebben.
Hij mag wel gaan oppassen in het gevang, meestal hebben ze het daar niet zo op mensen die onschuldige kinderen iets aangedaan hebben.
-
- Internationale topspeler
Bij de straf wordt natuurlijk rekening gehouden met het feit dat hij dit niet beoogde. Dat is wat anders dan wanneer hij het bewust gedaan zou hebben. Neemt niet weg dat je een debiel bent die achterlijk veel risico neemt door met alcohol en zo'n snelheid te gaan rijden.Grasmat wrote: ↑09 Sep 2024, 11:54 Mooi, gauw diep opbergen die idioot. Al blijft 2,5 jaar wel erg weinig voor iets wat de ouders de rest van hun leven mee moeten slepen. Maar goed, dan is geen enkele straf zwaar genoeg.
De ouders hebben levenslang, echt verschrikkelijk natuurlijk.
- Asterix
- Meervoudig international
- Rai Vloet die dronken en veel te hard een potentieel moordwapen bestuurd (wilde hij ook niet zijn medepassagier er voor laten opdraaien?).
- Een jongetje van 4 dood. Weg leven.
- De ouders voor de rest van hun leven in een ondraaglijke pijn. Weg levens.
Maar Rai wilde voor de zekerheid toch nog even uitgezocht hebben of het kindje wel een gordel droeg. Wat een intens slecht en walgelijk persoon ben je dan. 2,5 jaar is een lachertje voor al het leed wat hij anderen heeft aangedaan.
Maar Rai wilde voor de zekerheid toch nog even uitgezocht hebben of het kindje wel een gordel droeg. Wat een intens slecht en walgelijk persoon ben je dan. 2,5 jaar is een lachertje voor al het leed wat hij anderen heeft aangedaan.
- These users thanked the author Asterix for the post (total 4):
- Ykhim • Vanthaman18 • Sensation • Heissenberrug
Ich liebe gegenpressung
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Ongetwijfeld ingegeven door de advocaat in kwestie, maar dan nog... Het is allemaal te erg voor woorden wat Rai op zijn geweten heeft. Als hij dat al heeftAsterix wrote: ↑09 Sep 2024, 13:39 - Rai Vloet die dronken en veel te hard een potentieel moordwapen bestuurd (wilde hij ook niet zijn medepassagier er voor laten opdraaien?).
-
Ik kan me ook iets herinneren dat hij de ander er voor op wilde laten draven ja. Echt extreem laf.Asterix wrote: ↑09 Sep 2024, 13:39 - Rai Vloet die dronken en veel te hard een potentieel moordwapen bestuurd (wilde hij ook niet zijn medepassagier er voor laten opdraaien?).
Het laatste punt met die gordel is wel extreem laag en vanuit de advocaat gezien een soort vertragingstechniek. En dat is echt heel laag dat je dat inzet voor je eigen gewin wetende wat die ouders wel niet moeten doorstaan.
- Vanthaman18
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Als dit waar zou zijn, dan vind ik dat misschien nog wel erger.psvgouda wrote: ↑09 Sep 2024, 14:33Ongetwijfeld ingegeven door de advocaat in kwestie, maar dan nog... Het is allemaal te erg voor woorden wat Rai op zijn geweten heeft. Als hij dat al heeftAsterix wrote: ↑09 Sep 2024, 13:39 - Rai Vloet die dronken en veel te hard een potentieel moordwapen bestuurd (wilde hij ook niet zijn medepassagier er voor laten opdraaien?).
- psvgouda
- Vedette
Want? Die advocaat heeft maar één opdracht. En die opdracht is niet zozeer om de lijn van de 'algemene moraal' te volgen (wat deze ook moge zijn), maar wel om vanuit het recht op verdediging te proberen om het maximale eruit te halen voor zijn cliënt. Het is in onze ogen wellicht niet de mooiste kant van het recht, maar zo werkt het wel in praktijkVanthaman18 wrote: ↑09 Sep 2024, 14:39Als dit waar zou zijn, dan vind ik dat misschien nog wel erger.
-
Advocaten zijn nog erger dan Ajacieden. Als er 1 beroepsgroep is zonder enig moreel kompas dan zijn het de advocaten.
- These users thanked the author Ittot for the post (total 2):
- Vanthaman18 • Heissenberrug
- Vanthaman18
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Sorry, was mijn persoonlijk gevoel dat ik hier misschien teveel uitte. Vind het gewoon soms schandalig wat advocaten doen om het gelijk van hun client proberen aan te tonen. Een beetje wat Ittot hiervoor schrijft. Maar je hebt gelijk, ze doen hun werk.psvgouda wrote: ↑09 Sep 2024, 14:45Want? Die advocaat heeft maar één opdracht. En die opdracht is niet zozeer om de lijn van de 'algemene moraal' te volgen (wat deze ook moge zijn), maar wel om vanuit het recht op verdediging te proberen om het maximale eruit te halen voor zijn cliënt. Het is in onze ogen wellicht niet de mooiste kant van het recht, maar zo werkt het wel in praktijkVanthaman18 wrote: ↑09 Sep 2024, 14:39
Als dit waar zou zijn, dan vind ik dat misschien nog wel erger.
- psvgouda
- Vedette
Begrijp jouw verontwaardiging ook maar al te goed: dat gevoel heeft vrijwel iedereen, denk ik, ik iig ook Geen sorry nodig dusVanthaman18 wrote: ↑09 Sep 2024, 14:56Sorry, was mijn persoonlijk gevoel dat ik hier misschien teveel uitte. Vind het gewoon soms schandalig wat advocaten doen om het gelijk van hun client proberen aan te tonen. Een beetje wat @Ittot hiervoor schrijft. Maar je hebt gelijk, ze doen hun werk.psvgouda wrote: ↑09 Sep 2024, 14:45
Want? Die advocaat heeft maar één opdracht. En die opdracht is niet zozeer om de lijn van de 'algemene moraal' te volgen (wat deze ook moge zijn), maar wel om vanuit het recht op verdediging te proberen om het maximale eruit te halen voor zijn cliënt. Het is in onze ogen wellicht niet de mooiste kant van het recht, maar zo werkt het wel in praktijk
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Eens hoor. Het is wat onderbuikgevoel, maar wat advocaten doen zou ik echt nooit kunnen. Proberen zo veel mogelijk van de straf af te krijgen, ook al weet je (soms) dat je cliënt schuldig is. Zeker als het met kinderen te maken heeft. Brrrr.Vanthaman18 wrote: ↑09 Sep 2024, 14:56 Sorry, was mijn persoonlijk gevoel dat ik hier misschien teveel uitte. Vind het gewoon soms schandalig wat advocaten doen om het gelijk van hun client proberen aan te tonen. Een beetje wat @Ittot hiervoor schrijft. Maar je hebt gelijk, ze doen hun werk.
- These users thanked the author Grasmat for the post:
- Vanthaman18
- Heissenberrug
Walgelijk beroep inderdaad, staat zo ver bij me vandaan om dit te kunnen doen.Grasmat wrote: ↑09 Sep 2024, 15:06Eens hoor. Het is wat onderbuikgevoel, maar wat advocaten doen zou ik echt nooit kunnen. Proberen zo veel mogelijk van de straf af te krijgen, ook al weet je (soms) dat je cliënt schuldig is. Zeker als het met kinderen te maken heeft. Brrrr.Vanthaman18 wrote: ↑09 Sep 2024, 14:56 Sorry, was mijn persoonlijk gevoel dat ik hier misschien teveel uitte. Vind het gewoon soms schandalig wat advocaten doen om het gelijk van hun client proberen aan te tonen. Een beetje wat @Ittot hiervoor schrijft. Maar je hebt gelijk, ze doen hun werk.
- Johann Vogelaar
- Jeugdspeler
- Favoriete speler: Romario
Daar heb je Saul voor..Heissenberrug wrote: ↑09 Sep 2024, 15:18Walgelijk beroep inderdaad, staat zo ver bij me vandaan om dit te kunnen doen.
- Heissenberrug
'It's All Good Man!Johann Vogelaar wrote: ↑09 Sep 2024, 15:26Daar heb je Saul voor..Heissenberrug wrote: ↑09 Sep 2024, 15:18
Walgelijk beroep inderdaad, staat zo ver bij me vandaan om dit te kunnen doen.
- psvgouda
- Vedette
Niet voor niets geven de nodige advocaten aan, misschien wel alle (ik weet het niet), die een verdachte van een (zwaar) misdrijf verdedigen dat zij niet eens willen weten of de verdachte het misdrijf heeft gepleegd of niet. Vermoed zo maar dat ze het anders alleen maar vele malen zwaarder zouden vinden, of zelfs ervan af zouden zien. vind het ook maar moeilijke materie hoor, zou het ook niet kunnen, op geen enkele manier. En toch is het mooi dat iedereen in beginsel dat recht van verdediging heeft. Dat dat vervelende gevolgen kan hebben: eens. Over kinderen: al helemaal eens. Ik word soms fysiek onpasselijk als ik over bepaalde zaken lees in krant of via een ander medium. Niet meer aan denkenGrasmat wrote: ↑09 Sep 2024, 15:06Eens hoor. Het is wat onderbuikgevoel, maar wat advocaten doen zou ik echt nooit kunnen. Proberen zo veel mogelijk van de straf af te krijgen, ook al weet je (soms) dat je cliënt schuldig is. Zeker als het met kinderen te maken heeft. Brrrr.Vanthaman18 wrote: ↑09 Sep 2024, 14:56 Sorry, was mijn persoonlijk gevoel dat ik hier misschien teveel uitte. Vind het gewoon soms schandalig wat advocaten doen om het gelijk van hun client proberen aan te tonen. Een beetje wat @Ittot hiervoor schrijft. Maar je hebt gelijk, ze doen hun werk.
- R.Manco
- Regelmatige invaller
Uiteindelijk is er bepaald hoe elk delict beoordeeld zou moeten worden en welke straf daarbij past. Dat kan alleen goed en evenwichtig bepaald worden als er zoveel mogelijk feiten en omstandigheden bekend zijn. Een OM doet een voorzet qua eis (vaak aangedikt). Daarbij zoeken ze in samenwerking met de politie naar bewijs. Een advocaat werpt zoveel mogelijk zaken tegen (vaak aangedikt) en zoekt met hulp van derden ook naar (tegen)bewijs. Aan de rechter om alles op een rijtje te zetten en een goede beslissing te nemen.Heissenberrug wrote: ↑09 Sep 2024, 15:18Walgelijk beroep inderdaad, staat zo ver bij me vandaan om dit te kunnen doen.
De advocatuur wegzetten als walgelijk beroep, daar krijg ik dan weer een beetje jeuk van. Advocaten bekleden ook gewoon een belangrijke rol in onze rechtsorde.